Να μην επιβάλλουν υπέρμετρες αυξήσεις στα ανταποδοτικά τέλη καλεί τους δήμους το υπουργείο Εσωτερικών, με αφορμή σχετικές διαμαρτυρίες πολιτών, φορέων και επαγγελματικών ενώσεων. Οχι, επειδή «κόπτεται» για την τσέπη των δημοτών, αλλά γιατί κάτι τέτοιο θα επηρεάσει αρνητικά τον πληθωρισμό. Σε σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών προς τους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας αναφέρει ότι οι υπέρμετρες αυξήσεις στα ανταποδοτικά τέλη έχουν σαν αποτέλεσμα «να ανατρέπονται κρίσιμοι στόχοι της δημοσιονομικής πολιτικής». Για το λόγο αυτό συστήνει συγκράτηση των τυχόν αυξήσεων και αιτιολόγησή τους.
Στην ίδια εγκύκλιο, το υπουργείο Εσωτερικών υπενθυμίζει στους δήμους (οι οποίοι ψηφίζουν αυτό το διάστημα τους προϋπολογισμούς για το 2003) πως θα πρέπει να τηρείται η αρχή της ανταποδοτικότητας, δηλαδή η αύξηση των τελών να είναι ευθέως ανάλογη με την αύξηση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τα δε έσοδα από τα ανταποδοτικά τέλη (τέλη καθαριότητας, φωτισμού, ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης) θα πρέπει να καλύπτουν αποκλειστικά τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών. Να μη χρησιμοποιούνται, δηλαδή, για την κάλυψη άλλων δαπανών των δήμων. Πρόκειται για τακτική της συντριπτικής πλειοψηφίας των δήμων τα τελευταία χρόνια, που οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό και στη συνεχώς μειούμενη κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνουν. Κατά συνέπεια, την πρώτιστη ευθύνη φέρει η κυβέρνηση, η οποία -με βάση τον κρατικό προϋπολογισμό του 2003- προϋπολογίζει να αποδοθεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μόλις το 2,74% των εσόδων του κράτους. Δε θα πρέπει βέβαια να «βγάλουμε λάδι» και τις Δημοτικές Αρχές, που συμμορφώνονται στη λογική του χαρατσώματος, αρνούμενες να διεκδικήσουν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένη την κυβερνητική κατεύθυνση προς τους Δήμους να λειτουργήσουν με ίδια έσοδα, δηλαδή με επιβολή φόρων προς τους δημότες, το ενδιαφέρον του υπουργείου Εσωτερικών να «μην αποκτήσουν χαρακτήρα φόρου τα ανταποδοτικά τέλη», τουλάχιστον υποκριτικό μπορεί να θεωρηθεί. Είναι προφανές ότι αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι η συγκράτηση των αυξήσεων, ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά ο πληθωρισμός, και όχι η διασφάλιση της τσέπης του δημότη. Σε αυτό συνηγορούν: Καταρχήν το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δήμων, που έχουν διαμορφώσει οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία χρόνια, το οποίο όχι απλά επιτρέπει, αλλά προτρέπει τους δήμους στην επιβολή φορολογίας προς τους δημότες για διάφορες υπηρεσίες. Το σχέδιο για το νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που προβλέπει τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης και τη δυνατότητα των δήμων να επιβάλλουν και να διαχειρίζονται δικούς τους πόρους. Η μειωμένη κρατική επιχορήγηση. Τα σεμινάρια που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο προς τους νέους αιρετούς, στα οποία «διδάσκονται» να μην διεκδικούν, αλλά να συλλειτουργούν (με την κεντρική διοίκηση) και να υλοποιούν (τις αποφάσεις της).
Eurokinissi |
Από τη χτεσινή πορεία |
Το προεδρείο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) έχει αποφασίσει και νέα κινητοποίηση για τη Δευτέρα, με πορεία στο κέντρο της Αθήνας, ενώ προαναγγέλλει και άλλες δυναμικές κινητοποιήσεις, πέραν της ακινητοποίησης των οχημάτων, το αμέσως προσεχές διάστημα, όσο η κυβέρνηση τηρεί την ίδια αδιάλλακτη στάση, αρνούμενη να δώσει λύσεις στα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Χτες το πρωί οι αυτοκινητιστές ταξί συγκεντρώθηκαν κάτω από τα γραφεία του Συνδικάτου τους, στην οδό Μάρνη και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας προς το Σύνταγμα, καταλαμβάνοντας συμβολικά τη λεωφορειολωρίδα στην οδό Σταδίου. Οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ επέδωσαν στον πρόεδρο της Βουλής και τα πολιτικά κόμματα το ομόφωνο ψήφισμα που ενέκριναν οι αυτοκινητιστές ταξί κατά τη χτεσινή τους συγκέντρωση.
Στο ψήφισμα, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση με τον αποκλεισμό των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες στερεί στους αυτοκινητιστές ταξί το δικαίωμα να ασκούν ελεύθερα την εργασία τους, καθώς δεν τους παρέχει εναλλακτικές λύσεις, ούτε φροντίζει για να υπάρχουν στοιχειώδεις υποδομές (σταθμοί ταξί κλπ.). Για τις διορθωτικές αυξήσεις στα κόμιστρα, σημειώνεται ότι θα πρέπει να χορηγούνται έγκαιρα και όχι με καθυστέρηση μηνών ή και χρόνων.
Οι αυτοκινητιστές ταξί τονίζουν ότι από τον περασμένο Ιούνη σταμάτησε ο διάλογος με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία προωθεί για ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο, ερήμην του κλάδου.
Απρόσκοπτη και ελεύθερη πρόσβαση σε όλους ζητά η Συντονιστική Επιτροπή των κατοίκων της περιοχής
Να κηρυχτεί ο λόφος του Φιλοπάππου εκτός από αρχαιολογικός χώρος προστατευόμενος βιότοπος με ελεύθερη πρόσβαση για όλους, ζητά η Συντονιστική Επιτροπή, η οποία εκλέχτηκε από τη λαϊκή συνέλευση της 10ης Νοεμβρίου. Με σκοπό την προώθηση του αιτήματος αυτού, καλεί τους κατοίκους της περιοχής σε νέα λαϊκή συνέλευση, μεθαύριο Κυριακή, 1 Δεκέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, στο πάρκο Αριάδνης (ή Βουτιέ).
Στο κάλεσμα της Συντονιστικής, υπογραμμίζεται η εναντίωση στην εμπορευματοποίηση του χώρου, στα έργα για την κατασκευή καταστήματος τουριστικών και ολυμπιακών ειδών στο πλακόστρωτο του Αττικού, στο κόψιμο υγιών δέντρων, στις ακαλαίσθητες εκτάσεις με λευκό τσιμεντοκονίαμα των δρόμων του λιθόστρωτου Πικιώνη, στις τσιμεντοποιήσεις και την κατασκευή μεταλλικού υποστέγου στο παλιό λατομείο, στη λεγόμενη Β' φάση «αναβάθμισης» με νέο θέατρο τύπου Λυκαβηττού με μπαρ, που είναι προσβολή του έργου και του χώρου.
Στη συνέλευση καλούνται να τοποθετηθούν δημόσια εμπλεκόμενοι φορείς, όπως ο Δήμος Αθήνας, η Αρχαιολογική Υπηρεσία και η κυρίως υπεύθυνη, η Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων. Η τελευταία μάλιστα, ευθύνεται για την περίφραξη του χώρου, κάτι στο οποίο οι κάτοικοι της περιοχής αντέδρασαν δυναμικά, όταν στις 3 του Νοέμβρη 500 άτομα γκρέμισαν τα κάγκελα που είχαν τοποθετηθεί.
Τα σχέδια που υπάρχουν, όχι μόνο θίγουν την καλαισθησία της περιοχής και προσβάλλουν έναν ιστορικό χώρο όπως ο λόφος, αλλά επιπλέον, καταργούν το δικαίωμα των κατοίκων στην ψυχαγωγία, όταν μάλιστα ελάχιστοι χώροι πρασίνου έχουν παραμείνει στην Αθήνα. Καμία εγγύηση δεν υπάρχει μέχρι τώρα, όχι μόνο για τη μη εμπορευματοποίηση του χώρου αλλά και για τη μελλοντική, απρόσκοπτη και χωρίς εισιτήριο είσοδο των κατοίκων του Φιλοπάππου.
Ωστόσο, η προηγούμενη θετική εμπειρία ενθαρρύνει κάθε αγωνιστική παρέμβαση των κατοίκων, αποδεικνύοντας μάλιστα πως και άλλα καυτά προβλήματα μπορούν να βρουν απαντήσεις μέσα από δυναμικές κινητοποιήσεις.
Μέχρι τώρα χρυσοπληρώναμε τεχνικούς συμβούλους για να δίνουν συμβουλές - πολλές φορές αμφίβολης ποιότητας, όπως λ.χ. στο μετρό, όπου δεν αποφεύχθηκαν ούτε οι χρονικές ούτε οι τεράστιες χρηματικές υπερβάσεις - κατά την εκτέλεση των έργων.
Τώρα η κυβέρνηση επεκτείνει τη «φάμπρικα» αυτή ακόμη και κατά τη διάρκεια εκπόνησης των μελετών! Ετσι η Αττικό Μετρό προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου με κύριο αντικείμενο την υποστήριξη της μελέτης και σχεδίασης των νέων επεκτάσεων του μετρό,τις οποίες σκοπεύει να κατασκευάσει με τη μέθοδο της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης», που προοιωνίζεται νέα αύξηση στην ήδη «τσουχτερή» τιμή των εισιτηρίων που πληρώνει ο αθηναϊκός λαός.
Εδώ, μάλλον κρύβεται και το μυστικό - κι όχι βέβαια ότι δεν υπάρχουν Eλληνες μηχανικοί που υπηρετούν στο Δημόσιο που δεν μπορούν να φέρουν σε πέρας αυτή τη δουλιά. Οι μεγαλοεργολάβοι και μεγαλοτραπεζίτες θέλουν να είναι σίγουροι ότι θα μελετηθεί και δρομολογηθεί έτσι το έργο, ώστε να βγάζουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα υπερκέρδη από την εκμετάλλευσή του.
Και η κυβέρνηση σπεύδει να τους ικανοποιήσει. Στέλνοντας βέβαια και αυτό το λογαριασμό στους εργαζόμενους...