Από τη μια, το κεφάλαιο και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι έχουν "ξεκάθαρες" απόψεις για τα ζητήματα, που αυτή την εποχή επηρεάζουν (σε διαφορετικό βαθμό είναι αλήθεια) σχετικά τη σκέψη ευρέων τμημάτων των εργαζομένων.
Από την άλλη, οι ηγεσίες των συνδικαλιστικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στην ΟΛΜΕ, ανεξάρτητα από "προοδευτικές" ή συντηρητικές εκδοχές υιοθετούν ή, στην καλύτερη περίπτωση, θεωρούν αναπόφευκτο τον εκσυγχρονισμό, δεν μπορούν να διαχωριστούν απ' αυτόν.
***
Αυτό το ριζοσπαστικοποιημένο τμήμα πρέπει να το υποστηρίξουμε μέχρι τέλους. Αλλά πώς; Αρκεί να βαδίζουμε δίπλα τους, ή έστω μπροστά τους, αμίλητοι, ελπίζοντας να μας "αναγνωρίσει" την αγωνιστικότητα; Στο κομμουνιστικό κίνημα αυτό είναι λυμένο. Πρέπει να τους μιλάμε συνεχώς, να κάνουμε επαναστατική παρέμβαση στη συνείδησή τους, να κάνουμε "ολόπλευρες αποκαλύψεις", να ενώνουμε την πολιτική με την οικονομία αντίστροφα από τον κ. Αρσένη.
***
***
Είναι αδύνατον να ηττηθεί η σημερινή πολιτική του συναινετικού νεοσυντηρητισμού σε έναν μόνο κλάδο εργαζομένων.
Κατακτήσεις και "ρωγμές" μπορούν να υπάρξουν. Και τώρα υπάρχουν. Ετσι ενώ σε όλη τη Δυτική Ευρώπη η επίθεση των δυνάμεων του κεφαλαίου για το ωρομίσθιο, για την επέκταση της "ελαστικότητας" στην εργασία και την Παιδεία, γενικεύεται, δεσμεύσεις ή έστω υποσχέσεις για 3.000 διορισμούς σε μόνιμες θέσεις εργασίας, για ετήσια επιμόρφωση ή μείωση των μαθητών κατά τάξη δεν είναι μικρή υπόθεση. Ακόμα και στο οικονομικό υπάρχουν μικροκατακτήσεις. Αυτές όμως οι όποιες "ρωγμές" και κατακτήσεις είναι ασταθείς. Δεν μπορούν να αναιρέσουν τη γενική τάση για πραγματική μείωση μισθών, για ελαστικές σχέσεις εργασίας κλπ.
Από εδώ βγαίνει και το καθήκον της εποχής. Διεύρυνση αιτημάτων - ευρύτερες συσπειρώσεις - πολιτικοποίηση των αγώνων σε αντιιμπεριαλιστική αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση. Πρέπει να αρχίσει να χτυπιέται αυτή η πολιτική συνολικά για να προωθούνται ουσιαστικές κατακτήσεις και στον κλάδο.
Εντούτοις αυτές τις μέρες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με κύκλους της αξιωματικής αντιπολίτευσης και συνδικαλιστές κινούνται, ώστε ο κλάδος να εξαγάγει, με "παθητικούς όρους", τα εντελώς αντίθετα συμπεράσματα από τον αγώνα του. Οτι δηλαδή η "λύση του μέλλοντος" είναι η παραπέρα στροφή του κλάδου.
***
***
Ο Αρσένης προσφέρει όνειρο (φενάκη) για ιδιαίτερες τάχα μεταχειρίσεις και από την άλλη εξαγγέλλει συναινετικές επιτροπές από την... "πορεία των έργων", των οποίων θα... εξαρτηθεί τάχα το εκπαιδευτικό μισθολόγιο. Πρόκειται για οργανισμό αφομοίωσης στον εκσυγχρονισμό, κυριολεκτικά.
Καλούν τον κλάδο να βγει από την πάλη για να πραγματωθεί το όνειρο της τάχα "ξεχωριστής μεταχείρισης" του καθηγητή.
Απάτη με πολλούς συνένοχους. Από τη στάση που θα κρατήσουμε θα κριθούμε όλοι.
Κώστας ΘΥΜΗΣ
Πρόεδρος ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Ανοιχτή επιστολή μαθητών προς τον υπουργό Παιδείας
Συντονιστική Επιτροπή δημιούργησαν τα 15μελή συμβούλια των μαθητών του Νομού Ηρακλείου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των σχολείων τους. Σε ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας οι μαθητές εκφράζουν την αντίθεσή τους στις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, καλώντας συγχρόνως το υπουργείο να δώσει λύσεις στα πραγματικά προβλήματα της παιδείας, τα οποία η απεργία των καθηγητών τα έφερε στην επικαιρότητα, ενώ ο υπουργός δεν κατάφερε να τα αντιμετωπίσει.
Για τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, για αναπλήρωση των χαμένων βδομάδων αναφέρουν ότι όλα αυτά το υπουργείο τα κάνει για να φέρει τους μαθητές αντιμέτωπους με τους καθηγητές, τονίζοντας μάλιστα ότι οι καθηγητές που απεργούν είναι εκείνοι που κάθε μέρα δίνουν μάχη για τη μάθηση. Τέλος, ζητούν από τον υπουργό να ικανοποιήσει τα αιτήματα των καθηγητών, για να μπορούν οι μαθητές να έχουν ένα καλύτερο σχολείο.
Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Λεων. Αυδή και Ορ. Κολοζώφ
Τις καταγγελίες της Ενωσης Γονέων 6ου Διαμερίσματος Αθήνας για τη δράση των "ομάδων κρούσης" της φασιστικής οργάνωσης "Χρυσή Αυγή", με τελευταίο θύμα μαθητή του 15ου Λυκείου στην Κυψέλη, και τις επιθέσεις της ίδιας οργάνωσης ενάντια σε μουσουλμάνους στο Γκάζι, φέρνουν για συζήτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Λεων. Αυδής και Ορ. Κολοζώφ με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Παιδείας και Δημόσιας Τάξης.
Στο κείμενο της Ερώτησης αναφέρεται ότι το μεσημέρι της Παρασκευής 28 Φλεβάρη, έξω από το σχολείο, ομάδα νεοφασιστών ξυλοκόπησε το μαθητή Γ. Χατζηδημητρίου, με αποτέλεσμα το σοβαρό τραυματισμό του, με άμεσο κίνδυνο να χάσει την όρασή του από το ένα μάτι.
"Το περιστατικό αυτό δεν είναι το μοναδικό, αναφέρεται. Κατά καιρούς έχουν σημειωθεί ξυλοδαρμοί, απειλές, φασιστικές και ρατσιστικές εκδηλώσεις από μέλη της οργάνωσης "Χρυσή Αυγή", όπως το σοβαρότατο περιστατικό των πυροβολισμών κατά μουσουλμάνων συμπολιτών μας και της αναγραφής ρατσιστικών συνθημάτων στο Γκάζι, το καλοκαίρι του 1996".
Οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν τους υπουργούς να δηλώσουν "πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση την έκνομη δράση της ρατσιστικής οργάνωσης και τι μέτρα σκοπεύει να πάρει ώστε να αντιμετωπιστούν ολόπλευρα οι τρομοκρατικές δραστηριότητες τέτοιων νεοφασιστικών οργανώσεων όπως της "Χρυσής Αυγής" κατά δημοκρατικών μαθητών, νεολαίων και μουσουλμάνων συμπολιτών μας, και οι οποίες αποτελούν βάναυση πρόκληση στα δημοκρατικά, αντιφασιστικά και αντιρατσιστικά αισθήματα των γονέων, των κατοίκων της συγκεκριμένης περιοχής και του λαού μας γενικότερα".
Την απαράδεκτη στάση του δημάρχου Μυρίνας στη Λήμνο καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Λήμνου, με αφορμή το γεγονός ότι ο δήμαρχος, προφασιζόμενος την "αποσύνθεση του κοινωνικού ιστού" με τη συνεχιζόμενη απεργία των καθηγητών, τους κάλεσε σε σύσκεψη στο Δημαρχείο μαζί με τους γονείς και τον Μητροπολίτη Λήμνου, με στόχο το σπάσιμο της απεργίας.
Η ενέργεια αυτή του δημάρχου δεν είχε τα αποτελέσματα που προσδοκούσε, αφού όλοι οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων τάχθηκαν με το μέρος των καθηγητών. Τη συμπαράστασή της προς τον αγώνα των εκπαιδευτικών εξέφρασε και το Τμήμα Λήμνου της ΑΔΕΔΥ.
Οπως αναφέρει η ΕΛΜΕ, ενώ ο δήμαρχος είχε κληθεί από το ΔΣ και την απεργιακή επιτροπή να συμμετάσχει σε προηγούμενη εκδήλωση - ενημέρωση φορέων σχετική με τα αιτήματα και την πορεία της απεργίας, "έλαμψε διά της απουσίας του", τώρα στην 8η βδομάδα της απεργίας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες χαρακτηρίζοντας νοσηρό φαινόμενο τον αγώνα των καθηγητών.
"Εναν αγώνα, σημειώνει η ΕΛΜΕ, που στοχεύει στην οικονομική αναβάθμιση του καθηγητή και στη διατήρηση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Η συνέχιση της απεργίας είναι αποτέλεσμα της κυβερνητικής αδιαλλαξίας και αδιαφορίας για την εκπαίδευση, είναι αποτέλεσμα της αγωνίας, της αγανάκτησης και της βούλησης των καθηγητών, όπως εκφράζεται και στις ΓΣ του κλάδου για νικηφόρα έκβαση του αγώνα".
Τέλος, οι καθηγητές καλούν τον δήμαρχο, αν συμμερίζεται την αγωνία τους, να αγωνιστεί μαζί τους όπως και άλλοι μαζικοί φορείς, για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους και όχι να γίνεται φορέας απεργοσπαστικού μηχανισμού.