ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ ΠΛΟΙΟ «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ»
«Εχει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας;»

Καίρια ερωτήματα προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τον εισαγγελέα του νομού Σάμου, θέτουν οι τρεις δήμαρχοι της Ικαρίας και ο δήμαρχος Φούρνων

«Εχει το συγκεκριμένο πλοίο (σ.σ. το «Δημητρούλα») τα απαραίτητα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, από τις αρμόδιες υπηρεσίες; Αν το πλοίο έχει αυτά τα πιστοποιητικά, τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα (σ.σ. του «Ρ» της περασμένης Κυριακής) θα εξεταστούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες για το αν επηρεάζουν την αξιοπλοΐα του πλοίου ή όχι και πότε;».

Αυτά τα καίρια ερωτήματα σχετικά με την αξιοπλοΐα του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» του εφοπλιστή Γερ. Αγούδημου, θέτουν με κοινή επιστολή που απέστειλαν χτες προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τον εισαγγελέα του νομού Σάμου, οι τρεις δήμαρχοι του νησιού της Ικαρίας και ο δήμαρχος Φούρνων.

Αφορμή για την επιστολή που αποτυπώνει ανάγλυφα την ανησυχία των δημάρχων και όλων των κατοίκων της Ικαρίας και των Φούρνων, αποτέλεσε το δημοσίευμα του «Ρ» της περασμένης Κυριακής, με το οποίο αποκαλύφθηκε ότι κάτω από το γκαράζ του συγκεκριμένου πλοίου, σε χώρους που θα έπρεπε να υπήρχαν στεγανά, έχει καμπίνες για επιβάτες, γεγονός που επηρεάζει την ασφάλειά του.

Να σημειωθεί ότι παρόμοια μετασκευή είχε γίνει και στο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Επίσης, ότι ακόμα ενώ έχουν περάσει ήδη τέσσερις μέρες από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Ρ», δεν υπάρχει καμία απάντηση από την πλευρά του ΥΕΝ και το πλοίο ταξιδεύει «ανενόχλητο».

Την επιστολή υπογράφουν οι δήμαρχοι Αγ. Κηρύκου, Σπύρος Τέσκος, Ευδήλου, Στέλιος Σταμούλος, Ραχών, Φανούρης Καρούτσος και Φούρνων, Γιάννης Μαρούσης. Οι δήμαρχοι στην επιστολή τους τονίζουν ότι σκοπός είναι «να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για δημοσίευμα του Τύπου (Ριζοσπάστης 19/6/2005) που αναφέρεται στην αξιοπλοΐα του που εξυπηρετεί την Ικαρία και όχι μόνο». «Πιστεύοντας - συνεχίζει η επιστολή - ότι σε ένα τόπο που ακόμα υπάρχουν ανοιχτές πληγές από τα συμβάντα του πρόσφατου παρελθόντος, η μέριμνα του ευνομούμενου κράτους μας πρέπει να είναι αυξημένη και να αποδεικνύεται έμπρακτα».

«Κλείνοντας - επισημαίνεται - ελπίζουμε να κατανοείτε την ανησυχία μας τόσο εμάς όσο και των κατοίκων της Ικαρίας, δεδομένου ότι ο τόπος έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος στο πρόσφατο παρελθόν στο βωμό του κέρδους του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αναλογιζόμενοι ότι και για το αξέχαστο "EX/SAMINA" υπήρχαν επίσημα έγγραφα που προειδοποιούσαν για τους ενδεχόμενους κινδύνους, τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από τους ναυτεργάτες, τα οποία όμως ποτέ δεν ελήφθησαν υπόψη, σας καλούμε να προβείτε στα δέοντα για τη διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής».


ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Πλωτό φέρετρο»!

Συγκλονίζουν οι καταθέσεις των μαρτύρων, μέσω των οποίων αποκαλύπτεται καθημερινά το έγκλημα κυβέρνησης και εφοπλιστών

Για ...περίεργους ελιγμούς στις βραχονησίδες Πόρτες (φωτ.) έξω από την Πάρο έκανε χτες λόγο ένας από τους μάρτυρες
Για ...περίεργους ελιγμούς στις βραχονησίδες Πόρτες (φωτ.) έξω από την Πάρο έκανε χτες λόγο ένας από τους μάρτυρες
«Πλωτό φέρετρο», «πλωτή νεκροφόρα», «εταιρία δολοφόνων» και πολλοί ακόμα χαρακτηρισμοί ακούστηκαν χτες από τους μάρτυρες της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».

Χαρακτηρισμοί, που αποτυπώνουν ανάγλυφα την εικόνα του πλοίου, αναδεικνύουν πλήρως τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρίας που το είχε εν πλω, αλλά και ολόκληρου του συστήματος από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μέχρι τους τελευταίους επιθεωρητές, που έχει στηθεί με τη συμβολή όλων των κυβερνήσεων, τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ, με αποκλειστικό σκοπό την πλήρη κάλυψη της ασυδοσίας των εφοπλιστών και την εξυπηρέτησή τους, ακόμα και με την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε σαπάκια τύπου ΣΑΜΙΝΑ.

Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι από την πλειοψηφία των μαρτύρων που έχουν περάσει από το δικαστήριο έχουν αναδειχτεί οι ευθύνες και αυτών που εξέδιδαν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο ΣΑΜΙΝΑ, οι οποίοι δεν είναι μόνον οι επιθεωρητές του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ. Είναι και η ιδιωτική εταιρία Ελληνικός Νηογνώμονας, σε βάρος του οποίου δεν ασκήθηκε καμία δίωξη, παρά την αποδεδειγμένα επικίνδυνη δράση του, καθώς με τα πιστοποιητικά του βούλιαξαν και το τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ με 20 θύματα, αλλά και το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» που πήγε αύτανδρο!

Αυτό ακριβώς αποκαλύπτεται καθημερινά στο δικαστήριο (φωτ. από κινητοποίηση νησιωτών για το «Σαμίνα»)
Αυτό ακριβώς αποκαλύπτεται καθημερινά στο δικαστήριο (φωτ. από κινητοποίηση νησιωτών για το «Σαμίνα»)
Από τις χτεσινές καταθέσεις ξεχώρισε αυτή του ναυαγού Γιώργου Σαρικλή, ο οποίος κατέθεσε ότι κατάλαβε πως το καράβι ένα μίλι πριν την Πάρο έκανε έναν ελιγμό, στρίβοντας προς τα δεξιά, όμως μετά από λίγο επανήλθε. Η κατάθεση αυτή έρχεται να «δέσει» με παρόμοιες μαρτυρίες, καθώς ναυαγοί στην πρώτη τους κατάθεση στον εφέτη ανακριτή έχουν κάνει λόγο για περίεργη συμπεριφορά του πλοίου πριν φτάσει στις Πόρτες, ακόμα και για μείωση των στροφών της μηχανής, από τις οποίες προκύπτει σε συνδυασμό με σωρεία στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί ότι πριν από την πρόσκρουση στη βραχονησίδα στο πλοίο πρέπει να παρουσιάστηκε μηχανολογικό πρόβλημα. Ο ίδιος μάρτυρας κατέθεσε ακόμα ότι ο λοστρόμος του πλοίου τού είπε ότι δεν κατεβαίνουν οι βάρκες.

Αίσθηση προκάλεσε η κατάθεση της Μαρίας Σακελαρίδη, συγγενούς θύματος, η οποία χαρακτήρισε το πλοίο «πλωτό φέρετρο» - καθώς ταξίδευε και η ίδια συχνά με αυτό - και την πλοιοκτήτρια εταιρία «εταιρία δολοφόνων». Επισήμανε ότι υπάρχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες για το ναυάγιο και σχολίασε το γεγονός ότι ο εφοπλιστής Κ. Κληρονόμος, ένας από τους δύο εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας που κατηγορείται, εκτός από την πρώτη μέρα της δίκης, δεν ξαναπάτησε το πόδι του στο δικαστήριο, δείχνοντας έτσι το ...«σεβασμό» του στα 81 θύματα.

Γροθιά στο στομάχι ήταν οι καταθέσεις των Ελένης και Σταματίνας Σιγαλάκη, γιαγιάς και μητέρας, αντίστοιχα, του μόλις 16 μηνών αγοριού που πνίγηκε στα νερά της Πάρου. Οι δύο χαροκαμένες γυναίκες συγκλόνισαν, τόσο με τον πόνο τους για τον άδικο χαμό του μικρού παιδιού, όσο και από την περιγραφή που έδωσαν για την αυτοθυσία και αυταπάρνηση που επέδειξε ένας καμαρότος του πληρώματος και συγκεκριμένα ο Θέμης Κυπριώτης, στην προσπάθειά του να σώσει το παιδί. Εκανε τρεις απόπειρες να το δώσει σε ένα ψαροκάικο χωρίς να τα καταφέρει λόγω του κυματισμού. Τελικά, «βούτηξε στη θάλασσα χωρίς σωσίβιο μαζί με το μωρό και μας φώναξε να ακολουθήσουμε και εμείς. Ομως χάθηκε το παιδί μου, χάθηκε και αυτός. Αργότερα έμαθα ποιος ήταν», είπε η μάνα. Τις δύο γυναίκες τις περισυνέλεξε ένα ψαροκάικο.

«Πλωτή νεκροφόρα», χαρακτήρισε το ΣΑΜΙΝΑ ο μάρτυρας Βαγγέλης Σκαναβής, συγγενής θύματος, ο οποίος ανέφερε ότι όχι μόνο ταξίδευε συχνά με αυτό, αλλά έτυχε να δουλέψει στην επισκευή του πλοίου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη την περίοδο του 1992 με 1993. «Μου είχε κάνει εντύπωση - σημείωσε μεταξύ άλλων - η σκουριά και η σαπίλα στις λαμαρίνες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ