ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Μάη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πανεργατικό συλλαλητήριο αύριο

Είκοσι εφτά σωματεία του Πειραιά καλούν τους εργαζόμενους να δώσουν μαζικό, μαχητικό "παρών", αύριο στις 7 μμ στην πλατεία Κοραή, προβάλλοντας τα ουσιαστικά αιτήματά τους και αποκαλύπτοντας την απάτη του "κοινωνικού διαλόγου"

Να αντεπιτεθούν για την ανατροπή της αντιλαϊκής αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης καλούν όλους τους εργαζόμενους, τους νέους και τους συνταξιούχους του Πειραιά, 27 πρωτοβάθμια σωματεία της πόλης, που διοργανώνουν πανεργατικό συλλαλητήριο αύριο, Πέμπτη,στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κοραή.Τα σωματεία καλούν τους εργαζόμενους να αποδοκιμάσουν τις πλειοψηφίες των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚΠ και άλλων κυβερνητικών οργανώσεων που έχουν αναλάβει ρόλο "κομπάρσου" στο "διάλογο" - απάτη και, με τη μαζική τους συμμετοχή, να δημιουργήσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ανατροπή τους.

Οι εργαζόμενοι του Πειραιά διεκδικούν: Απαγόρευση των απολύσεων και να μη γίνει καμία μείωση οργανικής σύνθεσης των πλοίων, που οδηγεί σε διόγκωση της ανεργίας στους ναυτεργάτες. Εφαρμογή κλαδικής πολιτικής και ανάπτυξης για τη Ζώνη Περάματος με αύξηση της απασχόλησης. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση της λειτουργίας των εργοστασίων "Λιπασμάτων" και ΑΖΕΛ. Αμεση επιδότηση όλων των ανέργων με τη μείωση των προϋποθέσεων για την εγγραφή τους στο Ταμείο Ανεργίας. Επίδομα ανεργίας, ίσο με το 80% του ημερομισθίου της ΕΣΣΕ. Μείωση ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στα 55 για τα βαρέα και 60 για τα άλλα επαγγέλματα, καθώς και αύξηση των κατωτέρων συντάξεων, ίση με τα 20 ΗΑΕ. 5ήμερο - 35ωρο με πλήρη απασχόληση και ασφάλιση 6ήμερου. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Πλήρη εκδημοκρατισμό της ναυτικής νομοθεσίας και του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος κ.ά.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών,Δ. Δρίτσας, μας δήλωσε: "Είναι επιτακτική ανάγκη να συνειδητοποιήσουν όλοι οι εργαζόμενοι ότι πρέπει να υψώσουν το ανάστημά τους μπροστά στα αντεργατικά μέτρα που απεργάζεται η κυβέρνηση, η οποία εξυπηρετεί και υλοποιεί τις επιταγές του βιομηχανικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου, που εκφράζεται μέσα από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και της "Λευκής Βίβλου". Είναι φανερό ότι ο "κοινωνικός διάλογος" είναι μια προδιαγεγραμμένη φιέστα, που δε συμμετέχουν οι εργαζόμενοι, παρά μόνο αυτοί που συναινούν και τυχαίνει να είναι οι προσκείμενες στην κυβέρνηση συνδικαλιστές παρατάξεις. Γι' αυτό το λόγο, δεκάδες πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις του Πειραιά παίρνουν μέρος στο συλλαλητήριο, για να διαδηλώσουν την αντίθεσή τους σ' αυτά που γίνονται ερήμην των εργαζομένων, ώστε να πάρουν το μήνυμα και οι κυβερνητικές συνδικαλιστικές οργανώσεις να σταματήσουν τον κατήφορο της υποταγής".

Ο Νίκος Ξουράφης,γραμματέας του σωματείου των ελαιουργοσαπουνοποιών, μας δήλωσε σχετικά: "Ο "κοινωνικός διάλογος" της κυβέρνησης είναι απάτη, γιατί, πρώτον, αυτά τα μέτρα, που λέει η κυβέρνηση, εφαρμόζονται στην πράξη και σε σχέση με τα ελαστικά ωράρια, τις εργασιακές σχέσεις γενικότερα, τους τρόπους αμοιβής και τις απολύσεις κλπ. Δεύτερον, γιατί μ' αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να νομιμοποιήσουν ακριβώς αυτά τα πράγματα. Οταν, λοιπόν, υπάρχουν τόσο οξυμένα προβλήματα στους τόπους δουλιάς, είναι αναγκαίο να υπάρξει μια ουσιαστική απάντηση σε μια αγωνιστική διεκδικητική κατεύθυνση. Αφού η ΓΣΕΕ και το ΕΚΠ δεν παίζουν ένα τέτοιο ουσιαστικό ρόλο, είναι καθαρό ότι οι εργαζόμενοι με τα σωματεία τους θα βρουν τρόπο να απαιτήσουν και να αγωνιστούν για τη λύση των προβλημάτων τους. Σ' αυτά τα πλαίσια, εντάσσεται και το συλλαλητήριο και η πρωτοβουλία που πήραν τα σωματεία του Πειραιά για τη διοργάνωσή του. Σίγουρα δε θα μείνουμε μόνο σ' αυτό".

ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Οι αγώνες και ο "διάλογος"

Του Γιώργη ΜΑΡΙΝΟΥ *

Είκοσι οχτώ σωματεία του Πειραιά, που καλύπτουν σημαντικούς κλαδικούς εργοστασιακούς χώρους και το κίνημα των συνταξιούχων, τραβάνε μπροστά. Οργανώνουν πανεργατική συγκέντρωση αύριο. Συντονίζουν τον αγώνα τους ενάντια στην πολιτική των απολύσεων και της ανεργίας, της λιτότητας και των συντάξεων πείνας, της κατεδάφισης των εργασιακών σχέσεων και της κοινωνικής ασφάλισης. Με το συντονισμένο αγώνα τους, απαντούν στις πλειοψηφίες των διοικήσεων του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που αρνούνται πεισματικά να αναλάβουν τις ευθύνες τους, βαδίζοντας στο δρόμο της συναίνεσης και της υποταγής. Η επιμονή του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, ο συντονισμός των αγώνων, το αντιπάλεμα αυτής της πολιτικής και η αποκάλυψη του ρόλου της κυβέρνησης σαν υπηρέτη του μεγάλου κεφαλαίου, είναι αυτό που οδηγεί στην απώλεια της ψυχραιμίας των κυβερνητικών στελεχών, όπως απέδειξε και η απαράδεκτη έως προβοκατόρικη στάση του ΥΕΝ Στ. Σουμάκη, κατά τη συνάντηση που είχε στις 15 Μάη με τους εκπροσώπους των ναυτεργατών. Βλέπετε, οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων σπάνε τη βιτρίνα του "κοινωνικού διαλόγου" της απάτης, εκθέτουν τους εμπνευστές και τους συνενόχους τους. Η στάση αυτή αντανακλά τον αυταρχισμό και τα αδιέξοδα αυτής της πολιτικής, είναι συνέχεια της πολιτικής των ροπάλων του κατασταλτικού μηχανισμού.

Την ίδια μέρα που οι ναυτεργάτες διεκδικούσαν τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την προστασία των ανέργων, την ασφαλιστική αναβάθμιση και την προστασία του εισοδήματός τους, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ, για το πογκρόμ διώξεων Ελλήνων ναυτεργατών από πλοία των εταιριών Λάτση,Αλαφούζου και Εμπειρίκου,έδινε εξετάσεις απέναντι στους εφοπλιστές. Αλλωστε, το αποδέχτηκε και ο ίδιος, λέγοντας, ότι "θα με πείτε πάλι άνθρωπο των εφοπλιστών, αλλά τι να κάνουμε, αυτή είναι η μοίρα των υπουργών Ναυτιλίας". Δεν έχει άδικο, αυτή είναι η "μοίρα" των υπουργών Ναυτιλίας, που διαχειρίζονται μια πολιτική υποταγμένη στα εφοπλιστικά συμφέροντα, που θεωρεί αντίπαλους τους ναυτεργάτες και αντιμετωπίζει εχθρικά όσους αγωνίζονται για τα εργατικά δικαιώματα. "Η ποντοπόρος ναυτιλία - είπε ο κ. Σουμάκης στη Βουλή - δεν εξαρτάται σε τίποτα από το ελληνικό κράτος. Παρά τις φοροαπαλλαγές, παρά τις χαρισματικές πράξεις, παρά τις εγκριτικές πράξεις... αλλάζουν σημαία και φεύγουν"! Ο "ρεαλισμός" του ΥΕΝ είναι η άλλη όψη της λογικής του νεοραγιαδισμού. Ο κ. Σουμάκης, όμως, δε λέει την αλήθεια. Η ποντοπόρος ναυτιλία εξαρτάται από το ελληνικό κράτος. Από τα τεράστια προνόμια που παρέχει στους εφοπλιστές. Από την πολύπλευρη στήριξη των συμφερόντων τους στους διεθνείς οργανισμούς. Από τη ναυτική εκπαίδευση, από τους Ελληνες ναυτεργάτες, από τη "ραχοκοκαλιά", όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι εφοπλιστές, των αξιωματικών, χωρίς τους οποίους ούτε τα υπό ελληνική σημαία, ούτε τα υπό σημαία ευκαιρίας πλοία, ελληνικής πλοιοκτησίας, θα μπορούσαν να κινηθούν. Αυτές τις "διαπραγματευτικές δυνατότητες", όπως υποστηρίζουν στελέχη του ίδιου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αρνούνται οι κυβερνώντες να αξιοποιήσουν, παίζοντας το ρόλο του δικηγόρου των εφοπλιστών, που, έχοντας εξασφαλίσει τα προνόμια, εκμεταλλεύονται την ασυδοσία που τους παρέχει το ελληνικό κράτος, αρμέγουν την εθνική οικονομία και παίζουν το παιχνίδι της υποστολής της ελληνικής σημαίας, όπως και όταν το επιθυμούν. Ο υπουργός ΕΝ κατέθεσε στη Βουλή ψεύτικα στοιχεία. Το ΚΙΜΩΛΟΣ, για παράδειγμα, δεν είχε 20 Ελληνες ούτε τις καλύτερες μέρες, πολύ περισσότερο δεν έχει σήμερα μετά τον πρόσφατο διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών. Το ΥΕΝ παρουσιάζει σαν οργανικές συνθέσεις, όχι αυτές που προβλέπει η νομοθεσία, αλλά τις ειδικές συνθέσεις που χαρίζει το ίδιο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, ενώ, σε κάθε περίπτωση, καλύπτει την παραβίαση του νόμου! Εντελώς αβάσιμα είναι και τα "στοιχεία", που ανέφερε ο ΥΕΝ για τις θέσεις εργασίας στα ακτοπλοϊκά πλοία. Στο χώρο αυτό, είναι συνεχές το κυνηγητό του συνδικαλιστικού κινήματος για την αντιμετώπιση της αυθαιρεσίας των ναυτιλιακών εταιριών και της ανοχής των υπηρεσιών του υπουργείου.

Η όξυνση των προβλημάτων είναι εκρηκτική. Η πολιτική της κυβέρνησης οδηγεί σε μαζική ανεργία και εξαθλίωση χιλιάδων ναυτεργατών, χιλιάδων εργαζομένων. Από αυτό εκπορεύεται η αστεία προσπάθεια του ΥΕΝ να μετατοπίσει τις ευθύνες και να αυτοαναιρέσει το ρόλο της κυβέρνησης, που έχει την ευθύνη γι' αυτήν την αντεργατική πολιτική. Η επίθεση της κυβέρνησης, των βιομηχάνων και των εφοπλιστών μπορεί να ανακοπεί με τους συντονισμένους, μαζικούς και αποφασιστικούς αγώνες. Σ' αυτό το, κρίσιμης σημασίας, κάλεσμα δεκάδων σωματείων του Πειραιά, έχουν υποχρέωση να ανταποκριθούν όλοι οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι και οι άνεργοι της πόλης.

* Ο Γιώργης ΜΑΡΙΝΟΣ είναι γραμματέας της ΚΟΝ του ΚΚΕ

Τραγικός θάνατος οικοδόμου

Τραγικό θάνατο βρήκε χτες οικοδόμος την ώρα που εργαζόταν σε νεοανεγειρόμενη οικοδομή στην οδό Φλέμιγκ, στο Πέραμα. Πρόκειται για τον 29χρονο οικοδόμο, Σταύρο Καραμιχάλη,πατέρα ενός μικρού παιδιού, ο οποίος έπεσε από τον τρίτο όροφο της οικοδομής και πέθανε ακαριαία.

Το δυστύχημα συνέβη γύρω στις 9.30 χτες το πρωί. Εκείνη την ώρα, ο άτυχος εργάτης βρισκόταν μαζί με τον Βορειοηπειρώτη συνάδελφό του, Προκόπη Κατσάνη,21 ετών, στον τρίτο όροφο της οικοδομής. Με "ράουλο" προσπαθούσαν να ανεβάσουν ένα κιγκλίδωμα. Κάποια στιγμή, το κιγκλίδωμα ακούμπησε σε ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα και οι δυο εργάτες να εκτιναχτούν απ' το ρεύμα. Ο άτυχος Σταύρος Καραμιχάλης εκτινάχτηκε προς τα μπρος και έπεσε απ' τον τρίτο όροφο στο πεζοδρόμιο, όπου άφησε την τελευταία του πνοή. Ο συνάδελφός του Προκόπης Κατσάνης εκτινάχτηκε προς τα μέσα και σώθηκε, παθαίνοντας μόνο ένα ελαφρό σοκ.

"ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ"
Με "λοκ άουτ" ενάντια στους αγώνες!

Σε "λοκ άουτ" προχώρησε, παράνομα, από το περασμένο Σάββατο, η "Ελληνική Υφαντουργία" στα Γιαννιτσά, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να "σπάσει" τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, που έχουν αρχίσει απ' την ίδια μέρα, με στόχο να μπει φραγμός στις απολύσεις. Τα αντεργατικά σχέδια της εταιρίας, ανέλαβαν να στηρίξουν ο υφυπουργός Εργασίας, Χ. Πρωτόπαππας και ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Χ. Πολυζωγόπουλος,προτείνοντας στους εργαζόμενους, στη χτεσινή τριμερή συνάντηση στο υπουργείο, να αποδεχτούν καρατόμηση των δικαιωμάτων τους για να μη γίνουν απολύσεις...

Το εργοστάσιο ανήκει στην ολλανδική πολυεθνική ROYAL TEN KATE,εκπρόσωποι της οποίας, απειλώντας με κλείσιμο και μεταφορά του εργοστασίου, θρασύτατα αξίωσαν απ' τους εργαζόμενους να επιλέξουν: Η να αποδεχτούν 57 "οικειοθελείς" απολύσεις ή να αποδεχτούν τη δημιουργία 5ης βάρδιας, κάτι που σημαίνει ότι δυο ομάδες εργαζομένων θα δουλεύουν μόνο δυο μέρες τη βδομάδα (Σάββατο - Κυριακή) από 12 ώρες τη μέρα!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ