Πολλά είναι τα καράβια που κυκλοφορούν με τα στεγανά τους μετασκευασμένα σε καμπίνες επιβατών!
Το σαπιοκάραβο μπορεί να βούλιαξε, όμως πολλά άλλα πλέουν ακόμα, με τις ίδιες επικίνδυνες μετασκευές... |
Είναι μέρος της κατάθεσης που έδωσε χτες στο δικαστήριο για το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ ο Γιώργος Καμίνης, θαλαμηπόλος στο «μοιραίο» πλοίο και αναφέρεται στα πλοία της ακτοπλοΐας! Η αποκάλυψη αυτή, έρχεται να επιβεβαιώσει με τον καλύτερο τρόπο ότι η υπόθεση του πλοίου ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ του εφοπλιστή Αγούδημου, το οποίο, όπως ακριβώς και στο ΣΑΜΙΝΑ, έχει καμπίνες επιβατών κάτω από το γκαράζ, σε χώρους δηλαδή που θα έπρεπε να ήταν στεγανά, είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου! Και αυτό όταν πλέον έχει αποδειχθεί από χίλιες πλευρές και με σωρεία στοιχείων, ότι ένας από τους παράγοντες που συντέλεσε στο γεγονός ότι το ΣΑΜΙΝΑ βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, δηλαδή δεν ήταν ικανό να προστατεύσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην κρίσιμη στιγμή, με αποτέλεσμα τον τραγικό απολογισμό των 80 νεκρών, ήταν ακριβώς ότι αντί για στεγανά είχε καμπίνες!
Συνολικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη χτεσινή μέρα της δίκης ανέδειξαν για πολλοστή φορά και μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση με ανατριχιαστικό τρόπο, το αυτονόητο: Οτι εφοπλιστές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιών, δεν μπορούν συνυπάρξουν.
Ο Γ. Καμίνης, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος προσπάθησε εμφανώς να «βγάλει λάδι» την εταιρία - αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον είναι ιδιοκτήτης «δελφινιού», που κάνει δρομολόγια στη Σάμο και συνέταιρος με ιδιοκτήτη πρακτορείου που εκπροσωπεί στη Σάμο την πλοιοκτήτρια εταιρία του ΣΑΜΙΝΑ, «Hellenic Seaways»(!) - κάτω από την πίεση των δικηγόρων των συγγενών των θυμάτων και των ναυαγών, επιβεβαίωσε την ύπαρξη καμπινών σε χώρο στεγανών και κυρίως ότι αν έκλειναν οι υδατοστεγείς θύρες θα εγκλωβίζονταν άνθρωποι, κυρίως σε αυτές που ήταν κοντά στην πλώρη! Ενώ η αναφορά του σε άλλα ακτοπλοϊκά πλοία έγινε προκειμένου να δείξει ότι η ύπαρξη καμπινών, κάτω από γκαράζ δεν ήταν κάτι «ασυνήθιστο»... Ακόμα παραδέχτηκε ότι όσοι κοιμούνται σε τέτοιες καμπίνες, είτε είναι επιβάτες είτε πλήρωμα, είναι εγκλωβισμένοι... «σαν τους ποντικούς»!
Εξόφθαλμη ήταν η προσπάθεια και του Ιωάννη Δερτικλή, καμαρότου στο ΣΑΜΙΝΑ, να υπερασπιστεί την εταιρία. Ισχυρίστηκε ότι όλα τα σωστικά μέσα ήταν σε καλή κατάσταση, ότι οι βάρκες δεν καθαιρέθηκαν λόγω της κλίσης του πλοίου μετά την πρόσκρουση και όχι λόγω των άχρηστων μηχανισμών τους, ωστόσο έπεσε σε πολλές αντιφάσεις, οπότε και από την έδρα του δικαστηρίου αμφισβητήθηκε φανερά η αξιοπιστία του...
Οικονομικές ατασθαλίες από τη μη τήρηση των σχετικών διατάξεων που διέπουν τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και τον Κανονισμό Περίθαλψης του ΤΣΜΕΔΕ, του Ταμείου των μηχανικών, διαπίστωσε το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ύστερα από επιθεώρηση - έλεγχο που διενήργησε στο Παράρτημα Αγ. Παρασκευής καθώς και στις λοιπές εμπλεκόμενες υπηρεσίες, με αντικείμενο τη λειτουργία των Διευθύνσεων Κλάδου Υγείας Τεχνικών και Υγειονομικού.
Ειδικότερα το ΣΕΕΔΔ - όπως προκύπτει από χτεσινή ανακοίνωσή του - διαπίστωσε ότι στο ΤΣΜΕΔΕ:
Εξοφλούνται εντάλματα με πολύ μικρή έως μηδενική συμμετοχή των ασφαλισμένων, χωρίς να προκύπτει από ιατρική γνωμάτευση ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο ότι πρόκειται για χρόνιο νόσημα.
Εχουν εκδοθεί και εγκριθεί από τον ελεγκτή - ιατρό εντάλματα πληρωμής με πλασματικές δαπάνες (προφανώς σε συνεργασία με συναδέλφους του ιατρούς και φαρμακοποιούς) σε βάρος του Ασφαλιστικού Οργανισμού πιστώνοντας συγχρόνως την ατομική μερίδα ανυποψίαστων ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ.
Εχουν εκδοθεί εντάλματα πληρωμής με μοναδικά επισυναπτόμενα δικαιολογητικά αποδείξεις ταμειακής μηχανής συγκεκριμένων και ίδιων φαρμακείων, οι οποίες έχουν εκδοθεί την ίδια ημερομηνία με ελάχιστη διαφορά ώρας και με την περιγραφή «φάρμακα», χωρίς ονομαστική αναφορά τόσο στον ασθενή ασφαλισμένο όσο και στα φαρμακευτικά σκευάσματα που χορηγούνται.
Εξοφλούνται εντάλματα με δαπάνες φαρμάκων που ανέρχονται σε πολύ υψηλά ποσά, χωρίς να συνοδεύονται από ιατρική συνταγή και γνωμάτευση του θεράποντα ιατρού κ.ά.
Κατόπιν όλων αυτών το ΣΕΕΔΔ προτείνει το Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΤΣΜΕΔΕ να ασκήσει δίωξη κατά παντός υπευθύνου και το Πόρισμα ΕΔΕ της υπόθεσης να διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών.
Με μια ακόμη ανακοίνωσή του, ο ΟΣΕ βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει, πρακτικά, κίνδυνος για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους από τα βαγόνια που προμηθεύτηκε από τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους, μέρη των οποίων περιέχουν αμίαντο, επιχειρώντας έτσι να διασκεδάσει και τις εντυπώσεις από την ανακοίνωση - καταγγελία, του Συνδέσμου εργαζομένων στους σιδηροδρόμους Βόρειας Ελλάδας. Εχει προηγηθεί η παρουσίαση της μελέτης του Εθνικού Κέντρου Ερευνας Φυσικών «Δημόκριτος» που θεωρεί ότι δε συντρέχει λόγος λήψης μέτρων και η δήλωση του υπουργού Μεταφορών Μ. Λιάπη ότι τα δημοσιεύματα που αποκάλυψαν το θέμα «υπονομεύουν την εθνική προσπάθεια, για να ανοίξουμε τις πύλες της Ελλάδας προς τα Βαλκάνια και ειδικότερα προς την Τουρκία». Κι αυτό, επειδή οι επίμαχες κλινάμαξες έχουν δρομολογηθεί στη Γραμμή Θεσσαλονίκης - Κωνσταντινούπολης.
Ωστόσο, ο αμίαντος, ορυκτό εξαιρετικά επικίνδυνο και καρκινογόνο, υπάρχει στα βαγόνια. Στη μελέτη του «Δημόκριτου», ο οποίος επιθεώρησε μόνο το εσωτερικό ενός «αντιπροσωπευτικού» βαγονιού, καθώς «τα συστήματα που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο κάτω από την κλινάμαξα δεν επιθεωρήθηκαν λόγω περιορισμένου χρόνου και δυσχέρειας στην πρόσβαση», αναφέρεται ότι: «Αμίαντος εντοπίστηκε μόνο στο επίχρισμα πίσσας του μεταλλικού κελύφους της κλινάμαξας. Ολα τα υπόλοιπα μέρη του εσωτερικού της κλινάμαξας είναι καθαρά από αμίαντο. Ο αέρας στο εσωτερικό της κλινάμαξας είναι καθαρός από αμίαντο».
Αναφέρει, επίσης, ότι οι ίνες αμιάντου «είναι ασφαλισμένες μέσα στην πίσσα» και «δεν μπορούν να απελευθερωθούν ώστε να προκαλέσουν κίνδυνο για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού. Επομένως, δε συνιστάται να παρθούν μέτρα προστασίας». Συνιστά, ωστόσο, να λάβουν γνώση οι εργαζόμενοι για το υλικό όταν χρειαστεί να γίνουν εργασίες.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αντιστασιακών Οργανώσεων - ΠΟΑΟ με ανακοίνωσή της καταδικάζει την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, με προφορική εντολή του υπουργού Αιγαίου κ. Παυλίδη, να σταματήσει τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων ανάδειξης της Γυάρου σε τόπο ιστορικής μνήμης.
Οι σχετικές αποφάσεις, αλλά και η κωλυσιεργία της προηγούμενης κυβέρνησης, παρά τα όσα υπόσχονταν για τη διαμόρφωση της Γυάρου σε τόπο ιστορικής μνήμης, αποκαλύπτουν όλες αυτές οι υποσχέσεις δεν έχουν αντίκρισμα και «ρίχνουν στάχτη στα μάτια» της κοινής γνώμης και πρώτα απ' όλους των αγωνιστών που πέρασαν από τα απάνθρωπα κολαστήρια της μισαλλοδοξίας.
Από μέρους της ΠΟΑΟ, τονίζεται, δε θεωρήσαμε ότι πρόκειται για κάτι σοβαρό όσα υπόσχονταν οι κυβερνήσεις γιατί ενήργησαν και ενεργούν υποτιμώντας τους ίδιους τους αγωνιστές που δεκαετίες ολόκληρες διαμαρτύρονται και απαιτούν την αναγνώριση της ηθικής και υλικής πλευράς της Εθνικής μας Αντίστασης, της Αντίστασης του ΕΑΜ. Που απαιτούν, πρώτα απ' όλα, να ιδρυθεί Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης και της αντιδικτατορικής πάλης, στο κέντρο της πόλης των Αθηνών. Αλλά και την εισαγωγή στα σχολεία της διδασκαλίας της ιστορίας της Εθνικής Αντίστασης που ακόμα αρνούνται.
Και η ανακοίνωση καταλήγει: Καταγγέλλουμε την πράξη του υπουργού Αιγαίου και επιμένουμε είναι ευθύνη των κυβερνήσεων ότι δεν έχει αναγνωριστεί πλήρως και αξιοποιηθεί το ηρωικό έπος της εθνικής μας Αντίστασης, της Αντίστασης ΕΑΜ και του ελληνικού λαού.