Ποινές έως και 19 ετών επιβλήθηκαν στους κατηγορουμένους για το πολύνεκρο δυστύχημα, ωστόσο οι ηθικοί αυτουργοί που με την πολιτική τους προκαλούν τέτοιες τραγωδίες, παραμένουν ατιμώρητοι
Eurokinissi |
Αρνητική εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι δεν επετράπη στους γονείς να αναρτήσουν πανό με τις φωτογραφίες των παιδιών (φωτ. από παλιότερη διαμαρτυρία) |
Ενοχους έκρινε το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Βόλου και τους έξι κατηγορούμενους για την υπόθεση του μακελειού των Τεμπών όπου βρήκαν τραγικό θάνατο οι 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας, επιβάλλοντας ποινές κάθειρξης, με μεγαλύτερη αυτή των 19 ετών σε βάρος του οδηγού της νταλίκας.
Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου, που εκδόθηκε χτες, οι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών - με ενδεχόμενο δόλο οι πέντε και από ενσυνείδητη αμέλεια ο ένας - καθώς και για ανθρωποκτονίες και πρόκληση σωματικών βλαβών από ενσυνείδητη αμέλεια. Τραγικές φιγούρες στην αίθουσα, όπου ανακοινώθηκε η απόφαση, ήταν οι χαροκαμένοι γονείς, οι οποίοι δεν τους έφτανε ο πόνος τους, αλλά είχαν να αντιμετωπίσουν και τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας που τους απαγόρευσαν να αναρτήσουν ακόμα και το πανό με τις φωτογραφίες των αδικοχαμένων παιδιών.
Υστερα, λοιπόν, από τέσσερις μήνες ακροαματικής διαδικασίας, η πολύκροτη δίκη για την τραγωδία των Τεμπών, ολοκληρώθηκε. Ομως, οι ηθικοί αυτουργοί της τραγωδίας, δεν πρόκειται να καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου και παραμένουν ατιμώρητοι. Και αυτοί βρίσκονται στην πολιτική των εκάστοτε ελληνικών κυβερνήσεων, που αφήνουν, τόσο τους δρόμους να παραμένουν παγίδες θανάτου και δεν υλοποιούν τα αναγκαία έργα για να δοθούν στους μεγαλοεπιχειρηματίες με τη ληστρική μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, όσο και τους εργοδότες να δρουν ασύδοτα και να κερδοσκοπούν. Κι όσο θα συνεχίζεται αυτή η πολιτική, θα συνεχίζονται και τα εγκλήματα στη άσφαλτο...
Οι ποινές που επιβλήθηκαν για τρεις από τους κατηγορούμενους έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα και για έναν είναι εξαγοράσιμη, κάτι που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των χαροκαμένων γονιών. Επίσης, οι συνήγοροι υπεράσπισης, μετά την ανακοίνωση της απόφασης άσκησαν, έφεση. Συγκεκριμένα, οι ποινές που επέβαλλε το δικαστήριο είναι:
Οσον αφορά στους Αν. Καμέα, Π. Δαρδαμπούνη και Δ. Χαμπούρη, η απόφαση έχει ανασταλτικό χαρακτήρα με περιοριστικούς όρους, ενώ για τον Μ. Αλεξάκη, η ποινή είναι εξαγοράσιμη. Επίσης, το δικαστήριο αναγνώρισε ότι υπάρχουν ποινικές ευθύνες για τον πρόεδρο της «Ακρίτας ΑΕ», Αθανάσιο Σαράντη, αλλά και την τότε διευθύνουσα σύμβουλο, Λουκία Σαράντη, και νυν αντιπρόεδρο της εταιρίας. Σημειώνεται ότι ο εισαγγελέας της έδρας Αχιλ. Ζήσης πρότεινε να επιβληθούν ποινές, ίδιες με αυτές που αποφασίστηκαν.
Στην απόφαση, μεταξύ των άλλων, καταγράφεται ότι:
Πανάκριβα στοιχίζει η Εγνατία Οδός στον ελληνικό λαό, ο οποίος το αργότερο από την αρχή του 2006 θα αναγκαστεί να πληρώνει και πανάκριβα διόδια για να τη διαβαίνει...
Σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, ο αυτοκινητόδρομος που έχει συνολικό μήκος 680 χιλιόμετρα θα ολοκληρωθεί το 2008, ενώ το συνολικό κόστος του θα ανέλθει τελικά σε 6,5 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 9,5 εκατ. ευρώ (ή 3.237 εκατ. δρχ.) το χιλιόμετρο!.. Μόνο τα έργα 160 χιλιομέτρων, που δημοπρατήθηκαν ή θα δημοπρατηθούν από το Μάρτη του 2004 και ύστερα, θα κοστίσουν 2 δισ. ευρώ, δηλαδή 12,5 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο! Σημειώνουμε ότι όταν ξεκίνησε η κατασκευή του έργου, στα μέσα της δεκαετίας του '90, υπολογιζόταν ότι θα κόστιζε το πολύ 1 τρισ. δρχ. (2,9 δισ. ευρώ), κόστος το οποίο «αισίως» υπερδιπλασιάστηκε...
Ο υπουργός χτες, με φιέστα που είχε στηθεί, εγκαινίασε το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο της Δωδώνης, έως τον ανισόπεδο κόμβο των Ιωαννίνων. Με την παράδοση του τμήματος αυτού από τα 68 χιλιόμετρα που είναι το συνολικό μήκος του τμήματος Ηγουμενίτσα - Γιάννενα, έχουν παραδοθεί τα 50.
Ο Γ. Σουφλιάς, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την υπάρχουσα χάραξη κατασκευής τμήματος της Ιονίας Οδού - η οποία διαπερνάει δομημένες και κατοικημένες περιοχές (Νεοχωρόπουλο, Σταυράκι, Βουνοπλαγία, Μάρμαρα) που σύμφωνα με τοπικούς φορείς και τους κατοίκους θα προκαλέσει καταστροφή στο περιβάλλον, θα επιβαρύνει τους οικισμούς με ηχορύπανση και θα χωρίσει στα δυο τον πολεοδομικό ιστό - υποστήριξε στην ουσία τα συμφέροντα των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών και τραπεζών, που πρόκειται να κατασκευάσουν το έργο με «σύμβαση παραχώρησης». Οπως ανέφερε, δεν μπορεί να αλλάξει η χάραξη αυτού του τμήματος της Ιονίας Οδού, καθώς μια τέτοια αλλαγή θα κοστίζει 80 εκατ. ευρώ παραπάνω και είναι χρονοβόρα.
Προσπαθώντας μάλιστα να «εκβιάσει» την κατάσταση υποστήριξε ότι «θα είναι λάθος αν επιμείνετε. Εγώ δηλώνω δημόσια ότι κόβω το κομμάτι αυτό και θα συνεχιστεί ο δρόμος έως τον κόμβο της Εγνατίας! Η θέση μου είναι σαφής και δεν την αλλάζω. Εάν θέλετε το δρόμο, σκεφθείτε λογικά. Δεν είναι απλό έργο, συμπράττουν τράπεζες, κατασκευάστριες εταιρίες...».
Το θέμα έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ με Ερώτηση προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Δικαιοσύνης
Σε αναβρασμό βρίσκονται οι κάτοικοι των Καμένων Βούρλων και κυρίως της συνοικίας Παλουργιά - Παλιόβρυση, καθώς τα σπίτια τους απαλλοτριώθηκαν αντί «πινακίου φακής», προκειμένου να γίνουν τα έργα για τη διαπλάτυνση του «πετάλου του Μαλιακού». Για το ζήτημα αυτό οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, Νίκος Γκατζής και Αντώνης Σκυλλάκος, κατέθεσαν σχετική Ερώτηση στη Βουλή, που απευθύνεται στους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Δικαιοσύνης.
Οι κάτοικοι της περιοχής δηλώνουν ότι «δε θέλουν να εμποδίσουν τη συνέχιση του έργου, αφού κάποτε το μακελειό στο "πέταλο του Μαλιακού" πρέπει να τελειώσει» και επισημαίνουν, οι αποζημιώσεις που επιδίκασε το δικαστήριο είναι άδικες και παράνομες. Για το πόσο άδικες είναι οι απαλλοτριώσεις φέρνουν ως παράδειγμα τις αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν πριν μερικούς μόλις μήνες για αντίστοιχα σπίτια στον Αγιο Κωνσταντίνο.
Εκεί, οι αποζημιώσεις που αποφασίστηκαν είναι 500 ευρώ το κυβικό, ενώ για τα Καμένα Βούρλα αποφασίστηκε να είναι 70 ευρώ το κυβικό, όταν μάλιστα η εμπορική αξία στην περιοχή είναι 30-40% μεγαλύτερη. Βέβαια, οι κάτοικοι των Καμένων Βούρλων επισημαίνουν ότι η αντίθεσή τους δε στρέφεται με κανένα τρόπο κατά των κατοίκων του Αγίου Κωνσταντίνου - πολύ περισσότερο που και αυτοί έχουν αδικηθεί, ως προς την προεκτίμηση της γης - αλλά προς τους αρμόδιους για τις προεκτιμήσεις. Σημειώνεται επίσης ότι με βάση την απόφαση του Δικαστηρίου οι κάτοικοι (σ.σ. που είναι έτοιμοι να προσφύγουν στο Εφετείο) υποχρεώνονται να επιστρέψουν πολύ μεγάλο μέρος των χρημάτων που τους δόθηκαν ως προκαταβολή, έναντι της απαλλοτρίωσης.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ στην Ερώτηση που κατέθεσαν επισημαίνουν ότι «όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι των Καμένων Βούρλων, παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων, οι αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν από το Πρωτόδικο Δικαστήριο είναι πολύ χαμηλές, κάτω από την πραγματική αξία των ακινήτων που απαλλοτριώνονται». Επισημαίνουν επίσης ότι χαρακτηριστικά στη συνοικία Παλουργιά - Παλιόβρυση πρόκειται για σπίτια που είναι πρώτη κατοικία και ρωτούν τους υπουργούς τι μέτρα προτίθενται να πάρουν για την επίλυση του προβλήματος.