ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Ιούλη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εκρηξη και πυρκαγιά στου "Μαμιδάκη"

Αλλη μια πυρκαγιά στην ΕΚΟ κρατήθηκε μυστική, ενώ είχε γίνει στις 7 του Ιούλη

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε χτες το πρωί, μετά από έκρηξη, στο αντλιοστάσιο καθαρών προϊόντων των διυλιστηρίων Μαμιδάκη στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Υστερα από επέμβαση δυνάμεων της Πυροσβεστικής και των ΕΚΑΜ, η φωτιά σβήστηκε 20 λεπτά μετά την εκδήλωσή της. Στη διάρκειά της ελαφρά τραυματίστηκε ο υπάλληλος της εταιρίας Κ. Δημητρίου. Στα διυλιστήρια "Μαμιδάκη" στο Καλοχώρι υπάρχουν συνολικά 16 δεξαμενές.

Στο μεταξύ με χτεσινή της ανακοίνωση η Ενωση Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων της ΕΚΟ κάνει γνωστό ότι στις 7 του Ιούλη στις 4.30 μετά το μεσημέρι εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο σύστημα ελαιοειδών αποβλήτων του εργοστασίου, με αποτέλεσμα ο εργοδηγός διυλιστηρίου Στ. Ετσιας να υποστεί σοβαρά εγκαύματα και να χρειαστεί η μεταφορά του σε νοσοκομείο του εξωτερικού. Η πυρκαγιά αντιμετωπίστηκε άμεσα χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες των εργαζομένων και δεν επεκτάθηκε στις άλλες εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Δε δίνονται όμως εξηγήσεις γιατί ενώ το σοβαρό αυτό περιστατικό αναφέρθηκε στην Επιθεώρηση Εργασίας, δε δόθηκε στη δημοσιότητα τόσες μέρες.

Τα δύο αυτά περιστατικά φέρνουν και πάλι στην επικαιρότητα το θέμα του υψηλού βαθμού επικινδυνότητας που εξακολουθεί να υπάρχει για όλες εκείνες τις περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης που γειτνιάζουν με αποθήκες πετρελαιοειδών. Δεν είναι μακριά η εποχή που κινδύνευσε η μισή Θεσσαλονίκη από τη μεγάλη πυρκαγιά της "Jet - Oil". Και μετά τις δραματικές καταστάσεις που έζησε η πόλη, προβάλλει σοβαρά το ερώτημα: Ποια μέτρα έχουν λάβει οι αρμόδιοι για να αντιμετωπιστεί ένα ατύχημα μεγάλης έκτασης, που θα έχει σοβαρές επιπτώσεις σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού των πλησιέστερων περιοχών στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών; Αν και επισημαίνεται το πρόβλημα από διάφορους φορείς, δεν έχει εκπονηθεί ουσιαστικά κανένα ολοκληρωμένο σχέδιο έκτακτης ανάγκης, για τη μείωση του επιπέδου του κινδύνου στην περιοχή, την πρόληψη και την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση ενός ατυχήματος, που δε θα αντιμετωπιστεί την άλλη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα.

ΕΛΤΑ
Στην πεπατημένη του ρουσφετιού

Με απεργιακές κινητοποιήσεις πρόκειται ν' απαντήσει η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ στη ρουσφετολογική πολιτική της διοίκησης του Ταχυδρομείου, που τελευταίο της "επεισόδιο", είναι οι τοποθετήσεις των απόφοιτων της σχολής των ΕΛΤΑ. Παράλληλα, στην τελευταία της συνεδρίαση, η ΟΜΕ αποφάσισε να υποβάλει μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου για τη ζημιά που υφίσταται το δημόσιο ταχυδρομείο, από πράξεις ή παραλείψεις της διοίκησης, που αφορούν στην προκλητική πολιτική διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Μετά τις καταγγελίες των συλλόγων των εργαζομένων, με χτεσινή της ανακοίνωση η Ομοσπονδία καταγγέλλει και αυτή τη διοίκηση, που τροφοδοτεί με προσωπικό ταχυδρομικά γραφεία στα οποία ήδη πλεονάζει, ενώ δημιουργεί και άλλες υπεράριθμες Διευθύνσεις, αφήνοντας ακάλυπτους τομείς με διαπιστωμένα κενά. Αποδυναμώνει έτσι τις μονάδες παραγωγής και στέλνει αχρείαστο προσωπικό σε επιτελικές μονάδες, καταπατώντας με αυτόν τον τρόπο προκλητικά και τους όρους των Συλλογικών συμβάσεων που πρόσφατα υπέγραψε η διοίκηση των ΕΛΤΑ με την Ομοσπονδία. Πάντως, στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθούν και οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, (από κοινού ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) η οποία δείχνοντας αμέριστη ανοχή προς τη διοίκηση, προχώρησε στην υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης και μάλιστα σε μια περίοδο που οι ταχυδρόμοι της Αθήνας απεργούσαν με κύριο αίτημα την ισοκατανομή του προσωπικού.

Επιπλέον, η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ ζητάει την άμεση απομάκρυνση του διευθυντή και του τομεάρχη προσωπικού που χειρίστηκαν τα θέματα αυτά την τελευταία διετία, με αρνητικά αποτελέσματα για τον Οργανισμό και τους εργαζόμενους. Τέλος, αποφάσισε να αποσύρει τους εκπροσώπους των εργαζομένων από τις κοινές επιτροπές για τους κλάδους και την ισοκατανομή, από τη στιγμή που η διοίκηση με την πρακτική της διογκώνει αντί να επιλύει τα προβλήματα.

Κι άλλες εξαγγελίες για την Κορώνεια

Και πάλι μέτρα εξαγγέλθηκαν χτες από την κυβέρνηση, για μία λίμνη που λόγω μιας εγκληματικής για το περιβάλλον πολιτικής κατάντησε βάλτος. Μιλώντας χτες σε ανοιχτή συγκέντρωση στο Λαγκαδά ο υφυπουργός Γεωργίας, Β. Γερανίδης, ανακοίνωσε ότι προωθείται η Κοινή Υπουργική Απόφαση και το Πολεοδομικό Διάταγμα για την προστασία και διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής των Λιμνών Κορώνειας - Βόλβης - Ρεντίνας, μέσα από ειδική μελέτη που έχει αναθέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ σε ομάδα ιδιωτών μελετητών και με την καθοδήγηση και επίβλεψη των συναρμοδίων υπουργείων. Το πρόγραμμα για τη σωτηρία της Κορώνειας έχει ήδη τη θετική ανταπόκριση της ΕΕ και είναι προϋπολογισμού 5,5 δισ., η δε εθνική συμμετοχή ανέρχεται σε 1,1 δισ. Προκηρύχτηκε διεθνής διαγωνισμός, πρόσθεσε, για την επιλογή του μάνατζερ του προγράμματος και επίσης έχει συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων με ευθύνη της ΝΑ Θεσσαλονίκης, που από κοινού με τον μάνατζερ θα καταστρώσει το επιχειρησιακό σχέδιο. Είναι αμφίβολο ωστόσο αν θα υφίσταται και η λίμνη - που καθημερινά "χάνεται" - μέχρι να ολοκληρωθούν τα μεγαλεπήβολα αυτά σχέδια.

Και αφού "λύνεται" το πρόβλημα της Κορώνειας, ο Β. Γερανίδης ανακοίνωσε πρόγραμμα αποκατάστασης δύο ακόμη λιμνών. Της πρώην λίμνης Μαυρούδας και της πρώην λίμνης Αδάμ. Το πρώτο πρόγραμμα είναι ύψους 250 εκατ. και το άλλο 220.

ΚΗΔΕΙΕΣ

Τον πολυαγαπημένο μας πατέρα, παππού, αδελφό και θείο

ΕΥΑΓΓΕΛΟ Ε. ΓΑΒΑΛΛΑ

κηδεύουμε σήμερα Σάββατο 12.7.97 και ώρα 11 π.μ. από τον Ιερό Ναό Α Κοιμητηρίου Αθηνών.

Τα παιδιά: Μίκα και Λυσίμαχος Αντώναρος.

Η εγγονή: Βίλυ.

Τα αδέλφια: Αντώνης Ε. Γαβαλλάς, Ελένη και Μιχάλης Θεοδωρίκας, Γεώργιος και Αθανασία Γαβαλλά, Ιωάννης Ε. Γαβαλλάς.

Τα ανίψια. Οι λοιποί συγγενείς.

***

Την πολυαγαπημένη μας μητέρα, γιαγιά, αδελφή και εξαδέλφη

ΕΛΕΝΗ ΡΥΣΚΑ

κηδεύουμε τη Δευτέρα και ώρα 5 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίου Λαζάρου του Α Νεκροταφείου Αθηνών.

Η κόρη: Μιρέλλα.

Τα εγγόνια: Νοέμι, Αλέξης.

Τα αδέλφια: Θεόδωρος και Αλίκη Σκουλικίδη.

Τα εξαδέλφια. Οι λοιποί συγγενείς και φίλοι. Παράκληση της οικογένειας αντί στεφάνων να κατατεθούν δωρεές στο ΠΑΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΟ SOS Βάρης.

Αργεί ακόμα ο ντόκος

Τη διάθεση πίστωσης ύψους 7,5 δισ. δρχ. ενέκρινε με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, για την κατασκευή του δεύτερου τμήματος του νέου λιμανιού της Πάτρας. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή κυματοθραύστη μήκους 400 μέτρων και την κατασκευή κρηπιδωμάτων 400 μέτρων περίπου.

Η έναρξη κατασκευής του έργου δεν αναμένεται πάντως να γίνει πριν περάσει ένας περίπου χρόνος, αφού ακόμη δεν έχει γίνει ούτε καν διαγωνισμός. Αλλωστε, ακόμη δεν έχει αρχίσει να κατασκευάζεται το πρώτο τμήμα του νέου λιμανιού της πόλης, προϋπολογισμού 13 δισ. δρχ., που μόλις ανατέθηκε.

Στον ανακριτή για το "Ανάφη"

Στον 5ο τακτικό ανακριτή Πειραιά απολογήθηκε χτες ο Φιλιππινέζος 3ος μηχανικός (;) του φορτηγού πλοίου "Ανάφη", το οποίο καιγόταν επί τριήμερο στη Ράδα του Πειραιά, ύστερα από φωτιά που είχε ξέσπασε στο μηχανοστάσιό του. Ο Φιλιππινέζος, όπως και ο πλοίαρχος του πλοίου αντιμετωπίζουν τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και του εμπρησμού από αμέλεια. Ο τελευταίος ωστόσο, δεν είχε συλληφθεί ως χτες, καθώς κρίθηκε απαραίτητη η συμμετοχή του στην επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς και αναμένεται να απολογηθεί τις επόμενες μέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πυρκαγιά εκδηλώθηκε την ώρα που γινόταν εφοδιασμός του πλοίου με πετρέλαιο κι ενώ παράλληλα γινόταν μετάγγιση καυσίμου μεταξύ δεξαμενών στο μηχανοστάσιο. Στο μεταξύ από χτες το πρωί, όταν η φωτιά κατασβέστηκε, ξεκίνησε επιχείρηση απάντλησης των υδάτων που είχαν κατακλύσει το μηχανοστάσιο του πλοίου, ώστε να γίνει δυνατός ο εντοπισμός του άτυχου πρώτου μηχανικού, ο οποίος βρισκόταν εκεί μαζί με τον Φιλιππινέζο ναυτικό.

Εκδηλώσεις Αντιστασιακών
  • Οι Νομαρχιακές Επιτροπές ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ, ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ, ΑΡΚΑΔΙΑΣ της ΠΕΑΕΑ διοργανώνουν αύριο Κυριακή στις 11 π.μ.,την καθιερωμένη χρονιάτικη γιορταστική εκδήλωση στη Στυμφαλία, για την επέτειο της ιστορικής μάχης που έδωσε εκεί το 6ο Σύνταγμα του ΕΛΑΣ Αργολίδας - Κορινθίας, στις 1-3 Ιούλη 1944, κατά των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής. Τα κεντρικά γραφεία της ΠΕΑΕΑ, συμμετέχοντας στη συγκεκριμένη εκδήλωση, δρομολογούν πούλμαν που θα αναχωρήσει από την πλατεία Κάνιγγος την Κυριακή στις 7.30 π.μ. Πληροφορίες στα τηλέφωνα 8222.952 - 3844.853 - 8234.296.
  • Το ΚΣ της ΠΕΑΤΑΘ και τα Παραρτήματα ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ της ΠΕΑΕΑ και ΠΕΕΠΠ,τιμώντας τη μνήμη μαχητών του ΔΣΕ, στρατιωτών και πολιτών που έπεσαν από τη φοβερή χιονοθύελλα στις 12-4-1947 στη ΝΙΑΛΑ, διοργανώνουν εκδήλωση αύριο Κυριακή,στον Αυχένα της Νιάλας όπου βρίσκεται και το μνημείο των πεσόντων. Πληροφορίες για εξασφάλιση μεταφοράς από Καρδίτσα, στα γραφεία του Παρ/τος, Αβέρωφ 5, τηλ.: 21.946.
  • Ο Δήμος ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ και το Τοπικό Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ,σήμερα και αύριο, τιμώντας την 53η επέτειο της διήμερης μεγάλης μάχης της Αμφιλοχίας που έδωσε ο ΕΛΑΣ κατά των Γερμανών, διοργανώνουν πρόγραμμα εκδηλώσεων που αφιερώνεται στα 52 χρόνια από τη λήξη του Β Παγκόσμιου Πολέμου και τη συντριβή του φασισμού.
ΟΑΣΑ
Παραίτηση Χριστοδουλάκη

Την παραίτησή του υπέβαλε χτες ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), Τάσος Χριστοδουλάκης,αφήνοντας βαρύτατες αλλά αόριστες αιχμές για προαποφασισμένη απομάκρυνσή του, για υπονόμευση του έργου του, αλλά και για αδιαφανείς και μη αξιοκρατικές διαδικασίες στην επιλογή διευθύνοντος συμβούλου στον Οργανισμό.

Σε επιστολή που απέστειλε στους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών, ούτε λίγο - ούτε πολύ τούς κατηγορεί ότι είχαν προαποφασίσει την απομάκρυνσή του και ότι οι ίδιοι καθοδήγησαν στελέχη της ΠΑΣΚΕ στον ΟΑΣΑ να υπονομεύσουν το έργο του! Αόριστες αιχμές για αδιαφανείς και μη αξιοκρατικές διαδικασίες στην επιλογή διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΑΣΑ και τις άλλες ΔΕΚΟ, αφήνει, επίσης, ο Τ. Χριστοδουλάκης (σ.σ.: Ηταν υποψήφιος, αλλά δεν επελέγη), με την αναφορά: "Οι διαδικασίες αυτές δεν είναι δυνατόν παρά να έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Παράλληλα, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αγνοούν ή να παραποιούν τα νομοθετήματα".

Το μόνο που έγινε γνωστό από το υπουργείο Μεταφορών είναι ότι η παραίτηση Χριστοδουλάκη έγινε αποδεκτή και ότι η ηγεσία του υπουργείου έμεινε "έκπληκτη" από το "ύφος" της επιστολής.

Οι "μετροπόντικες" του αίσχους

Μπορεί ο πρώτος μετροπόντικας "Ιάσονας" να χρειάστηκε πέντε περίπου χρόνια για να φτάσει από το σταθμό Λαρίσης στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, αλλά η "Αττικό Μετρό ΑΕ" με χτεσινή της ανακοίνωση θριαμβολογεί, επειδή πλέον βρίσκεται στο ύψος του Εθνικού Θεάτρου και απέχει λιγότερο από 200 μέτρα από την Ομόνοια!

Η ίδια εταιρία μάλιστα, η οποία διαχειρίζεται το έργο από πλευράς δημοσίου, εμφανίζει περίπου ως... κατόρθωμα το γεγονός ότι το μηχάνημα αυτό σε διάστημα 45 ημερών κατασκεύασε 25 μέτρα σήραγγας.

Να τους θυμίσουμε ότι το καλοκαίρι του 1993 η ίδια η "Αττικό Μετρό" είχε αναρτήσει παντού την περιβόητη διαφήμιση που έλεγε ότι "ο μετροπόντικας δεν πάει διακοπές, θα μείνει στην Αθήνα να δουλέψει"; Και αντί να δουλέψει, έπαθε από τότε συνεχείς εμπλοκές για να διεκδικήσουν οι εργολάβοι τα δεκάδες δισ. δρχ. της σκανδαλώδους συμπληρωματικής σύμβασης και τα νέα τώρα ανάλογα "πανωπροίκια"; Ελεος κύριοι επιτέλους. Ποιος "δουλεύει", ποιον;



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ