ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Μάρτη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Και δε ντρέπονται καν...

Φιέστα με μόνο αποδέκτη τα μέσα ενημέρωσης και στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων, ότι δήθεν κάτι κινείται για τη λύση του οξυμένου συγκοινωνιακού προβλήματος της Αθήνας, έστησε χτες ο υφυπουργός Μεταφορών Γ. Δασκαλάκης σε αίθουσα του Δήμου Αθηναίων. Τυπικά είχε ανακοινωθεί ότι θα γίνει σύσκεψη με τη συμμετοχή νομαρχών και δημάρχων για την εξεύρεση λύσεων στο οξυμένο λαϊκό πρόβλημα. Εκπληκτοι όμως οι παριστάμενοι νομάρχες και δήμαρχοι είδαν τον υφυπουργό να καλεί, την ώρα που άρχιζε η σύσκεψη, τους δημοσιογράφους, να τους διαβάζει κάποιες ανακοινώσεις - υποτίθεται πως ήταν το πεντάχρονο πλάνο της κυβέρνησης για τις συγκοινωνίες - όταν όμως οι ίδιοι ζήτησαν να έχουν μια ανάλογη με τους δημοσιογράφους ενημέρωση, εισέπραξαν απλά το γνωστό χαμόγελο του Γ. Δασκαλάκη που δήλωσε πως είναι έτοιμος να... ακούσει προσεκτικά τις απόψεις τους. Το γεγονός προκάλεσε την άμεση αποχώρηση του νομάρχη Αθήνας, Δ. Ευσταθιάδη, που δεν έκανε μεν καμία δήλωση αλλά διά των συμβούλων του διαμήνυσε πως δεν είναι διατεθειμένος να παριστάνει τη "μαριονέτα". Από το αμιγές φιλοκυβερνητικό ακροατήριο που έμεινε στην αίθουσα - μόνη εξαίρεση ο Δ. Αβραμόπουλος που έμεινε λίγο, αλλά έφυγε στη συνέχεια κι αυτός - επισημάνθηκαν ορισμένα από τα οξυμένα προβλήματα που παρουσιάζονται στο χώρο των συγκοινωνιών και τα οποία ο υφυπουργός δήλωσε ότι τα έγραψε στο... τεφτέρι του. Σύμφωνα πάντως με τα όσα εμμέσως πλην σαφώς δήλωσε ο υφυπουργός, για τις λύσεις, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να περιμένουν το αν και πότε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, που διαχειρίζεται ποσά του 2ου Πακέτου Ντελόρ, θα δεήσει να δώσει κάποια ψίχουλα και στις αστικές συγκοινωνίες, στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος.

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Εδωσαν τελικά "πράσινο φως" στον ιδιώτη

Ιδιωτική εταιρία θα καρπώνεται, πλέον, τα τέλη στάθμευσης, ενώ ο δήμος θα πληρώνει και πρόστιμο στον ιδιώτη, αν αυτός κρίνει ότι ο δήμος, ως εισπράκτορας, δεν κάνει καλά τη δουλιά του!

Χαρίζει, τελικά, σε ιδιώτη τα παρκόμετρα του Δήμου Αθηναίων η δημοτική αρχή της πόλης. Αποφασίζοντας μόνη της η πλειοψηφούσα παράταξη του Δ. Αβραμόπουλου και αφού πρώτα προκάλεσε με τη στάση της την αποχώρηση των παρατάξεων της μειοψηφίας ενέκρινε σχέδιο σύμβασης για την ανάθεση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης σε ιδιωτική εταιρία. Σχέδιο με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους και απειροελάχιστες υποχρεώσεις για τον ιδιώτη, που, αντίθετα, δεσμεύει το δήμο.

Συγκεκριμένα, στο χτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο η παράταξη του δημάρχου Δημήτρη Αβραμόπουλου, ενέκρινε σχέδιο - σύμβαση, το οποίο θα είναι η βάση, στην οποία θα στηριχτούν στη συνέχεια οι διαπραγματεύσεις για την οριστική υπογραφή της σύμβασης. Από την πλειοψηφία απορρίφθηκε πρόταση του επικεφαλής της Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα Λεων. Αυδή για αναβολή της συζήτησης. Η αναβολή ζητήθηκε με αφορμή το γεγονός ότι ήδη άλλες εταιρίες έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την αναστολή ή την ακύρωση της απόφασης της δημοτικής αρχής για την απευθείας ανάθεση του έργου της εγκατάστασης και διαχείρισης των παρκόμετρων στην κοινοπραξία Ελευθερίου Κοκκινάκη - Δήλος Κυκλοφοριακή. Με την πρόταση αυτή συντάχθηκαν όλοι οι σύμβουλοι της μειοψηφίας.

Ομως, η παράταξη της πλειοψηφίας προχώρησε στην υπερψήφιση του σχεδίου με ορισμένες ανούσιες τροποποιήσεις του. Παράλληλα, άφησε άθικτα σημεία του σχεδίου που κατέκριναν οι παρατάξεις της μειοψηφίας. Οι τελευταίες αντιδρώντας αποχώρησαν λίγο πριν την ψηφοφορία.

Οπως επισήμανε ο Λεων. Αυδής η σύμβαση που δρομολογείται είναι παράνομη, καθώς εκχωρείται αρμοδιότητα του Δήμου χωρίς ομόφωνη απόφαση του ΔΣ και δεν αναφέρονται καν όροι και προϋποθέσεις. Ο ίδιος επισήμανε ότι ο δήμος επιβαρύνεται με την είσπραξη των προστίμων παράνομης στάθμευσης και καλείται να καταβάλει, βάσει του σχεδίου, πρόστιμο στην εταιρία αν δεν προχωρήσει στην αποτελεσματική είσπραξή τους. Υπογράμμισε ότι δεν προβλέπεται σύσταση νομικού προσώπου, που θα ελέγχει τη δραστηριότητα του ιδιώτη και ότι στην εταιρία δίνεται η ευκαιρία να εγκαταστήσει παρκόμετρα στα καλύτερα σημεία στάθμευσης της πόλης. Παράλληλα, έκανε σαφές ότι με τους όρους της σύμβασης, που θέλει να υπογράψει η δημοτική αρχή, ευνοείται ποικιλοτρόπως μόνο ο ιδιώτης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρία αντιμετωπίζεται ευνοϊκά ακόμα και σε αναθέσεις άλλων έργων, και στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης μετά από εφτά χρόνια που αυτή λήγει, για να ξαναπάρει η ίδια την αρμοδιότητα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Αναβαθμίζεται η εξάρτησή της

Στα χέρια των περιφερειαρχών η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η κυβέρνηση αποφάσισε την αντικατάσταση των περιφερειακών διευθυντών με διοικητικούς υφισταμένους των περιφερειαρχών, καθώς και την κατάργηση του νομαρχιακού ταμείου, μέσω της θεσμοθέτησης του περιφερειακού

Την ενίσχυση των 13 περιφερειών της χώρας με τις αρμοδιότητες, που ασκούν σήμερα οι 53 περιφερειακοί διευθυντές σε επίπεδο νομών και την αντικατάσταση του διορισμένου περιφερειακού διευθυντή, με ανώτερο διοικητικό υπάλληλο που θα εξακολουθεί να είναι υφιστάμενος του γενικού γραμματέα της περιφέρειας, αποφάσισε χτες το Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Ρέππας, δήλωσε ότι το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την κατάργηση του περιφερειακού διευθυντή "έτσι όπως είναι γνωστός σήμερα", καθώς και τη συγκρότηση της περιφέρειας "ως μια μονάδα κρατικής οντότητας". Πρόσθεσε, ότι η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου θα υλοποιηθεί με "άμεση πρωτοβουλία", χωρίς να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία κατάθεσης του νέου νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνεται η "κατάργηση" του περιφερειακού διευθυντή.

Ο υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Ακης Τσοχατζόπουλος δήλωσε, ότι το Υπουργικό Συμβούλιο τού έδωσε έγκριση να καταθέσει σύντομα νομοσχέδιο βάσει του οποίου θα καταργηθεί ο περιφερειακός διευθυντής και θα αντικατασταθεί από ανώτερο υπηρεσιακό υπάλληλο, που θα ασκεί την εξουσία της κεντρικής διοίκησης στο επίπεδο του νομού. Ο υπάλληλος αυτός θα υπάγεται, βέβαια, απευθείας στον περιφερειάρχη, στον οποίο μεταβιβάζονται ουσιαστικά όλες οι αρμοδιότητες του περιφερειακού διευθυντή. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι δεν άλλαξε η ουσία της κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αφού οι σχετικές αποφάσεις όχι μόνο δε χαλαρώνουν τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της κεντρικής διοίκησης στην ΤΑ, αλλά και η συγκρότηση των περιφερειών σε ενιαίες διοικητικές μονάδες της κεντρικής διοίκησης παραπέμπουν στα "αζήτητα" το αίτημα για τη θεσμοθέτηση της τριτοβάθμιας αυτοδιοίκησης. Στην προέκτασή της, αυτή η πολιτική παραπέμπει ευθέως στο γενικότερο σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το ρόλο που επιφυλάσσει το Διευθυντήριό της στις περιφέρειες.

Με αυτές τις αποφάσεις αποδεικνύεται, επίσης, ότι οι αιρετοί νομάρχες κοιτούσαν μέχρι τώρα το δέντρο, αντί για το δάσος, αφού είχαν αναγάγει σε πανάκεια, για τη λύση των υπαρκτών προβλημάτων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, την αντικατάσταση του περιφερειακού διευθυντή από διοικητικό υπάλληλο, αίτημα που ικανοποιείται χωρίς όμως να λύνει στην πράξη κανένα πρόβλημα της αυτοδιοίκησης, εκτός ίσως από κάποια προβλήματα νομής της εξουσίας σε τοπικό επίπεδο.

Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι αυτή η εξέλιξη ήταν προδιαγεγραμμένη ήδη από καιρό. Ο ίδιος ο υπουργός ανέφερε ότι η ενίσχυση της περιφέρειας θα γίνει και με τη δημιουργία περιφερειακού ταμείου, κάτι που είχε εξαγγελθεί ήδη στο πρόσφατο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στη Ρόδο, ενώ και στη χτεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου αναφέρθηκε, η συγκρότηση των περιφερειακών ταμείων, σύμφωνα με το Ν. 2218. Αυτό σημαίνει, ότι το περιφερειακό ταμείο - που είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου - και η περιφέρεια, που θα υπόκειται στον άμεσο έλεγχο της κεντρικής διοίκησης, θα "μεταφράζει" κατά το δοκούν την οικονομική πολιτική για την αυτοδιοίκηση.

Τέλος, παρά τις διαβεβαιώσεις του Α. Τσοχατζόπουλου ότι οι αποφάσεις για τον θεσμό του περιφερειακού διευθυντή πάρθηκαν ομόφωνα από τα μέλη της κυβέρνησης, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Οικονομικών Αλ. Παπαδόπουλος και ο υπουργός Μεταφορών Χ. Καστανίδης διαφώνησαν. Ο μεν πρώτος ζήτησε τη διατήρηση του θεσμού για λίγο διάστημα ακόμα, λόγω εκκρεμοτήτων σε οικονομικά ζητήματα, όπως η εποπτεία στις εφορίες και τα τελωνεία, ενώ ο δεύτερος ζήτησε να παραμείνει το καθεστώς ως έχει.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αυτοί αντιστέκονται ακόμα

ΠΟΕ - ΟΤΑ και Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Πειραιά κατήγγειλαν χτες την επιχείρηση άλωσης του κοινωνικού και λαϊκού χαρακτήρα της ΤΑ, που μεθοδεύεται, με την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και προχωρούν σε κινητοποιήσεις

Αποφασισμένοι να καταργήσουν την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία ανατέθηκε στην ιδιωτική πολυεθνική εταιρία ΣΕΛΜΟ, η διαχείριση της ελεγχόμενης αλλά και της παράνομης στάθμευσης στον Πειραιά, είναι οι εργαζόμενοι του Δήμου Πειραιά, που έκρουσαν χτες, σε συνέντευξη Τύπου από κοινού με την ΠΟΕ - ΟΤΑ, τον κώδωνα του κινδύνου ιδιωτικοποίησης της μιας μετά την άλλη υπηρεσίας των Δήμων.

Πιλότο αποτελεί, άλλωστε, και για τις άλλες υπηρεσίες τόσο του Δήμου Πειραιά όσο και των υπολοίπων δήμων της χώρας, η ιδιωτικοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης, που προγραμματίζει τώρα και ο Δήμος Αθηναίων. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι τόσο στον Πειραιά όσο και αλλού οι δημοτικοί άρχοντες και οι πλειοψηφίες τους στα Δημοτικά Συμβούλια υποσκάπτουν συστηματικά την αξιοπιστία των δημοτικών υπηρεσιών, ώστε να καμφθούν οι όποιες αντιστάσεις των δημοτών προ του κινδύνου γενίκευσης των ιδιωτικοποιήσεων λειτουργιών των δήμων.

Ετσι με "συνεννόηση - αστραπή" αποφάσισαν στο επίμαχο Δημοτικό Συμβούλιο, οι συνδυασμοί του Στ. Λογοθέτη και του Χ. Κεφάλα να "τα δώσουν όλα στον ιδιώτη", σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΕ - ΟΤΑ Γ. Λαμπρακάκης, γεγονός που αποδεικνύει ότι το "έγκλημα της ανάθεσης της ελεγχόμενης στάθμευσης στους ιδιώτες ήταν προμελετημένο". Ο ίδιος κατήγγειλε ότι στο Δήμο Αθηναίων ετοιμάζονται "να εκχωρήσουν σε πρώτη φάση για μελέτη - ύψους πολλών εκατομμυρίων - το όλο θέμα τη στιγμή που ο Δήμος Αθηναίων έχει μια καλά οργανωμένη υπηρεσία Δημοτικής Αστυνομίας, όπως είχε και ο Πειραιάς".

"Είναι χαρακτηριστικό για τη δράση των "διαπλεκόμενων συμφερόντων", κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γ. Γκάτσος,ότι την επομένη της απόφασης, πήγε έγγραφο στην Ταμειακή Υπηρεσία να "κόψει" κονδύλι 8 περίπου εκατομμυρίων στη ΣΕΛΜΟ, για κάρτες που είχε εκδώσει το διάστημα μεταξύ Νοέμβρη και Δεκέμβρη '95, όταν δηλαδή είχε ακυρωθεί η σύμβαση από την επιτροπή του άρθρου 18 και η ιδιωτική εταιρία δεν είχε σχέση με τον έλεγχο της στάθμευσης"!

"Η ιστορία αυτή, σημείωσε ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕ - ΟΤΑ Γ. Στρατηγός πηγαίνει πολύ πιο μακριά απ' την ιδιωτικοποίηση της στάθμευσης. Είμαστε αποφασισμένοι μαζί με τους Συλλόγους Εργαζομένων στους Δήμους να υπερασπιστούμε τον κοινωνικό και λαϊκό χαρακτήρα της ΤΑ".

Σε αυτό το κλίμα οι εργαζόμενοι του Δήμου Πειραιά έχουν κηρύξει κυλιόμενες 24ωρες απεργίες, που σε πρώτη φάση θα διαρκέσουν από την ερχόμενη Παρασκευή ως τη Δευτέρα 11 του Μάρτη, οπότε θα αποφασιστεί κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, έως ότου ανασταλεί οριστικά η δραστηριότητα της ΣΕΛΜΟ και σταματήσουν τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση δημοτικών υπηρεσιών. Τη συμπαράστασή τους στους Πειραιώτες απεργούς εξέφρασαν χτες με ανακοίνωση τους οι Σύλλογοι Εργαζομένων, Σύνδεσμοι και ΝΠΔΔ των ΟΤΑ Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μεγάρων, Μάνδρας, Βιλλίων, Ερυθρών, Μαγούλας, Ν. Περάμου και Οινόης που σημειώνουν: "Με οργή πληροφορηθήκαμε τις μεθοδεύσεις στον Πειραιά, ώστε να παραχωρηθούν σε ιδιώτες, δραστηριότητες που αφορούν αποκλειστικά αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι πρακτικές αυτές μεθοδεύονται από συγκεκριμένα κέντρα και εφαρμόζονται από τους υποτελείς και εντεταλμένους τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι οποίοι θα βρουν μπροστά τους την αγωνιστική απάντηση των εργαζομένων και του λαού"!

Ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕ - ΟΤΑ Γ. Λαμπρακάκης και Γ. Στρατηγός και ο πρόεδρος του συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Πειραιά, Γ. Γκάτσος, που κατάγγειλαν χτες τις μεθοδεύσεις για την ιδιωτικοποίηση των δημοτικών υπηρεσιών



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ