ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Ιούνη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αναγκαία η διατήρηση του καμποτάζ

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Γιάννη Θεωνά, στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου

"Εφόσον η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν επανέλθει και δεν επανεξετάσει τη σημερινή οδηγία της - που πρέπει να καταργηθεί - για την απελευθέρωση του καμποτάζ, δυστυχώς μια πολιτική ανάπτυξης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί.Αυτό υπογράμμισε σε παρέμβασή του σε συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Θεωνάς.Οπως τόνισε, η επιμονή στην κατάργηση του καμποτάζ, όχι μόνο δεν ενισχύει την ανάπτυξη της ακτοπλοϊας, αλλά εμπεριέχει κινδύνους χειροτέρευσης των σημερινών υπηρεσιών και δημιουργίας νέων προβλημάτων ιδιαίτερα για τις νησιωτικές και περισσότερο απομακρυσμένες περιοχές της Ενωσης.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι η ανάπτυξη του τομέα αυτού των μεταφορών, η ανανέωση του στόλου και ο σεβασμός των πιο αυστηρών κανόνων ασφαλείας για τους εργαζόμενους, τους επιβάτες και τα φορτία, θα μειώσει τις συνέπειες της κρίσης της κοινοτικής ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και ειδικότερα εκείνης των λιγότερο ανεπτυγμένων περιφερειακών χωρών, όπως η Ελλάδα."Ιδιαίτερη μνεία - υπογράμμισε ο Γ. Θεωνάς - πρέπει να γίνει στην αναγκαιότητα κατοχύρωσης και διεύρυνσης των κοινωνικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, τη βελτίωση των όρων υγιεινής και ασφάλειας, αμοιβών και συνθηκών εργασίας, την προστασία της ζωής τους από ατυχήματα και την εξασφάλιση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων".

Για την ευρύτερη ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι απαιτείται ένας συγκεκριμένος εθνικός προγραμματισμός, στα πλαίσια μιας σφαιρικής οργάνωσης των εθνικών μεταφορών, δημιουργία των αναγκαίων υποδομών, λειτουργία οικονομικών κινήτρων και αντικινήτρων και λήψη διοικητικών και θεσμικών μέτρων, που θα οδηγούσαν στη διαμόρφωση του κατάλληλου κλίματος προσανατολισμού των επενδύσεων προς τις παράκτιες μεταφορές και θα τις αποθάρρυναν από το σημερινό προσανατολισμό τους.

Τέλος, ο Γ. Θεωνάς τόνισε ότι η ανάπτυξη των εθνικών προγραμματισμών θα επιτρέψει και έναν ευρύτερο ευρωπαϊκό προγραμματισμό, για την ανάπτυξη της ακτοπλοϊας και την ανάπτυξη των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Προς το τελικό χτύπημα

Τουλάχιστον οι μισοί εργαζόμενοι θα απομακρυνθούν, σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης. Την πολιτική φθοράς και διάλυσης του Ναυπηγείου καταγγέλλει η "Συσπείρωση"

Τελικό χτύπημα για τη διάλυση των Ναυπηγείων Ελευσίνας,χαρακτηρίζει σε ανακοίνωσή της η "Συσπείρωση" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), την απόφαση της διεύθυνσης των Ναυπηγείων να καλέσει όλο το προσωπικό να υποβάλλει αιτήσεις για μετάταξη. Χτες, εξάλλου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Φ. Ιωαννίδης,απέφυγε να διευκρινίσει τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για τον ακριβή αριθμό των εργαζομένων που θα μεταταχθούν.

"Δεν είναι έτοιμη ακόμα η υπουργική απόφαση για τις μετατάξεις", δήλωσε ο υφυπουργός, αν και η διεύθυνση των Ναυπηγείων ισχυρίζεται ότι η ανακοίνωσή της για τις μετατάξεις αποτελεί αντιγραφή υπουργικής απόφασης! Ο υφυπουργός μίλησε στη συνέχεια για 400 μετατάξεις, υπολογίζοντας σε 1.200 περίπου τους εργαζόμενους που θα παραμείνουν στο Ναυπηγείο... Να σημειώσουμε ότι, με βάση δυο προηγούμενες υπουργικές αποφάσεις, προβλέπεται ήδη η απομάκρυνση 420 εργαζομένων με τη μέθοδο των "οικειοθελών" απολύσεων και των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων. Επομένως οι εργαζόμενοι που πρόκειται να απομακρυνθούν, αν ισχύουν οι χθεσινές δηλώσεις του κ. Ιωαννίδη, υπολογίζονται στους 820, το μισό δηλαδή από το προσωπικό που απασχολείται σήμερα, το οποίο είναι 1.600 εργαζόμενοι και όχι 2.000 όπως ισχυρίστηκε ο υφυπουργός.

Οπως καταγγέλλει η "Συσπείρωση", η πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση με την υποστήριξη της ΝΔ, απέναντι στα Ναυπηγεία, είναι πολιτική διάλυσης και συρρίκνωσής τους. "Στόχος της κυβέρνησης είναι να παραχωρηθούν ξανά τα Ναυπηγεία σε κάποιον ιδιώτη, χωρίς δικαιώματα των εργαζομένων και με αλλαγή των εργασιακών σχέσεων", υπογραμμίζει και σημειώνει πως στην πολιτική αυτή υποτάχτηκε η πλειοψηφία του σωματείου.

Η "Συσπείρωση" τονίζει ότι η πολιτική φθοράς εφαρμόστηκε σε όλα τα επίπεδα. Ετσι: Σταμάτησαν την ολοκλήρωση των αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού. Κωλυσιεργούν έντεχνα την έναρξη των εργασιών των βαγονιών του ΟΣΕ. Δεν έρχονται συχνά καράβια για επισκευές. Τα μέτρα που ανακοίνωσαν για τη μείωση του προσωπικού δεν είναι συγκεκριμένα σε αριθμό και βάζουν όλους τους εργαζόμενους σε αμηχανία για το μέλλον τους. Οι μετατάξεις έτσι όπως εγκρίθηκαν δίνουν το τελικό χτύπημα.

Η παράταξη επισημαίνει επίσης τις ευθύνες της πλειοψηφίας του Σωματείου, που παρά τις τελευταίες εξελίξεις, απάντησε αρνητικά στην πρόταση των συμβούλων της "Συσπείρωσης" στο ΔΣ για σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης. "Δεν μπορεί κανένας να διαχειριστεί τέτοια θέματα χωρίς ενημέρωση και συλλογική απόφαση των ίδιων των εργαζομένων", υπογραμμίζει η παράταξη και καταλήγει: "Χρειάζεται στο μέτωπο κυβέρνησης, αξιωματικής αντιπολίτευσης, εφοπλιστών, εργοδοτών, να αντιτάξουμε το δικό μας μέτωπο", ενώ καλεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση (δημοτική - νομαρχιακή), τη ΓΣΕΕ, το Εργατικό Κέντρο, τους επαγγελματίες να συμπαραταχτούν για να φρενάρουν την πολιτική διάλυσης και συρρίκνωσης των Ναυπηγείων.

Ανεπιθύμητο το "Μάρκο Πόλο"

Συναγερμός ξανά σήμερα στα λιμάνια Πειραιά και Ναυπλίου για να μην προσεγγίσει το, αμερικανικών συμφερόντων, πλοίο. Ανακοίνωση της ΚΟ Ναυπλίου του ΚΚΕ

Την εθνική κυριαρχία, την άμυνα της χώρας και το δικαίωμα στη δουλιά υπερασπίζονται και σήμερα, από τα χαράματα, στα λιμάνια του Πειραιά και του Ναυπλίου οι ναυτεργάτες και εργαζόμενοι των δυο πόλεων, με νέο "μπλόκο" στο- αμερικανικών συμφερόντων - κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο".Οι ναυτεργατικές ενώσεις καλούν όλους τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους να μην επιτρέψουν τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και σε κανένα λιμάνι της χώρας.

"Οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών και των εργαζομένων θα συνεχιστούν με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα", τονίζει με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Ναυπλίου του ΚΚΕ και υπογραμμίζει ότι το "πειρατικό" πλοίο είναι ανεπιθύμητο στη χώρα και στο λιμάνι του Ναυπλίου. "Στις 8 Ιούνη ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της πόλης του Ναυπλίου - τονίζεται στην ανακοίνωση - διατράνωσαν τη θέλησή τους να μην προσεγγίσει το "πειρατικό" κρουαζιερόπλοιο στο Ναύπλιο. Σήμερα ο αγώνας θα συνεχιστεί".

Στην ακινητοποίηση όλων των ανασφάλιστων - επιβατηγών πλοίων με σημαίες ευκαιρίας της γραμμής Ελλάδας - Ιταλίας θα προχωρήσουν οι ναυτεργάτες τη Δευτέρα 24 του μήνα.Η κινητοποίηση θα επεκταθεί και στα πλοία της ίδιας κατηγορίας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ύστερα από ομόφωνη απόφαση που πήρε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Σκοπός της κινητοποίησης είναι να υλοποιήσουν οι εφοπλιστές τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει από πέρσι και να προχωρήσουν στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την Ομοσπονδία και Ασφαλιστικών Συμβάσεων με το ΝΑΤ.

Ζήτησαν αλλαγή διοίκησης

Αγνοια των προβλημάτων και αδυναμία λήψης αποφάσεων, καταλογίζουν στη διοίκηση της Αγροτικής Ασφαλιστικής,οι εργαζόμενοι σε αυτή, με ανακοίνωση του συλλόγου τους. Οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν χτες και κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρίας, ζήτησαν από την Αγροτική Τράπεζα,που είναι και ο κύριος μέτοχος, να αναλάβει τις ευθύνες της για την πορεία της εταιρίας, να υπάρξει επιχειρησιακός προγραμματισμός για τον καθορισμό πολιτικών σταθεροποίησης, να καθοριστούν κριτήρια επιλογής νέας διοίκησης της εταιρίας. Ο Σύλλογος υπαλλήλων σημειώνει ότι η Αγροτική Τράπεζα δέχτηκε την ορθότητα των προβληματισμών των εργαζομένων αλλά επανεκλέχθηκε η ίδια διοίκηση, από τη συνέλευση των μετόχων.

Στον "Προκρούστη" και η σύμβαση των εμποροϋπαλλήλων

Βάλθηκε να ξεμπερδέψει όπως όπως με τις συμβάσεις η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων (ΠΑΣΚΕ - "ΣΥΝ") και σειρά πήρε αυτή των Εμποροϋπαλλήλων.Αποφάσισε, λοιπόν, να δεχτεί τις προτάσεις των εργοδοτών για διετή σύμβαση, με αυξήσεις 3,5 και 4,5% από 1/1 και 1/7/1996, αντίστοιχα, συν την κάλυψη της διαφοράς του πραγματικού πληθωρισμού το δεύτερο χρόνο και επίδομα παιδιών μόνο για τους πολύτεκνους εμποροϋπαλλήλους.

Η απόφασή τους αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις προτάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων και με την απόφασή τους, σε πρόσφατη πανελλαδική σύσκεψη, να διεκδικήσουν την υπογραφή ικανοποιητικής μονοετούς σύμβασης και στο τέλος του χρόνου να συντονίσουν τις ενέργειές τους για τη σύμβαση του 1997.

Απαντά, επιβεβαιώνοντας η ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ

Απαντώντας σε πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας μας με τίτλο "ΕΛΠΑ οδική βοήθεια... σε ιδιωτικές επιχειρήσεις", η ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ διαμαρτύρεται για την - όπως ισχυρίζεται στη σχετική επιστολή - "άδικη, σκληρή και ανακριβή" αναφορά που κάναμε στο δημοσίευμα για αυτήν. Συγκεκριμένα, στο δημοσίευμα αναφερόμασταν στη σύμβαση της ΕΛΠΑ με την "Ιντεραμέρικαν" (το γνωστό πρόγραμμα HELPA), σημειώνοντας πως αποτέλεσμα ήταν με τη λήξη της σύμβασης, ο τότε γενικός διευθυντής της ΕΛΠΑ και άλλα στελέχη να φύγουν, παίρνοντας μαζί τους και το πελατολόγιο. Αυτό, παρά τις διαμαρτυρίες της, επιβεβαιώνει ουσιαστικά η ίδια η "Ιντεραμέρικαν", αναφέροντας συγκεκριμένα: "Ζούμε σε μια εποχή που η μεταγραφή στελεχών είναι κάτι που συνηθίζεται. Σε ό,τι αφορά το πελατολόγιο όμως, θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω, ότι οι συνδρομητές της ΕΛΠΑ, σε ποσοστό 80%, ανταποκρίθηκαν στο πρόγραμμα HELPA, δηλαδή ασφαλίστηκαν και στην "ιντεραμέρικαν". Ως εκ τούτου είναι προφανές ότι η "Ιντεραμέρικαν" είχε τα στοιχεία του 80% των πελατών της ΕΛΠΑ".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ