Οι οδηγοί και το επιβατικό κοινό πληρώνουν το χάος, την αυθαιρεσία, τη ρουσφετολογία των νέων Βαρδουλάκηδων. Στο "τιμόνι" ηλικιωμένοι και άρρωστοι, στη "λούφα" οι "ημέτεροι"... Η ΔΑΣ καταγγέλλει και καλεί τους οδηγούς σε αντίσταση
Στους οδηγούς, οι οποίοι εκβιάζονται να εργάζονται 9 και 10 ώρες την ημέρα σε βάρος της εξυπηρέτησης, ακόμα και της ασφάλειας των επιβατών,επιχειρεί η διοίκηση της ΕΘΕΛ να φορτώσει την έλλειψη ουσιαστικά συγκοινωνιακής πολιτικής. Σύμφωνα με καταγγελία της ΔΑΣ - ΟΑΣΑ,η ασυδοσία και ο αυταρχισμός της διοίκησης έχουν φτάσει στο απροχώρητο. Με την απειλή της επιβολής ποινών, πειθαρχικών διώξεων, δυσμενών μεταθέσεων κλπ., οι "νέοι Βαρδουλάκηδες" υποχρεώνουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν πέραν του συμβατικού ωραρίου, να δουλεύουν υπερωρίες, να εργάζονται τα ρεπό... Επίσης, με το πρόσχημα της δήθεν κατάργησης της διακεκομμένης βάρδιας, επιχειρούν να ξεγελάσουν τους οδηγούς και να σπάσουν το νόμιμο ημερήσιο ωράριο και το πενθήμερο, να τους φορτώσουν υπερωρίες και να τους γυρίσουν πίσω στη δεκαετία του '60, όπως επισημαίνει η ΔΑΣ στην ανακοίνωσή της.
Αποκορύφωμα αυτής της τακτικής, που εγκυμονεί κινδύνους για την ίδια την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, αποτελεί η κατάργηση το 1994 - και μάλιστα με τη συναίνεση της πλειοψηφίας της διοίκησης του σωματείου - αυτού που είχαν κατακτήσει οι οδηγοί το 1988, να κατεβαίνουν δηλαδή από το τιμόνι στα 58 τους χρόνια και να απασχολούνται σε άλλη εργασία μέχρι να συνταξιοδοτηθούν. Τώρα όχι μόνο υποχρεώνονται να μένουν στο τιμόνι και μετά τα 58, αλλά και επιστρέφουν στο τιμόνι οδηγοί που η κατάσταση της υγείας τους κάνει κάτι τέτοιο απαγορευτικό και επικίνδυνο!
Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί ο Χρ. Σταμούλος,μέλος της διοίκησης του σωματείου, έκανε στο "Ρ" το ακόλουθο σχόλιο: "Η κατάσταση στις συγκοινωνίες, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, σε καμιά περίπτωση δε δημιουργεί ελπίδες για λεωφορεία στην υπηρεσία των επιβατών. Αντίθετα έχουμε μια επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων και μάλιστα με "συνδικαλιστική" συναίνεση. Στοχεύει αυτή η επίθεση να εμφανίσει στην κοινή γνώμη τον εργαζόμενο ως τον αποκλειστικό υπεύθυνο - ένοχο για τα κακώς κείμενα. Με παραβιάσεις παντός είδους, προσπαθούν να βγάλουν τα δρομολόγια - που δε βγαίνουν με τίποτα - με 3.500 οδηγούς, αντί 4.750 που απαιτούνται.
Από την άλλη ένας αριθμός οδηγών, με τις πλάτες της εργοδοσίας, έχει βολευτεί σε θέσεις που έπρεπε να τις κατέχουν άλλες ειδικότητες. Θέσεις, που παρέχουν παχυλούς μισθούς κλπ. Την ίδια στιγμή οδηγοί παθόντες εν υπηρεσία, με εμφράγματα κλπ., οδηγοί 58 - 60 χρόνων υποχρεώνονται σε 31 μέρες δουλιά το μήνα, σε εννιάωρες και δεκάωρες βάρδιες και παιδιά μικρής ηλικίας βολεύονται σαν ελεγκτές κομίστρου ή τηλεφωνητές αντί να είναι στο τιμόνι!
Εχουμε μια διαρροή εκατομμυρίων σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, με τη μορφή των υπερωριών που μοιράζονται αριστερά και δεξιά, αντί για προσλήψεις που είναι αναγκαίες για το καλό των επιβατών και μάλιστα σε συνθήκες καλπάζουσας ανεργίας. Για όλα αυτά ο υπουργός σιωπά, εισαγγελέας δεν ευαισθητοποιείται... Για μας η διέξοδος είναι ο αγώνας των ίδιων των εργαζομένων. Είναι, επίσης, ανάγκη ΤΩΡΑ να συγκληθεί έκτακτη γενική συνέλευση του σωματείου".
Ατιμώρητες οι εταιρίες - καταχραστές, προκειμένου να ...απορροφηθούν τα κονδύλια του Β' Πακέτου Ντελόρ
"Να τιμωρήσουμε ή να χάσουμε το Β Πακέτο Ντελόρ;".Αυτό το... δίλημμα, που διατύπωσε ο υπουργός Εργασίας Γ. Σκουλαρίκης,αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που χτες επανέφερε μεν τις καταγγελίες της για τη διαχείριση των κονδυλίων του Α Πακέτου Ντελόρ, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αλλά αρνήθηκε να προσκομίσει στοιχεία, δείχνοντας σαφή προτίμηση... στο "πακέτο"!
Ετσι, παρά το γεγονός ότι κατατέθηκε ως στοιχείο η έκθεση των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το θέμα της διαχείρισης επί ΝΔ, το υπουργείο συνεχίζει να αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα - που αποδεδειγμένα διαθέτει - των ιδιωτικών εταιρίων που επωφελήθηκαν από τα κονδύλια του Α Πακέτου Ντελόρ! Προφασίζεται δε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξουν προβλήματα στην παροχή των κονδυλίων του Β Πακέτου Ντελόρ. Πάντως, αόριστα, υπόσχεται να δοθούν τα ονόματα στις αρχές του Ιούνη...
Είναι φανερό ότι η... αγωνία της σημερινής ηγεσίας μήπως και δεν απορροφηθούν τα κονδύλια 300 δισ., των οποίων οι πρώτες δόσεις αναμένονται να καταφθάσουν σε μερικούς μήνες, αθωώνει ουσιαστικά τις εταιρίες - καταχραστές των προηγούμενων κονδυλίων. Επίσης, η ατιμωρησία ενισχύει τις όποιες τέτοιες βλέψεις των επόμενων, που θα θελήσουν να ακολουθήσουν τις ίδιες πρακτικές και κανείς δεν αμφιβάλλει πως υπάρχουν τέτοιες.
Στην έκθεση των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το Α Πακέτο Ντελόρ, που δόθηκε στη δημοσιότητα, γίνονται πάμπολλες καταγγελίες, όπως το ότι στην Περιφέρεια Αττικής δεν ελέγχθηκαν οι αποπληρωμές των δικαιούχων των προγραμμάτων, ότι δεν υπήρξε έλεγχος με αντιπαραβολή των κονδυλίων που διατέθηκαν και των εξόδων που έγιναν από τις εταιρίες που τα ανέλαβαν, σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρξαν καν τα χαρτιά απόδειξης πληρωμών, δεν ελέγχθηκε η κρατική συμμετοχή στα προγράμματα και πολλά άλλα. Μάλιστα, οι ελεγκτές επισημαίνουν πως παρότι υπήρξε χρηματοδότηση στο υπουργείο Εργασίας, για να ελέγχει και να καταγράφει τα προγράμματα με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι υπηρεσίες συνέχισαν να δουλεύουν με... χειρόγραφα. Η ελεγκτής, O. Qintin, διατυπώνει δε τις έντονες επιφυλάξεις της, σχετικά το τι θα γίνει με το Β Πακέτο Ντελόρ.
μβ+ Πλήρης συμφωνία υπάρχει ανάμεσα στα υπουργεία Εργασίας, Εξωτερικών, Δημόσιας Τάξης σχετικά με την "αρχή της νομιμοποίησης" στο θέμα των αλλοδαπών εργατών της χώρας. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε χτες ο υπουργός Εργασίας Γ. Σκουλαρίκης, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι σύντομα θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο ή θα τροποποιηθεί ο νόμος που ήδη υπάρχει.
Πήραν αύξηση μετά από πέντε χρόνια. Συνεχίζεται ο αγώνας για την αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος, δηλώνει η πρόεδρος του Σωματείου
Οι αγώνες των εργαζομένων στην καθαριότητα των δημοσίων σχολείων έφεραν τα πρώτα, μικρά έστω, θετικά αποτελέσματα. Με βάση απόφαση του υπουργείου Παιδείας δίνονται αυξήσεις 15% από 1η Γενάρη και 10% από 1η Απρίλη. Ταυτόχρονα όμως η μεικτή επιτροπή (υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών, Εργασίας και καθαρίστριες), η οποία είχε συσταθεί για να "μελετήσει" τρόπους επίλυσης στο χρόνιο αίτημα των εργαζομένων για αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος, καθυστερεί αδικαιολόγητα τις εργασίες της. Γενική Συνέλευση θα κάνουν την Κυριακή στις 10 το πρωί, στο ΕΚΑ, οι καθαρίστριες για να καθορίσουν την παραπέρα δράση τους και να κόψουν την καθιερωμένη πίτα.
Να σημειώσουμε ότι οι καθαρίστριες θεωρούνται "εργολάβοι" και πληρώνονται με βάση τις αίθουσες που καθαρίζουν. Μάλιστα, σύμφωνα με πλαφόν του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορούσαν οι αίθουσες να ξεπερνούν τις 17. Αποτέλεσμα αυτού του εργασιακού καθεστώτος είναι οι μηνιαίες αποδοχές τους να μην ξεπερνούν τις 50 με 60 χιλιάδες δρχ. και να στερούνται των δικαιωμάτων που έχει κάθε εργαζόμενος (επιδόματα, άδεια κλπ. ), ενώ μένουν άνεργες τρεις μήνες το χρόνο, χωρίς εισοδήματα. Με τις αυξήσεις που δόθηκαν, από 1 Απρίλη η αμοιβή για κάθε αίθουσα από 4.500 δρχ. διαμορφώνεται στις 5.690 δρχ. Παράλληλα αυξάνεται το πλαφόν των 17 αιθουσών σε 18.
Οπως επισημαίνει η Ε. Κούβαρη,πρόεδρος του Σωματείου Αθήνας, "η αύξηση δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά αποτέλεσμα των αγώνων που έκανε ο κλάδος όλο το προηγούμενο διάστημα. Βέβαια, οι αυξήσεις είναι μηδαμινές σε σχέση με το γεγονός ότι είχαμε να πάρουμε αύξηση πέντε χρόνια. Είναι όμως το πρώτο θετικό αποτέλεσμα που μας οπλίζει με περισσότερη αποφασιστικότητα να συνεχίσουμε τον αγώνα για αλλαγή του εργασιακού μας καθεστώτος. Αίτημα που δήθεν θα μελετούσε η μεικτή επιτροπή, ώστε να δώσει λύσεις. Ομως με διάφορα προσχήματα η επιτροπή κωλυσιεργεί σκόπιμα - είχε καθοριστεί στις 20 Γενάρη να ξανασυνεδριάσει - και παραπέμπει στο μέλλον".
ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-
Τη μέθοδο των εκβιαστικών "οικειοθελών αποχωρήσεων" χρησιμοποιεί η διεύθυνση της ΑΓΕΤ Ηρακλής,στο Μαλάκι Αλιβερίου, προκειμένου να μειώσει το υπάρχον προσωπικό της επιχείρησης (350 εργαζόμενοι) και να τους αντικαταστήσει με μερικώς απασχολούμενους, καθώς και να αναθέσει σε εργολάβους δραστηριότητες της εταιρίας.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έχει κάνει το σωματείο της επιχείρησης, οι εργαζόμενοι καλούνται μεμονωμένα από τη διεύθυνση και επιχειρείται να... πειστούν να αποχωρήσουν ή να συνταξιοδοτηθούν με την παροχή "κινήτρων". Ως δικαιολογία για αυτή την πρακτική η εταιρία προβάλλει την ύπαρξη οικονομικών προβλημάτων. Μάλιστα, η εταιρία έχει εκπονήσει "οργανόγραμμα", που προβλέπει μείωση του προσωπικού, προκειμένου να έχει οικονομικά οφέλη. Οι εργαζόμενοι αντέδρασαν με στάσεις εργασίας και προειδοποιούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.