ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Φλεβάρη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Προς ομαδικές απολύσεις η ΕΛΠΑ

Ζητά από το υπουργείο Εργασίας έγκριση για την απόλυση του 30% του προσωπικού της. Ωφελημένες οι ιδιωτικές εταιρίες. Αβέβαιο το μέλλον για το σύνολο των εργαζομένων που προσανατολίζονται προς κινητοποιήσεις

Σε κλείσιμο του γραφείου της στις Σέρρες και στην απόλυση των εργαζομένων εκεί, προχώρησε η διοίκηση της ΕΛΠΑ,πριν καν υπάρξει έγκριση από το υπουργείο Εργασίας της αίτησης που έχει κάνει για ομαδικές απολύσεις του 30% του προσωπικού της!

Η διοίκηση της ΕΛΠΑ με το πρόσχημα της "αναγκαίας εξυγίανσης που επιβάλλει τον περιορισμό της μισθοδοσίας", σχεδιάζει τη μείωση του προσωπικού κατά 30%, δηλαδή περίπου 200 εργαζόμενους και έχει υποβάλει σχετική αίτηση στο υπουργείο Εργασίας. Πριν λοιπόν να υπάρξει καν έγκριση από το υπουργείο, έκλεισε το γραφείο των Σερρών και το αμέσως επόμενο διάστημα σχεδιάζει το κλείσιμο και άλλων γραφείων στη Βόρεια Ελλάδα και γενικότερα των περιφερειακών γραφείων σε όλη την επαρχία της χώρας. Πρόκειται για μια μεθόδευση που ευνοεί ευθέως τις ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της οδικής βοήθειας.

Οπως σημειώνει ο Χ. Τσικρίκας,πρόεδρος του σωματείου, "η συρρίκνωση της ΕΛΠΑ, το κλείσιμο των γραφείων, έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση των παροχών προς τους συνδρομητές και οδηγεί μαθηματικά στο κλείσιμο της οδικής βοήθειας, καθώς και όλων των υπηρεσιών που έχουν σχέση με αυτή και ίσως και της ίδιας της ΕΛΠΑ, ενώ αβέβαιο είναι το μέλλον των 600 περίπου εργαζομένων, που βρίσκονται στη "δύσκολη" ηλικία των 40 - 45 ετών.Επιπλέον, το τμήμα της οδικής βοήθειας της ΕΛΠΑ προσφέρει κοινωνικό έργο σε κάθε Ελληνα και ξένο αυτοκινητιστή με χαμηλό κόστος, λόγω ακριβώς του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της ΕΛΠΑ. Αλλωστε για αυτό το λόγο πριμοδοτείται από το κράτος με 600 εκατ. δρχ. το χρόνο και άλλες παραχωρήσεις. Φαίνεται ότι κάποιοι διοικούντες δε θέλουν πλέον να ασχολούνται με την οδική βοήθεια, αλλά με τις πίστες και τα αυτοκινητοδρόμια και τα Πακέτα Ντελόρ, κατά παράβαση του Καταστατικού, καθώς και με λεφτά των συνδρομητών και του κράτους. Οι εργαζόμενοι ήδη έχουμε πραγματοποιήσει 24ωρη απεργία και είμαστε αποφασισμένοι να κλιμακώσουμε παραπέρα τις κινητοποιήσεις μας".

Λειτουργία της Π-Π υπό τον ΟΑΕ, η μόνη λύση

Ανακοίνωση της "Συνδικαλιστικής Ενότητας", σχετικά με τις κυβερνητικές αποφάσεις για... τέταρτο διαγωνισμό

"Να σταματήσουν τα παραμύθια των διαγωνισμών και των ιδιωτικοποιήσεων, που θυμίζουν γεφύρι της Αρτας", σημειώνει σε ανακοίνωσή της η "Συνδικαλιστική Ενότητα",με αφορμή την ανακοίνωση της κυβέρνησης για τη διενέργεια και τέταρτου πλειοδοτικού διαγωνισμού για το ξεπούλημα της "Πειραϊκής - Πατραϊκής",και τονίζει πως "μοναδική λύση ήταν και είναι η λειτουργία της επιχείρησης υπό τον έλεγχο του ΟΑΕ".

Η παράταξη επισημαίνει πως από το '92 που η "Πειραϊκή - Πατραϊκή" μπήκε στο νόμο 2000 άρχισε η κατεδάφιση της βιομηχανίας, "έργο" που συνέχισε - παρά τις δημαγωγικές προεκλογικές υποσχέσεις - η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ποια τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης; "Τρία κλωστήρια της Π-Π (Σάμος, Καρπενήσι, Σύρος) και η Ν. Ιωνία ξεπουλήθηκαν σκανδαλωδώς. Στους επίδοξους αγοραστές δόθηκαν νήματα αξίας δισ. δραχμών. Οι ιδιώτες, αφού καταλήστευαν τα εργοστάσια τα άφηναν "αμανάτι", όπως ΓΑΒΡΙΗΛ, Φιλιάτες κλπ. Η ασύδοτη δράση τους στα υπόλοιπα εργοστάσια καλύπτεται από πέπλο σιωπής. Η κυβέρνηση έκανε διαγωνισμούς και πρόκρινε πλειοδότες αγοραστές για το σύνολο του συγκροτήματος, την ίδια στιγμή που η επιχείρηση βρίσκεται σε "παραγωγικό μηδέν"".

Οπως επισημαίνει η παράταξη, τόσο οι βιομήχανοι του κλάδου "αντιδρούν λυσσωδώς στην επαναλειτουργία της επιχείρησης", όσο και η Ευρωπαϊκή Ενωση με τις ντιρεκτίβες της επιδιώκει τη συρρίκνωση του κλάδου όλου και την οριστική ταφόπετρα στην Π-Π. Ευθύνες, σημειώνει, έχουν και οι άλλες παρατάξεις, οι οποίες, "καλλιεργώντας αυταπάτες στους εργαζόμενους, διευκόλυναν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις".

Τέλος, η παράταξη, επισημαίνοντας τον στρατηγικής σημασίας χαρακτήρα της Π-Π, που μπορεί να αποτελέσει "πιλότο" για όλο τον κλάδο, τονίζει πως θα πρέπει σήμερα όσο ποτέ να οικοδομηθεί μέτωπο αγώνα για τη στήριξη και την επαναλειτουργία της επιχείρησης υπό τον ΟΑΕ.

Ανεργοι 45 εργάτες των λατομείων ΝΤΕΡΟΥ

"Παράνομη και αυθαίρετη", χαρακτηρίζει την απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Μεσσηνίας, για το κλείσιμο των λατομείων της εταιρίας "ΝΤΕΡΟΥ" στην Κοινότητα Κατσαρού Μεσσηνίας,η συντονιστική επιτροπή των 45 εργαζομένων στα λατομεία, σε επιστολή τους προς την Γενική Γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ Α. Παπαρήγα.

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν στην επιστολή τους ότι η απόφαση που κοινοποιήθηκε τον Νοέμβρη του 1995 "δε στηρίχτηκε σε νόμιμες διαδικασίες και παρέκαμψε μια σειρά από ενέργειες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τροφοδοτηθεί η περιοχή μας με αδρανή υλικά και να μένουμε άνεργοι".

Σημειώνουν, επίσης, ότι συναντήθηκαν με τον περιφερειακό διευθυντή που τους υποσχέθηκε να ακυρώσει την απόφαση, καθώς και με τον Νομάρχη Μεσσηνίας για την οριοθέτηση των λατομικών ζωνών στην περιοχή. Ομως μετά από όλα αυτά, καταγγέλλουν ότι η απόφαση "καθυστερεί σκόπιμα, γιατί εξυπηρετούνται άλλα συμφέροντα".

Να καταργηθεί η επίταξη ναυτικών

Βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν απαντήσεις για το πότε θα καταργηθεί το καθεστώς επίταξης ναυτικών στο Πολεμικό Ναυτικό

"Εκατοντάδες ναυτικοί που εργάζονται ως επίτακτοι στο Πολεμικό Ναυτικό αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εργασιακών σχέσεων, όπως άλλωστε δείχνουν και οι περιορισμοί στις συνδικαλιστικές τους ελευθερίες, το καθεστώς των αμοιβών τους, καθώς και το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού "Πυθέας", όπου "επίτακτος" ναυτικός έχασε τη ζωή του, εξαιτίας της έλλειψης στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, αποκαλύπτοντας τις τραγικές παραλείψεις που γεννά το καθεστώς των επίτακτων". Τα πιο πάνω τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής και Στρ. Κόρακας,σε ερώτησή τους προς τους υπουργούς Εργασίας, Εθνικής Αμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας.

"Η επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών ναυτικών για την επάνδρωση βοηθητικών πλοίων και άλλων υπηρεσιών του πολεμικού Ναυτικού, δεν είναι νόμιμη, επειδή δε συνδέεται με τους σκοπούς της επιστράτευσης ούτε με την έκτακτη ανάγκη, αλλά αποτελεί μόνιμο καθεστώς επί 20 χρόνια για την εξυπηρέτηση πάγιων αναγκών που θα μπορούσαν να καλυφθούν με την πρόσληψη προσωπικού", σημειώνεται στην Ερώτηση.

Οι υπουργοί καλούνται να απαντήσουν: "Ποια μέτρα θα πάρουν και πότε, για την άμεση κατάργηση του καθεστώτος της επίταξης ναυτικών στο Πολεμικό Ναυτικό καθώς και τη διασφάλιση των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας που ισχύουν";

Ανισότητα για τεχνικούς της ΔΕΗ

Την άνιση αντιμετώπιση τεχνικών της ΔΕΗ με την ειδικότητα Τ3Η, καταγγέλλουν βουλευτές του ΚΚΕ

Από το 1990 μέχρι και σήμερα δυο διαφορετικές κατηγορίες τεχνικών της ΔΕΗ(Τ4Δ και Τ3Η) βρίσκονται σε θέσεις εργασίας της κατηγορίας Τ4Δ και "ενώ κάνουν, στο ίδιο πόστο δουλιάς, την ίδια ακριβώς εργασία με την ίδια παραγωγή και ευθύνη, έχουν διαφορετική μισθολογική εξέλιξη - ανάλογη της κάθε κατηγορίας - και αμείβονται άνισα", όπως σημειώνεται σε ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Γ. Κατσαρού και Δ. Κουμπούρη,προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας.

Οπως σημειώνεται στην ερώτηση, το πρόβλημα προέκυψε από απόφαση του γενικού διευθυντή της ΔΕΗ το 1990, με την οποία μια μερίδα εργαζομένων κατηγορίας Τ4Δ (Τεχνικοί Μηχανολόγοι) μετατάχθηκε σε ανώτερη κατηγορία και ειδικά γι' αυτούς δημιουργήθηκε η νέα ειδικότητα Τ3Η, αλλά οι εργαζόμενοι που μετατάχθηκαν δεν τοποθετήθηκαν σε θέσεις εργασίας ανάλογες με την κατηγορία τους.

Οι βουλευτές τονίζουν ότι η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει "σωρεία προβλημάτων και αναστατώσεων στο χώρο των σταθμών παραγωγής, με κυρίαρχα αυτά της κατάφωρης παραβίασης της Συνταγματικής αρχής, της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων και της διατάραξης της εργασιακής ειρήνης".

Οι υπουργοί ερωτώνται "αν είναι σε γνώση τους τα παραπάνω και τι προτίθενται να κάνουν για την επίλυση αυτών των προβλημάτων".

Διαμαρτύρονται οι κωφοί άνεργοι για "πάγωμα" προγραμμάτων
  • Συγκέντρωση για να εκφράσουν την αγανάκτησή τους για την καθυστέρηση έναρξης των προγραμμάτων "Καταπολέμηση του Αποκλεισμού από την Αγορά Εργασίας", θα κάνουν οι κωφοί σπουδαστές σήμερα στις 9 το πρωί, στο χώρο του Κέντρου (Σπετσών 3 και Κρήτης).
STOP στην οδική βοήθεια και ομαδικές απολύσεις εργαζομένων, από την ΕΛ

STOP στην οδική βοήθεια και ομαδικές απολύσεις εργαζομένων από την ΕΛΠΑ

Να μπει τέλος στην κοροϊδία

Παρέμβαση της ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ για να σταματήσει ο εμπαιγμός των ανέργων της βιομηχανίας ΡΟΚΑ

Να μπει τέλος στην κοροϊδία της κυβέρνησης προς τους εργαζόμενους της ΡΟΚΑ και να δοθεί άμεσα λύση, με την επαναλειτουργία του εργοστασίου και την επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων, ζητά με ανακοίνωσή της η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ.

Σοβαρά ερωτηματικά για τις πραγματικές της προθέσεις, σημειώνεται στην ανακοίνωση, δημιουργεί η επίμονη άρνηση της κυβέρνησης να ζητήσει από την Εθνική Τράπεζα να θέσει ως όρο για την πώληση του εργοστασίου την επαναλειτουργία του ως παραγωγική μονάδα και την επαναπρόσληψη των εργαζομένων. Η στάση αυτή, υπογραμμίζεται, μπορεί να οδηγήσει στην πώληση του εργοστασίου, όχι όμως και στην επαναλειτουργία του. Στην καλύτερη περίπτωση, σημειώνεται, να λειτουργήσει μόνο κάποιο τμήμα με ελάχιστους εργαζόμενους.

Οπως τονίζεται, την αποκλειστική ευθύνη για μια τέτοια αρνητική εξέλιξη θα φέρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που απέρριψε κάθε προηγούμενη πρόταση των εργαζομένων, αλλά και με την άρνησή της να διασφαλίσει την επαναπρόσληψη όλου του προσωπικού. Ευθύνες, όμως, έχουν και οι κυβερνητικοί βουλευτές του νομού, που δεν πίεσαν προς αυτή την κατεύθυνση και γι' αυτό και θα πρέπει να κριθούν αυστηρά από τους άνεργους της ΡΟΚΑ.

Τέλος, η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η συγκεκριμένη στάση της κυβέρνησης, οι απολυμένοι της ΡΟΚΑ θα πρέπει ενωμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους για επαναλειτουργία του εργοστασίου και την επαναπρόσληψη όλων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ