Απίστευτη απόφαση του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, για το 16ο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο της περιοχής
Το 16ο Νηπιαγωγείο - Δημοτικό Ν. Ιωνίας που πρέπει να εκκενωθεί σε 10 ημέρες! |
Σύμφωνα, λοιπόν, με έγγραφο του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ που φέρει ημερομηνία 13.9.2002 πρέπει να αποβληθούν το 16ο νηπιαγωγείο και το 16ο δημοτικό σχολείο της Νέας Ιωνίας που βρίσκονται απέναντι απ' το Ολυμπιακό Στάδιο και δίπλα στο δρόμο Σπ. Λούη, για να γίνουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Το έγγραφο αυτό έφτασε στο Δήμο της Νέας Ιωνίας στις 25.9.2002 και έγινε ενημέρωση -«εκ των ενόντων» και εκτός ημερήσιας διάταξης- την επομένη στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Απ' το έγγραφο προκύπτει ότι υπήρξε μια αλληλογραφία ανάμεσα στο ΥΠΕΧΩΔΕ και το Δήμο Νέας Ιωνίας απ' όπου προκύπτει ότι στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων κατατέθηκε το τίμημα των απαλλοτριώσεων για τα σχολεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ» δεν υπήρξε καμία ενημέρωση σε επίπεδο των διευθύνσεων των σχολείων, παρότι μένουν άστεγοι περισσότεροι από 160 μαθητές και νήπια. Μάλιστα, εκπαιδευτικοί εξέφραζαν την έκπληξή τους, αν μπορούν να υπάρξουν παρόμοιες αποφάσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 16ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας μόλις πρόπερσι σταμάτησε τη διπλοβάρδια, καθώς συστεγαζόταν και το 8ο Γυμνάσιο που μεταφέρθηκε στο πρώην εργοστάσιο της Ανατόλια. Ακόμα στο 16ο συστεγάζεται το Σχολείο των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ), ενώ πέρυσι λειτούργησε και τμήμα με παιδιά Τσιγγάνων που αναμένεται να λειτουργήσει και φέτος μόλις το υπουργείο στείλει δάσκαλο.
Χωρίς η κυβέρνηση να εξετάσει όλη αυτή την κατάσταση έστειλε το έγγραφο που -επί λέξει αναφέρει- ότι «για την κατασκευή του έργου, έχει διαταχθεί η αποβολή σας (σ.σ. συμπεριλαμβανομένου και του 8ου Γυμνασίου)- από την απαλλοτριωμένη έκταση εντός 10 ημερών από της λήψεως της παρούσης. Επίσης, κάνει γνωστό ότι σε αντίθετη περίπτωση η κυβέρνηση θα προβεί στις προβλεπόμενες απ' το νόμο ενέργειες της αποβολής από το απαλλοτριωθέν ακίνητο, μ' όλες τις εις βάρος σας συνέπειες που θα προκύψουν από την καθυστέρηση της παράδοσής του».
Ο Π. Τσουκαλάς, επικεφαλής της Δημοκρατικής Προοδευτικής Ιωνίας (ΔΗΠΙ), με αφορμή την παραπάνω εξέλιξη δήλωσε στο «Ρ»:
«Οι προειδοποιήσεις της παράταξής μας για τις αρνητικές επιπτώσεις του 2004 στη Νέα Ιωνία είναι πλέον ορατές, όπως προκύπτουν και απ' το έγγραφο που ήρθε στη δημοσιότητα. Η παράταξή μας σε κάθε περίπτωση θ' αντιδράσει στην κατεύθυνση της υπεράσπισης των σχολείων και της στοιχειώδους μόρφωσης των παιδιών της συνοικίας που απειλείται».
Καλύπτεται και αντί για αντιπλημμυρικό, δημοπρατείται ως κατεξοχήν οδικό έργο...
Το πάθημα του Κηφισού δε φαίνεται να έγινε μάθημα για την κυβέρνηση, καθώς όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, με πρόσχημα την ...αντιπλημμυρική προστασία της Πάτρας αποφάσισε τελικά την κάλυψη του Διακονιάρη και τη μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο! Ετσι, ένα ακόμη έργο, το οποίο θα έπρεπε να είναι καθαρά αντιπλημμυρικό, αφού οι πλημμύρες του Διακονιάρη τα τελευταία 40 χρόνια έχουν γίνει αιτία να χάσουν τη ζωή τους πολλοί άνθρωποι και να προκληθούν ανυπολόγιστες υλικές ζημιές, μετατρέπεται ουσιαστικά σε οδικό.
Για την επιλογή της λύσης αυτής, και στην περίπτωση αυτή, όπως ακριβώς και στον Κηφισό, πρυτάνευσε προφανώς η ίδια κυβερνητική λογική: Να γλιτώσει το κόστος των απαλλοτριώσεων που θα απαιτούνταν, αν επιλέγονταν άλλες λύσεις, αλλά και η εξασφάλιση όσο το δυνατόν λιγότερων από τα απαιτούμενα κονδύλια για το έργο, όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά από το Γ' ΚΠΣ. Είναι χαρακτηριστική η χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με την οποία «Δημοπρατήθηκε με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ το έργο "Σύνδεση της ευρείας παράκαμψης Πατρών με την πόλη της Πάτρας, με κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη", προϋπολογισμού 60.000.000 ευρώ με το σύστημα της προεπιλογής. Το έργο σχετίζεται με την αντιπλημμυρική προστασία της πόλης των Πατρών, με διευθέτηση και κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη και επίσης συνδέει την πόλη με την Ευρεία Παράκαμψη». Δηλαδή το έργο είναι κυρίως οδικό και... παρεμπιπτόντως αντιπλημμυρικό. Πώς, λοιπόν, με τέτοια λογική να μην συνεχίσουν να σημειώνονται πλημμύρες και στην Πάτρα σαν τις πρόσφατες στον Κηφισό;
Για την ιστορία, αναφέρουμε ότι καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για προεπιλογή από τις ενδιαφερόμενες εργοληπτικές επιχειρήσεις ορίστηκε η 23η Οκτώβρη.
Ανοιχτή επιστολή προς όλους τους δημοτικούς συμβούλους Θεσσαλονίκης απευθύνει ο Σύλλογος Εργαζομένων του δήμου, ενόψει της σημερινής κρίσιμης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα συζητήσει για άλλη μια φορά το θέμα της καταβολής στους εργαζόμενους του πριμ παραγωγικότητας, που ο δήμαρχος και η πλειοψηφία του ΔΣ αρνούνται πεισματικά να καταβάλουν, ταλαιπωρώντας χρόνια τώρα τους εργαζόμενους. Στο μεταξύ, ετοιμάζονται για τη μαζική συμμετοχή τους στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα ξεκινήσει στη 1.30 το μεσημέρι και θα συνεχιστεί μέχρι τη λήξη της συνεδρίασης.
Στην ανοιχτή επιστολή τους οι εργαζόμενοι του δήμου τονίζουν: «Οταν σ' όλους τους δήμους της χώρας τα Δημοτικά Συμβούλια πήραν ομόφωνη απόφαση για συμβιβαστική επίλυση του προβλήματος, ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο μόνος που δεν έχει πάρει αυτή την απόφαση. Η αδικία είναι κατάφωρη σε βάρος των εργαζομένων του δήμου μας. Γι' αυτό καλούμε τους δημοτικούς συμβούλους να ψηφίσουν για τη συμβιβαστική επίλυση, έτσι ώστε να μη χάσουμε την προθεσμία 30 -10 - 2002. Ολοι οι δημοτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να κρατήσουν τη στάση που επιβάλλεται από το δίκιο και την ηθική. Να πούνε ένα μεγάλο ναι με την ψήφο τους στο δίκιο των εργαζομένων».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση, αν δεν επέλθει συμφωνία για την καταβολή του πριμ παραγωγικότητας μέχρι το τέλος του Οκτώβρη 2002, οι εργαζόμενοι χάνουν το δικαίωμα διεκδίκησης του δικαιώματός τους και θα πρέπει μετά να γίνει νέα νομοθετική ρύθμιση που να τους δίνει το δικαίωμα να επανέλθουν στη διεκδίκησή τους.
Οπως φαίνεται λοιπόν, ο δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης επιδιώκουν να τρενάρουν όσο γίνεται την υπόθεση, για να περνά ο καιρός με απλήρωτους τους εργαζόμενους και να μπορούν αυτοί που ξοδεύουν εκατοντάδες εκατομμύρια για την προεκλογική τους προβολή, να παίζουν μπαλάκι στις πλάτες τους.
Στη σημερινή τους Γενική Συνέλευση αναμένεται να επικυρώσουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών και βυτιοφόρων, την απόφαση των προεδρείων των κλάδων τους για επ' αόριστον ακινητοποίηση των οχημάτων τους από αύριο τα ξημερώματα. Οι περίπου 45.000 ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ και βυτιοφόρων, διεκδικούν τη λήψη μέτρων για την ανάπτυξη του κλάδου τους.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των τριών Ομοσπονδιών, η κυβέρνηση πρέπει να υλοποιήσει τα μέτρα στα οποία δεσμεύτηκε εγγράφως από το Σεπτέμβρη του 2000. Μεταξύ των μέτρων περιλαμβάνονται η παροχή κινήτρων για τη σύσταση ισχυρών μεταφορικών επιχειρήσεων, ανανέωση του στόλου, αύξηση κομίστρου, ρύθμιση φορολογίας κλπ.