ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Μάη 1997
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το Αρχείο του βιβλίου

Η αναγκαιότητα της ενημέρωσης, προβολής και επικοινωνίας των επαγγελματιών στο χώρο του βιβλίου, αλλά και η ανάγκη της γρήγορης αναζήτησης πληροφοριών οδήγησε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) στη δημιουργία των έξι πρώτων ηλεκτρονικών αρχείων,τα οποία προσωρινά φιλοξενούνται στον κόμβο του ΥΠΠΟ "Οδυσσεύς" (www.culture.gr).

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου το ΕΚΕΒΙ παρουσίασε τα αρχεία: Ελληνικών Βιβλιοπωλείων και Βιβλιοχαρτοπωλείων, Μεταφραστών Βιβλίου, Ελλήνων Εικονογράφων, Εικαστικής Απεικόνισης του Βιβλίου, Χειρογράφων και Φωτογραφιών Ελλήνων Λογοτεχνών και Βιβλιογραφικών Προτάσεων.

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε, εκτός από τη συλλογή πληροφοριών, ήταν και η συνεργασία με τους φορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η διαρκής ενημέρωση και τροφοδότηση των αρχείων. Μέχρι το τέλος του 1997 υπολογίζεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί και τα αρχεία: Εκδοτών, Ελληνικών βιβλίων μεταφρασμένων, Ξένων βιβλίων μεταφρασμένων στα ελληνικά, Εργοβιογραφιών και κριτικογραφίας συγγραφέων της μεταπολεμικής περιόδου, Υποτροφιών και διαμονής συγγραφέων στο εξωτερικό, Σχολών εκδοτικών επαγγελμάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και Θεματικών βιβλιογραφιών.

  • Να σημειωθεί ότι ολοκληρώθηκε την Κυριακή η 20ή Γιορτή Βιβλίου,στο Πεδίον του Αρεως, που για πρώτη φορά φέτος συνδιοργανώθηκε από το Σύλλογο Εκδοτών Βιβλιοπωλών Αθηνών και το Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου. Στα 300 περίπτερα της έκθεσης εκτέθηκαν πάνω από 5.000 τίτλοι βιβλίων για τους οποίους ενημερώθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίοι.
Το Αρχείο του βιβλίου

Η αναγκαιότητα της ενημέρωσης, προβολής και επικοινωνίας των επαγγελματιών στο χώρο του βιβλίου, αλλά και η ανάγκη της γρήγορης αναζήτησης πληροφοριών οδήγησε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) στη δημιουργία των έξι πρώτων ηλεκτρονικών αρχείων,τα οποία προσωρινά φιλοξενούνται στον κόμβο του ΥΠΠΟ "Οδυσσεύς" (www.culture.gr).

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου το ΕΚΕΒΙ παρουσίασε τα αρχεία: Ελληνικών Βιβλιοπωλείων και Βιβλιοχαρτοπωλείων, Μεταφραστών Βιβλίου, Ελλήνων Εικονογράφων, Εικαστικής Απεικόνισης του Βιβλίου, Χειρογράφων και Φωτογραφιών Ελλήνων Λογοτεχνών και Βιβλιογραφικών Προτάσεων.

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε, εκτός από τη συλλογή πληροφοριών, ήταν και η συνεργασία με τους φορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η διαρκής ενημέρωση και τροφοδότηση των αρχείων. Μέχρι το τέλος του 1997 υπολογίζεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί και τα αρχεία: Εκδοτών, Ελληνικών βιβλίων μεταφρασμένων, Ξένων βιβλίων μεταφρασμένων στα ελληνικά, Εργοβιογραφιών και κριτικογραφίας συγγραφέων της μεταπολεμικής περιόδου, Υποτροφιών και διαμονής συγγραφέων στο εξωτερικό, Σχολών εκδοτικών επαγγελμάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και Θεματικών βιβλιογραφιών.

  • Να σημειωθεί ότι ολοκληρώθηκε την Κυριακή η 20ή Γιορτή Βιβλίου,στο Πεδίον του Αρεως, που για πρώτη φορά φέτος συνδιοργανώθηκε από το Σύλλογο Εκδοτών Βιβλιοπωλών Αθηνών και το Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου. Στα 300 περίπτερα της έκθεσης εκτέθηκαν πάνω από 5.000 τίτλοι βιβλίων για τους οποίους ενημερώθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίοι.
ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επιτέλους, ας παρέμβει κάποιος!

Καταγγελίες της Αντιπροσωπευτικής Επιτροπής Ηθοποιών του ΚΘΒΕ

Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά. Οι φήμες για κακή διοίκηση, έπαρση, αυταρχισμό, μεγαλομανία, δημιουργία αυλής του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ, Βασίλη Παπαβασιλείου, επιβεβαιώθηκαν, χτες, από επίσημη καταγγελία, που έγινε σε συνέντευξη Τύπου, από αντιπροσωπευτική επιτροπή των ηθοποιών του ΚΘΒΕ.Τα οδυνηρά αποτελέσματα της "ενός ανδρός αρχής", με την οποία λειτουργούν, πλέον, οι κρατικές σκηνές, μετά την αλλαγή του νομικού πλαισίου, βρήκαν τον εκφραστή τους στον κακοδιοικητή του ΚΘΒΕ.

"Θεωρούμε - επισήμανε ο Κώστας Γακίδης - ότι το ΚΘΒΕ δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο στους σκοπούς της ύπαρξής του και ως εκ τούτου δημιουργείται σοβαρό πολιτικό θέμα. Η θεατρική περίοδος που διανύουμε είναι το αποκορύφωμα της προχειρότητας. Τελευταία στιγμή αναγγέλθηκε ο προγραμματισμός, που δεν ήταν τίποτε άλλο από στεγνή παράθεση οχτώ νέων παραγωγών, αλλά το αποτέλεσμα ήταν μια και μόνη παραγωγή και έξι επαναλήψεις, εκ των οποίων οι τρεις αναλόγια.Η δικαιολογία της έλλειψης αιθουσών, λόγω ανακαίνισης, δεν ευσταθεί, διότι η διεύθυνση γνώριζε την κατάσταση και όφειλε να διασφαλίσει τη λειτουργία του θεάτρου. Τι μπορεί ωστόσο να ισχυριστεί για το καλοκαίρι, για το οποίο η μόνη σίγουρη παραγωγή είναι οι "Βάκχες",σε σκηνοθεσία του Γερμανού Λάνχοφ,ο οποίος έφτασε στη Θεσσαλονίκη συνοδευόμενος από 12 πρόσωπα. Αυτές οι "καινοτομίες" θέλγουν ιδιαίτερα τη διεύθυνση, κυρίως όταν προέρχονται από αλλοδαπούς. Ψιθυρίζεται ότι θα επαναληφθεί η "Βαβυλωνία" (σ. σ. για πόσες ακόμη άραγε φορές;). Ενώ, αίσθηση προκαλεί η απουσία του ΚΘΒΕ από τις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής".Φημολογείται και το "ξαναστήσιμο" της "Ορέστειας" - για όσους θυμούνται, πρόκειται για κείνο το "φιάσκο", που θα σκηνοθετούσε υποτίθεται ο Γ. Κόκκος, αλλά τελικά το ΚΘΒΕ έγινε απλά χορηγός της "πρωτότυπης" παράστασης, χωρίς τον Κόκκο και χωρίς κανέναν από το δυναμικό του ΚΘΒΕ και στοίχισε μάλιστα 300.000.000.Οσο για τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ, όπως τόνισε ο Κ. Γακίδης,"από τους 105 ηθοποιούς δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στη σκηνή οι 40 και άλλοι τόσοι έχουν παίξει ένα μόνο ρόλο για όχι πάνω 20 παραστάσεις. Οι ηθοποιοί φυσικά αντιδρούν, γιατί τους αναγκάζει σε μια εξευτελιστική αδράνεια, ταπεινωτική αργομισθία και ακόμη από μια υπεροψία από το στενό "περιβάλλον"".

Εκπληξη προκάλεσαν και τα όσα κατήγγειλε ο Δ. Αραμπατζόγλου και αφορούν τη σχέση του στενού συνεργάτη του Β. Παπαβασιλείου, Σ. Χαβιαρά,ο οποίος "φέρει" μια καταδικαστική απόφαση της συγκλήτου του Πανεπιστημίου όπου ήταν καθηγητής και κατηγορήθηκε για σεξουαλική παρενόχληση από 5 φοιτήτριες. Ο Σ. Χαβιαράς παραιτήθηκε από αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής - υποτίθεται για λόγους υγείας - και την επομένη προσελήφθη ως έκτακτος καλλιτεχνικός συνεργάτης, με τις ίδιες ουσιαστικά αρμοδιότητες.Και βέβαια, υπάρχουν διάφοροι παλιοί συνεργάτες και φίλοι του Β. Παπαβασιλείου που επιβεβαιώνουν τη ρήση "Γιάννης κερνά, Γιάννης πίνει". Αυτές τις μέρες πάντως το Ελεγκτικό Συνέδριο διεξάγει έλεγχο για οικονομικές ατασθαλίες. "Χαρακτηριστικό είναι, όπως είπε ο Α. Κεραμίδας,ότι ενώ αμοιβή των ηθοποιών καθυστερεί και ως ένα μήνα, ο Β. Παπαβασιλείου εισηγήθηκε στο ΔΣ τροπολογία προϋπολογισμού, προκειμένου να καλυφθεί το ποσό των 19 εκατομμυρίων που έπρεπε να προστεθεί στα 113 εκατ. για υπερωριακή απασχόληση (σ. σ. σε ένα θέατρο που ουσιαστικά αργεί) και επειδή δεν ήταν δυνατό, σκέφτηκαν να το βαφτίσουν "επίδομα παραγωγικότητας"". Ακούει κανένας υπουργός;

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επιτέλους, ας παρέμβει κάποιος!

Καταγγελίες της Αντιπροσωπευτικής Επιτροπής Ηθοποιών του ΚΘΒΕ

Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά. Οι φήμες για κακή διοίκηση, έπαρση, αυταρχισμό, μεγαλομανία, δημιουργία αυλής του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ, Βασίλη Παπαβασιλείου, επιβεβαιώθηκαν, χτες, από επίσημη καταγγελία, που έγινε σε συνέντευξη Τύπου, από αντιπροσωπευτική επιτροπή των ηθοποιών του ΚΘΒΕ.Τα οδυνηρά αποτελέσματα της "ενός ανδρός αρχής", με την οποία λειτουργούν, πλέον, οι κρατικές σκηνές, μετά την αλλαγή του νομικού πλαισίου, βρήκαν τον εκφραστή τους στον κακοδιοικητή του ΚΘΒΕ.

"Θεωρούμε - επισήμανε ο Κώστας Γακίδης - ότι το ΚΘΒΕ δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο στους σκοπούς της ύπαρξής του και ως εκ τούτου δημιουργείται σοβαρό πολιτικό θέμα. Η θεατρική περίοδος που διανύουμε είναι το αποκορύφωμα της προχειρότητας. Τελευταία στιγμή αναγγέλθηκε ο προγραμματισμός, που δεν ήταν τίποτε άλλο από στεγνή παράθεση οχτώ νέων παραγωγών, αλλά το αποτέλεσμα ήταν μια και μόνη παραγωγή και έξι επαναλήψεις, εκ των οποίων οι τρεις αναλόγια.Η δικαιολογία της έλλειψης αιθουσών, λόγω ανακαίνισης, δεν ευσταθεί, διότι η διεύθυνση γνώριζε την κατάσταση και όφειλε να διασφαλίσει τη λειτουργία του θεάτρου. Τι μπορεί ωστόσο να ισχυριστεί για το καλοκαίρι, για το οποίο η μόνη σίγουρη παραγωγή είναι οι "Βάκχες",σε σκηνοθεσία του Γερμανού Λάνχοφ,ο οποίος έφτασε στη Θεσσαλονίκη συνοδευόμενος από 12 πρόσωπα. Αυτές οι "καινοτομίες" θέλγουν ιδιαίτερα τη διεύθυνση, κυρίως όταν προέρχονται από αλλοδαπούς. Ψιθυρίζεται ότι θα επαναληφθεί η "Βαβυλωνία" (σ. σ. για πόσες ακόμη άραγε φορές;). Ενώ, αίσθηση προκαλεί η απουσία του ΚΘΒΕ από τις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής".Φημολογείται και το "ξαναστήσιμο" της "Ορέστειας" - για όσους θυμούνται, πρόκειται για κείνο το "φιάσκο", που θα σκηνοθετούσε υποτίθεται ο Γ. Κόκκος, αλλά τελικά το ΚΘΒΕ έγινε απλά χορηγός της "πρωτότυπης" παράστασης, χωρίς τον Κόκκο και χωρίς κανέναν από το δυναμικό του ΚΘΒΕ και στοίχισε μάλιστα 300.000.000.Οσο για τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ, όπως τόνισε ο Κ. Γακίδης,"από τους 105 ηθοποιούς δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στη σκηνή οι 40 και άλλοι τόσοι έχουν παίξει ένα μόνο ρόλο για όχι πάνω 20 παραστάσεις. Οι ηθοποιοί φυσικά αντιδρούν, γιατί τους αναγκάζει σε μια εξευτελιστική αδράνεια, ταπεινωτική αργομισθία και ακόμη από μια υπεροψία από το στενό "περιβάλλον"".

Εκπληξη προκάλεσαν και τα όσα κατήγγειλε ο Δ. Αραμπατζόγλου και αφορούν τη σχέση του στενού συνεργάτη του Β. Παπαβασιλείου, Σ. Χαβιαρά,ο οποίος "φέρει" μια καταδικαστική απόφαση της συγκλήτου του Πανεπιστημίου όπου ήταν καθηγητής και κατηγορήθηκε για σεξουαλική παρενόχληση από 5 φοιτήτριες. Ο Σ. Χαβιαράς παραιτήθηκε από αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής - υποτίθεται για λόγους υγείας - και την επομένη προσελήφθη ως έκτακτος καλλιτεχνικός συνεργάτης, με τις ίδιες ουσιαστικά αρμοδιότητες.Και βέβαια, υπάρχουν διάφοροι παλιοί συνεργάτες και φίλοι του Β. Παπαβασιλείου που επιβεβαιώνουν τη ρήση "Γιάννης κερνά, Γιάννης πίνει". Αυτές τις μέρες πάντως το Ελεγκτικό Συνέδριο διεξάγει έλεγχο για οικονομικές ατασθαλίες. "Χαρακτηριστικό είναι, όπως είπε ο Α. Κεραμίδας,ότι ενώ αμοιβή των ηθοποιών καθυστερεί και ως ένα μήνα, ο Β. Παπαβασιλείου εισηγήθηκε στο ΔΣ τροπολογία προϋπολογισμού, προκειμένου να καλυφθεί το ποσό των 19 εκατομμυρίων που έπρεπε να προστεθεί στα 113 εκατ. για υπερωριακή απασχόληση (σ. σ. σε ένα θέατρο που ουσιαστικά αργεί) και επειδή δεν ήταν δυνατό, σκέφτηκαν να το βαφτίσουν "επίδομα παραγωγικότητας"". Ακούει κανένας υπουργός;

Νέος "Αντικινηματογράφος"

Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος (αρ. 17) του περιοδικού "Αντικινηματογράφος",στην ύλη του οποίου περιλαμβάνεται η συνέχεια του αφιερώματος στην κινηματογραφική κριτική, με δημοσίευση απόψεων από το σχετικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο. Κείμενα για την κριτική, που υπογράφουν οι Θανάσης Ρεντζής, Μαρία Παραδείση, Δημήτρης Χαρίτος, Ρομπέρτο Κιέσι.Το ίδιο θέμα έχει και η ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Βασίλη Ραφαηλίδη,ενώ σε ακόμη μια συνέντευξη που περιέχεται στο τεύχος, ο Μάνθος Σαντοριναίος μιλά για την πραγματικότητα και τις προοπτικές της βιντεοτέχνης στην Ελλάδα. Η ύλη του περιοδικού συμπληρώνεται με ένα θεωρητικό κείμενο για τα οπτικοακουστικά, αναφορές στον κινηματογράφο των Ντέιβιντ Λιντς και Στίβεν Φρίαρς, μια παρουσίαση του τελευταίου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και κριτικές κινηματογραφικών ταινιών.

Συμπόσιο ιστορίας, λαογραφίας

Το Ζ' Συμπόσιο Ιστορίας και Λαογραφίας Αττικής,διοργανώνει και θα φιλοξενήσει (28/5 - 1/6), ο Δήμος Ελευσίνας. Οι εργασίες του θα πραγματοποιηθούν στο νέο Δημοτικό Μέγαρο Ελευσίνας (Δήμητρος και Χατζηδάκη). Στο συμπόσιο θα μιλήσουν οι: Μαρία Δέδε, Νικόλαος Λαζάρου, Ειρήνη Αναγνωστοπούλου, Γεωργία Γιατζόγλου - Αντωνιάδου, Ισίδωρος Λεγάτος, Μαρία Πυρουνάκη, Ιωάννα Κόκλα, Αχιλλέας Λαζάρου, Δήμητρα Παππά, Ευάγγελος Λιάπης, Ιωάννης Ματούκας, Δημήτριος Καλλιέρης, Στέλιος Μουζάκης κ.ά. Θα πραγματοποιηθούν επίσης καλλιτεχνικές εκδηλώσεις (παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια) και έκθεση φωτογραφίας με θέμα "Η Ελευσίνα του χθες και του σήμερα".

Κινδυνεύει να κλείσει

Την αγωνία και πικρία του για την τύχη του "Λαϊκού Σχολείου Παραδοσιακής Μουσικής" εκφράζει ο Αριστείδης Μόσχος,καθώς οξυμένα οικονομικά προβλήματα και η κυβερνητική αδιαφορία κατέστησαν αβέβαιο το μέλλον του. "Με μεγάλη μου θλίψη", είπε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου Α. Μόσχος, "βλέπω να γκρεμίζονται τα όνειρά μου για το σχολείο, το οποίο κινδυνεύει να κλείσει". Το Σχολείο, που λειτουργεί από το 1985 και σ' αυτό διδάσκονται 22 όργανα, έχει παθητικό 10.000.000 δραχμές το χρόνο (το συνολικό παθητικό ανέρχεται στα 50.000.000 δρχ.), καθώς είναι μη κερδοσκοπική εταιρία και οι συνδρομές των μαθητών δεν αρκούν για να καλύψουν τα έξοδα. Πέρα όμως από το ποσό, που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου, αυτό που κυρίως ζητείται είναι η ευαισθησία και η προσοχή από μέρους των κυβερνώντων. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις για βοήθεια, το ΥΠΠΟ και άλλοι αρμόδιοι φορείς κωφεύουν, καταδικάζοντας σε ασφυξία ένα σημαντικό φυτώριο παραδοσιακής μουσικής.

Νέος "Αντικινηματογράφος"

Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος (αρ. 17) του περιοδικού "Αντικινηματογράφος",στην ύλη του οποίου περιλαμβάνεται η συνέχεια του αφιερώματος στην κινηματογραφική κριτική, με δημοσίευση απόψεων από το σχετικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο. Κείμενα για την κριτική, που υπογράφουν οι Θανάσης Ρεντζής, Μαρία Παραδείση, Δημήτρης Χαρίτος, Ρομπέρτο Κιέσι.Το ίδιο θέμα έχει και η ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Βασίλη Ραφαηλίδη,ενώ σε ακόμη μια συνέντευξη που περιέχεται στο τεύχος, ο Μάνθος Σαντοριναίος μιλά για την πραγματικότητα και τις προοπτικές της βιντεοτέχνης στην Ελλάδα. Η ύλη του περιοδικού συμπληρώνεται με ένα θεωρητικό κείμενο για τα οπτικοακουστικά, αναφορές στον κινηματογράφο των Ντέιβιντ Λιντς και Στίβεν Φρίαρς, μια παρουσίαση του τελευταίου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και κριτικές κινηματογραφικών ταινιών.

Συμπόσιο ιστορίας, λαογραφίας

Το Ζ' Συμπόσιο Ιστορίας και Λαογραφίας Αττικής,διοργανώνει και θα φιλοξενήσει (28/5 - 1/6), ο Δήμος Ελευσίνας. Οι εργασίες του θα πραγματοποιηθούν στο νέο Δημοτικό Μέγαρο Ελευσίνας (Δήμητρος και Χατζηδάκη). Στο συμπόσιο θα μιλήσουν οι: Μαρία Δέδε, Νικόλαος Λαζάρου, Ειρήνη Αναγνωστοπούλου, Γεωργία Γιατζόγλου - Αντωνιάδου, Ισίδωρος Λεγάτος, Μαρία Πυρουνάκη, Ιωάννα Κόκλα, Αχιλλέας Λαζάρου, Δήμητρα Παππά, Ευάγγελος Λιάπης, Ιωάννης Ματούκας, Δημήτριος Καλλιέρης, Στέλιος Μουζάκης κ.ά. Θα πραγματοποιηθούν επίσης καλλιτεχνικές εκδηλώσεις (παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια) και έκθεση φωτογραφίας με θέμα "Η Ελευσίνα του χθες και του σήμερα".

Βραβείο σε δεκάχρονη

Το τρίτο βραβείο κλασικού μπαλέτου κέρδισε για την Ελλάδα η δεκάχρονη Νεφέλη Παπαγεωργίου,που εκπροσώπησε τη χώρα μας στο Διεθνή Διαγωνισμό Χορού,ο οποίος πραγματοποιήθηκε και φέτος στο Παρίσι (9,10/5). Πρόκειται για το σημαντικότερο διαγωνισμό χορού ερασιτεχνών και προεπαγγελματιών της Γαλλίας, τον οποίο διοργανώνει η Διεθνής Συνομοσπονδία Χορού.Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 600 περίπου υποψήφιοι, που είχαν ήδη προεπιλεγεί από τους τοπικούς προκριματικούς και τελικούς διαγωνισμούς που προηγήθηκαν.

Κινδυνεύει να κλείσει

Την αγωνία και πικρία του για την τύχη του "Λαϊκού Σχολείου Παραδοσιακής Μουσικής" εκφράζει ο Αριστείδης Μόσχος,καθώς οξυμένα οικονομικά προβλήματα και η κυβερνητική αδιαφορία κατέστησαν αβέβαιο το μέλλον του. "Με μεγάλη μου θλίψη", είπε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου Α. Μόσχος, "βλέπω να γκρεμίζονται τα όνειρά μου για το σχολείο, το οποίο κινδυνεύει να κλείσει". Το Σχολείο, που λειτουργεί από το 1985 και σ' αυτό διδάσκονται 22 όργανα, έχει παθητικό 10.000.000 δραχμές το χρόνο (το συνολικό παθητικό ανέρχεται στα 50.000.000 δρχ.), καθώς είναι μη κερδοσκοπική εταιρία και οι συνδρομές των μαθητών δεν αρκούν για να καλύψουν τα έξοδα. Πέρα όμως από το ποσό, που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου, αυτό που κυρίως ζητείται είναι η ευαισθησία και η προσοχή από μέρους των κυβερνώντων. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις για βοήθεια, το ΥΠΠΟ και άλλοι αρμόδιοι φορείς κωφεύουν, καταδικάζοντας σε ασφυξία ένα σημαντικό φυτώριο παραδοσιακής μουσικής.

Αρχισε στον κινηματογράφο "Παλλάς" (Βουκουρεστίου) το 1ο Κοινοπολιτειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου,που θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή. Χτες, πρώτη μέρα της εκδήλωσης προβλήθηκε η καναδέζικη ταινία "Το μουσείο της Μάργκαρετ" του Μορτ Ράνσεν. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με την προβολή δύο ταινιών καθημερινά (8 και 10μμ). Είσοδος ελεύθερη.

"Στη σκιά του Ευριπίδη" είναι το θέμα της διάλεξης, που θα δώσει ο καθηγητής αρχαίου Θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών Θεόδωρος Στεφανόπουλος,αύριο (7.30μμ) στο "Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο" του Δήμου Χαλανδρίου. Η διάλεξη γίνεται στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων για το Αρχαίο Δράμα, που οργανώνει το "Αετοπούλειο". Ο Θ. Στεφανόπουλος θα παρουσιάσει και θα σχολιάσει ενδεικτικά αποσπάσματα τραγικών και κωμικών ποιητών, οι οποίοι έχουν επηρεαστεί από το έργο του Ευριπίδη. Είσοδος ελεύθερη.

Αρχισε στον κινηματογράφο "Παλλάς" (Βουκουρεστίου) το 1ο Κοινοπολιτειακό Φεστιβάλ Κινηματογράφου,που θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή. Χτες, πρώτη μέρα της εκδήλωσης προβλήθηκε η καναδέζικη ταινία "Το μουσείο της Μάργκαρετ" του Μορτ Ράνσεν. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με την προβολή δύο ταινιών καθημερινά (8 και 10μμ). Είσοδος ελεύθερη.

"Στη σκιά του Ευριπίδη" είναι το θέμα της διάλεξης, που θα δώσει ο καθηγητής αρχαίου Θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών Θεόδωρος Στεφανόπουλος,αύριο (7.30μμ) στο "Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο" του Δήμου Χαλανδρίου. Η διάλεξη γίνεται στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων για το Αρχαίο Δράμα, που οργανώνει το "Αετοπούλειο". Ο Θ. Στεφανόπουλος θα παρουσιάσει και θα σχολιάσει ενδεικτικά αποσπάσματα τραγικών και κωμικών ποιητών, οι οποίοι έχουν επηρεαστεί από το έργο του Ευριπίδη. Είσοδος ελεύθερη.

Ποιος επωφελείται;

Επαληθεύονται οι φήμες που φέρουν κάποιους να γνωμοδοτούν, παρακινούμενοι από ίδιον όφελος, υπέρ της πρότασης κάποιου καλλιτεχνικού πράκτορα. Οπως προκύπτει από μια νέα καταγγελία του Θεόδωρου Κρίτα, ένα γεγονός έρχεται σε σύγκρουση με την αναγγελία του διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, Ν. Γέγου ότι "φέτος το Φεστιβάλ θα στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις". Οπως λέει ο Θ. Κρίτας, είχε υποβάλει πρόταση δύο φορές (1994 και 1995) για το"Μπαλέτο του Χάρλεμ", το οποίο απερρίφθη και τις δύο φορές. Μάλιστα τού υπέδειξαν να μην το ξαναπροτείνει γιατί "η ποιότητά του είναι κάτω του μετρίου". Κι όμως, το εν λόγω συγκρότημα περιλαμβάνεται φέτος στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. "Ο διευθυντής γραφείου", λέει ο Θ. Κρίτας, "πρωτοκλασάτου υπουργού, έχει αδελφό στέλεχος ελληνικής υπηρεσίας στη Ν. Υόρκη. Μέσω αυτού, Αμερικανός πράκτορας του μπαλέτου απευθύνθηκε στο "σωστό κανάλι". Οι οικονομικοί όροι, πάντως, του ξένου πρακτορείου, είναι διπλάσιοι, 60.000 δολάρια για κάθε παράσταση, ενώ η δική μου ήταν 30.000 δολάρια. Το ερώτημα είναι: Ποιος έχει επωφεληθεί από τη διαφορά; Μήπως οι έχοντες και κατέχοντες;".

Απονομή βραβείων

Πραγματοποιήθηκε χτες η απονομή των βραβείων του ΟΠΑΠ (ύψους 1.000.000 δρχ.) στους πρωτεύσαντες των 4 Ιστορικών και Αρχαιολογικών Τμημάτων των ΑΕΙ. Στη διάρκεια της τελετής, που ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της Μελίνας Μερκούρη, απονεμήθηκε αναμνηστική πλακέτα και μια επιταγή 2.000.000 δρχ. στον ηθοποιό Κώστα Χατζηχρήστο, για τη συμβολή του στη φετινή διαφημιστική καμπάνια του ΠΡΟ - ΠΟ, ενώ η Αννα Φόνσου παρέλαβε οικονομική ενίσχυση 5.000.000 δρχ. για το "Σπίτι του Ηθοποιού".

Βραβείο σε δεκάχρονη

Το τρίτο βραβείο κλασικού μπαλέτου κέρδισε για την Ελλάδα η δεκάχρονη Νεφέλη Παπαγεωργίου,που εκπροσώπησε τη χώρα μας στο Διεθνή Διαγωνισμό Χορού,ο οποίος πραγματοποιήθηκε και φέτος στο Παρίσι (9,10/5). Πρόκειται για το σημαντικότερο διαγωνισμό χορού ερασιτεχνών και προεπαγγελματιών της Γαλλίας, τον οποίο διοργανώνει η Διεθνής Συνομοσπονδία Χορού.Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 600 περίπου υποψήφιοι, που είχαν ήδη προεπιλεγεί από τους τοπικούς προκριματικούς και τελικούς διαγωνισμούς που προηγήθηκαν.

Ποιος επωφελείται;

Επαληθεύονται οι φήμες που φέρουν κάποιους να γνωμοδοτούν, παρακινούμενοι από ίδιον όφελος, υπέρ της πρότασης κάποιου καλλιτεχνικού πράκτορα. Οπως προκύπτει από μια νέα καταγγελία του Θεόδωρου Κρίτα, ένα γεγονός έρχεται σε σύγκρουση με την αναγγελία του διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, Ν. Γέγου ότι "φέτος το Φεστιβάλ θα στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις". Οπως λέει ο Θ. Κρίτας, είχε υποβάλει πρόταση δύο φορές (1994 και 1995) για το"Μπαλέτο του Χάρλεμ", το οποίο απερρίφθη και τις δύο φορές. Μάλιστα τού υπέδειξαν να μην το ξαναπροτείνει γιατί "η ποιότητά του είναι κάτω του μετρίου". Κι όμως, το εν λόγω συγκρότημα περιλαμβάνεται φέτος στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. "Ο διευθυντής γραφείου", λέει ο Θ. Κρίτας, "πρωτοκλασάτου υπουργού, έχει αδελφό στέλεχος ελληνικής υπηρεσίας στη Ν. Υόρκη. Μέσω αυτού, Αμερικανός πράκτορας του μπαλέτου απευθύνθηκε στο "σωστό κανάλι". Οι οικονομικοί όροι, πάντως, του ξένου πρακτορείου, είναι διπλάσιοι, 60.000 δολάρια για κάθε παράσταση, ενώ η δική μου ήταν 30.000 δολάρια. Το ερώτημα είναι: Ποιος έχει επωφεληθεί από τη διαφορά; Μήπως οι έχοντες και κατέχοντες;".

Απονομή βραβείων

Πραγματοποιήθηκε χτες η απονομή των βραβείων του ΟΠΑΠ (ύψους 1.000.000 δρχ.) στους πρωτεύσαντες των 4 Ιστορικών και Αρχαιολογικών Τμημάτων των ΑΕΙ. Στη διάρκεια της τελετής, που ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της Μελίνας Μερκούρη, απονεμήθηκε αναμνηστική πλακέτα και μια επιταγή 2.000.000 δρχ. στον ηθοποιό Κώστα Χατζηχρήστο, για τη συμβολή του στη φετινή διαφημιστική καμπάνια του ΠΡΟ - ΠΟ, ενώ η Αννα Φόνσου παρέλαβε οικονομική ενίσχυση 5.000.000 δρχ. για το "Σπίτι του Ηθοποιού".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ