ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ «ΙΔΙΩΝΥΜΟ» ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑ

Μ όνο αποτροπιασμό και αγανάκτηση προκαλεί στο λαό ο αυταρχικός, αντιδημοκρατικός κατήφορος της κυβέρνησης, που, παραμερίζοντας, σκόπιμα προφανώς, την Oλομέλεια της Βουλής, ψήφισε με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία ουσιαστικά κηρύσσεται κατάσταση πολιορκίας σε όλα τα σχολεία της χώρας, αφού καταργούνται οι Σύλλογοι των καθηγητών και οι διευθυντές των σχολείων και αντικαθίστανται από την Αστυνομία και τους εισαγγελείς, αντίστοιχα. Στόχος, η καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων κατά των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 και 2640/98. Η Παιδεία στο γύψο.

Το νέο «ΙΔΙΩΝΥΜΟ» θυμίζει εκείνο το αλήστου μνήμης, που θέσπισε ο «Εθνάρχης» Ελ. Βενιζέλος, με βάση το οποίο απολύθηκαν από το δημόσιο στις αρχές του αιώνα που σε λίγο φεύγει, κομμουνιστές εργαζόμενοι - και όχι μόνο - και άνοιξαν οι φυλακές και τα ξερονήσια για τους ανυπότακτους της εποχής. Οι απειλές και οι συκοφαντίες ότι τις κινητοποιήσεις των μαθητών, και ιδιαίτερα τις καταλήψεις, τις υποκινεί το ΚΚΕ, πέρα από το ότι φανερώνει αδιέξοδο, πανικό και πολιτική λαθροχειρία, θυμίζει ακόμη και την κομμουνιστοφαγία, την οποία αποπνέει η περίφημη εγκύκλιος 1010 (11/3/1965), που εκτόξευσε στα σχολεία ο ...Γέρος της Δημοκρατίας Γ. Παπανδρέου ως πρωθυπουργός και υπουργός Παιδείας: «Ο κομμουνισμός είναι εχθρός του Εθνους και της Δημοκρατίας... Και αν συμβεί να υπάρξουν διδάσκαλοι όχι ανήκοντες, αλλά απλώς συμπαθούντες ή ανεχόμενοι την κομμουνιστικήν προπαγάνδαν, δεν έχουν θέσιν εις την εκπαίδευσιν». Ναι, έτσι «δεν... έχουν θέσιν εις την εκπαίδευσιν».(!)

***

Η ενεργοποίηση τέτοιων νομικών κατασκευασμάτων θυμίζει μαύρες μέρες στην πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου. Ταυτόχρονα, είναι το θλιβερό αποτέλεσμα της κατάντιας μιας ψευτοσοσιαλιστικής κυβέρνησης, που με την αντιλαϊκή εκπαιδευτική της πολιτική επιχειρεί να εκβάλει τη χειρότερη μορφή κοινωνικού ρατσισμού, την αποκοπή των παιδιών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων από τη γνώση και τη μόρφωση, να συρρικνώσει τη δημόσια δωρεάν παιδεία στα όρια του στραγγαλισμού της και, ενισχύοντας την παραπαιδεία, τα φροντιστήρια και γενικά την ιδιωτική εκπαίδευση, να μετατρέψει το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης σε εμπόρευμα που αγοράζεται και πουλιέται.

Απειλεί με απουσίες και με απώλεια χρόνου τους μαθητές, με φυλακίσεις εξάμηνες όσους συμμετέχουν σε καταλήψεις και, ενεργοποιώντας το νέο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, απειλεί με διώξεις και με απολύσεις τους καθηγητές και τους διευθυντές εκείνους, που δε θα ανταλλάξουν την ιδιότητα του δασκάλου με την ιδιότητα του μπαμπούλα αστυνόμου. Πολύ περισσότερο αυτούς που θα αποτολμήσουν να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους. Ταυτόχρονα, περιφρονεί το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών, την ΟΛΜΕ, αφού αρνείται πεισματικά να συζητήσει μαζί της για τα σοβαρότατα προβλήματα της Παιδείας, έστω και για τα μάτια του κόσμου.

Η κυβέρνηση, με την αντιδημοκρατική της υστερία, ουσιαστικά καταργεί τις μαθητικές κοινότητες, που η ίδια θεσμοθέτησε στο παρελθόν, όταν αρνείται στους μαθητές να συζητούν τα προβλήματά τους, να οργανώνουν τις συγκεντρώσεις τους, να παίρνουν μέσα από γενικές συνελεύσεις αποφάσεις, να τις προβάλλουν και να αγωνίζονται για την υλοποίησή τους. Το χειρότερο και ανεπίτρεπτο συνάμα είναι ότι θεωρεί το μαθητόκοσμο των Λυκείων ανώριμα και επιπόλαια άτομα, που παρασύρονται από κακές ιδέες και κακούς συμβουλάτορες (δες ΚΝΕ, Θεοδόση και Γαβρήλο!), που παίζουν το παιχνίδι των «τεμπέληδων» καθηγητών για τα δικά τους, ξένα δηλαδή, συμφέροντα.

***

Ετσι, επιστρατεύει τον κομματικό της μηχανισμό, τους «αγανακτισμένους» γονείς, πολλοί από τους οποίους, κατά διαβολική σύμπτωση είναι μέλη ή και στελέχη του κυβερνώντος κόμματος! Και ακόμα δε διστάζει να περιφέρει από κανάλι σε κανάλι έναν φιλικό πολιτικό για τον κυβερνητικό χώρο, που ως υπουργός Παιδείας βαρύνεται, τουλάχιστον, με την ηθική αυτουργία της δολοφονίας του αγωνιστή συναδέλφου μας Νίκου Τεμπονέρα. Ετσι, η σημερινή κυβέρνηση «δικαιώνει», 8 χρόνια μετά, τα πιο αντιπαθή πρόσωπα στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Πρόσωπα που κάνουν τα αδύνατα δυνατά, προκειμένου οι νανίσκοι αυτοί αμοραλιστές πολιτικοί να εξασφαλίσουν κάποια θέση στα κυβερνητικά ψηφοδέλτια, κατά τις επικείμενες εκλογές. Να στηρίξουν τους ψευτοσοσιαλιστές εκσυγχρονιστές με τα λαμέ κοστούμια, που υπηρετούν σήμερα με φανατισμό το σύστημα και γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις θυσίες, τις αγωνίες και τους αγώνες του λαού μας. Ολοι μαζί, σαν ένας άνθρωπος ασχημονούν σε βάρος της αλήθειας, όταν ισχυρίζονται ότι με τη «μεταρρύθμιση» Αρσένη εξασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

***

Ο ι αξιοθρήνητοι υμνητές της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της «ευταξίας και της ηρεμίας» σ' αυτήν αποκρύπτουν ότι η σιωπή νεκροταφείου, που επικρατεί στα ιδιωτικά σχολεία, η εντάφια ηρεμία, δεν είναι τίποτα άλλο παρά το αποτέλεσμα του φόβου και του τρόμου που επικρατεί σ' αυτά. Ποιος, αλήθεια, εργαζόμενος τολμάει να απεργήσει στην ιδιωτική εκπαίδευση, όταν επικρέμαται ως δαμόκλειος σπάθη πάνω στο κεφάλι του μια απόλυση; Μήπως η κυβέρνηση αυτό ονειρεύεται και για τη δημόσια εκπαίδευση, ψάχνοντας να βρει τρόπους άρσης της μονιμότητας, εν καιρώ φυσικά και των εργαζομένων σ' αυτήν;

Ενοχλούνται οι κάθε λογής «εκσυγχρονιστές» και «αναδιαρθρωτές» της ελληνικής κοινωνίας, που οι ελπιδοφόρες κινητοποιήσεις της νεολαίας ξεσκεπάζουν την αντιλαϊκή εκπαιδευτική της πολιτική. Και είναι να μακαρίζει την τύχη του ο σημερινός δάσκαλος, που τα 'φερε έτσι η ζωή και ακολούθησε τη χιλιοσήμαντη δουλιά του εκπαιδευτικού. Που βλέπει τους σημερινούς νέους, γεμάτους δροσιά και χάρη, να μη σκύβουν το κεφάλι, αλλά, απεναντίας, να βγαίνουν στους δρόμους για «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία». Να βλέπουν τους μαθητές τους να δίνουν μαθήματα αξιοπρέπειας και υπερηφάνειας, αψηφώντας τις απειλές και τις κραυγές διάφορων ξεμωραμένων γέρων, σαρακοφαγωμένων από τα λασπόνερα που κουβαλούν στην ψυχή και τη συνείδησή τους. Να στέκονται με τα αγνά τους ματάκια απορημένα μπροστά στην ένστολη βία των ΜΑΤ, των αστυνομικών δυνάμεων καταστολής. Και να αντιστέκονται χορεύοντας και τραγουδώντας! Να σηκώνουν τον άκαρπο ακόμα καρπό τους ψηλά, με οργή, με αναγύριστη αποφασιστικότητα, κοιτώντας με περιφρόνηση, κατάματα, τη σιδεροφορεμένη «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση». Και ανάμεσά τους, με ήρεμο, γλυκό πρόσωπο, με ευτυχισμένο χαμόγελο, να καμαρώνουν δικαιωμένοι οι πνευματικές διαμαντόπετρες του λαού μας: ο Α. Παπαδιαμάντης, ο Κ. Παλαμάς, ο Κ. Βάρναλης με τον Γ. Ρίτσο, ο Γ. και η Ρόζα Ιμβριώτη, ο Δ. Γληνός, ο Γ. Κακριδής, η Δ. Σωτηρίου, με την Ελλη Αλεξίου και δίπλα τους ατέλειωτη σειρά από φωτισμένους δασκάλους. Τυχεροί που είναι!


Γιώργιος ΤΕΜΕΚΕΝΙΔΗΣ
Φιλόλογος Διευθυντής 3ου Λύκειου Καλαμαριάς Θεσσαλινίκης


Του Αλέκου Μαρινάκη, μέλους του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέα της Οργάνωσης Αθήνας
Σταθμός στη δράση της Οργάνωσης στη νεολαία

- Η Γραμματέας του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, μιλάει το Σάββατο στους νέους και τις νέες της Αθήνας στη μεγάλη πολιτική συγκέντρωση της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ. Ποιος είναι ο στόχος και η σημασία αυτής της εκδήλωσης;

- Η Οργάνωση Αθήνας της ΚΝΕ παίρνει μια κεντρική πρωτοβουλία πολιτικής παρέμβασης, απευθυνόμενη προς τη νέα γενιά, αυτό το Σάββατο, με τη συγκέντρωση που διοργανώνει στο Σπόρτιγκ, με ομιλήτρια την ΓΓ του Κόμματος Αλ. Παπαρήγα.

Η συγκέντρωση αυτή θεωρούμε ότι είναι ένας σημαντικός σταθμός στην πλατιά και πολύμορφη πολιτική επικοινωνία, που καθημερινά έχει η ΚΝΕ με πλατιά τμήματα της νεολαίας. Εχει δε ιδιαίτερη σημασία, γιατί θα πραγματοποιηθεί σε μια περίοδο, που, όχι μόνο εξελίσσονται σημαντικοί αγώνες από τμήματα των νέων, αλλά και γιατί, από την άλλη, δυναμώνει η επίθεση της κυβέρνησης απέναντι στα δικαιώματα και τις δημοκρατικές ελευθερίες, έχοντας ιδιαίτερα στο στόχαστρο τη νέα γενιά.

Θέλουμε μέσα και από αυτήν την πρωτοβουλία να αναδείξουμε την επικαιρότητα και την αναγκαιότητα που έχει η συγκρότηση του λαϊκού μετώπου για τη νεολαία, τη ρεαλιστικότητα που μπορεί να έχει ένας άλλος δρόμος ανάπτυξης για την ελληνική κοινωνία σε σύγκρουση με τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό. Θα αποτελέσει ένα πλατύ κάλεσμα στράτευσης προς όλους τους νέους που αγωνίζονται ή θέλουν να αγωνιστούν για τα δικαιώματα και τη ζωή τους.

- Πώς αναπτύσσεται η πλατιά επικοινωνία της ΚΝΕ με τη νεολαία;

- Η ΚΝΕ βρίσκεται σε καθημερινή επαφή με χιλιάδες νέους σε όλους τους τόπους, όπου ζει, σπουδάζει, εργάζεται η νεολαία. Μέσα από την πρωτοπόρα συμβολή μας στην ανάπτυξη αντιστάσεων, αγώνων, ανοίγοντας μέτωπα πάλης και συσπειρώνοντας νέους στη λογική της διεκδίκησης, ερχόμαστε σε επαφή με ευρύτερα τμήματα της νεολαίας, προπαγανδίζουμε την πολιτική και ιδεολογία του ΚΚΕ, επιδιώκουμε να μεταβληθεί σε συνειδητή πολιτική στάση η πολύμορφη αμφισβήτηση που αναπτύσσεται σε τμήματα της νέας γενιάς.

Η πρωτοπόρα πορεία της Οργάνωσης Αθήνας και σε άλλους δείκτες, όπως αυτός της Οικονομικής Εξόρμησης, δείχνει ότι υπάρχει και απήχηση και ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια για τη δουλιά μας.

- Πώς βλέπουν οι νέοι σήμερα την ΚΝΕ και την ανατρεπτική πολιτική πρόταση του ΚΚΕ;

- Ευρύτερες μάζες νέων, ακόμα και αν δε συμφωνούν σε όλα μαζί μας, αναγνωρίζουν ότι το ΚΚΕ δεν είναι «μία από τα ίδια». Η διαφορετικότητα της πολιτικής του ΚΚΕ αποτυπώνεται και στην κατεύθυνση της πολιτικής που προωθεί, αλλά και στο ότι θεωρεί τη λαϊκή και νεανική κινητοποίηση σαν βασικό μοχλό για την υλοποίησή της. Ο κύριος προβληματισμός που συναντάμε στη νεολαία, είναι αν πράγματι μπορούμε να τα βάλουμε με τον «αντίπαλο», εάν αυτή η διαφορετικότητα της πολιτικής του ΚΚΕ μπορεί να γίνει και μια διαφορετική πραγματικότητα για τη ζωή της. Μέσα από την ανάπτυξη του κινήματος, μέσα από τις πολιτικές πρωτοβουλίες της ΚΝΕ και την καθημερινή επαφή μας, μπορεί να κερδίζει έδαφος η συνειδητοποίηση της ρεαλιστικότητας της πολιτικής διεξόδου που προτείνει το ΚΚΕ.

Γ.Σ.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ