ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Μάη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εφοπλιστικό φέουδο το Αιγαίο

Οι πρώτες αυξήσεις στα εισιτήρια από και προς τον Πειραιά και τα νησιά δείχνουν τα «δόντια» των εφοπλιστών, μετά την απελευθέρωση τιμών και ναύλων

Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια και εικονικές «εκπτώσεις», οι πρώτες συνέπειες της εφοπλιστόδουλης«απελευθέρωσης»

Eurokinissi

Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια και εικονικές «εκπτώσεις», οι πρώτες συνέπειες της εφοπλιστόδουλης«απελευθέρωσης»
Εφιαλτικό προμηνύεται το καλοκαίρι για τους κατοίκους όλων των νησιών, ακόμα και αυτών των πορθμειακών γραμμών, των γραμμών Αργοσαρωνικού και των επιδοτούμενων, τους εργαζόμενους, αλλά και τους ναυτεργάτες. Οι αντιδραστικές άκρως επικίνδυνες εξελίξεις στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που φέρνει η αντιλαϊκή, εφοπλιστόδουλη πολιτική των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, κάνουν φανερό ότι τα όσα διαδραματίστηκαν την περσινή αντίστοιχη περίοδο, με τις αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια και ναύλα οχημάτων και προϊόντων, το χάος που είχε επικρατήσει από τις απανωτές βλάβες, τις ατέλειωτες καθυστερήσεις, τη δουλιά μέχρι εξάντλησης των ναυτεργατών και πάει λέγοντας, δεν ήταν παρά μια παρωνυχίδα στα όσα αναμένεται να συμβούν φέτος. Ενώ οι συνέπειες από το καθεστώς της απελευθέρωσης θα γίνουν ακόμα πιο οδυνηρές το χειμώνα, κυρίως για τους νησιώτες.

Γενικευμένο καθεστώς απελευθέρωσης

Από την Τετάρτη τέθηκε και επίσημα σε ισχύ το καθεστώς της απελευθέρωσης της ασυδοσίας των εφοπλιστών στον καθορισμό των τιμών των εισιτηρίων από τον Πειραιά, αλλά και άλλων λιμανιών της αρμοδιότητας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά (ΚΛΠ). Πρόκειται για τους προορισμούς από Πειραιά προς: Αγιο Νικόλαο, Αγκίστρι, Αίγινα, Ηράκλειο, Θήρα, Ικαρία, Ιο, Κάλυμνο, Κω, Μήλο, Μύκονο, Μυτιλήνη, Νάξο, Πάρο, Πόρο, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σαλαμίνα, Σάμο, Σητεία, Σίφνο, Σπέτσες, Σύρο, Τήνου, Υδρα, Χανιά, Χίο και επιστροφή.

Η διευκρίνιση που δίνεται για τα λιμάνια αρμοδιότητας του ΚΛΠ αφορά, για παράδειγμα, το Πέραμα, προκειμένου να απελευθερωθεί η πορθμειακή γραμμή Πέραμα - Σαλαμίνα, που αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο επικερδή της χώρας. Απελευθερώνεται επίσης η γραμμή από το λιμάνι της Πάτρας προς Κέρκυρα και επιστροφή. Να σημειωθεί ότι από πέρσι έχουν απελευθερωθεί οι γραμμές από τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας.

Μπαράζ αυξήσεων

Οσο για το πώς «υποδέχτηκαν» οι ακτοπλοϊκές εταιρίες το νέο προνόμιο, η εταιρία «Hellenic Seaways» (HSW), η μεγαλύτερη δηλαδή ακτοπλοϊκή εταιρία θυγατρική των «Μινωικών Γραμμών», και στην οποία ωστόσο έχουν μετοχές όλοι οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ανακοίνωσε ότι από την 1η Ιούνη θα ισχύσουν νέες τιμές, οι οποίες θα είναι αυξημένες ακόμα και κατά 12%. Βέβαια για να χρυσώσει το χάπι ανακοίνωσε κοροϊδεύοντας ανοιχτά τους επιβάτες και έκπτωση 15% για όσους αγοράζουν τα εισιτήριά τους μέχρι και 15 ημέρες πριν από το ταξίδι τους. «Η προσφορά ισχύει για περιορισμένο αριθμό θέσεων και για τις μέρες Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη»! Επιπλέον, κάνει και ...ευκολίες πληρωμής σε 4 ή 6 άτοκες δόσεις με πιστωτική κάρτα!

Αυξήσεις έως και 120% από 1η Ιουνίου στην οικονομική θέση αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να ανακοινώσει και η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου (ΝΕΛ) στα δρομολόγια προς Χίο. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να ανακοινώσουν και οι άλλες ναυτιλιακές εταιρίες.

Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι από το 2001 μέχρι το Μάη του 2005 (δηλαδή πριν αυξηθούν τα εισιτήρια με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ κατά 6,8%), οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων υπό ...«περιβάλλον προστατευτισμού» ξεπέρασαν ακόμα και το 250%! Είναι χαρακτηριστική η γραμμή Πειραιάς -Μύκονος, όπου το 2001 ήταν 2.700 δραχμές και το Μάη του 2005 εκτινάχτηκε στα 22 ευρώ, δηλαδή στις 7.496 δραχμές, αύξηση 278%!

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εργάτης θάφτηκε σε χαντάκι

Η άμεση επέμβαση των συναδέλφων του έσωσαν τον 41χρονο μετανάστη που δούλευε σε βάθος τριών μέτρων χωρίς υποστυλώματα. Παρά λίγο τραγωδία και στο Ναυπηγείο Ελευσίνας

Ιούνιος 2004: πυροσβέστες ανασύρουν εργάτη από χαντάκι, σε έργα του Δήμου στην Αθήνα. Το χτεσινό στη Θεσσαλονίκη ήταν «ατύχημα» -καρμπόν...
Ιούνιος 2004: πυροσβέστες ανασύρουν εργάτη από χαντάκι, σε έργα του Δήμου στην Αθήνα. Το χτεσινό στη Θεσσαλονίκη ήταν «ατύχημα» -καρμπόν...
Λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του ο 41χρονος εργάτης Βασίλιεφ Μπουδιμίδ, από την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, όταν καταπλακώθηκε από τα χώματα σε χαντάκι βάθους 3 μέτρων, κατά τη διάρκεια εργασιών σε εργοτάξιο της ΕΥΑΘ για την επέκταση του αποχετευτικού δικτύου, περίπου στις 10 το πρωί, στην προέκταση της οδού Μενάνδρου του Δήμου Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη. Οπως σημειώνουν οι εργάτες, στο χαντάκι δεν υπήρχαν τα απαραίτητα υποστυλώματα με ευθύνη του εργολάβου του εργοταξίου, με αποτέλεσμα τα χώματα κάποια στιγμή να πέσουν και να πλακώσουν τον εργάτη. Οι συνάδελφοί του αντέδρασαν άμεσα κι άρχισαν να σκάβουν γύρω γύρω με τα σκαπτικά μηχανήματα. Μέσα σε μία ώρα από τη στιγμή του ατυχήματος κατέφτασε η Πυροσβεστική Υπηρεσία, όταν οι εργάτες είχαν βγάλει ήδη το κεφάλι του άτυχου εργάτη στην επιφάνεια της γης. Μαζί με την Πυροσβεστική ανέσυραν τον Βασίλιεφ Μπουδιμίδ, ο οποίος, ελαφρά τραυματισμένος, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».

Χτες εξάλλου, έγιναν γνωστά και τα στοιχεία του οικοδόμου που έπεσε την Πέμπτη νεκρός στο μεροκάματο, σε οικοδομή του Αγ. Ελευθερίου. Πρόκειται για τον 38χρονο Εντι Πέτο, αλβανικής καταγωγής, ο οποίος χτυπήθηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πλαίσιο σκαλωσιάς.

Καρμανιόλα το Ναυπηγείο Ελευσίνας

«Καρμανιόλα» για τις ζωές χιλιάδων εργατοτεχνιτών αποτελεί πλέον το Ναυπηγείο Ελευσίνας. Χτες το πρωί, στον ντόκο που κατασκευάζεται πλοίο της ακτοπλοϊκής εταιρίας «Hellenic Seaways» (HSW) από «θαύμα» γλίτωσαν δεκάδες εργάτες, όταν 100 τόνοι λαμαρίνας και συγκεκριμένα τμήμα της πλώρης που είχε ανυψωθεί από γερανό για να τοποθετηθεί στο πλοίο, έπεσαν πάνω σε χημικές τουαλέτες! Το περιστατικό αυτό έρχεται να αναδείξει τα αποτελέσματα στης σταδιακής μετατροπής του δεύτερου ναυπηγείου της χώρας και ενός από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Ανατολικής Μεσογείου, σε καρνάγιο, όπου αλωνίζουν οι εργολάβοι.

Ο αγοραστής των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Ταβουλάρης, περιορίζοντας δραστικά τον αριθμό των εργαζομένων - σήμερα έχουν απομείνει 900 από 1.500 πριν από μία 5ετία - αναπληρώνει το «κενό» με τους εργολάβους, ενώ κυριαρχεί το χάος στον προγραμματισμό, η άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων και η πλήρης έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος ντόκος έχει νοικιαστεί από την ακτοπλοϊκή εταιρία. Ανάδοχος του έργου είναι εργολάβος του οποίου το συνεργείο έχει την ονομασία ΜΑΡΕΓΚΟ. Ο ίδιος με τη σειρά του έχει αναθέσει την κατασκευή σε τρεις υπεργολάβους!

Επιπλέον σε ό,τι αφορά το «ατύχημα», το πλοίο αυτό «χτίζεται» εδώ και μία 5ετία. Ξεκίνησε η κατασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το συγκεκριμένο κομμάτι της πλώρης είχε ετοιμαστεί στο Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά. Οι κολλήσεις που είχαν γίνει τότε στις λαμαρίνες του κομματιού αδυνάτισαν από τη σκουριά και την καταπόνηση από τις συνεχείς μεταφορές. Ομως επειδή τα χρονοδιαγράμματα είναι περιορισμένα, οι κολλήσεις δεν ανανεώθηκαν με ευθύνη τόσο των εργολάβων όσο και των τεχνικών ασφαλείας. Επιπλέον ενδεικτικό στοιχείο του καθεστώτος που επιδιώκει να επιβάλει ο Ταβουλάρης, είναι ότι μία περίπου ώρα πριν το ατύχημα οι εργατοτεχνίτες των συνεργείων είχαν κάνει στάση εργασίας απαντώντας στην προσπάθεια του αγοραστή να απαγορεύσει την παρουσία των κλαδικών ταξικών σωματείων στο ναυπηγείο.

Σύσκεψη την Τρίτη

Πρωτοβουλία για την οργάνωση των αγώνων των ναυτεργατών αναλαμβάνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΣ - ΝΑΤ και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών. Ο καθορισμός του αγωνιστικού προγράμματος θα γίνει σε σύσκεψη που διοργανώνουν την Τρίτη 23 Μάη στις 10 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών. Τα σωματεία και η Επιτροπή Ανέργων, στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, υπογραμμίζουν ότι το μαζικό «παρών» των ναυτεργατών στη σύσκεψη είναι επιβεβλημένο, καθώς οι εξελίξεις στη ναυτιλία, που σηματοδοτούνται από την εφ' όλης της ύλης επίθεση που έχει εξαπολύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, σε κάθε ναυτεργατική κατάκτηση, τροφοδοτούμενο από την εφοπλιστόδουλη πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ