ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Μάη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με προσήλωση στην πολιτική υποβάθμισης της Παιδείας

Τις προτεραιότητες της Ολλανδικής Προεδρίας στα θέματα Παιδείας συζήτησαν χτες η υπουργός Παιδείας με την Ολλανδή ομόλογό της

Τη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης στα μέτρα που προωθούνται στην Παιδεία, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή της στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, εξέφρασε η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου κατά τη χτεσινή συνάντησή της με την Ολλανδή ομόλογό της Βαν Ντερ Χόεβεν. Η Ολλανδή υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Ολλανδικής Προεδρίας, που ξεκινά τον επόμενο μήνα, στα ζητήματα εκπαίδευσης. Ως άξονες προτεραιότητας παρουσιάζονται η «γνώση και ποιότητα», «κινητικότητα και ανταλλαγές», «ενεργός συμμετοχή του πολίτη στα κοινά», «ανοιχτή μέθοδος συντονισμού και διαφάνειας».

Στο πλαίσιο των παραπάνω, η Ολλανδική Προεδρεία προτίθεται να προωθήσει μέτρα για την ενίσχυση της «ποιότητας» στην εκπαίδευση, παραπέμποντας κατευθείαν στην αξιολόγηση και την ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή της Παιδείας στις ανάγκες της αγοράς και την «ποιοτική αναγνώριση των διπλωμάτων». Το ελληνικό υπουργείο Παιδείας έσπευσε να χαιρετίσει αυτή την πρόταση, επαναλαμβάνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση δε θα αναγνωρίσει τα ΚΕΣ που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια χωρίς έλεγχο του περιεχομένου και του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Παράλληλα, η Ολλανδική Προεδρεία προτίθεται να προωθήσει τις αποφάσεις των Λισαβόνας, Μπολόνιας, Κοπεγχάγης κλπ. για την «άρση των εμποδίων» στην ελεύθερη διακίνηση φοιτητών και καθηγητών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης μέσω της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής αναγνώρισης, την κεντρική δηλαδή κατεύθυνση για υποβάθμιση των πτυχίων στα επίπεδα που ζητά η αγορά. Η Μ. Γιαννάκου μάλιστα, δήλωσε ότι «η ελληνική πλευρά είναι πρόθυμη να στηρίξει την πρόταση αυτή υπό τον όρο ότι θα υπάρξει η διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση».

Η Ολλανδή υπουργός Παιδείας δήλωσε επίσης ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πρόσβαση όλων των Ευρωπαίων πολιτών στα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, σύμφωνα με τις διακηρυγμένες αρχές και στόχους του μεγάλου κεφαλαίου, ενώ η Μ. Γιαννάκου έκανε λόγο για ανάγκη διά βίου εκπαίδευσης και διασύνδεσης του συστήματος εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη συνάντηση στην ανάγκη συντονισμού στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, διαφάνεια των επαγγελματικών προσόντων και δυνατότητα μεταφοράς πιστωτικών ακαδημαϊκών μονάδων (ECTS), με τις οποίες σύμφωνα με όσα έχει προαποφασίσει η ΕΕ, θα μετριούνται οι σπουδές. Πάντα μέσα στο συνονθύλευμα σπουδών και πτυχίων που πάει να δημιουργηθεί. Και σε αυτό το σημείο η υπουργός Παιδείας εξέφρασε τη συμφωνία της δηλώνοντας ότι «η ανταγωνιστικότητα μάς απασχολεί και πρέπει να συζητήσουμε πιο ανοιχτά για τα κριτήρια της Λισαβόνας».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΕΙ - ΤΕΙ
Δικαιούνται το επίδομα παραμεθορίου

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Στο πλευρό των καθηγητών του παραρτήματος Φλώρινας του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας που ζητούν να τους αποδοθεί το επίδομα παραμεθορίου, στέκεται το ΚΚΕ και οι βουλευτές του Κόμματος Γιώργος Χουρμουζιάδης, Αγγελος Τζέκης, Παναγιώτης Κοσιώνης και Σταύρος Σκοπελίτης κατέθεσαν σχετική Ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Εθνικής Παιδείας.

Οι βουλευτές εξηγούν ότι το επίδομα αυτό, αφορά όλα τα μέλη ΔΕΠ/ΕΠ που υπηρετούν σε παραμεθόρια πανεπιστήμια και ΤΕΙ και έχει καταργηθεί από το 1997, σε αντίθεση με όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους και δημόσιους λειτουργούς που συνεχίζουν να το λαμβάνουν κανονικά. Ως παραμεθόρια πανεπιστήμια και ΤΕΙ, σύμφωνα με τους βουλευτές, χαρακτηρίζονται: όλα τα Τμήματα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, όλα τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όλα τα Τμήματα του Ιονίου Πανεπιστημίου, τα Παιδαγωγικά Τμήματα και το Τμήμα Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου που εδρεύουν στη Φλώρινα και τις Σέρρες αντίστοιχα, τα Τμήματα Ηγουμενίτσας του ΤΕΙ Ηπείρου, τα Τμήματα Καστοριάς και Φλώρινας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και όλα τα Τμήματα του ΤΕΙ Σερρών.

Οι καθηγητές του ΤΕΙ στη Φλώρινα επισημαίνουν ότι η κατάργηση του παραπάνω επιδόματος, αποτελεί αντικίνητρο για την κάλυψη των τακτικών θέσεων στα Τμήματα του Παραρτήματος Φλώρινας, οι οποίες, σε πολλές περιπτώσεις κρίνονται άγονες, λόγω μη συμμετοχής υποψηφίων, με αποτέλεσμα να λειτουργούν τα Τμήματα με έκτακτο προσωπικό.

Μετά τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας αν θα ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των μελών ΔΕΠ/ΕΠ των παραμεθόριων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας και θα τους αποδώσει το επίδομα.

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Συντονισμός για τα προβλήματα της Παιδείας

Διαμαρτυρόμενοι για τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας αλλά και τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή που στρέφονται ενάντια στο μορφωτικό δικαίωμα των παιδιών στο Περιστέρι, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ελλη Αλεξίου» και η Ενωση Γονέων του Δήμου πραγματοποίησαν το απόγευμα της Πέμπτης συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο.

Οι παραπάνω φορείς, συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Ανδρ. Παχατουρίδη στον οποίο εξέθεσαν τα προβλήματα των σχολείων, όπως τις απαράδεκτες συνθήκες στέγασης, με σχολεία να στεγάζονται πέντε πλέον χρόνια σε πρόχειρα λυόμενα, σχολεία που στεγάζονται σε άθλια μισθωμένα κτίρια, ανεπάρκεια υλικοτεχνικής υποδομής. Ανάμεσα άλλα αναφέρθηκαν επίσης στη χαμηλή κρατική επιχορήγηση για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων που σε πολλές περιπτώσεις δεν επαρκεί ούτε για τις πάγιες ανελαστικές δαπάνες.

Γονείς και εκπαιδευτικοί ζήτησαν να πάψει η δημοτική αρχή να παίζει το ρόλο του διαχειριστή της κατάστασης και να μπει μπροστά μαζί με το λαό του Περιστερίου διεκδικώντας ουσιαστικές λύσεις. Σύμφωνα με εκπροσώπους τους, κατά τη συνάντηση δεν προέκυψε καμία ουσιαστική δέσμευση από την πλευρά του δήμου και δήλωναν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις μέχρι να δοθούν λύσεις στην κατεύθυνση μιας Παιδείας των λαϊκών αναγκών.

Συνεχίζονται οι πανελλαδικές εξετάσεις

Σε μαθήματα κατευθύνσεων εξετάζονται από το πρωί οι τελειόφοιτοι της Γ' Λυκείου και υποψήφιοι για εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ. Στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής, Χημεία θετικής και Τεχνολογία Επικοινωνιών τεχνολογικής κατεύθυνσης. Οι μαθητές της Β' Λυκείου εξετάζονται στη Βιολογία. Χτες, συνεχίστηκαν οι εξετάσεις των μαθητών των εσπερινών ενιαίων λυκείων με τη Γ' τάξη να εξετάζεται στην Αλγεβρα γενικής παιδείας και τη Δ' τάξη στη Φυσική γενικής παιδείας.

Τραπεζιτών... ευαισθησίες

Οτι οι εξελίξεις που δρομολογούνται στο χώρο της δημοσίας Παιδείας, η οποία πολιορκείται από όλες τις πλευρές από το ιδιωτικό κεφάλαιο, είναι άκρως ανησυχητικές, είναι γνωστό... Πόσο μάλλον που με τη δημόσια Παιδεία αποφάσισαν να ασχοληθούν και οι τραπεζίτες... Ετσι σε προχτεσινή εκδήλωση η τράπεζα «Eurobank» (όμιλος Λάτση), παρουσία της νυν αλλά και του πρώην υπουργού Παιδείας Γιανάκου και Ευθυμίου, παρουσιάστηκε το δεύτερο πρόγραμμα χορηγιών της Τράπεζας για το σχολικό έτος 2003 - 2004.

Εκεί βρήκε ευκαιρία η υπουργός Παιδείας να αναφέρει ότι «έχει μεγάλη σημασία η αποτελεσματική παρέμβαση του ιδιωτικού τομέα όταν το κράτος δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες». Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι υπέταξε τη δημόσια Παιδεία στις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας... Κυνικά η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «... η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, είναι προϋπόθεση για την αύξηση της απασχόλησης. Ετσι, είναι αναγκαίο να συνδυάσουμε την Παιδεία με τις γνώσεις, τις επιστήμες και την αναβάθμιση των ικανοτήτων μας έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για την αύξηση της απασχόλησης». Ιδού λοιπόν το... όραμα και της νέας κυβέρνησης. Η δημόσια Παιδεία εξάρτημα και βραχίονας των επιχειρήσεων.

Για την ιστορία, η δήθεν ευαισθησία της Τράπεζας σημαίνει βραβείο 1.000 ευρώ σε κάθε αριστούχο μαθητή. Βέβαια, αν σκεφτεί κανείς ότι η εν λόγω Τράπεζα, όπως και οι άλλες έχουν γδάρει τα λαϊκά νοικοκυριά, αυτό το αντίτιμο είναι ψίχουλα, που εξάλλου χρησιμεύουν και για τη διαφήμιση των... ευαγών ιδρυμάτων που απλώνουν τα πλοκάμια τους παντού.


Θ.Κ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ