ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Ιούνη 1996
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΙΡΑΪΚΗ - ΠΑΤΡΑΪΚΗ
Επαναλειτουργία απαιτούν οι εργαζόμενοι

Διαδήλωση χτες στην Αθήνα. "Προβληματικό" εμφανίζουν τώρα οι Στρατοκατσαμπαίοι το εργοστάσιο του Καρπενησίου, μετά τα "λουκέτα" που έβαλαν οι ιδιώτες στα εργοστάσια των Φιλιατών, της Σάμου και στην Π - Π Γαβριήλ

Την άμεση επαναλειτουργία της "Πειραϊκής - Πατραϊκής" υπό τον έλεγχο του Οργανισμού Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων, απαίτησαν χτες απολυμένοι απ' το εργοστάσιο της Πάτρας, καθώς και εργαζόμενοι των κεντρικών γραφείων της επιχείρησης, που πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο υπουργείο Εργασίας και στη συνέχεια πορεία στη Βουλή. Παρά και ενάντια στη θέληση των εργαζομένων, η κυβέρνηση προωθεί την οριστική διάλυση της επιχείρησης, έχοντας προκηρύξει ήδη και τέταρτο διαγωνισμό για το ξεπούλημά της και μάλιστα κομμάτι - κομμάτι!Και αυτό, παρά το γεγονός πως κανένα απ' τα εργοστάσια της επιχείρησης που δόθηκαν χαριστικά σε ιδιώτες, σήμερα δε λειτουργεί, εκτός του Καρπενησίου (δόθηκε στους Στράτο - Κατσάμπα, παλιούς ιδιοκτήτες του ομίλου), που και αυτό - όπως διαφαίνεται - οδηγείται στο να γίνει μια νέα προβληματική!

"Αναρμοδιότητα", επικαλέστηκε ο υφυπουργός Εργασίας, Λ. Κανελλόπουλος,στην αντιπροσωπεία των σωματείων της Πάτρας και της Αθήνας που τον επισκέφθηκε και παρέπεμψε για απαντήσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο και τον πρωθυπουργό... Να σημειώσουμε ότι το σωματείο της Πάτρας έχει δώσει στην κυβέρνηση κατάσταση 350 ηλικιωμένων απολυμένων απ' την Π - Π,οι οποίοι δε συμπληρώνουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση και ζητά την πρόωρη συνταξιοδότησή τους. Το πρόβλημα αυτών των εργαζομένων παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις, αφού η εκτεταμένη και παρατεταμένη ανεργία στην περιοχή τούς στερεί την προοπτική της συνταξιοδότησης.

"Η Πάτρα δε σηκώνει άλλη ανεργία",διαδήλωσαν οι απολυμένοι της Πάτρας, οι οποίοι με πούλμαν έφτασαν στο υπουργείο, όπου συναντήθηκαν με τους συναδέλφους τους της Αθήνας και ένωσαν τις φωνές τους στο σύνθημα "εργάτες ενωμένοι ποτέ νικημένοι".

Τους διαδηλωτές "προϋπάντησαν" στο υπουργείο ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις που το είχαν ζώσει γύρω γύρω, αλλά και μια τουλάχιστον διμοιρία ΜΑΤ που ήταν κρυμμένη μέσα στο υπουργείο (!), φαινόμενο που τελευταία αποκτά στοιχεία μονιμότητας.

Στη συνέχεια οι διαδηλωτές, με πορεία, κατευθύνθηκαν προς τη Βουλή, όπου επιδίωξαν μάταια συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Την αντιπροσωπεία δέχτηκε τελικά ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού, Τ. Μαντέλης,ο οποίος τους μετέφερε "δέσμευση" του πρωθυπουργού να υπάρξουν συναντήσεις με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας, μέχρι τη Δευτέρα.

Προκλητική χαρακτήρισε τη συμπεριφορά του Τ. Μαντέλη, ο γραμματέας του σωματείου Πάτρας, Κ. Μαρκόπουλος,σημειώνοντας πως "άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα στις κινητοποιήσεις μας, όταν η κατάσταση είναι σε σημείο ζωής και θανάτου και έξω βρίσκονται εξαγριωμένοι χίλιοι άνθρωποι, που δεν ανέχονται να τους εμπαίζουν πλέον".Επίσης προειδοποίησε με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται...

Η συνειδητή μετατροπή του ομίλου της "Πειραϊκής - Πατραϊκής" από κολοσσό σε προβληματική επιχείρηση, επαναλαμβάνεται. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του εργοστασίου της επιχείρησης στο Καρπενήσι, ενώ ήδη "λουκέτο" έχει μπει στα εργοστάσια της Π - Π που μέχρι τώρα χαρίστηκα σε ιδιώτες: Π - Π ΓΑΒΡΙΗΛ, Π - Π ΦΙΛΙΑΤΩΝ, Π - Π ΣΑΜΟΥ!

Εύλογα ερωτηματικά δημιουργεί το γεγονός πως, ενώ η Π - Π Καρπενησίου - σύμφωνα με τον ισολογισμό της - είχε καθαρά κέρδη το 1994 2,071 εκατομ. δραχμές, το '95 με πενταπλάσιες πωλήσεις, εμφανίζει να έχει ζημιές 36,772 εκατομ. δραχμών! Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της ανήλθαν από 376 εκατομ. δρχ. το '94, στο 1 δισ. 812 εκατομ. δραχμές. Ταυτόχρονα τα συνολικά της χρέη προς πιστωτές και ασφαλιστικούς οργανισμούς αυξήθηκαν από 1 δισ. που ήταν το '94, στα 2,3 δισ. δραχμές το '95.

Στους Στράτο - Κατσάμπα όχι μόνο δόθηκε το εργοστάσιο χαριστικά, αλλά επιπλέον τους δόθηκαν και "προίκα" 300 τόνοι νήματος. Το συνολικό τίμημα ορίστηκε στα 540 εκατομ. δραχμές, με δόσεις που θα άρχιζαν μετά από 2 χρόνια και η εξόφληση όλου του τιμήματος θα γινόταν μετά από 7 χρόνια. Ωστόσο, οι ιδιώτες πούλησαν αμέσως το νήμα στην αγορά, βάζοντας έτσι στην τσέπη 400 εκατομ. δραχμές που ήταν η αξία του και τώρα οδηγούν την επιχείρηση στο"φούντο".

Η Χρ. Τσεντούρου,μέλος των διοικήσεων της ΓΣΕΕ και της Ομοσπονδίας Κλάδων Ενδυσης δήλωσε σχετικά: "Το μεγάλο θέμα της συνολικής επαναλειτουργίας της "Πειραϊκής - Πατραϊκής", είναι στενά δεμένο με την κατάσταση όλου του κλάδου. Η ίδια η ζωή αποδείχνει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι επιλογές αποκλειστικά μόνο σε όφελος των ιδιωτών στους οποίους χαρίζονται. Τα κλειστά εργοστάσια της Π - Π, που ξεπουλήθηκαν στον Αργυρό, στον Χατζή, στον Παπαθανασίου κλπ., είναι τρανταχτά παραδείγματα. Η πρόταση διεξόδου και προοπτικής είναι μία. Χάραξη κλαδικής πολιτικής σε όφελος των εργατών, κόντρα στις καταστροφικές επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και βάζοντας φρένο στην ασυδοσία των ιδιωτών. Βάση αυτής της πολιτικής μπορεί και πρέπει να είναι ένας εθνικός φορέας κλωστοϋφαντουργίας, με κορμό την Π - Π".

Ντ. Ν.

"Θερμή" υποδοχή ... του "Μάρκο Πόλο"

Και αυτό το Σάββατο οι ναυτεργάτες θα δώσουν τη μάχη να μην καταπλεύσει σε ελληνικό λιμάνι το "πειρατικό" πλοίο. Αγώνας κατά των ανασφάλιστων πλοίων από Δευτέρα σε Πάτρα - Ηγουμενίτσα

Σε νέα κινητοποίηση θα προχωρήσουν οι ναυτεργάτες από τα χαράματα του Σαββάτου στο λιμάνι του Πειραιά, για να αποτρέψουν την προσέγγιση του, υπό σημαία Μπαχάμες, κρουαζιερόπλοιου "Μάρκο Πόλο",που παραβιάζει την ελληνική νομοθεσία και σπάει το καμποτάζ.Το κρουαζιερόπλοιο επιχειρεί για τέταρτη φορά (!) να "σπάσει" το καμποτάζ, με τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Την ασυδοσία ενίσχυσε η προσωρινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για αναστολή της απαγορευτικής, για την προσέγγιση του πλοίου, εντολής του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά. Στις 11 Ιούνη εκδικάστηκε η υπόθεση, επί της ουσίας της, στο ΣτΕ και αναμένεται να εκδοθεί η τελική απόφαση. Οι ναυτεργατικές ενώσεις καλούν όλους τους ναυτεργάτες να μην επιτρέψουν τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά όπως και σε όλα τα λιμάνια της χώρας.

Παράλληλα τη Δευτέρα, 24 Ιούνη,οι ναυτεργάτες θα προχωρήσουν στην ακινητοποίηση όλων των ανασφάλιστων επιβατηγών πλοίων με σημαία ευκαιρίας της γραμμής Πάτρας - Ηγουμενίτσας - Ιταλίας. Η κινητοποίηση των ναυτεργατών θα επεκταθεί και στα πλοία της ίδιας κατηγορίας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα ολοκληρωθεί μόνο εφόσον προσέλθουν και υπογράψουν συμβάσεις όλοι οι πλοιοκτήτες που έχουν στη γραμμή αυτή ανασφάλιστα πλοία.

Την απόφαση για την ακινητοποίηση των πλοίων της γραμμής Πάτρας - Ηγουμενίτσας - Ιταλίας πήρε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,ύστερα από την προκλητική στάση των πλοιοκτητών αυτών των πλοίων, που εδώ και ένα χρόνο, και παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, αρνούνται να σεβαστούν την υπογραφή που έβαλαν στη συμφωνία τους με την Ομοσπονδία πέρσι. Ειδικότερα, η περσινή κινητοποίηση κατά των ανασφάλιστων πλοίων στη γραμμή Πάτρας - Ηγουμενίτσας - Ιταλίας είχε αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να υπογράψουν με την ΠΝΟ μνημόνια συμφωνίας, με τα οποία δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την ΠΝΟ και Ασφαλιστικών Συμβάσεων με το ΝΑΤ, πράγμα όμως που έκτοτε αρνούνται να το πράξουν.

ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Εναρξη αγωνιστικής "σεζόν"

Απεργούν πανελλαδικά σήμερα οι εργαζόμενοι για την υπογραφή των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων και την προστασία του Ταμείου τους

Απεργούν σήμερα πανελλαδικά οι εργαζόμενοι στις επισιτιστικές και τουριστικές επιχειρήσεις. Οι εργαζόμενοι της Αθήνας θα συγκεντρωθούν στις 10 π.μ. στον θέατρο "Ακάδημος" και στη Θεσσαλονίκη την ίδια ώρα στο Εργατικό Κέντρο της πόλης, ενώ μέχρι και χτες συνδικαλιστές των Σωματείων και της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό - Τουρισμό, πραγματοποιούσαν εξορμήσεις σε χώρους δουλιάς για ένα τελευταίο κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία.

Με απειλές και εκβιασμούς αντιδρούν μεγαλοξενοδόχοι στην κινητοποίηση. Χτες, ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου "Κάραβελ" και πρόεδρος του ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, Α. Διβάνης,απείλησε τον γενικό γραμματέα της Ομοσπονδίας και μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ, Χ. Κατσώτη,ακόμα και με ξυλοδαρμό, αν οι απεργοί δημιουργήσουν πρόβλημα στο ξενοδοχείο του! Το γεγονός καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ομοσπονδία και τονίζει: "δηλώνουμε ότι θα πάρουμε όλα τα μέτρα για την επιτυχία της απεργίας. Η τρομοκρατία δε θα περάσει".

Τα κύρια αιτήματα της απεργιακής κινητοποίησης είναι η υπογραφή ικανοποιητικών κλαδικών συμβάσεων - υπόθεση που έχει "κολλήσει" αφού οι εργοδότες προτείνουν αυξήσεις μικρότερες της ΕΓΣΣΕ - η διασφάλιση της πλήρους απασχόλησης, η αυτοτέλεια και επέκταση του Ταμείου Ασφάλισης Ξενοδοχοϋπαλλήλων (ΤΑΞΥ).

Η κλαδική Ομοσπονδία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για συνέχιση των κινητοποιήσεων, αν οι εργοδότες δε συμφωνήσουν στο θέμα των συμβάσεων, με τη διευκρίνιση ότι ακόμα κι αν υπογραφεί ικανοποιητική σύμβαση, ο κλάδος θα βρίσκεται σε επιφυλακή προκειμένου να προστατέψει το ΤΑΞΥ και τα ασφαλιστικά του δικαιώματα.

Να θυμίσουμε ότι το υπουργείο Εργασίας ενέταξε το Ταμείο στις διαδικασίες προληπτικού ελέγχου για παροχές προς ασφαλισμένους. Ο έλεγχος αυτός - που θα γίνεται από τον πάρεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου - απαιτεί αρκετό χρόνο, με αποτέλεσμα να πληρώνουν από την τσέπη τους οι ασφαλισμένοι φάρμακα και γιατρούς και να αποζημιώνονται μετά από καιρό. Η Ομοσπονδία και τα Σωματεία ζητάνε το Ταμείο να υπάγεται μόνο σε καταστατικό έλεγχο, όπως μέχρι σήμερα, ή να βρεθεί κάποια άλλη μορφή ελέγχου που να μην είναι τόσο χρονοβόρα. Για το θέμα αυτό τη Δευτέρα, 24 Ιούνη, αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας θα συναντηθεί με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Από την χτεσινή κινητοποίηση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ