Αυτός είναι ο τίτλος μιας έκδοσης της "Ιατρικής Κινήσεως" που την έγραψε το 1930 ο γιατρός Ιωάννης Αντωνιάδης, ιδρυτής της "Ιατρικής εφημερίδος". Ο γιατρός Ι. Αντωνιάδης ταξίδεψε στην ΕΣΣΔ όταν ακόμα άρχιζε η εφαρμογή του 1ου πεντάχρονου οικονομικού σχεδίου της ΕΣΣΔ, με σκοπό να καταγράψει σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις, τις κοινωνικές ασφαλίσεις και την υγειονομική περίθαλψη που απολάμβαναν τότε οι λαοί της ΕΣΣΔ. Λέω απολάμβαναν τότε, γιατί σήμερα στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ επικρατεί εργασιακός μεσαίωνας, όπου οι κοινωνικές ασφαλίσεις βρίσκονται στο σκοτάδι του πιο βάρβαρου καπιταλισμού και η δωρεάν υγειονομική περίθαλψη είναι ανύπαρκτη.
Να τι μας λέει στο βιβλιαράκι του ο γιατρός Ι. Αντωνιάδης:
"Τα Ταμεία ασφαλίσεως της Σ. Ενώσεως είναι κρατικοί οργανισμοί. Είναι όμως οργανωμένα επί μιας κοινωνικής βάσεως, διότι συνδέονται στενώς μετά των εργατικών συνδικάτων. Ολος ο διευθύνων σιδηρούς σκελετός της οργανώσεως της ασφαλίσεως, από της βάσεως μέχρι της κορυφής, εκλέγεται ή προτείνεται υπό των εργατικών συνδικάτων, εις τα οποία λογοδοτεί επί της δραστηριότητός του". Και παρακάτω: "Εις την ΕΣΣΔ οι εργάται διαχειρίζονται την κοινωνικήν ασφάλισιν παρ' όλον ότι είναι ολικώς απηλλαγμένοι της πληρωμής καταβολών ασφαλίσεως...".
Σε άλλο σημείο αναφέρει: "Συμφώνως προς την ισχύουσαν νομοθεσίαν εν την Ενώσει των Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών, η κοινωνική ασφάλισις επεκτείνεται εφ' όλων των μισθωτών των κρατικών επιχειρήσεων, των δημοσίων, των συνεταιρισμών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, οιαδήποτε και αν είναι η διάρκεια εργασίας...".
Τέλος ο γιατρός Ι. Αντωνιάδης κάνει μια σύγκριση μεταξύ των καπιταλιστικών χωρών και της ΕΣΣΔ, όπου μας λέει ξεκάθαρα ότι στις χώρες της Δύσης δεν είχαν τότε πουθενά δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και κοινωνικές ασφαλίσεις. Συγκεκριμένα γράφει στην μπροσούρα της "Ιατρικής Κινήσεως" σελ. 46: "Οταν παραβάλη τις την οργανικήν υφήν της Σοβιετικής κοινωνικής ασφαλίσεως μετά της οργανώσεως της κοινωνικής ασφαλίσεως εις τας άλλας χώρας, ό,τι γίνεται αμέσως οφθαλμοφανές είναι η οργανική ενότης της Σοβιετικής κοινωνικής ασφαλίσεως, ενότης που δεν έχει πραγματοποιηθεί εις ουδεμίαν εκ των χωρών της Δύσεως".
Οπως βλέπουμε λοιπόν, σ' ένα ακόμα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας, που επηρεάζει άμεσα τη ζωή των λαών, ο σοσιαλισμός ήταν πρωτοπόρος. Πολύ αργότερα ακολούθησαν αναγκαστικά και οι αστικές κυβερνήσεις της Δύσης, όχι βέβαια γιατί το ήθελαν πολύ κάτι τέτοιο, αλλά για να αμβλύνουν την όξυνση των ταξικών αντιθέσεων της κοινωνίας τους. Δηλαδή δεξιά και σοσιαλδημοκρατικά κυβερνητικά κόμματα της Δύσης, χρησιμοποιήσανε τις παραχωρήσεις που κάνανε στους λαούς τους σαν κυματοθραύστη στους ταξικούς αγώνες.
Τώρα όμως; Τώρα που δεν υπάρχει το "αντίπαλον δέος", τώρα έφτασε η ώρα όπου οι απανταχού καπιταλιστές παίρνουν την εκδίκησή τους, παίρνουν θέσεις μάχης απέναντι στην εργατική τάξη με όλα τα βαριά τους όπλα παραταγμένα, συμφωνία Μάαστριχτ, Λευκή βίβλος, πρόγραμμα σύγκλισης και ποιος ξέρει ι άλλο θα δούμε ακόμα. Δυστυχώς ο αγώνας είναι άνισος και κατά πως φαίνεται πρέπει να καούμε πολλοί για να ανάψει το καμίνι της επανάστασης.
ΣΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ
Χολαργός
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ,από το Πέραμα του Πειραιά, πρώην υπάλληλος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πειραιά, τραυματίας του Αλβανικού Μετώπου και αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, έστειλε στο "Ρ" πολυσέλιδο βιογραφικό σημείωμα που ξεκινάει από τα δύσκολα παιδικά του χρόνια, την ένταξή του στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, τη συμμετοχή του στην Εθνική Αντίσταση, τους διωγμούς του σε συνέχεια στη μετακατοχική περίοδο και στις πολιτικές εξελίξεις μέχρι σήμερα. Στέκεται ιδιαίτερα στη συμμετοχή της μεγάλης πλειοψηφίας των ανδρών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πειραιά, στην Εθνική Αντίσταση και παραθέτει τα ονόματα πολλών τέτοιων συναδέλφων του. Το τελευταίο μέρος είναι αφιερωμένο στο ΣΗΜΕΡΑ. Γράφει, ανάμεσα στ' άλλα:
Κλαίω και οδύρομαι για το κατάντημα της πατρίδας μας. Κυβέρνηση δεν έχουμε. Εχουμε κυβέρνηση εξυπηρέτησης ξένων συμφερόντων... Ο αγρότης δεν μπορεί να βάλει ούτε μια ρίζα ντομάτα παραπάνω χωρίς την έγκριση του Ντελόρ. Αυξήσεις για τις συντάξεις δεν έχουν. Ξοδεύουν δισεκατομμύρια για έργα βιτρίνας, για τους σύγχρονους μαχαραγιάδες... Φωνάζετε κύριοι ότι είμαστε ανεξάρτητο κράτος. Τα έργα σας μιλούν, όχι τα λόγια σας. Εχετε καταντήσει την Ελλάδα ξέφραγο αμπέλι. Τα σχολεία έχουν μεταβληθεί σε ναρκοπωλεία. Υγεία δεν υπάρχει χωρίς φακελάκι... Από τα 16 κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ έχουμε τις μεγαλύτερες στρατιωτικές δαπάνες ανάλογα με τον πληθυσμό μας. Γιατί; Οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι δε θέλουν να μιλιέται η γλώσσα μας στο εξωτερικό. Και καθώς τρώγοντας έρχεται η όρεξη θα μας απαγορεύσουν να τη μιλάμε και στην Πατρίδα μας.
Θέλουν ακόμα να καταργήσουν και τα ήθη και έθιμά μας. Να μη γιορτάζουμε τις εθνικές γιορτές μας. Τους ενοχλούν τα συνθήματά μας, όπως "Αμερικάνοι δολοφόνοι των λαών".
Κύριοι εξανθρωπιστείτε, ελληνοποιηθείτε! Και πέστε και κανένα ΟΧΙ στους ΡΑΜΠΟ... Κύριοι, μαζί με το έτερον ήμισυ - τη ΝΔ - κυβερνάτε τον τόπο κάπου 180 χρόνια. Αν έχετε έστω μια σταγόνα αίμα κολοκοτρωνέικο, παρατήστε τα. Βρισκόμαστε στο τελευταίο σκαλοπάτι του γκρεμού. Μην αφανίζετε την Ελλάδα από το διεθνή χάρτη... Φίλοι του ΠΑΣΟΚ, τι έγιναν τα συνθήματα που φωνάζαμε μαζί: "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο! Εξω οι βάσεις του θανάτου!". Τα ξεχάσατε όλα αυτά. Τα αμαρτήματά σας, κύριοι, είναι αμέτρητα. Σταματάω εδώ.
Σημ. "Ρ": Σύντροφε Γιάννη Πετρόπουλε. Είναι αδύνατον να δημοσιευτεί το αυτοβιογραφικό σου σημείωμα στο "Ρ", είτε ολόκληρο είτε σε συνέχειες. Τέτοια σημειώματα τα διαβιβάζουμε στο Ιστορικό Τμήμα της ΚΕ του ΚΚΕ.
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΚΟΛΙΟΦΩΤΗΣ,από το χωριό Βουβοπόταμο της Πρέβεζας μας γράφει:
"Οι κάθε είδους καταπιεστές εις βάρος των εργαζομένων έχουν απογυμνωθεί με τη "Νέα Τάξη Πραγμάτων". Και σαν να μην έφταναν οι συνέπειες του Μάαστριχτ, που μας επέβαλε το ντόπιο και το ξένο κεφάλαιο, αποθρασύνθηκαν και οι άγιοι πατέρες. Να τι μας είπε στο κήρυγμά του τη μέρα των Αγίων Αναργύρων (1.7.96) ο μητροπολίτης Παραμυθιάς κ. Τίτος: "Μην ενδιαφέρεστε τέκνα μου για την επίγεια ζωή μόνο, αλλά για την επουράνια". Για τα υπόλοιπα που είπε ο Χριστός, όπως επί γης ειρήνη, αγάπη, ομόνοια, αλληλεγγύη και συνεργασία, ούτε λέξη ή μήπως δε γνωρίζει ο σεβασμιότατος την αλληλοσφαγή στην πρώην Γιουγκοσλαβία, για τα ναρκωτικά που δολοφονούν τους νέους ακόμα και στη μικρή μας κοινωνία; Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να εισπράξει από την Εκκλησία, διότι έχει ανάγκες η μητρόπολη, που είναι "η πιο φτωχή" όπως λέει".
Συνεχίζοντας ο επιστολογράφος καταγγέλλει το μητροπολίτη ότι χρησιμοποιεί νεαρό παπά που έχει διορίσει στο χωριό του και μαζεύει χρήματα με το πρόσχημα της αποπεράτωσης της εκκλησίας. Σημειώνει ότι έχει διαμαρτυρηθεί γι' αυτό στον ίδιο τον μητροπολίτη όσο και στους συγχωριανούς του. Για το ίδιο θέμα απευθύνθηκε και στην Ι.Σ. της Εκκλησίας της Ελλάδας παραθέτοντας λεπτομερή στοιχεία, με την παράκληση να επέμβει για τη λύση του προβλήματος αυτού και την αποπεράτωση της εκκλησίας, που αποτελεί απαίτηση όλων των ενοριτών.
- Ο μητροπολίτης Παραμυθιάς - Φιλιατών - Γηρομερίου κ. Τίτος σε απάντηση των διαμαρτυριών του Γ. Κολιοφώτη ισχυρίζεται ότι "όσον αφορά τη διαχείριση των πόρων του εράνου εκ μέρους της Ερανικής Επιτροπής αυτή γίνεται ως ορίζουν οι νόμοι και δε δυνάμεθα να τους αγνοήσουμε".
Αγαπητέ "Ριζοσπάστη"
Αυτές τις μέρες βρέθηκα στη γενέτειρά μου, Μερόπη Μεσσηνίας. Την Κυριακή, 4 Αυγούστου, ζήτησα την εφημερίδα, από το περίπτερο της κ. Νίκης Μπιρμπίλη. Απάντηση: "Δεν υπάρχει "Κυριακάτικος Ριζοσπάστης". Δε μας παρέδωσαν τη συγκεκριμένη εφημερίδα". Το ίδιο είχε συμβεί και την περασμένη Κυριακή. Την έφεραν τη Δευτέρα, την επομένη δηλαδή, από του Μελιγαλά, με ταξί. Πολλές φορές μου είπαν (στις εξηγήσεις που ζήτησα) την πετούν στο δρόμο, στην ενορία Αλλογη, στο πρακτορείο αυτοκινήτων. Στην Οιχαλία υπήρχε. Και εδώ είναι το παράδοξο: Για να πάνε οι εφημερίδες στου Μελιγαλά ή στην Οιχαλία, πρέπει αναγκαστικά να περάσουν από το συγκοινωνιακό κόμβο που λέγεται Μερόπη.
Και ερωτώ: Μήπως η διεύθυνση της εφημερίδας μας, δεν εκπληροί τις υποχρεώσεις της στο ακέραιο απέναντι στο αρμόδιο πρακτορείο, και γι' αυτό τυγχάνει αυτής της μεταχείρισης; Και αν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της στο ακέραιο δεν έχει τα ίδια δικαιώματα για ίδια και ίση μεταχείριση με τις άλλες εφημερίδες;
Μήπως νοσταλγούν εποχές κολασμένες; Ερωτώ. Ασε και το εξής παράλογο και άνω ποταμών. Από τον τρόπο που πετάνε τις εφημερίδες, όπου τους βολεύει και όπου θυμηθούν, αν, αν λέω χαθεί κανένα πακέτο του "Ριζοσπάστη", τον χρεώνουν και ζητούν την πληρωμή του. Για ποιο πακέτο και για ποια πληρωμή; Παρέδωσαν τίποτε; Πήραν απόδειξη ή υπογραφή παραλαβής; Εξωφρενικό και ζούγκλα. Εχουν την αξίωση; οι κύριοι της διανομής να πληρώνει ταξί το περίπτερο για να του φέρνουν τις εφημερίδες. Εκδικούνται τον μεγάλο επιχειρηματία, τον περιπτερούχο.
Ντροπή και πάλι ντροπή. Να σταματήσει αυτή η αταξία.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιστασιακός, απόστρατος Επισμηναγός