ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Νοέμβρη 1996
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ευχές, με τα μάτια στραμμένα στην "ιδιωτική πρωτοβουλία"

Η παρουσίαση τεσσάρων σχεδίων προεδρικών διαταγμάτων για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας,από την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων,χτες σε συνέντευξη Τύπου, της έδωσε την ευκαιρία να επιχειρηματολογήσει υπέρ των Εξωτερικών Υπηρεσιών Προστασίας και Πρόληψης,που παραπέμπουν στην άλωση του ευαίσθητου αυτού χώρου από την περιβόητη"ιδιωτική πρωτοβουλία".

Ταυτόχρονα εκφράστηκαν "ευχές" και για τη λύση σειράς προβλημάτων, όπως της έλλειψης γιατρών εργασίας, ενώ υπήρξαν υπεκφυγές για το αν η κυβέρνηση θα μεριμνήσει για την πρόληψη και θεραπεία των επαγγελματικών ασθενειών μέσα από τα δημόσια νοσοκομεία. Ολα παραπέμφθηκαν, από τον υπουργό Μ. Παπαϊωάννου και τον υφυπουργό Χρ. Πρωτόπαπα,στον... "κοινωνικό διάλογο" και τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες φορέων.

Σχετικά με την επαναφορά των Επιθεωρήσεων Εργασίας στην αρμοδιότητα του υπουργείου, ανέκυψε τώρα και συνταγματικό πρόβλημα από τον υπουργό, αν και είπε ότι ισχύει η πάγια θέση για την επαναφορά τους.

Το πρώτο από τα σχέδια προεδρικού διατάγματος, που αναμένεται σύντομα να υπογραφούν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αφορά την προστασία των εργαζομένων από τον αμίαντο. Το δεύτερο αφορά την προστασία των εργαζομένων από τον κίνδυνο της έκθεσής τους σε βιολογικούς παράγοντες. Το τρίτο αφορά τις ελάχιστες προδιαγραφές για τη βελτίωση της προστασίας των εργαζομένων σε εξορυκτικές βιομηχανίες. Το τέταρτο αφορά τα μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας των εγκύων, λεχωνών και γαλουχουσών εργαζομένων. Σ' αυτή την τελευταία προβλέπεται ότι αν χρειαστεί, θα μπορεί να γίνει αλλαγή συνθηκών εργασίας, ωραρίου, θέσης, ακόμα και απαλλαγή από την εργασία και για τις τρεις περιπτώσεις. Φυσικά και αυτό επαφίεται στον... πατριωτισμό των εργοδοτών...

"Μαύρη εργασία" στο λιμάνι του Πειραιά!

Πάνω από 30 ανασφάλιστους ναυτεργάτες χρησιμοποιεί ο εφοπλιστής Αγούδιμος σε δυο μόνο από τα καράβια του, όπως αποκαλύφθηκε χτες μετά από αιφνιδιαστικό έλεγχο σωματείων. Συνεργός ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, καταγγέλλουν συνδικαλιστές

Οργιάζει η "μαύρη εργασία" σε βάρος των ναυτεργατών μέσα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά!Συνεργοί στην παρανομία είναι οι εφοπλιστές, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,λιμενικοί, ενώ και επόπτες Επιθεωρήσεων Εργασίας έφτασαν να εκδίδουν άδεια για επισκευαστικές εργασίες σε εταιρίες "μαϊμούδες"! Χτες το πρωί συνδικαλιστές από ναυτεργατικές ενώσεις και σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Πειραιά έκαναν από κοινού αιφνιδιαστικό έλεγχο σε δύο ακτοπλοϊκά πλοία, ΡΟΔΑΝΘΗ και ΝΤΑΪΑΝΑ,του εφοπλιστή Αγούδιμου που βρίσκονται αραγμένα στο λιμάνι του Πειραιά και δίπλα από το Α Λιμενικό Τμήμα.Εντόπισαν πάνω από 30 ναυτεργάτες να εργάζονται ανασφάλιστοι στα δύο πλοία και μάλιστα σε σοβαρές επισκευαστικές εργασίες! Τα σωματεία που πήραν μέρος στον έλεγχο είναι η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και το Σωματείο Ηλεκτρολόγων πλοίων της Ζώνης.

Κατά τη χειμερινή περίοδο, κάθε χρόνο τα ακτοπλοϊκά πλοία διακόπτουν για δύο με τρεις μήνες τα δρομολόγιά τους για να εκτελέσουν την καθιερωμένη ετήσια συντήρησή τους. Οι εφοπλιστές προκειμένου να μειώσουν το κόστος των επισκευαστικών εργασιών της ετήσιας συντήρησης, μόλις δέσουν το πλοίο απολύουν τους ναυτεργάτες του πληρώματος και στη συνέχεια τους υποχρεώνουν χωρίς ασφάλιση να εκτελούν ακόμα και σοβαρές επισκευαστικές εργασίες!

Οι ναυτεργάτες με τον εκβιασμό της γνωστής "μαύρης λίστας" υποχρεώνονται να εργάζονται χωρίς ασφάλιση και με μεροκάματο - όπως οι ίδιοι είπαν προς τους συνδικαλιστές - που κυμαίνεται από 7 ως 10 χιλιάδες δραχμές. Βάζουν επιπλέον σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή, αφού στα πλοία δεν υπάρχουν Τεχνικοί Ασφαλείας και δε λαμβάνονται καν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας.

Στο πλοίο ΡΟΔΑΝΘΗ, τις επισκευαστικές εργασίες εμφανίζεται να έχει αναλάβει εταιρία με την επωνυμία ΙΚΑΡΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ,ενώ σύμφωνα με τη νομοθεσία, άδεια για επισκευαστικές εργασίες αναλαμβάνουν μόνο ειδικά συνεργεία της Ζώνης και όχι ναυτιλιακές εταιρίες. Στις καταστάσεις της... "εταιρίας", οι ναυτεργάτες εμφανίζονται ως... βαφείς και ο πρώτος μηχανικός ως... εργοδηγός!

Στο πλοίο ΝΤΑΪΑΝΑ τις εργασίες ανέλαβε ανάλογη "εταιρία" με την επωνυμία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και με ανάλογες καταστάσεις προσωπικού. Να σημειωθεί ότι οι καταστάσεις προσωπικού των εταιριών "μαϊμούδων" είναι θεωρημένες από τον επόπτη της Επιθεώρησης Εργασίας Πειραιά Χρ. Ζάντζα,όταν εκτός των άλλων στις καταστάσεις της δεύτερης εταιρίας αναφέρονται συνταξιούχοι ναυτεργάτες!

Τα σωματεία κάλεσαν επιτόπου τους λιμενικούς του Α Λιμενικού Τμήματος, έκαναν καταγγελία στο ΙΚΑ και από κοινού με τις λιμενικές αρχές αποφασίστηκε διακοπή εργασιών.

Ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου, κατάγγειλε επίσης ότι ο ίδιος έχει αναφέρει τη "μαύρη εργασία" που επικρατεί στα πλοία του εφοπλιστή Αγούδιμου στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρο Σουμάκη εδώ και δύο βδομάδες. "Είναι τεράστιες οι ευθύνες - συνέχισε - του υπουργού, όχι μόνο για την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών αλλά και για την τεράστια εισφοροδιαφυγή και φοροκλοπή που γίνεται σε βάρος του ελληνικού κράτους".

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Ιορδάνης Πουντίδης, δήλωσε επίσης ότι: "Πρόκειται για σωρεία παραβάσεων και παρανομιών σε βάρος ναυτεργατών και μεταλλεργατών. Πρέπει τώρα να παρέμβει εισαγγελέας για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση".

Α. Ζ.

Σε ιδιώτες αρμοδιότητες του ΥΕΝ!

Το ΝΑΤ αποφάσισε να ασφαλίσει τα ανασφάλιστα πλοία της γραμμής Πάτρας - Ηγουμενίτσας - Ιταλίας

Την πρόθεσή του να εκχωρήσει αρμοδιότητες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε ιδιώτες, δήλωσε χτες ο υπουργός Σ. Σουμάκης κατά την τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, αναφέροντας ακριβώς: "Εξετάζω πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο"! Σύμφωνα με τον υπουργό, η πρώτη υπηρεσία που πρόκειται να περάσει στα χέρια των ιδιωτών είναι η πλοηγική. Η δήλωση του υπουργού αποτελεί ταυτόχρονα και απάντηση προς τους πλοηγούς, οι οποίοι ξεκινούν από την ερχόμενη Δευτέρα, 25 του μήνα, απεργιακές κινητοποιήσεις, διεκδικώντας να τους καταβληθεί επίδομα πολυετούς θαλάσσιας πραγματικής υπηρεσίας. Ως αιτιολογία για την πρόθεσή του ο υπουργός ανέφερε ότι η πλοήγηση αποτελεί "μια συναλλαγή μεταξύ ιδιοκτητών πλοίων και κάποιων ατόμων που έχουν κάποια προσόντα...".

Σχετικά με τα ανασφάλιστα πλοία, ο υπουργός ανακοίνωσε την απόφαση του ΝΑΤ να ασφαλίσει τα ανασφάλιστα πλοία της γραμμής Πάτρας - Ηγουμενίτσας - Ιταλίας.Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα πρώτο αποτέλεσμα του πρόσφατου αγώνα των ναυτεργατών. Τα υπόλοιπα θέματα που απασχόλησαν τη συνέντευξη είναι το υπόμνημα που κατέθεσε ο υπουργός στους οικονομικούς υπουργούς της κυβέρνησης με τις απόψεις του σχετικά με την αλλαγή του φορολογικού πλαισίου των ναυτικών,το οποίο όμως δεν έδωσε στη δημοσιότητα, καθώς και τα προβλήματα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας.

Απεργία αύριο στην ΑΓΕΤ

Τη δεύτερη 24ωρη απεργία, με κύριο αίτημα να μη μεταβιβάσει η Εθνική Τράπεζα πακέτο μετοχών της, που θα παραδώσει στην "Κονγκρέτουμ" τον έλεγχο του ομίλου της ΑΓΕΤ, θα πραγματοποιήσουν αύριο οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση. Παράλληλα θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Κάνιγγος και πορεία στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου θα ζητήσουν συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Το αίτημα των εργαζομένων στηρίζει και η κλαδική Ομοσπονδία, που έχει κηρύξει για την ίδια μέρα απεργία σε όλο τον κλάδο.

Στην απεργιακή κινητοποίηση συμμετέχει και το Σωματείο των "Τσιμέντων Χαλκίδας", αποδεχόμενο το γενικότερο πλαίσιο, παράλληλα όμως διεκδικεί την αυτόνομη και αυτοτελή λειτουργία της επιχείρησης στα πλαίσια της "Κονγκρέτουμ" μετά την εξαγορά. Ειδικότερα, το Σωματείο ζητάει να μη διαλυθεί το εμπορικό τμήμα, κάτι που σημαίνει σημαντική συρρίκνωση του προσωπικού, αν υλοποιηθεί το σενάριο μεταβίβασης του 50% των μετοχών των "Τσιμέντων Χαλκίδας", που κατέχουν οι Ιταλοί, στον ΤΙΤΑΝ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η στάση της κυβέρνησης και του ΥΠΕΘΟ είναι αρνητική στο αίτημα να παραμείνουν τα πράγματα όπως έχουν σήμερα στην ΑΓΕΤ, με την αστήρικτη "δικαιολογία" ότι η Τράπεζα αποφασίζει ή ότι η "Κονγκρέτουμ" θα προσφύγει στη διεθνή διαιτησία, αν δε γίνει η μεταβίβαση...

Ο "πόλεμος της φρυγανιάς"

Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο "Βοσινάκης" πληρώνουν τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε ανταγωνιστικά συμφέροντα

ΠΑΤΡΑ (του ανταποκριτή μας).-

Κυριολεκτικά μετέωροι βρίσκονται οι 130 εργαζόμενοι του εργοστασίου παραγωγής φρυγανιών και άλλων ειδών διατροφής "Βοσινάκη" στην Αχαϊα, καθώς στην πλάτη τους παίζονται διάφορα παιχνίδια των επιχειρηματιών με τη συνεργασία του υπουργείου Ανάπτυξης. Πριν δύο χρόνια η επιχείρηση πωλήθηκε από τον όμιλο "Μπουτάρη" στον όμιλο "Φιλίππου", τη γνωστή ΦΑΓΕ. Ετσι η ΦΑΓΕ έχει τον έλεγχο του εργοστασίου "ELLITE" - που κατέχει το 50% της αγοράς της φρυγανιάς - και τον "Βοσινάκη" - που κατέχει το 40% της αγοράς.

Σήμερα, δύο χρόνια μετά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού του υπουργείου Ανάπτυξης σχεδιάζει την ακύρωση της πώλησης, μετά από προσφυγή του ομίλου "Παπαδοπούλου", ο οποίος παράγει τα προϊόντα "CRISPES" - με ποσοστό 10% της αγορά φρυγανιάς. Ο όμιλος "Παπαδοπούλου" ισχυρίστηκε ότι η ΦΑΓΕ κατέχει το 90% της αγοράς, δημιουργώντας μονοπώλιο και ότι ο συναγωνισμός μεταξύ "ELLITE" και "Βοσινάκη" είναι πλασματικός.

Τα "σπασμένα" από τα παιχνίδια των επιχειρηματιών καλούνται τώρα να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, καθώς ο όμιλος "Μπουτάρη" αρνείται να πάρει πίσω το εργοστάσιο "Βοσινάκη", ενώ ο όμιλος "Φιλίππου" ζητά να του επιστραφούν τα 2 δισ. δραχμές που δαπάνησε για την αγορά της επιχείρησης. Να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο "Βοσινάκη" είχε πέρσι καθαρά κέρδη πάνω από 100 εκατ. δρχ. από την ντόπια και διεθνή αγορά. Οι εργαζόμενοι ανησυχούν, φοβούμενοι πως το εργοστάσιο θα κλείσει και οι ίδιοι θα πέσουν θύματα στον "πόλεμο της φρυγανιάς".

Από τον έλεγχο που πραγματοποίησαν χτες οι συνδικαλιστές σε πλοία του Αγούδιμου



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ