ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Μάρτη 2002
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
Οι κότες, οι κοτούλες και τ' άλλα... παρατράγουδα

Στήθη, μπούτια, σλιπάκια, διπλά κρεβάτια, ερωτικές περιπτύξεις, μέχρι που το μοιραίο επήλθε, αφού προχτές το βράδυ, η «πράξη» επετεύχθη στη γυναικεία τουαλέτα του «MEGA Bar»! Παράλληλα τα πρώτα καρφώματα έφεραν σε δύσκολη θέση τους κατ' άλλα αγαπημένους συμπαίκτες των δύο τηλεσκουπιδιών «Bar» και «Big Brather».

Ο ανταγωνισμός των δύο μεγάλων καναλιών MEGA και ANTENNA ήταν αναμενόμενο να επικεντρωθεί στο σεξ, σε πράξεις «πονηρές» και σε καθημερινά στριπτίζ. Αλλωστε οι συμμετέχοντες ήταν αποφασισμένοι να ενδώσουν στις ερωτοτροπίες, να βγάλουν τα ρούχα τους, ν' αποκαλύψουν τα κάλλη τους, να φιληθούν, να κοιμηθούν μαζί και να επιδοθούν σε ερωτικά παιχνίδια. Ασχετο εάν την επόμενη στιγμή ο ένας θα έβγαζε και θα βγάζει το μάτι του άλλου, προκειμένου να είναι ο «νικητής».

Το ηδονοβλεπτικό παιχνίδι, η «κλειδαρότρυπα» ήταν στημένα από την πρώτη στιγμή και για τα δύο τηλε-σκουπίδια. Μόνο έτσι θα μπορούσαν να «παλέψουν» στήθος με στήθος για την τηλεθέαση και κατά συνέπεια για το κέρδος. Αλλωστε όλα για τους ιδιοκτήτες των καναλιών είναι εξαγοράσιμα. Ακόμη και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, που καθημερινά κουρελιάζεται υπό το βλέμμα της ανοιχτής κάμερας, των μικροφώνων και του κοινού που καλείται να γίνει συμμέτοχος στο θέαμα του ευτελισμού.

Το τηλεοπτικό τοπίο της ντροπής, κάθε μέρα και περισσότερο απλώνεται σε όλα σχεδόν τα ιδιωτικά κανάλια. Το «Bar» και το «Big Brother» δεν προβάλλονται μόνο από τα κανάλια που τα σερβίρουν στους τηλεθεατές. Αναπαράγονται και μέσα από υπόλοιπα κανάλια όπως για παράδειγμα από το ALTER με τους «γκρίζους» τοίχους, το δελτίο ειδήσεων και τα τετ-α-τετ. Αναπαράγονται και καθημερινά και από τα δελτία ειδήσεων του STAR, αποτελώντας μία από τις κυριότερες ειδήσεις. Οι «μικροί ήρωες της καθημερινότητας», πρώην και νυν, γνωρίζουν την εφήμερη επιτυχία, μέσα από εκπομπές που τους φιλοξενούν, για να έχουν θεαματικότητα.

Γαργαλιστικές στιγμές τις τελευταίες μέρες διαφημίζονται και προβάλλονται όχι μόνο από τον ΑΝΤΕΝΝΑ και το MEGA, αλλά και από άλλους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Μια «επιχείρηση» εθισμού των τηλεθεατών στις κάμερες και στην ηδονοβλεψία. Τα δωμάτια από αγοριών και κοριτσιών έγιναν «ανάμεικτα». Το σποτ του «Bar» κλέβει την «παράσταση», αφού ο Αρης και η Στέλλα ερωτοτροπούν. Ψιθυρίζει ο ένας στο αυτί του άλλου πού θα συνευρεθούν. Ο Αρης που είναι υποψήφιος ν' αποχωρήσει θέλει να κοιμηθεί με τη Στέλλα. Το ίδιο και εκείνη. Η λύση βρίσκεται. Ο τόπος για τη «συνεύρεση» οι γυναικείες τουαλέτες. Μόνο που του λέει να μην αργήσει, γιατί θα την πάρει ο... ύπνος. Εκείνος σαν κύριος της λέει πως θα πάει αμέσως μετά από εκείνη. Οι «ερεθιστικές» σκηνές επαναλαμβάνονται κάθε λίγο και λιγάκι στις τηλεοπτικές οθόνες. Εκείνος τρέχει από πίσω της, κλείνει την πόρτα της «τουαλέτας» αφήνοντας τους τηλεθεατές στην αποχαύνωση των φαντασιώσεων.

Η ζωή όμως για τους παίκτες είναι σκληρή. Μια ακόμη σκηνή επαναλαμβάνεται με σποτ και διαφημίσεις για το «MEGA Bar». Οι παίκτες έχουν «καρφώσει» φανερά ο ένας τον άλλο. Ο Λορέντζο βγήκε από την ψηφοφορία σαν ο πιο δημοφιλής. Ξεσπάει σε λυγμούς γιατί θα είναι αυτός που θα πρέπει να «καταδώσει» τον δεύτερο που θα φύγει. Πηγαίνει στο κρεβάτι και κλαίει σκεπάζοντας το πρόσωπό του με το μαξιλάρι. Ισως σε αυτές τις περιπτώσεις, ενδείκνυται περισσότερο η «κουκούλα», έτσι για να μη φαίνεται ποιος θα καταδώσει ποιον. Ο τηλεθεατής καλείται να γίνει συμμέτοχος στον πόνο του (!), να συμπάσχει μαζί του γιατί βρίσκεται μπροστά σ' ένα μεγάλο δίλημμα για τον ποιον ή ποια θα καρφώσει.

Τα ίδια διλήμματα έχουν και οι συμπαίκτες στο «αντίπαλο» στρατόπεδο, με τους έγκλειστους του «Big Brother». Στην πισίνα πέντε πέντε, έρωτες και εξομολογήσεις του Πάνου που είναι «άνδρας» και της Μελίνας που είναι «γυναίκα». Ξαπλωμένοι στο ίδιο κρεβάτι ερωτοτροπούν για να χτυπήσουν επί ίσοις όροις τους ημιέγκλειστους του «Bar». Ακόμη και για τον πρώην «νικητή» Τσάκα, που αγαπάει τον ΑΝΤΕΝΝΑ και ελπίζει για μια θέση από την ασημαντότητα στην πλαστή διασημότητα, οι καινούριοι παίκτες «παίζουν πιο πικάντικα». Αλλωστε και η Μαίρη, που μαζί με τον Κώστα έχουν βρει μια θεσούλα στο STAR, αναρωτήθηκε: «Εμείς είμαστε κότες;».

Οι κότες και οι κοτούλες συμπληρώνονται με τα «Παρατράγουδα» της Αννίτας Πάνια, με τα σκουπίδια της κάθε Μηλιαρέση, διαμορφώνοντας ένα αποπνιχτικό τηλεοπτικό τοπίο. Ενα τοπίο που τις μεταμεσονύχτιες ώρες γίνεται πιο σκληρό, πιο πορνό και σέξι.

Μπροστά σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, όπου νόμοι και Σύνταγμα καταπατούνται, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης επιχείρησε να παρέμβει. Εξέδωσε οδηγία, τονίζοντας ότι τέτοιου είδους εκπομπές τείνουν να μετατρέψουν σε «οργουελιανό τοπίο» την ψυχαγωγία. Προειδοποίησε μάλιστα ότι ενδέχεται ν' αλλάξει η ώρα μετάδοσης τέτοιου είδους εκπομπών, ενώ οι παραβιάσεις θα ληφθούν αρνητικά υπόψη στη χορήγηση αδειών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας. Οι ιδιοκτήτες όμως και οι υπεύθυνοι των καναλιών αγρόν ηγόρασαν. Ακάθεκτοι συνεχίζουν να διαφημίζουν και να προβάλλουν τα υποπροϊόντα τους, να εξαγοράζουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, προκειμένου να πλουτίζουν ακόμη περισσότερο.


Κ. Α.


Από το φαρισαϊσμό στην τηλεοπτική μαστροπεία!

Τις προάλλες, ο κ. Καψής είχε αφιερώσει μεγάλο μέρος του δελτίου ειδήσεων του ΑΛΦΑ σε αναλύσεις και σε τηλεπαράθυρα με θέμα, τι άλλο, το «Μπαρ» του ΜΕΓΚΑ. Να πώς ξεκίνησε την εμβριθή του ανάλυση και τη συζήτηση με τους καλεσμένους του, μεταξύ των οποίων ο εκλεκτός τηλεπαραθυρόβιος Κακαουνάκης: «Μα βρε Νίκο - του είπε ο Μανώλης - τώρα για το "Μπαρ" θα μιλάμε, δεν έχουμε τίποτα σοβαρότερο να συζητήσουμε σε αυτόν τον τόπο»;... Ετσι άρχισε η πολύωρη ενασχόληση του δελτίου ειδήσεων του ΑΛΦΑ με το «Μπαρ» του ΜΕΓΚΑ.

Κάποτε αυτή η συμπεριφορά λεγόταν υποκρισία. Τώρα, πλέον, λέγεται και τηλε-φαρισαϊσμός.

***

Οπως έγινε γνωστό - πέραν τον «Μπαρόβιων» ενασχολήσεων - τα τηλεοπτικά κανάλια επιδίδονται πλέον και σε απαγωγές καλεσμένων τους στα τηλεπαράθυρα! Πολύ καλά διαβάσατε. Επιδίδονται ακόμα και σε απαγωγές! Το περιστατικό συνέβη την περασμένη βδομάδα, όταν ο Ευαγγελάτος προχώρησε στην απαγωγή του συμβασιούχου που τον είδαμε στα κανάλια να καρφώνει εκείνη τη σημαία στο στήθος του. Επρόκειτο ο άνθρωπος να πάει στον ΑΛΦΑ να πει τον πόνο του, όμως τον πρόλαβαν οι άνθρωποι του Ευαγγελάτου και αντί για τον ΑΛΦΑ τον πήγαν στον ΑΛΤΕΡ. Κατόπιν αυτών ο κ.Καψής εξέδωσε ανακοίνωση και κατήγγειλε το ΑΛΤΕΡ που του έκλεψε τον καλεσμένο...

Σε ό,τι μας αφορά, σε μια προσπάθεια συμβιβασμού και για να μη δούμε ως αντίποινα να στήνει καραούλι ο Καψής στον Ευαγγελάτο, για να είναι ο ΑΛΦΑ, που αυτή τη φορά θα κλέψει τον καλεσμένο του Αλτερ, προτείνουμε και στον κ.Ευαγγελάτο και στον κ.Καψή να λένε μαζί το δελτίο. Και στον Αλφα και στον Αλτερ. Κι αν τα βρουν μεταξύ τους, μετά θα μπορούν να κλέβουν καλύτερα τους καλεσμένους του Χατζηνικολάου! Ε; Δεν είναι καλή η ιδέα;

***

Οσο για την κυρία Στεφανίδου - στο Αλτερ είναι κι αυτή - μετά την ανάλυση της φυσιογνωμίας του Μπους και του Μπιν Λάντεν, προσέλαβε φυσιογνωμιστή που αυτή τη φορά μάς ανέλυσε τη φυσιογνωμία του... Νάιδα. Δεν ξέρετε ποιος είναι ο Νάιδας; Κακώς. Πρόκειται περί «παίκτου» του «Μπαρ», που την «κοπάνησε» από το «Μπαρ» και η Στεφανίδου προσέλαβε φυσιογνωμιστή για να μας εξηγήσειμ γιατί την «κοπάνησε» ο Νάιδας...

Κοντά στα ανωτέρω, ας προσθέσουμε, το τελευταίο: Η εταιρία παραγωγής του «Μπιγκ Μπράδερ», όπως αποκάλυψε ο «Ρ», στέλνει υπεύθυνες δηλώσεις στα γυμνάσια της Αθήνας, για να προσελκύσει μαθητόκοσμο που θα κάνουν τις «γλάστρες» στα γυρίσματα του ΑΝΤΕΝΝΑ. Ανήλικα παιδιά, τα ψαρεύουν μέσα στα σχολεία τους, για να τα κάνουν «μπιγκ-μπραδεράκια»...

***

Χτες, σε ευυπόληπτο έντυπο, στα «ΝΕΑ» του κ.Λαμπράκη, δημοσιεύτηκε το ακόλουθο κείμενο, για να προσελκύσει τους αναγνώστες στους καμπινέδες του «Μπαρ»: «Οταν ο Αρης (σ.σ: παίκτης του Μπαρ) γνώρισε τη Στέλλα (σ.σ: ομοίως) στο Μπαρ του ΜΕΓΚΑ... του γύρισε το μάτι σαν φρουτάκι! Ξύπνησε μέσα του το ζώο. Η ζουμερή διάπλασή της του θύμιζε κάτι από το Πανόραμα Θεσσαλονίκης... Αλλά και η Στέλλα ήταν να μη νιώσει την ανάσα του Βαρδάρη πάνω της. Ρίγησε σύγκορμη... Το φλερτ άρχισε από το καθιστικό και συνεχίστηκε σε άλλο χώρο, εκεί όπου "ακόμα και ο βασιλιάς πηγαίνει μόνος του". Ουδείς γνωρίζει τι έγινε σαν έκλεισε η πόρτα της τουαλέτας πίσω τους... Και έτσι οι τηλεθεατές του "Μπαρ" από τη μικρή οθόνη δεν είδαν παρά τις σκιές (με... υποψίες θερμών περιπτύξεων) πίσω από την κλειστή πόρτα»...

Η συνέχεια (της προστυχιάς) επί της οθόνης.

***

Ποιο είναι το συμπέρασμα: Το συμπέρασμα είναι ότι εδώ πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα νέο φαινόμενο που περιλαμβάνει τα πάντα: Ξεκινήσαμε με την αναγωγή της ευτέλειας και της ασημαντότητας σε «είδηση», περάσαμε στην αποθέωση του κογκλάβιου της πολιτικής αφασίας και φτάσαμε στις απαγωγές έως και στην τηλεοπτική μαστροπεία! Είχαν προηγηθεί φυσικά οι αυτοκτονίες, λόγω των «ριάλιτι σόου».

Οι άμεσα υπεύθυνοι προαγωγοί της αθλιότητας, που θέλουν να βγάλουν στο κλαρί μια ολόκληρη κοινωνία, έχουν όνομα. Είναι οι γνωστοί ευυπόληπτοι κύριοι ιδιοκτήτες των καναλιών. Αυτοί είναι οι ηθικοί αυτουργοί της τηλεοπτικής μαστροπείας στην οποία, μάλιστα, καλούν το κοινό να «συμμετέχει»! Οι κύριοι κύριοι μεγαλοεργολάβοι, βιομήχανοι και λοιποί ευεργέτες που τυγχάνουν ιδιοκτήτες των καναλιών, σε αυτούς ανήκουν τα τηλεοπτικά χαμαιτυπεία, σε αυτούς ανήκουν τα «Μπαρ» και οι «Μπιγκ Μπράδερ» σε αυτούς «ανήκουν» οι Μικρούτσικοι, οι Ευαγγελάτοι και τα «μηχανάκια» της AGB. Αυτή είναι η «πραμάτεια» τους. Και την ξερνάνε πάνω μας. Καθημερινά.


Ν. Μπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ