ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 13 Ιούλη 1996
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η επανάσταση του Γκαστόν

Μια επιστολή έλαβα από τον αγαπητό αναγνώστη Τάκη. Α, έτσι υπογράφει, όταν μας γράφει.

Διάβασα, λοιπόν και ομολογουμένως τα 'χασα, από τούτον τον άγνωστο, που γνώριμος και οικείος πια έχει γίνει με τις προσεγγίσεις του και τις συχνές εξομολογήσεις του. Είδε, λέει, ο Τάκης ένα όνειρο, ένα όνειρο περίεργο και ανεξήγητο, που μοιάζει σαν πρόβλημα δυσεπίλυτο. Και ερμηνεία ζητά από μένα την έρημη να δώσω. Να αποδώσω και να παραδώσω αποκρυπτογραφημένο το μήνυμα της νύχτας της δικής του, πώς μπορώ; Ονειρεύτηκε ο φίλος ένα ζωάκι, που το λέγανε Γκαστόν! Ονομα κι αυτό! Ενα ζωάκι μικρό και ασήμαντο που είχε το εξής χαρακτηριστικό: Δε συνδεόταν ποτέ συναισθηματικά με τον άνθρωπο. Γεννιόταν, λέει, μόνο και μόνο για να επιτελέσει ένα σκοπό. Και αφηνόταν αδιαμαρτύρητα να χρησιμοποιηθεί από τον άνθρωπο. Με προθυμία και παρρησία, η θυσία. Πρόσφερε τη μοναδική περιουσία, τη ζωή του. Επειτα ζάρωνε, μίκραινε, μαράζωνε και έφευγε για πάντα. Πέθαινε. Χωρίς δισταγμούς, αλαλαγμούς, στεναγμούς.

Μέσα, λοιπόν, από το νυχτερινό μήνυμά του, πρόβαλλαν ξαφνικά τα ομοειδή, τα ανθρωποειδή και προέτρεπαν τον φίλο αναγνώστη να πάρει και εκείνος στην υπηρεσία του ένα Γκαστόν: "Χρήσιμο είναι", του έλεγαν, "ζωντανό για μια μοναδική χρήση, χωρίς τύψη. Δε θα συνδεθείτε δε θα αγαπηθείτε, δε θα μισηθείτε, δε θα πικραθείτε, δε θα προδοθείτε. Τη δουλιά σου απλώς θα κάνεις, τι διστάζεις;". Το Γκαστόν θα πεθάνει, ενοχές κανείς δε θα νιώσει, αφού το ζωάκι, αυτό το σκοπό έχει. Ο Τάκης Α. αντέδρασε. Απέδρασε από το όνειρο. Ξύπνησε τρομαγμένος, απορημένος, αλλά, κάπου στο βάθος, μαγεμένος. Χασμουρήθηκε και στη στήλη ευθύς απευθύνθηκε.

Στην επιστολή σου δε δύναμαι, φίλε αναγνώστη, με βεβαιότητα και σταθερότητα γνώμης να απαντήσω. Αντίθετα από ό,τι περιμένεις από μένανε, θα ρωτήσω: Ρωτήθηκε ποτέ το "μοιραίο, το άβουλο και άκακο" Γκαστόν, αν ήθελε να ζήσει; Και αν ο άνθρωπος τού είχε ποτέ δώσει σημασία και, χωρίς τη γνώριμη ασυνειδησία, τού είχε επιτρέψει να υπάρξει; Αν, λέω αν, το Γκαστόν θέλει απλώς να ζήσει, να ευτυχήσει, χωρίς να μας εξυπηρετήσει; Ποιοι είμαστε εμείς, που αποφασίζουμε για τη μοίρα του; Ποιος μας δίνει το δικαίωμα, θεοί να γίνουμε και σκλάβο να κάνουμε ένα ...ασήμαντο ζωάκι, που δε μας αντιπαθεί; Που δε μας αντιστέκεται και δεν καταδέχεται, κατά τα φαινόμενα, να μας εναντιωθεί; Είμαστε ο Γολιάθ. Είναι ο Δαβίδ. Η νίκη του τελευταίου ανήκει στη θρησκευτική μυθολογία. Αναγνωρίζω αμέσως τα ανθρώπινα Γκαστόν, φίλε, όπως γνωρίζω τις μυριάδες των απάνθρωπων ανθρώπων. Που αγάπη και υπακοή απαιτούν, χωρίς να την αξίζουν. Και δε χαρίζουν στα Γκαστόν ούτε την ίδια τους τη ζωή, τη ζωή που τους ανήκει.

Φίλε Τάκη, την επιστολή σου ξαναδιάβασα με προσοχή και ένιωσα ταραχή. Προσοχή: Οταν το Γκαστόν κάποτε αφυπνιστεί και συνειδητοποιηθεί, όταν αντιληφθεί ότι μπορεί να αρνηθεί τον ύποπτο "ανθρώπινο" σκοπό να επιτελέσει, θα αγριέψει. Αν ξαναδείς το ίδιο όνειρο, να πεις σε εκείνους που σε συμβούλευαν και συ "θεός" να γίνεις, πως τα ζωάκια, τα μοιραία και άβουλα, αντάμα θα κάνουνε το θάμα. Θα διαδηλώσουν και θα εκδηλώσουν την κάθετη αντίθετη άποψή τους. Θα αγανακτήσουν, θα επαναστατήσουν. Δεν έχω τίποτε άλλο να σου πω, θα το ξανασκεφτώ.

Τιτίνα ΔΑΝΕΛΛΗ

ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Επιμένουν με παρανομίες

Με επιστολή της προς τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας Αθηνών, η Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Πάρκου επισημαίνει μια σειρά από παρατυπίες και παραλείψεις στη μελέτη για την έκδοση της οικοδομικής άδειας

Αλλη μια πτυχή παράνομων μεθοδεύσεων, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος στον μεγαλοεκδότη - μεγαλοεπιχειρηματία Λαμπράκη να ολοκληρώσει τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του, αποκαλύπτει επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής για τη Σωτηρία του Πάρκου Ελευθερίας, προς τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας Αθηνών. Με αυτήν επισημαίνει μια σειρά από παρατυπίες και παρεκκλίσεις από τις προδιαγραφές έκδοσης οικοδομικών αδειών, που υπάρχουν στη μελέτη με την οποία ζητήθηκε η άδεια οικοδόμησης, και καλούν την υπηρεσία να μην προχωρήσει στην έκδοσή της.

Στην επιστολή, που την υπογράφουν η Ρένα Λευκαδίτου,αρχιτέκτων και εκπρόσωπος του ΣΑΔΑΣ, η Αννα Φιλίνη,αρχιτέκτων και δημοτική σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων, ο Γεράσιμος Σκλαβούνος,πολεοδόμος και μέλος του ΔΣ ΣΕΠΧ και ο Γιώργος Μαρραίη,πολιτικός μηχανικός, αναφέρονται τα εξής:

  • Η αρχιτεκτονική μελέτη για τις επεκτάσεις του Μεγάρου Μουσικής, που υποβλήθηκε χωρίς αίτηση καν και εγκρίθηκε στις 25/5/96, δεν είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές έκδοσης οικοδομικών αδειών, ούτε με το σχετικό Διάταγμα(ΦΕΚ 1061 Δ/95) και το ΓΟΚ/1985.
  • Το τοπογραφικό διάγραμμα είναι χωρίς ημερομηνία, δεν έχει σαφή όρια, διαστάσεις, υψόμετρα, ούτε αναλυτική εμβαδομέτρηση, ενώ δεν αναφέρει καν το εμβαδόν της έκτασης. Το εμβαδόν δεν αναφέρεται ούτε στο διάγραμμα κάλυψης.
  • Στο φάκελο της μελέτης δεν υπάρχει η απαιτούμενη εγκάρσια τομή.
  • Το υπέργειο κτίριο, που προβλέπεται, υπερβαίνει κατά τη μια τουλάχιστον διάσταση τις μέγιστες, από το σχετικό Διάταγμα, επιτρεπόμενες διαστάσεις (μεγαλύτερο από 46 μέτρα). Παράλληλα, η υπέρβαση καλύπτεται με αλχημείες στα υψόμετρα και επέμβαση στο έδαφος μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο, δηλαδή +1,5 μέτρο.
  • Στη μελέτη της επέκτασης του Μεγάρου Μουσικής, η αίθουσα κάτω από το υπέργειο κτίριο - η οποία αναπτύσσεται σε πολλές υπόγειες στάθμες - αναφέρεται ως "αίθουσα Συνεδρίων", ενώ τέτοια χρήση δεν προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη. Ο τελευταίος, απαντώντας γραπτώς(4/4/96) σε σχετική ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων των βουλευτών του ΚΚΕ Ορέστη Κολοζώφ και Στρατή Κόρακα (υποβλήθηκαν 22/3/96), αναφέρει συγκεκριμένα: "Με βάση την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1061 Δ/1995 και αφορά το Οικοδομικό Τετράγωνο 33, περιοχής 68 του Δήμου Αθηναίων (Πάρκο Ελευθερίας, Αγαλμα Βενιζέλου, Μέγαρο Μουσικής), στον εν λόγω χώρο δεν προβλέπεται Συνεδριακό Κέντρο, αλλά καθορίζεται με ερυθρό περίγραμμα, θέση νέου κτιρίου με χρήση "Πολιτιστικών λειτουργιών", το οποίο θα λειτουργεί σε συνδυασμό και με τις λειτουργίες του υπάρχοντος κτιρίου του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ)".
  • Σύμφωνα με το παραπάνω Προεδρικό Διάταγμα, προβλέπεται στο άρθρο 3, παράγραφος 2α, "δημιουργία υπόγειου χώρου εξυπηρέτησης πολιτιστικών εκδηλώσεων" και στο ίδιο άρθρο, παράγραφος 2β, "δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης...".

Από τη διατύπωση αυτή, είναι φανερό ότι ο νομοθέτης κάνει σαφή αναφορά σε μια και μόνο υπόγεια στάθμη για πολιτιστικές λειτουργίες. Οπως διαπιστώνεται από τη μελέτη, και οι δύο μεγάλες αίθουσες αναπτύσσονται σε υπόγεια, αλλά και τα αναγνωστήρια της βιβλιοθήκης - αν και χώροι κύριας χρήσης - έχουν τοποθετηθεί σε δεύτερο υπόγειο.

Στην επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής, αναφέρεται ακόμη η ανορθόδοξη μεθόδευση που ακολουθήθηκε, προκειμένου η άδεια οικοδόμησης των 71.000 τετραγωνικών μέτρων να μην αποτελέσει μια αυτοτελή οικοδομική άδεια, αλλά να προσαρτάται ως προσθήκη, επέκταση ή αναθεώρηση στην οικοδομική άδεια του κτιρίου του Μεγάρου Μουσικής. "Αυτό συνέβη για να εκδοθεί η άδεια νομιμοφανώς από τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας κι όχι, όπως έπρεπε, από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, που με ομόφωνες αποφάσεις του στο παρελθόν έχει εναντιωθεί σε κατασκευές, πέραν του χώρου στάθμευσης, μέσα στο Πάρκο Ελευθερίας",τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή.

Με παρατυπίες, το κράτος ανοίγει το δρόμο στον Χρ. Λαμπράκη και συμβάλλει στην καταστροφή του Πάρκου Ελευθερίας

Εδώ, με ανορθόδοξες μεθοδεύσεις, θα χτιστούν τα 71.000 τ.μ. του μεγαλοεπιχειρηματία



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ