Οσο πλησιάζει η μέρα των εκλογών στη γειτονική χώρα και δη όσο πληθαίνουν τα σημάδια ότι το αποτέλεσμα δε θα είναι και το πλέον επιθυμητό για τις ΗΠΑ (π.χ. νίκη της αντιπολιτευόμενης σλαβομακεδονικής παράταξης SDSM του Μπράνκο Τσερβένκοφσκι, όπως εκτιμούν αρθρογράφοι σε Σκόπια και Ουάσιγκτον), τόσο περισσότερο αναλαμβάνουν δράση αυτονομιστικές οργανώσεις τύπου ARI ή ΑΝΑ και, βέβαια, τα... αντίπαλα δέη τους... Μεταξύ άλλων και γιατί «ειρηνευτικές συμφωνίες» τύπου Οχρίδας, αλλά και οι άμεσες και έμμεσες προσπάθειες της Ουάσιγκτον να χειραγωγήσει την πολιτική κατάσταση στα Σκόπια, το μόνο που «εξασφαλίζουν» είναι η διαρκής κατάσταση αποσταθεροποίησης στην ευρύτερη περιοχή...
Ομως, οι διαφόρων ειδών «σύμβουλοι» του Στέιτ Ντιπάρτμεντ με χαρτοφυλάκιο «Νοτιοανατολικής Ευρώπης» δεν αρκούνται μόνο σε συμφωνίες «ειρήνης»... Τους τελευταίους μήνες, οι λεγόμενες μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια στην ΠΓΔΜ... Αλλες δηλώνουν «ντόπιες» κι άλλες εισαγόμενες απ' τις ΗΠΑ. Ολες όμως προφασίζονται πως δραστηριοποιούνται με μόνο μέλημα την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή...
Μία απ' τις «εισαγόμενες» ΜΚΟ, για παράδειγμα, που χρηματοδοτείται από αμερικανικούς κυβερνητικούς οργανισμούς, ενεργοποιείται στον τομέα της «πολύπλευρης» ενημέρωσης Σλαβομακεδόνων και Αλβανών πολιτών της ΠΓΔΜ. Εχει αναλάβει για το διάστημα 15 Αυγούστου έως 15 Σεπτέμβρη (ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών) την αγορά 24.000 φύλλων αντικυβερνητικών εφημερίδων, που εκδίδονται στα Σκόπια, με στόχο τη δωρεάν διανομή τους στους κατοίκους των «απομονωμένων» απ' την πρωτεύουσα χωριών... Παρά το γεγονός πως η «πρωτοβουλία» αυτή προκάλεσε, μεταξύ άλλων, τη διαμαρτυρία του υπουργού Οικονομικών, η δραστηριότητα της συγκεκριμένης ΜΚΟ δε σταμάτησε. Το πρόσχημα ήταν πως η δωρεάν διανομή εφημερίδων θα γίνεται «μόνον» μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη... Μετά; Αφού οι «ενημερωμένοι» χωρικοί της περιφέρειας της ΠΓΔΜ έχουν εκπαιδευτεί για το ποιον θα πρέπει θα ψηφίσουν, θα ξέρουν και τι να διαβάζουν...
Πολλά και διάφορα γράφονται και λέγονται τις μέρες αυτές, με αφορμή την παγκόσμια Διάσκεψη για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, που πραγματοποιείται στο Γιοχάνεσμπουργκ. Σ' ένα απ' αυτά σημειώνεται, ότι σήμερα, σε ολόκληρο τον πλανήτη υπάρχουν ένα δισεκατομμύριο οχήματα - στη μεγάλη τους πλειοψηφία αυτοκίνητα - ενώ, ως το 2020 οι συγκοινωνίες αναμένεται ότι θα εκπέμπουν το 92% του διοξειδίου του άνθρακα, του κυριότερου αερίου που ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Δε γνωρίζουμε, αν και πόσο τα στοιχεία αυτά είναι σωστά ή όχι. Ετσι ή αλλιώς, όμως, το πρόβλημα είναι υπαρκτό και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά και αποτελεσματικά, όσο η σφραγίδα των μεγάλων πολυεθνικών της αυτοκινητοβιομηχανίας, του πετρελαίου, κλπ., κλπ., μπαίνει βαριά πάνω στις πολιτικές και τις αποφάσεις των κυβερνήσεων και των κυρίαρχων πολιτικά δυνάμεων γενικότερα. Οσο το μεγάλο κεφάλαιο και οι κάθε λογής πολιτικοί τους εκπρόσωποι καθορίζουν ουσιαστικά τα πάντα, από το περιεχόμενο της ανάπτυξης, μέχρι το επίπεδο και τον τρόπο ζωής και τις καταναλωτικές συνήθειες των εργαζομένων και των λαών. Αυτή είναι η αλήθεια.
Αρκεί, να σκεφθεί κανείς, ότι - ακόμη και με τεχνολογία περασμένων δεκαετιών - η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει σε 2 το πολύ ώρες. Ή, της Αθήνας - Αλεξανδρούπολης σε 3 - 4 και Αθήνας - Γιάννινα σε τρεις... Για να μη μιλήσουμε, για το χάλι των αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς, σε όλη τη χώρα.
«Μπράβο»
σε όσους πέρασαν,
τους σφίγγω
όλους το χέρι,
μα ο καθείς
επιτυχών
καλό είναι
να ξέρει,
πως σε αυτό
το σύστημα
που μπάζει
σαν χοάνη,
άλλος κοπιάζει,
δυστυχώς,
κι άλλος
απολαμβάνει...
*
Αυτό, παιδιά,
να έχετε
στο νου σας
και τη σκέψη
και ο καθείς σας
έτοιμος ας είναι
να παλέψει,
για σοβαρές
ανατροπές,
για κοινωνία
άλλη
κι επιτυχόντες,
εύχομαι,
να είστε
και στην πάλη!