Διάβασα, λοιπόν και ομολογουμένως τα 'χασα, από τούτον τον άγνωστο, που γνώριμος και οικείος πια έχει γίνει με τις προσεγγίσεις του και τις συχνές εξομολογήσεις του. Είδε, λέει, ο Τάκης ένα όνειρο, ένα όνειρο περίεργο και ανεξήγητο, που μοιάζει σαν πρόβλημα δυσεπίλυτο. Και ερμηνεία ζητά από μένα την έρημη να δώσω. Να αποδώσω και να παραδώσω αποκρυπτογραφημένο το μήνυμα της νύχτας της δικής του, πώς μπορώ; Ονειρεύτηκε ο φίλος ένα ζωάκι, που το λέγανε Γκαστόν! Ονομα κι αυτό! Ενα ζωάκι μικρό και ασήμαντο που είχε το εξής χαρακτηριστικό: Δε συνδεόταν ποτέ συναισθηματικά με τον άνθρωπο. Γεννιόταν, λέει, μόνο και μόνο για να επιτελέσει ένα σκοπό. Και αφηνόταν αδιαμαρτύρητα να χρησιμοποιηθεί από τον άνθρωπο. Με προθυμία και παρρησία, η θυσία. Πρόσφερε τη μοναδική περιουσία, τη ζωή του. Επειτα ζάρωνε, μίκραινε, μαράζωνε και έφευγε για πάντα. Πέθαινε. Χωρίς δισταγμούς, αλαλαγμούς, στεναγμούς.
Μέσα, λοιπόν, από το νυχτερινό μήνυμά του, πρόβαλλαν ξαφνικά τα ομοειδή, τα ανθρωποειδή και προέτρεπαν τον φίλο αναγνώστη να πάρει και εκείνος στην υπηρεσία του ένα Γκαστόν: "Χρήσιμο είναι", του έλεγαν, "ζωντανό για μια μοναδική χρήση, χωρίς τύψη. Δε θα συνδεθείτε δε θα αγαπηθείτε, δε θα μισηθείτε, δε θα πικραθείτε, δε θα προδοθείτε. Τη δουλιά σου απλώς θα κάνεις, τι διστάζεις;". Το Γκαστόν θα πεθάνει, ενοχές κανείς δε θα νιώσει, αφού το ζωάκι, αυτό το σκοπό έχει. Ο Τάκης Α. αντέδρασε. Απέδρασε από το όνειρο. Ξύπνησε τρομαγμένος, απορημένος, αλλά, κάπου στο βάθος, μαγεμένος. Χασμουρήθηκε και στη στήλη ευθύς απευθύνθηκε.
Τιτίνα ΔΑΝΕΛΛΗ
Με επιστολή της προς τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας Αθηνών, η Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Πάρκου επισημαίνει μια σειρά από παρατυπίες και παραλείψεις στη μελέτη για την έκδοση της οικοδομικής άδειας
Αλλη μια πτυχή παράνομων μεθοδεύσεων, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος στον μεγαλοεκδότη - μεγαλοεπιχειρηματία Λαμπράκη να ολοκληρώσει τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του, αποκαλύπτει επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής για τη Σωτηρία του Πάρκου Ελευθερίας, προς τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας Αθηνών. Με αυτήν επισημαίνει μια σειρά από παρατυπίες και παρεκκλίσεις από τις προδιαγραφές έκδοσης οικοδομικών αδειών, που υπάρχουν στη μελέτη με την οποία ζητήθηκε η άδεια οικοδόμησης, και καλούν την υπηρεσία να μην προχωρήσει στην έκδοσή της.
Στην επιστολή, που την υπογράφουν η Ρένα Λευκαδίτου,αρχιτέκτων και εκπρόσωπος του ΣΑΔΑΣ, η Αννα Φιλίνη,αρχιτέκτων και δημοτική σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων, ο Γεράσιμος Σκλαβούνος,πολεοδόμος και μέλος του ΔΣ ΣΕΠΧ και ο Γιώργος Μαρραίη,πολιτικός μηχανικός, αναφέρονται τα εξής:
Από τη διατύπωση αυτή, είναι φανερό ότι ο νομοθέτης κάνει σαφή αναφορά σε μια και μόνο υπόγεια στάθμη για πολιτιστικές λειτουργίες. Οπως διαπιστώνεται από τη μελέτη, και οι δύο μεγάλες αίθουσες αναπτύσσονται σε υπόγεια, αλλά και τα αναγνωστήρια της βιβλιοθήκης - αν και χώροι κύριας χρήσης - έχουν τοποθετηθεί σε δεύτερο υπόγειο.
Στην επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής, αναφέρεται ακόμη η ανορθόδοξη μεθόδευση που ακολουθήθηκε, προκειμένου η άδεια οικοδόμησης των 71.000 τετραγωνικών μέτρων να μην αποτελέσει μια αυτοτελή οικοδομική άδεια, αλλά να προσαρτάται ως προσθήκη, επέκταση ή αναθεώρηση στην οικοδομική άδεια του κτιρίου του Μεγάρου Μουσικής. "Αυτό συνέβη για να εκδοθεί η άδεια νομιμοφανώς από τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας κι όχι, όπως έπρεπε, από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, που με ομόφωνες αποφάσεις του στο παρελθόν έχει εναντιωθεί σε κατασκευές, πέραν του χώρου στάθμευσης, μέσα στο Πάρκο Ελευθερίας",τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή.
Με παρατυπίες, το κράτος ανοίγει το δρόμο στον Χρ. Λαμπράκη και συμβάλλει στην καταστροφή του Πάρκου Ελευθερίας
Εδώ, με ανορθόδοξες μεθοδεύσεις, θα χτιστούν τα 71.000 τ.μ. του μεγαλοεπιχειρηματία