Η γεωμετρία και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι επανασχεδιασμένες. Η εμπρός μάλιστα αποτελείται από διπλά ψαλίδια και σχεδιάστηκε ειδικά για το μοντέλο αυτό από τα Fiat Research Center και την Alfa Romeo Research. Η επιτυχία της έγκειται στο γεγονός ότι κρατούν τη σωστή θέση των τροχών κάτω από όλες τις συνθήκες, βελτιώνοντας την ελκτική πρόσφυση, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. To σύστημα των φρένων αποτελείται από δίσκους 305 mm μπροστά και 276 mm πίσω, ενώ το εξελιγμένο ABS της 147 GTA «συνοδεύεται» από EBD (ηλεκτρονικός κατανομέας της πίεσης), ενώ το VDC, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, έχει προστεθεί πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό και φροντίζει για τον έλεγχο της ευστάθειας του αυτοκινήτου, συνεπικουρούμενο από τα MSR και ASR (για να μη «σπινάρουν» οι τροχοί της 147, περνώντας τη δύναμη του κινητήρα όσο πιο ομαλά γίνεται στο δρόμο).
Στο εσωτερικό της GTA η εικόνα της «βασικής» 147 συμπληρώνεται από σπορτίφ πινελιές και λεπτομέρειες, ειδικά σχεδιασμένες γι' αυτή την έκδοση. Οπως το νέο τιμόνι τριών ακτίνων της Alfa Romeo, ο επιλογέας με τη δερμάτινη επένδυση, αλλά και οι γκρι Puma αποχρώσεις που επιλέχθηκαν, για να έχει η GTA το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Τα «πεντάλ» του οδηγού είναι αλουμινένια, ενώ τα καθίσματα είναι πιο σπορ (και τα πίσω) και με νέες χρωματικές αποχρώσεις, ενώ υπάρχει και η επιλογή σε μαύρο ή δίχρωμο δέρμα.
Για τις εκδόσεις DYNA 150 με μεικτό βάρος (GVW) 3.500kg, είναι διαθέσιμη η ισχυρότερη έκδοση του πετρελαιοκινητήρα D-4D που αποδίδει 102 PS (75kW) στις 3.000 σαλ. και 260 Nm ροπής από τις 1.400 μέχρι τις 2.600 σαλ. Ο πετρελαιοκινητήρας και στις δύο εκδόσεις του πληροί την τελευταία οδηγία εκπομπής καυσαερίων της ΕΕ (STEP III) και διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα παρακολούθησης λαδιού που παρακολουθεί τη στάθμη του λαδιού, αν χρειάζεται ανάβει τη λυχνία υπενθύμισης αλλαγής λαδιού και σβήνει μόνο μετά την αλλαγή. Διατίθενται δύο πεντατάχυτα μηχανικά κιβώτια, με αναλογίες σχέσεων κατάλληλες για την απόδοση του κινητήρα. Ενας ελαφρύς, σταθερός μοχλός διασφαλίζει τις ομαλές αλλαγές σχέσεων, ενώ η λειτουργία του συμπλέκτη απαιτεί λιγότερη προσπάθεια.
Η υπερυψωμένη θέση της καμπίνας στο εμπρός τμήμα εξασφαλίζει σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες καλύτερη ορατότητα και βελτιώνει την παθητική ασφάλεια. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη (πλάτος: 1.530mm, ύψος: 1.285mm, μήκος: 940mm) προσφέροντας άφθονο χώρο για τρεις ενήλικες επιβάτες και ευκολότερη είσοδο/έξοδο. Ο σχεδιασμός των καθισμάτων έγινε με στόχο την άνεση και τη μείωση της κόπωσης στα μεγάλα ταξίδια, αλλά και στις καθημερινές μετακινήσεις. Χάρη στη διαμήκη μετατόπιση και τη ρυθμιζόμενη κλίση του καθίσματος του οδηγού επιτυγχάνεται η ιδανική θέση οδήγησης. Στάνταρ είναι η στήριξη της οσφυϊκής χώρας.
Η πλήρως ρυθμιζόμενη τηλεσκοπική κολόνα τιμονιού προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής της στις απαιτήσεις όλων των οδηγών, ενώ το σύστημα διεύθυνσης υποστηρίζεται από υδραυλική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, κάτι που μεταφράζεται σε εύκολους ελιγμούς στην κίνηση και καλύτερη αίσθηση στους ανοιχτούς δρόμους.