ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Αυγούστου 2005
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Προκλητική κάλυψη της εφοπλιστικής ασυδοσίας

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωσε κυνικά ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα για τις βλάβες στα σαπάκια και υποσχέθηκε νέους πακτωλούς χρημάτων στο ακτοπλοϊκό κεφάλαιο

Οσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παραμένουν πηγή κέρδους για μια χούφτα εφοπλιστές, τόσο τα σαπάκια τους θα βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών
Οσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παραμένουν πηγή κέρδους για μια χούφτα εφοπλιστές, τόσο τα σαπάκια τους θα βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών
Στο έλεος των ακτοπλοϊκών μονοπωλίων αφήνει η κυβέρνηση της ΝΔ τα εκατομμύρια ανθρώπων που διακινούνται με τα πλοία της ακτοπλοΐας, τους νησιώτες και τους ναυτεργάτες με ό,τι σημαίνει αυτό, εκτός των άλλων, και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα!

Χτες, και ενώ το χάος στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από τα απανωτά ατυχήματα των πλοίων, εξακολουθεί να ταλαιπωρεί χιλιάδες και χιλιάδες ταξιδιωτών, αφήνοντας νησιά ακάλυπτα και εξαντλώντας τους ναυτεργάτες, ο υπουργός ομολόγησε με απίστευτη κυνικότητα ότι: «Στο μόνο που δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι είναι οι βλάβες που παρουσιάζονται και που δεν μπορούν να εξαρτηθούν από την καλή διάθεση είτε των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, είτε των εταιριών ή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας». Ενώ εμπαίζοντας απροκάλυπτα τους πάντες συνέχισε λέγοντας ότι «Θεός μας είναι η ασφάλεια των επιβατών» όταν η πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών πλοίων είναι σαπάκια τύπου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»! Και συνεχίζοντας την πρόκληση επικέντρωσε το όλο πρόβλημα που έχει προκύψει στην ακτοπλοΐα, στο αν οι εταιρίες ενημέρωσαν έγκαιρα ή όχι τους επιβάτες για τις βλάβες! Τις οποίες μάλιστα τις απείλησε και με... αυστηρές ποινές!

Οι προκλητικές δηλώσεις του υπουργού, προέκυψαν μετά από σύσκεψη που είχε χτες το πρωί με τη διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά το τέλος της σύσκεψης, οι εφοπλιστές και μάλιστα με... ύφος «απαξίωσαν» να κάνουν κάποια δήλωση για τα όσα διαδραματίζονται αυτές τις μέρες στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και άφησαν τον Κεφαλογιάννη ως υποχείριό τους να...«καθαρίσει»! Ομως η πρόκληση δε σταματάει εδώ. Ο υπουργός θεώρησε την όλη κατάσταση σαν μια ακόμα ευκαιρία για νέα υπερπρονόμια προς τους εφοπλιστές, ακόμα και με επιδότησή τους με «ζεστό» χρήμα! Και αυτό προκειμένου η κυβέρνηση να τους... βοηθήσει να ανανεώσουν τον στόλο τους. «.... εμείς - είπε - όσο μπορούμε και σε συνεργασία με τις εταιρίες θα δούμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια για την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας»!

Χτες ο προϊστάμενος εισαγγελίας Πειραιά Γρ. Πεπόνης διέταξε προανάκριση για τις πολύωρες καθυστερήσεις και τα ανεκτέλεστα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών πλοίων.

ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
«Γολγοθάς» για χιλιάδες επιβάτες

Το θρίλερ με τα απανωτά ατυχήματα στα ακτοπλοϊκά πλοία που έχουν προκαλέσει απίστευτη ταλαιπωρία σε χιλιάδες ταξιδιώτες συνεχίζεται. Μετά τους 3.000 περίπου επιβάτες που έμειναν «αμανάτι» την περασμένη Παρασκευή στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω των βλαβών που παρουσιάστηκαν στα δύο πλοία του εφοπλιστή Αγούδημου «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» και «ΡΟΔΑΝΘΗ», άλλοι τόσοι και περισσότεροι έζησαν από το περασμένο Σάββατο μέχρι και χτες την ίδια Οδύσσεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι χτες στις 10 το βράδυ είχαν προγραμματίσει 1.500 επιβάτες να ταξιδέψουν με το «ΡΟΔΑΝΘΗ», στο οποίο υποτίθεται ότι είχε επιδιορθωθεί η βλάβη στις μηχανές που είχε παρουσιάσει την Παρασκευή. Ομως, τελικά το πλοίο βγήκε ξανά «εκτός»!

Ειδικότερα, από την Παρασκευή 28 Ιούλη μέχρι και χτες 6 ακτοπλοϊκά πλοία υπέστησαν σοβαρές βλάβες. Εκτός από τα δύο πλοία του Αγούδημου, προβλήματα παρουσίασαν τα «ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ», «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ», ΑΓΚΙΣΤΡΙ ΕΞΠΡΕΣ Ι» και «AQUA JEWEL».

Σε ό,τι αφορά το «ΡΟΔΑΝΘΗ» μετά, υποτίθεται, από την αποκατάσταση της βλάβης απέπλευσε προχτές από τον Πειραιά και αναμενόταν να επιστρέψει χτες, για να εκτελέσει το προγραμματισμένο δρομολόγιο για Πάτμο - Λέρο - Κάλυμνο - Κω - Ρόδο, το οποίο έμεινε ανεκτέλεστο. Με ανακοίνωσή της, η πλοιοκτήτρια εταιρία αποδίδει το πρόβλημα σε καθυστέρηση του κατάπλου του πλοίου στο Βαθύ, χωρίς να κάνει κουβέντα για τη νέα βλάβη... Η υπόθεση του «ΡΟΔΑΝΘΗ», επιπλέον, αποτελεί μία ακόμα σαφή ένδειξη και για την ποιότητα των επιθεωρήσεων που διενεργούνται στα πλοία από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και από τους Νηογνώμονες. Ανάλογη περίπτωση αποτελεί και το «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ» που από τις 15 Ιούλη μέχρι και την Παρασκευή έχει μείνει από μηχανές συνολικά τρεις φορές!

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
Να γίνουν τα καράβια λαϊκή περιουσία

Ανακοίνωση - παρέμβαση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων

Παρέμβαση για το χάος στην ακτοπλοΐα κάνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τα οποία με ανακοίνωση - δελτίο Τύπου καλούν νησιώτες, ναυτεργάτες και συνολικά τους εργαζόμενους να συγκροτήσουν κοινό αγωνιστικό μέτωπο και να διεκδικήσουν σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος της εργατικής οικογένειας, κόντρα στα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Η διαλυτική εικόνα που παρουσιάζουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έχουν επανειλημμένα αναδείξει μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές δραστηριότητες - κινητοποιήσεις ότι η πολιτική της ανταγωνιστικότητας που μας διαλαλούν η Ευρωπαϊκή Ενωση και τα συμβιβασμένα "ευρωλάγνα" πολιτικά κόμματα (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ), μας οδηγεί στη διόγκωση της αισχροκέρδειας και της ασυδοσίας των εφοπλιστών και εξαφανίζει τον κοινωνικό χαρακτήρα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Συνέπειες αυτής της πολιτικής είναι:

- Τα υπερήλικα και κακοσυντήρητα πλοία με συνεχείς βλάβες.

- Η εντατικοποίηση της εργασίας των ναυτεργατών που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά τις 16 ώρες ημερησίως εξαιτίας των μειωμένων οργανικών συνθέσεων και της εντατικής λειτουργίας του μειωμένου αριθμού των πλοίων, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των πλοίων και των επιβαινόντων.

- Η έκδοση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων που πραγματοποιείται κάτω από ελλιπή έλεγχο, προκαλώντας πλήθος ερωτημάτων για την ποιότητα των ελέγχων που διενεργούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ, επιβεβαιώνοντας ότι όσο οι εφοπλιστές θα κάνουν κουμάντο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ο κίνδυνος για ναυάγιο ανάλογο του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" θα παραμονεύει.

- Ο μειωμένος αριθμός των δρομολογημένων πλοίων λόγω ακινησίας έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας των ναυτεργατών και την απομόνωση των νησιών.

- Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 70% που επιβαρύνει σημαντικά το πενιχρό εισόδημα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

Καλούμε τους ναυτεργάτες, νησιώτες και τους εργαζόμενους να αντισταθούν στην αντιναυτεργατική - αντιλαϊκή πολιτική, διεκδικώντας σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος της εργατικής οικογένειας.

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται άμεσα με την άμυνα της χώρας και την ανάπτυξη των νησιών και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών.

Στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο δημόσιος Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο».

Προσάραξε στα αβαθή

Σε αμμώδη αβαθή, στη θαλάσσια περιοχή Μαραθιά του Παγασητικού κόλπου, κοντά στη Μηλίνα Μαγνησίας, προσάραξε το βράδυ του Σαββάτου το φορτηγό πλοίο «ΣΙΝΤΕΡ ΜΑΡΛΙΝ» σημαίας Ιταλίας και σε απόσταση μόλις 20 μέτρων από κατοικίες. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από τις εγκαταστάσεις της ΑΓΕΤ Βόλου με φορτίο 5.500 τόνων τσιμέντου και είχε προορισμό τη Μάλαγα Ισπανίας. Το πλήρωμα, που αποτελείται από οκτώ αλλοδαπούς, ευτυχώς δεν έπαθε τίποτα, ενώ προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Βόλου. Σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου δε διαπιστώθηκε εισροή υδάτων, ενώ δεν παρατηρήθηκε ρύπανση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ