Περιοδεία και συνέντευξη Τύπου χτες από τον Γ. Μανουσογιαννάκη, υποψήφιο νομάρχη Πειραιά, και τον Β. Λεμπέση, υποψήφιο δήμαρχο Σαλαμίνας
ΝΕΟ ΕΜΠΡΟΣ |
Αποψη από τη χτεσινή συγκέντρωση στη Μυτιλήνη |
Ταυτόχρονα, κάλεσαν τους κατοίκους της Σαλαμίνας σε αγωνιστικό μέτωπο διεκδικώντας φτηνές, ασφαλείς, απρόσκοπτες πορθμειακές γραμμές που να εξυπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα και τις ανάγκες των εργαζομένων, με ναυτεργάτες με εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να αγωνιστούν για οδική ζεύξη με το Πέραμα, με γέφυρα που να κατασκευαστεί αποκλειστικά από το δημόσιο και να χρησιμοποιείται δωρεάν, χωρίς διόδια. Ενώ κατέθεσαν την πρόταση διεξόδου για ουσιαστική, πραγματική λύση στο θέμα των θαλάσσιων μεταφορών, που είναι η δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών υπό λαϊκό έλεγχο και του οποίου βασική προϋπόθεση είναι τα βαπόρια να αποτελούν λαϊκή περιουσία, να ανήκουν σε αυτούς που τα δημιουργούν.
Το γεγονός ότι η υπόθεση της απελευθέρωσης των πορθμειακών γραμμών αποτελεί ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα που απασχολούν τους κατοίκους του νησιού αποδείχτηκε από τη γεμάτη αίθουσα αλλά και από την παρουσία όλων των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης της Σαλαμίνας.
Τα στοιχεία που κατέθεσε ο Βασίλης Λεμπέσης για την υπάρχουσα κατάσταση στο νησί έκαναν σαφές ότι το «πράγμα δεν μπορεί να πάει παραπέρα». Οπως επισήμανε, «η πορθμειακή γραμμή του νησιού αποτελεί το μεγαλύτερο φιλέτο σε όλη την Ελλάδα και στην ουσία είναι μια αστική συγκοινωνιακή γραμμή που εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενους, επαγγελματίες και εμπόρους. Ηδη η αντικατάσταση της δραχμής από το ευρώ έχει στοιχίσει πολύ ακριβά στους κατοίκους καθώς εισιτήρια και ναύλα οχημάτων έχουν εκτιναχτεί στα ύψη». Οπως αναφέρθηκε, στοιχίζει περίπου 70 ευρώ το μήνα το «πήγαινε - έλα» Σαλαμίνα-Πέραμα ενός εργαζόμενου με το δίκυκλό του. «Αυτό - σημείωσε παίρνοντας το λόγο ο Γ. Μανουσογιαννάκης - με δεδομένο ότι ο βασικός μισθός, με τα 77 λεπτά αύξηση που εξασφάλισε η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, έχει διαμορφωθεί στα 620 ευρώ, σημαίνει δυνατό χτύπημα στο εργατικό, λαϊκό εισόδημα. Σκεφτείτε τι θα γίνει με την απελευθέρωση».
Αλλωστε, «αυτή τη στιγμή η τοπική αγορά - είπε συνεχίζοντας ο Β. Λεμπέσης - είναι πανάκριβη και η κατανάλωση στρέφεται προς τον Πειραιά με αποτέλεσμα τα μαγαζιά να μαραζώνουν. Νέες δουλιές δεν ανοίγουν εύκολα αφού η επένδυση στη Σαλαμίνα θεωρείται ασύμφορη. Οι νέοι άνθρωποι που δουλεύουν πλέον με χαμηλούς μισθούς και ελαστικές σχέσεις εργασίας βλέπουν τα εισιτήρια να τους τρώνε ένα σημαντικό μέρος του πενιχρού μισθού».
Από τους δύο ομιλητές επισημάνθηκε με έμφαση ότι ο κόσμος της Σαλαμίνας πρέπει να ξεσηκωθεί ενάντια συνολικά στην αντιλαϊκή - αντεργατική πολιτική που τους έχει φορτώσει με τόσα δεινά.
«Το πρόβλημα της σύνδεσης της Σαλαμίνας με τον Πειραιά - ανέφερε ο Γ. Μανουσογιαννάκης - πρέπει να το δούμε ενιαία με τα όσα δρομολογούνται συνολικά στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδεδεμένο με την αντιλαϊκή, αντεργατική πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, με συνένοχο και τον ΣΥΝ». Σημείωσε ακόμα ότι με όλα αυτά συμφωνεί και επαυξάνει η πλειοψηφία της ΚΕΔΚΕ, που αποτελείται από τους δημάρχους των τριών αυτών κομμάτων και κάλεσε τους Σαλαμινιώτες να εκμεταλλευτούν και την ευκαιρία που δίνουν οι δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές για να στείλουν το μήνυμά τους, ενισχύοντας μαζικά και αποφασιστικά τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια.
Σε συνέχεια των κλιμακούμενων κινητοποιήσεων στα νησιά, στο λιμάνι της Μυτιλήνης συγκεντρώθηκαν χτες εργαζόμενοι, νεολαίοι και φοιτητές, ύστερα από κάλεσμα μαζικών φορέων της Λέσβου. Στη συγκέντρωση μίλησαν ο Σταύρος Σκοπελίτης, βουλευτής Λέσβου του ΚΚΕ, ο υποψήφιος νομάρχης Λέσβου Βαγγέλης Παλαιολόγος, ο Νίκος Μπουλμπούλης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας ΕΒΕ, και ο Δημήτρης Σιαμέτης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λέσβου. Στις ομιλίες τους ανέδειξαν την αναγκαιότητα να ενταθούν οι κοινοί αγώνες με τους ναυτεργάτες ενάντια στη συμφωνία της κυβέρνησης και των ακτοπλόων εφοπλιστών να απελευθερώσουν πλήρως τις τιμές εισιτηρίων και ναύλων, να καταργήσουν τις οργανικές συνθέσεις και τη 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων, να διαμορφώνουν τα δρομολόγια σύμφωνα με το συμφέρον της τσέπης τους. Μόνη διέξοδος, τόνισαν οι ομιλητές, είναι η πάλη για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, για τη δημιουργία ενός Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα εξασφαλίζει στους νησιώτες φτηνά, ασφαλή και τακτικά δρομολόγια και στους ναυτεργάτες μόνιμη και σταθερή δουλιά με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα.
Οι συγκεντρωμένοι με δυναμική πορεία κατέληξαν στο υπουργείο Αιγαίου, όπου παρέδωσαν το σχετικό ψήφισμα, ανανεώνοντας το αγωνιστικό τους ραντεβού για το αμέσως επόμενο διάστημα.
Τετράωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 3 μ.μ.) και συγκέντρωση στις 12 μ. στο υπουργείο Υγείας, πραγματοποιούν σήμερα Τετάρτη οι εργαζόμενοι του Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής. Καταγγέλλουν ότι τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας των περικοπών από το υπουργείο Υγείας, το Κέντρο αντιμετωπίζει έντονα οικονομικά προβλήματα και υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή της μισθοδοσίας. Οι εργαζόμενοι ζητούν ακόμα τη μεταβολή του Κέντρου σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.