ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Μάη 2005
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΗΣΙΩΤΕΣ - ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Διεκδικούν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Κινητοποιήσεις σε λιμάνια και νησιά, με αίτημα ανθρώπινες συγκοινωνίες

Δυναμική ήταν η χτεσινή κινητοποίηση των νησιωτών και των ναυτεργατών για καλύτερες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές και απρόσκοπτες χειμώνα - καλοκαίρι
Δυναμική ήταν η χτεσινή κινητοποίηση των νησιωτών και των ναυτεργατών για καλύτερες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές και απρόσκοπτες χειμώνα - καλοκαίρι
Από τον Πειραιά και μέχρι τη Μυτιλήνη, τη Λήμνο, τη Σάμο, την Ικαρία, και τους Φούρνους έφτασε χτες ο αγωνιστικός ξεσηκωμός νησιωτών και ναυτεργατών, που ενωμένοι διεκδίκησαν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων και όχι τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Ανταποκρινόμενοι στο αγωνιστικό κάλεσμα της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, από το πρωί βγήκαν στους δρόμους και διεκδίκησαν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές και απρόσκοπτες χειμώνα - καλοκαίρι. Ταυτόχρονα, απαίτησαν την παραδειγματική τιμωρία των εφοπλιστών και των πολιτικών τους εκπροσώπων για το πολύνεκρο έγκλημα του ναυαγίου του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που έστειλε στο θάνατο 81 ανθρώπους και του οποίου η δίκη άρχισε χτες στην αίθουσα του Ναυτοδικείου Πειραιά, όπου έχει μεταφερθεί το Τριμελές Εφετείο Πειραιά.

Την αρχή έκαναν οι κάτοικοι της Λήμνου, οι οποίοι στις 11.30 το πρωί συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι της Μύρινας και διατράνωσαν την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι η κυβέρνηση να δώσει καλύτερες συγκοινωνίες προς όφελος των νησιωτών και των ναυτεργατών και όχι των εφοπλιστών. Σε αυτό τον αγώνα συντάχτηκαν και οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού, οι περισσότερες από τις οποίες παρέμειναν χτες κλειστές, ενώ με απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου τα καταστήματα έμειναν κλειστά από τις 11.30 π.μ.- 1.30 μ.μ.

«Πλοία φτηνά και ασφαλή και όχι στα σαπάκια του κάθε εφοπλιστή», ήταν το σύνθημα στη συγκέντρωση, που πραγματοποίησαν οι κάτοικοι της Λέσβου, στις 5 χτες το απόγευμα, στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Παρά την επιχείρηση τρομοκρατίας, που στήθηκε με την κινητοποίηση ισχυρών αστυνομικών και λιμενικών δυνάμεων με την παρουσία μάλιστα και εισαγγελέα, οι κάτοικοι δεν έκαναν πίσω και δυναμικά διατράνωσαν την απόφασή τους να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους μέχρι αυτά να ικανοποιηθούν.

Τη σκυτάλη στις 7 το απόγευμα πήραν οι Σαμιώτες, με δυναμική συγκέντρωση στην αίθουσα του Δήμου Βαθέων και στη συνέχεια πορεία στον παραλιακό δρόμο. Σε όλες τις τοποθετήσεις, κοινή ήταν η απόφαση, ενωμένοι και μαζικά να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις μέχρι η κυβέρνηση να δώσει λύση.

Στις 8 το βράδυ, οι κάτοικοι της Χίου συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι του νησιού και με συνθήματα διαμαρτυρίας αντιτάχτηκαν στην αντιλαϊκή πολιτική, που καθημερινά υφίστανται οι κάτοικοι των νησιών. Στη συγκέντρωση απηύθυναν χαιρετισμό εκπρόσωποι μαζικών φορέων, φοιτητών, της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, σωματείων, των ΑμΕΑ και γενικά των φορέων που απαρτίζουν την τοπική Συντονιστική Επιτροπή. Στη συνέχεια, οι συγκεντρωμένοι πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στον καταπέλτη του πλοίου «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» της γραμμής.

Στις 11 το πρωί, οι κάτοικοι του νησιωτικού συμπλέγματος των Φούρνων πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας, ενώ νωρίτερα συνεδρίασε εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο εξέτασε τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε επίπεδο νομού.

Στις 8 το βράδυ, οι κάτοικοι της Ικαρίας πραγματοποίησαν μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Ευδήλου. Στη συγκέντρωση χαιρετισμό απηύθυναν εκπρόσωποι συνδικαλιστικών και μαζικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στην κεντρική ομιλία ο Νίκος Λαρδάς, αντιδήμαρχος Αγίου Κήρυκα και μέλος της τοπικής Συντονιστικής της Παναιγαιακής Επιτροπής, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «οι υπάρχουσες πολιτικές στο χώρο της ακτοπλοΐας και οι τελευταίες εξαγγελίες της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων έρχονται να δώσουν ένα ακόμα πλήγμα στην ανάπτυξη των νησιών, αλλά και στην ίδια την ύπαρξη της ζωής σε αυτά». Παράλληλα, κάλεσε τους συγκεντρωμένους να εντείνουν τον αγώνα τους, επισημαίνοντας ότι η μαζική διεκδίκηση είναι μονόδρομος απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης.


ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Εβαλαν «φωτιά» στα εισιτήρια

Ακριβότερα κατά 6,8% πωλούνται από χτες τα εισιτήρια και ναύλα οχημάτων και εμπορευμάτων, στα πλοία της ακτοπλοΐας. Τις νέες αυξήσεις «φωτιά» επέβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ, σπεύδοντας να ικανοποιήσει μία ακόμα εξωφρενική αξίωση των εφοπλιστών και να τους εξασφαλίσει νέα τρελά υπερκέρδη, δίνοντας ταυτόχρονα ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στο αναιμικό εισόδημα των νησιωτών και συνολικά των εργαζομένων! Οι αυξήσεις δημοσιεύτηκαν χτες στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» με κοινή απόφαση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη και Αιγαίου Α. Παυλίδη. Μάλιστα, η κυβέρνηση και προσωπικά ο Μ. Κεφαλογιάννης, ανησυχώντας μην τυχόν και χάσουν κανένα ...«φράγκο» οι εφοπλιστές, έσπευσε να ενημερώσει εγκαίρως τις ναυτιλιακές εταιρίες. Ετσι, χτες, με τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης είχαν ήδη προστεθεί στα εισιτήρια και οι νέες αυξήσεις!

Ομως, η πρόκληση δε σταματάει εδώ, αλλά λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις αν προστεθεί ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, έσπευσε να εξασφαλίσει κι άλλο «ζεστό χρήμα» στους εφοπλιστές, εν μέσω αγωνιστικών κινητοποιήσεων των νησιωτών, με αίτημα ανάμεσα στα άλλα φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες! Επιπλέον, την ίδια στιγμή που δημοσιευόταν η υπουργική απόφαση για τη νέα παροχή προς τους εφοπλιστές, στο Ναυτοδικείο του Πειραιά άρχιζε η δίκη για ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα του εφοπλιστικού κεφαλαίου στο όνομα του κέρδους. Η δίκη του σάπιου επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που στοίχισε τη ζωή σε 81 ανθρώπους.

Ειδικότερα, όσον αφορά στο ποσοστό αύξησης, αυτό αφορά την τιμή των εισιτηρίων για την οικονομική θέση, οι τιμές των άλλων διακεκριμένων θέσεων έχουν απελευθερωθεί και διαμορφώνονται αποκλειστικά από τις εταιρίες. Ακόμα, το ποσοστό αύξησης που εξαγγέλλεται υπολογίζεται επί του καθαρού ναύλου. Η τελική όμως τιμή του εισιτηρίου βγαίνει αφού προσμετρηθούν τα τέλη υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 30% περίπου. Ακόμα, αν το ακτοπλοϊκό πλοίο είναι κάτω των 10 ετών υπάρχει επιπλέον προσαύξηση κατά 10%, ενώ στα ταχύπλοα κατά 20%.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ