Μπορεί ο Τζορτζ Οργουελ να ήταν ο πρώτος που έβαζε στο έργο του το θέμα της παρακολούθησης, ωστόσο αυτά που φαντάστηκε τότε και περιέγραψε, ωχριούν μπροστά σε αυτά που έχουμε να δούμε το χειμώνα στις τηλεοπτικές οθόνες, αφού η τηλεόραση εκτός από τη μετατροπή της σε μέσο παραπληροφόρησης, γίνεται ολοένα και περισσότερο ισχυρός φορέας της επιβολής των σάπιων αξιών του καπιταλισμού, της χαφιεδολογίας και της κλειδαρότρυπας, βουλιάζοντας στο «σκουπιδότοπο» των ριάλιτι. Ετσι χτυπούν ίσα στη συνείδηση του λαού και ιδιαίτερα της νεολαίας, αφού πρέπει να διαμορφώνεται κατ' εικόνα και ομοίωση του συστήματος, να υποτάσσεται πιο εύκολα, για να γίνεται έρμαιο υποταγής στ' αφεντικά ΣΕΛ. 3
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ
«Κατοικεί» στην καρδιά των απλών ανθρώπων
Μικρό αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη, με αφορμή τον ένα χρόνο από το θάνατό του. Στον ερμηνευτή που βίωσε και με την απέραντη, βαθιά, εκφραστική φωνή του τραγούδησε τα βάσανα και τις χαρές του λαού μας, τον πόνο, την ξενιτιά, το πάθος, αφήνοντας πίσω του δεκάδες αγαπημένα τραγούδια
Το Ανοιχτό Πρόγραμμα «Διάβαση», αναγνωρίζοντας την αξία που έχει η ανάπτυξη των δημιουργικών δυνατοτήτων των νέων ανθρώπων που το προσεγγίζουν, έχει εντάξει στη λειτουργία του δημιουργικές ομάδες φωτογραφίας, κατασκευών, ζωγραφικής, θεάτρου, μουσικής, κεραμικής κ.ά.
Μετά τις εκλογές του 1946, η ελληνική άρχουσα τάξη διαπίστωσε πως δεν έπρεπε να αναβάλει για πολύ το δημοψήφισμα για την παλινόρθωση της μοναρχίας και μέσω αυτού την ολοκλήρωση του πολιτικού της συστήματος, δεδομένου ότι η κοινωνική σύγκρουση στη χώρα συνεχώς οξυνόταν
«Της γιαγιάς, της έκαναν οι νοσοκόμες μια ένεση και την ξάπλωσαν σ' ένα ράντσο, εκεί στο διάδρομο. Τα κρεβάτια ήταν όλα πιασμένα, παλιά δουλιά... Παγάδιασαν λίγο οι σφανταλιές και οι ζαλάδες και άνοιξε τα μάτια της». Από το διήγημα του Βασίλη Φυστιλή