ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Αυγούστου 1996
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Θερινό "λουκέτο" στη ΒΙΟΠΑΛ!

Κλειστό βρήκαν το εργοστάσιο, επιστρέφοντας από την άδεια, οι εργαζόμενοι. Προεκλογικοί εκβιασμοί Τσιπλάκου για επιστροφή του προστίμου. Μείωση προσωπικού και στα "Καλώδια Βόλου". Κλειστή παραμένει η "Βαμβακουργία"

ΒΟΛΟΣ.-

Κλειστή βρήκαν την πόρτα του εργοστασίου, επιστρέφοντας από τις καλοκαιρινές άδειές τους, οι 140 εργαζόμενοι της ΒΙΟΠΑΛ στο Βόλο!

Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης κ. Τσιπλάκος διαμήνυσε στο σωματείο ότι δε θα επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο, αν δεν του δοθούν τα 500 εκατομμύρια δραχμές που του παρακρατήθηκαν για τις ατασθαλίες με διπλοζυγίσματα που έγιναν παλιότερα στο εκκοκκιστήριο βαμβακιού που διαθέτει!Ο επιχειρηματίας εκβιάζει την κυβέρνηση - ενόψει και των εκλογών - να του χαρίσει το πρόστιμο που του επιβλήθηκε, κρατώντας, στην ουσία, "όμηρους" τους 140 εργαζόμενους της ΒΙΟΠΑΛ. Το σωματείο αποφάσισε να πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση, όπου θα καθοριστεί η πορεία του αγώνα για την εξασφάλιση της εργασίας, ενώ από σήμερα όλοι οι εργαζόμενοι θα βρίσκονται μπροστά στην πύλη του εργοστασίου.

Η ΓΣΕΕ,με ανακοίνωσή της, ζητά την άμεση επαναλειτουργία του εργοστασίου και την εξασφάλιση της απασχόλησης των 150 εργαζομένων, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι "η συγκεκριμένη επιχείρηση στο παρελθόν έχει εμπλακεί σε υπόθεση σκανδάλου με κοινοτικές επιδοτήσεις, επιχειρώντας με αντίστοιχους εκβιασμούς προς τους εργαζόμενους να αντιπαρέλθει τις όποιες ευθύνες της".

Στα "Καλώδια Βόλου"

Αβεβαιότητα για το μέλλον της απασχόλησής τους διακατέχει και τους 90 εργαζόμενους της επιχείρησης "Καλώδια Βόλου",καθώς μετά τη συγχώνευσή της με τη μητρική εταιρία "Αλκατέλ",προχωρεί σε σταδιακή μείωση του προσωπικού της. Ηδη έχουν αποχωρήσει, με τη μορφή της "εθελούσιας εξόδου", 15 εργαζόμενοι. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η ΠΑΣΚΕ παροτρύνει τους εργαζόμενους ν' αποχωρήσουν με δέλεαρ κάποιες μεγαλύτερες αποζημιώσεις. Το σωματείο των εργαζομένων αναμένει απάντηση της υπουργού Ανάπτυξης, Βάσως Παπανδρέου,για σύγκληση ευρείας σύσκεψης, προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα, παρουσία εκπροσώπων της εταιρίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και στην Ελλάδα.

Αγωνία για τη "Βαμβακουργία"

Κλειστή παραμένει η "Βαμβακουργία" και οι 530 εργαζόμενοι της επιχείρησης ζουν με την αγωνία αν θα ξαναπιάσουν δουλιά. Ο ιδιοκτήτης κ. Μπακάλης,ούτε τη μελέτη για το πώς θα επαναλειτουργήσει η επιχείρηση έχει καταθέσει, ούτε και το 1 δισ. δραχμές, ώστε να δοθεί το "πράσινο φως" από τις τράπεζες για επαναλειτουργία. Φαίνεται ότι ο επιχειρηματίας "τρενάρει" επίτηδες την κατάσταση αναμένοντας - ενόψει και των εκλογών - νέα χρηματοδότηση ή περιμένοντας να γίνει η δεύτερη δίκη, ώστε να οδηγηθεί η "Βαμβακουργία" σε εκκαθάριση, οπότε μάλλον δύσκολα θα επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο.

Κι ενώ η αποβιομηχάνιση "καλά κρατεί" στη Μαγνησία και χιλιάδες εργαζόμενοι πετιούνται καθημερινά στην ανεργία, η πλειοψηφία της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Βόλου, μη θέλοντας να διαταράξει το εκλογικό κλίμα που καλλιεργεί η κυβέρνηση, αρκείται σε κάποιες ανακοινώσεις και δεν οργανώνει αγώνες των εργαζομένων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.Είναι δε χαρακτηριστικό ότι αρνήθηκε να δεχτεί να πραγματοποιηθεί έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ για να συζητηθούν τα προβλήματα και να ληφθούν αποφάσεις, όπως ζήτησαν στελέχη της ΕΣΑΚ.

Παρέμβαση στη Βουλή κατά των ανασφάλιστων

Τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για την επιχείρηση διείσδυσης των ανασφάλιστων πλοίων στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, ζητούν να πληροφορηθούν βουλευτές του ΚΚΕ

Παρέμβαση στη Βουλή, σχετική με τον τρίμηνο αγώνα των ναυτεργατών κατά της διείσδυσης των ανασφάλιστων πλοίων στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, έκαναν με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής και Δ. Κουμπούρης.

Στην Ερώτηση σημειώνεται ότι η κυβέρνηση με τη βία, την τρομοκρατία και δηλώσεις του τύπου "αδιάλλακτες κομματικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις του ΚΚΕ και άλλοι συνδικαλιστές", όπως είχε αναφέρει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, "επιδιώκει να επιβάλλει τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών για την ενιαία στρατηγική της Κοινότητας, όσον αφορά τη Ναυτιλία, ανατρέποντας την ελληνική νομοθεσία αλλά και την 3577/92 της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ενωσης".

Με βάση τα παραπάνω, ο υπουργός ερωτάται:

1. Εάν τα ανασφάλιστα πλοία θα μονιμοποιηθούν στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές πριν ή μετά την καταληκτική ημερομηνία της 3577/92.

2. Εάν σκοπεύει να υποστηρίξει την ελληνική σημαία στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, ακόμη και εάν αυτές προεκτείνονται στο εξωτερικό καθώς και τα ελληνικά πληρώματα, στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Μεταφορών, το Σεπτέμβριο, όπου θα συζητήσει με τους ομολόγους του των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ενιαία στρατηγική.

3. Εάν τα ΠΔ που προωθούνται ή όποιες άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις θα περιέχουν την αρχική θέση του, όπως αυτή εκφράστηκε για το "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ", ή θα συντονιστούν με τη γνωστή απόφαση του ΣτΕ που σημαίνει ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και αποβολή της ελληνικής σημαίας και από τα πλοία στα οποία έχει απομείνει.

4. Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει την απόφαση των εφοπλιστών και ιδιαίτερα αυτών των τουριστικών πλοίων, να αποβάλλουν την ελληνική σημαία και το ελληνικό πλήρωμα από τα πλοία τους, για να ανταγωνιστούν με ίσους όρους τα ανασφάλιστα πλοία, με σοβαρότατες όμως επιπτώσεις στη ναυπηγική δραστηριότητα, στα ασφαλιστικά Ταμεία καθώς και σε άλλους τομείς οικονομικής δραστηριότητας.

5. Εάν θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των ναυτεργατών με το διάλογο και με πρόθεση επίλυσής τους και όχι με τη βία, την τρομοκρατία και τις δηλώσεις αντικομμουνιστικού περιεχομένου, όπως δυστυχώς γίνεται μέχρι σήμερα".

"Γιοφύρι της Αρτας" το μετρό!

Με διαθεσιμότητες και απολύσεις πληρώνουν οι εργαζόμενοι τις καθυστερήσεις, που κοστίζουν δεκάδες δισ. "πανωπροίκι" κάθε χρόνο, παράταση της ταλαιπωρίας και των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αποφασιστική προειδοποίηση από το Συνδικάτο Οικοδόμων

"Παγωμένες" παραμένουν οι εργασίες στο μετρό Αθήνας,μετά την απόφαση της "Αττικό Μετρό" για παύση των εργασιών στους δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ), καθώς και στο εργοτάξιο της Δάφνης. Η απόφαση αυτή είχε ως συνέπεια 86 εργαζόμενοι να τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ πρόσφατα έγιναν και απολύσεις.

Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας και το Παράρτημα του Συνδικάτου στο μετρό,σε κοινή ανακοίνωσή τους, τονίζουν: "Το έργο έχει εξελιχθεί σε έργο περιπέτεια, σε γιοφύρι της Αρτας, με αποτέλεσμα τρομακτικά οικονομικά πρόσθετα βάρη, που καλείται να πληρώσει ο λαός.Εννοείται ότι κοντά στο κόστος της υπέρβασης του προϋπολογισμού, θα παρατείνεται και το "κόστος" της μόλυνσης του περιβάλλοντος, του κυκλοφοριακού χάους της Αθήνας και η επιβάρυνση που δημιουργεί σ' αυτά τα προβλήματα η πορεία κατασκευής του έργου. Οι καθυστερήσεις αυτές, πέρα από το οικονομικό κόστος, έχουν σαν αποτέλεσμα την αναβολή και ίσως τη ματαίωση εκτέλεσης των πρώτων προεκτάσεων που υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο".

Το Συνδικάτο Οικοδόμων και το Παράρτημα, είχαν κατά καιρούς επισημάνει τα προβλήματα που - όπως τονίζεται στην ανακοίνωση - "λιμνάζουν στο έργο και που οξύνονται, με αποτέλεσμα η κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό",με διάφορα κόλπα και μανούβρες, να διεκδικεί δεκάδες δισεκατομμύρια κάθε χρόνο έξτρα αποζημίωση".

Στην ανακοίνωση, επιρρίπτονται ευθύνες στην κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" και στο ΥΠΕΧΩΔΕ, για την αδιαφορία που επιδεικνύουν για την επίλυση των προβλημάτων. Ευθύνες όμως, επιρρίπτονται και στην "Αττικό Μετρό" και στην αμερικάνικη εταιρία "Μπεχτέλ",που έχει την τεχνική επίβλεψη του έργου. "Η στάση τους - σημειώνεται - δημιουργεί ερωτηματικά και απορίες. Ενα τόσο μεγάλο έργο, έργο ζωής για την Αθήνα, με τεράστιο οικονομικό κόστος, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και έλλειψη του απαιτούμενου ενδιαφέροντος. Ακριβώς αυτή την κατάσταση αξιοποιούν οι κατασκευάστριες εταιρίες, προβάλλουν οικονομικές απαιτήσεις και αποσπούν δεκάδες δισεκατομμύρια, έξτρα αποζημιώσεις, κάθε χρόνο".

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, το Συνδικάτο και το Παράρτημα Οικοδόμων, καλούν τον αρμόδιο υπουργό και τον πρόεδρο του "Αττικό Μετρό", να εξηγήσουν γιατί δε δίνουν λύσεις στα προβλήματα. Καλούν ακόμα, τα πολιτικά κόμματα, τους μαζικούς φορείς και τα ΜΜΕ, να αντιδράσουν, ενώ απαιτούν την άμεση παρέμβαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Εργασίας, για την προώθηση των εργασιών, καθώς και την ανάκληση όλων των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων. Τέλος, στην ανακοίνωση τονίζεται ότι θα γίνουν όλες εκείνες οι ενέργειες, "με όλα τα μέσα και όλους τους τρόπους, από τους πιο απλούς έως τους πιο δυναμικούς, για να γίνει το έργο. Για το συμφέρον της οικονομίας, της Αθήνας, για το δικαίωμα στη δουλιά".

Συναντήσεις σήμερα για την GOOD YEAR

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ .-

Συγκεκριμένες προτάσεις για την επαναλειτουργία του εργοστασίου της GOOD YEAR πρόκειται να καταθέσουν σήμερα στην Αθήνα το σωματείο των εργαζομένων και οι εκπρόσωποι του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, σε συνάντηση με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Βιομηχανίας.

Στο μεταξύ, η πανεργατική 4ωρη στάση εργασίας που αποφάσισε το ΕΚΘ για τις 28 Αυγούστου μετατίθεται για την επομένη, λόγω απουσίας πολλών συνδικαλιστικών στελεχών στην Αθήνα για την ανασύνθεση του προεδρείου της ΓΣΕΕ. Ετσι, το πρόγραμμα των πανεργατικών κινητοποιήσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως διαμορφώθηκε μετά τη χτεσινοβραδινή σύσκεψη των σωματείων, με στόχους τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της αποβιομηχάνισης και της ανεργίας και την άμεση επαναλειτουργία του εργοστασίου της GOOD YEAR, είναι:

- Τετράωρη πανεργατική στάση εργασίας από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι και πανεργατική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11.30 το πρωί μπροστά στο ΕΚΘ, που θα καταλήξει με πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

- Εικοσιτετράωρη πανεργατική απεργία στις 5 Σεπτέμβρη και πανθεσσαλονίκειο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Αριστοτέλους, με τη συμμετοχή όλων των κοινωνικών φορέων της πόλης, που θα ολοκληρωθεί με πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Οι σκοπιμότητες των υπευθύνων, ακινητοποίησαν τους μετροπόντικες και έθεσαν σε διαθεσιμότητα 86 εργάτες



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ