ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Μάη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΙΤΙ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
"Εφτασε η ώρα"..!

Την "εδώ και τώρα" ικανοποίηση των αξιώσεών τους για τον αφελληνισμό των πληρωμάτων απαιτούν οι εφοπλιστές, ενώ ο Λάτσης προχωρά ταχύτατα στο διώξιμο των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία του

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το μπαράζ των παράνομων διώξεων των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία με ελληνική σημαία, που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές με την κάλυψη της κυβέρνησης. Πρωτοπόρος στην παρανομία εξακολουθεί να είναι ο μεγαλοεφοπλιστικής Λάτσης,ο οποίος εμφανίζεται διατεθειμένος να μην αφήσει Ελληνα ναυτεργάτη ειδικά σε ό,τι αφορά τα κατώτερα πληρώματα, μέσα στα πλοία του.

Μετά τα δεξαμενόπλοια ΠΑΡΗΣ 2 και ΜΑΡΙΑΝΝΑ 7 ο μεγαλοεφοπλιστής ετοιμάζεται να αντικαταστήσει με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς και τους Ελληνες ναυτεργάτες, που υπηρετούν στα δεξαμενόπλοια RABIGH BAY 2 και RABIGH BAY 3,τα οποία φέρουν την ελληνική σημαία. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα δύο δεξαμενόπλοια, που αυτή την περίοδο βρίσκονται στη Σαουδική Αραβία, θα αλλάξουν πλήρωμα μόλις έρθουν στην Ελλάδα!

Να επικυρώσει τώρα το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία καλεί την κυβέρνηση και η Ελληνική Ναυτιλιακή Συνεργασία του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ.Στο μηνιαίο Δελτίο Ενημερώσεως που εκδίδει το ΚΟΜΙΤΙ αναφέρει χαρακτηριστικά: "Τώρα έφτασε η ώρα να καθορίσει η κυβέρνηση την πολιτική της, που θα αποτελέσει σταθμό για την περαιτέρω πορεία της ναυτιλίας μας. "Οι καιροί ου μενετοί"!Μάλιστα, οι εφοπλιστές του Λονδίνου προχωρούν ακόμα παραπέρα από την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και εκτός από την "ελευθεριότητα" στη σύνθεση των πληρωμάτων, διεκδικούν: "Ευρύτερα οικονομικά, κοινωνικά και εθνικά κριτήρια"!

Αγωνιστικό προσκλητήριο απευθύνουν στους ναυτεργάτες, με κοινή ανακοίνωση η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",προκειμένου να ανατρέψουν, με τους αγώνες τους "την ολομέτωπη επίθεση των εφοπλιστών και της κυβέρνησης". Σε ό,τι αφορά τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψε προχτές η πλειοψηφία της ΠΝΟ, με τους εφοπλιστές ακτοπλοϊας, επισημαίνεται: "Εκτελώντας διατεταγμένη αποστολή η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ υπογράφει τη Συλλογική Σύμβαση στα ακτοπλοϊκά - επιβατηγά, επιβάλλοντας στους ναυτεργάτες ονομαστή μείωση των αποδοχών τους. Κατ' εντολήν εφοπλιστών και κυβέρνησης ανατρέπει στο σύνολο το διεκδικητικό πλαίσιο, που είχε καθορίσει το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας που ήταν απασχόληση, κοινωνική ασφάλιση, Συλλογικές Συμβάσεις, φορολογικό, να διεκδικηθούν με απεργιακούς αγώνες". Τα δύο σωματεία υπογραμμίζουν: "αγαστή τριμερής συνεργασία κυβερνήσεων εφοπλιστών και νόθου καθεστώτος στην ΠΝΟ οδηγεί στη φτώχεια, την ανεργία, τον αφελληνισμό της ναυτιλίας". Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες με τους αγώνες τους να απαντήσουν σ' αυτές τις μεθοδεύσεις και να οργανωθούν αγωνιστικά για την αλλαγή των συσχετισμών δύναμης προς όφελός τους και όλων των εργαζομένων.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ
Προέχουν τα συμφέροντα των ταμείων

Την έντονη διαμαρτυρία της για τη διαφαινόμενη πρόθεση της κυβέρνησης να δώσει προτεραιότητα στην εξόφληση των χρεών των Ναυπηγείων Ελευσίνας προς τις τράπεζες και όχι προς τα ασφαλιστικά ταμεία, εκφράζει σε επιστολή της προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Εργασίας, η Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΙΚΑ - ΟΚΑ.

Στην επιστολή τονίζεται ότι: "Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, γεγονός που θα διαλύσει τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας μας. Για να προχωρήσει η διαδικασία αυτή, πρέπει η επιχείρηση να απαλλαγεί των υποχρεώσεών της προς τρίτους, ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες και άλλους. Μεταξύ αυτών που έχουν έννομο συμφέρον να λαμβάνουν και μάλιστα σοβαρά ποσά είναι το ΙΚΑ και το ΕΤΕΜ, τα οποία σύμφωνα με το νόμο πρέπει να προηγηθούν των άλλων πιστωτών. Ομως οι τράπεζες παρεμβαίνουν και απαιτούν να προηγηθούν του ΙΚΑ και του ΕΤΕΜ, η δε κυβέρνηση αντί να εφαρμόσει το Νόμο, φαίνεται να υιοθετεί τις απαιτήσεις των τραπεζών".

Επισημαίνεται ακόμα ότι: "Αν γίνει αυτό θα πρόκειται για μια παρανομία, το ΙΚΑ και το ΕΤΕΜ θα χάσουν αρκετά δισ. δραχμές. Τις συνέπειες αυτών των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης τις φορτώνονται τα ασφαλιστικά ταμεία, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Είναι απαράδεκτο να μπαίνουν τα συμφέροντα των τραπεζών πάνω από των ασφαλιστικών ταμείων, που καλύπτουν 750.000 συνταξιούχους και πάνω από 5,5 εκατομμύρια άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένους. Ζητάμε να εφαρμοστεί ο Νόμος, αφού το 30% των οφειλομένων είναι εισφορές εργαζομένων".

Ο Δήμος Περάματος

Την οργή και την αγανάκτησή του εκφράζει με ανακοίνωση οΔήμος Περάματος,για την απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να ξεπουλήσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, μέτρο το οποίο θα επιδεινώσει το πρόβλημα της ανεργίας.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι "η κρίση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη οφείλεται στη λαθεμένη και αντιαναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης και όχι στην ποιότητα εργασίας των εργαζομένων και στο υψηλό κόστος εργασιών".

Τέλος, ο δήμος προτείνει "τα ναυπηγεία της Ελευσίνας να μην ξεπουληθούν και να υλοποιηθεί η πρόταση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, για εκμετάλλευση των ναυπηγείων από τους Βιοτέχνες Πειραιά".

Βιαστικό εγχείρημα

Επιφυλάξεις και παρατηρήσεις για το βιβλίο του ΕΚΘ για το εργατικό κίνημα της Θεσσαλονίκης

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Η υποκειμενική προσέγγιση, ορισμένες ιστορικές ανακρίβειες και ευθείες βολές κατά του ΚΚΕ, είναι στοιχεία που διαπιστώνονται στα δύο από τα 4 μέρη του βιβλίου που παρουσιάστηκε από το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για "Το εργατικό κίνημα της Θεσσαλονίκης" και αναφέρεται στην περίοδο από τη Φεντερασιόν μέχρι και το 1995.

Το βιβλίο παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και του Μακεδονικού Ινστιτούτου Εργασίας (ΜΑΚΙΝΕ) Ηλία Κοντόπουλο και τον υπουργό Πολιτισμού. Η έκδοσή του χρηματοδοτήθηκε από τον ΟΠΠΕ.

Ο πρόεδρος του ΕΚΘ χαρακτήρισε το βιβλίο ως "κιβωτό αυτογνωσίας και "βίβλο" της τοπικής αλλά και εθνικής κοινωνικής ιστορίας". Οπως και ο ίδιος παραδέχτηκε, το εγχείρημα ολοκληρώθηκε μέσα στα ασφυκτικά περιθώρια των 2 χρόνων.

Στην ουσία και άγνωστο κάτω από πια πίεση, το βιβλίο τυπώθηκε και παρουσιάστηκε, χωρίς προηγουμένως να τεθεί υπόψη των μελών της διοίκησης του ΕΚΘ. Μετά από επίμονες πιέσεις της "Εργατικής Ενότητας", πριν δύο μήνες δόθηκαν τα δύο πρώτα μέρη του βιβλίου.

Με δήλωσή του στο "Ρ" ο γραμματέας του ΕΚΘ, Βασίλης Ρέβας, σημείωσε: "Το παρελθόν πρέπει να το μελετάμε για να μην επαναλαμβάνουμε λάθη και για να χαράσσουμε σωστή πορεία για το μέλλον. Από την άποψη αυτή είναι χρήσιμο σαν ιδέα, γι' αυτό και η απόφαση στο ΕΚΘ πάρθηκε ομόφωνα".

Επί της ουσίας όμως, η "Εργατική Ενότητα" έκανε συγκεκριμένες προτάσεις στο πρωτότυπο οι οποίες αγνοήθηκαν, με εξαίρεση ίσως μία ή δύο. Ο συνδυασμός εξέφρασε ήδη επιφυλάξεις του για τα δύο πρώτα μέρη και αναμένεται να τοποθετηθεί συνολικά στο έργο μέσα στο επόμενο διάστημα.

Καταλήγοντας ο Β. Ρέβας είπε: "Μελετώντας διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ανακρίβειες σε ό,τι αφορά την ιστορική αντικειμενικότητα. Επίσης είναι έντονο το υποκειμενικό στοιχείο των επιστημονικών συνεργατών, σε σημείο μάλιστα που να φαίνεται καθαρά η πολιτική τους ταυτότητα. Τέλος, υπάρχουν ευθείες βολές προς το ΚΚΕ και το ρόλο του στην πορεία του συνδικαλιστικού κινήματος".

Στη Βουλή το θέμα "Ακρον - Ιλιον - Κρυστάλ"

Το πρόβλημα της αναστολής λειτουργίας στην επιχείρηση ΑΚΡΟΝ - ΙΛΙΟΝ - ΚΡΥΣΤΑΛ και την αβεβαιότητα που υπάρχει για τον αν θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις, τα δεδουλευμένα των τελευταίων μηνών, το Δώρο του Πάσχα, καθώς και του χρόνου επίσχεσης εργασίας στους 240 εργαζόμενους της επιχείρησης, φέρνει το ΚΚΕ στη Βουλή, με Ερώτηση των βουλευτών Λ. Αυδή και Μ. Κωστόπουλου,προς τον υπουργό Εργασίας.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι "από το 1995 που άρχισε η οικονομική κατάρρευση της επιχείρησης, τα περιουσιακά της στοιχεία εξανεμίστηκαν, είτε επειδή τρίτοι πιστωτές πραγματοποίησαν κατασχέσεις, είτε επειδή η επιχείρηση δεν αντικαθιστούσε τα εμπορεύματα που πουλούσε. Παρά δε την οφειλή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, η επιχείρηση εξακολουθούσε να λαμβάνει θεωρήσεις παραστατικών από την Εφορία, με συνέπεια να μειώνεται συνεχώς η περιουσία της και να εξανεμίζονται οι ελπίδες ικανοποίησης των εργαζομένων".

Τέλος, καλείται να απαντήσει ο υπουργός: Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την άμεση ανακούφιση των εργαζομένων που δεν έχουν πληρωθεί τους τελευταίους μήνες; Επίσης, εκτός από τις αποδοχές 3 μηνών που θα καταβληθούν από τον ειδικό λογαριασμό αφερεγγυότητας, οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις αποζημιώσεις τους και για τις υπόλοιπες αποδοχές που τους οφείλονται; Σκοπεύει η κυβέρνηση να λάβει μέτρα για τη διατήρηση της απασχόλησης των 240 υπαλλήλων και έχει να κάνει κάποιες προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή.

Στάσεις για Σύμβαση στην ΕΒΟ

Συνεχίζουν τις δίωρες στάσεις εργασίας οι εργαζόμενοι στα κεντρικά γραφεία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οπλων,απαιτώντας την υπογραφή επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης (3,5% και 3,5%), καθώς και μία τριετία. Το ίδιο πρόβλημα με την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων αντιμετωπίζουν και οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της ΕΒΟ ανά τη χώρα και οι κινητοποιήσεις είναι ζήτημα ημερών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ