Δε συμφωνούν για το μέλλον της Fiat, οι δύο αδελφοί Ανιέλι (Agnelli). Ο 82χρονος Giovanni Agnelli, επίτιμος πρόεδρος του ομίλου Fiat, δε θέλει να εγκαταλείψει τον τομέα των αυτοκινήτων, παρ' όλες τις οικονομικές δυσκολίες, ενώ ο μικρότερος αδελφός του, ο 67χρονος Umberto, ο οποίος χειρίζεται τα οικονομικά της οικογένειας, τρέμει περιμένοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου και δείχνει απρόθυμος να περιμένει μέχρι τις 25 Ιούλη. Προφανώς ο Umberto ανήκει σε αυτούς που υποστηρίζουν την άμεση πώληση της «Fiat Auto» προτού πάψει να ισχύει η πρόταση της GM για εξαγορά του υπόλοιπου 80% της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Απέναντι όμως σε αυτή την άποψη βρίσκεται ο «πατριάρχης» της Fiat, Giovanni Agnelli, ο οποίος θεωρεί αδιανόητο το ενδεχόμενο μιας Fiat χωρίς αυτοκίνητα. Ο τελευταίος μάλιστα διαβεβαίωσε τα 660 υψηλόβαθμα στελέχη του ότι: «Η Fiat βρίσκεται σε καλά χέρια. Περισσότερο από το μισό του ομίλου δεν αντιμετωπίζει προβλήματα».
Διαθέτει συμπαγές αμάξωμα, αλλά με ύψος 1,62 μέτρα είναι αρκετά ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες. Είναι σπορ, οικολογικό και αποτελεί την πιο πρόσφατη σχεδιαστική μελέτη μονοκάμπινου van της Opel. Ονομάζεται «Concept M» και θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 7-17 του Μάρτη 2002
Το πειραματικό όχημα παρουσιάζει ομοιότητες με το Zafira, θεωρείται ο άμεσος διάδοχος πρωτότυπων οχημάτων, όπως το «Frogster» και «Signum», από τα οποία δανείζεται αρκετά στοιχεία. Το «Concept M» έχει μήκος 4,05 μ. και πλάτος 1,78 μ. αλλά χάρη στο πρωτοποριακό εσωτερικό του προσφέρει άνεση και αρκετές δυνατότητες εφαρμογής επαναστατικών λύσεων στο μέλλον. Οι επιβάτες μπορούν να κάθονται σε τέσσερα ανεξάρτητα, αναπαυτικά καθίσματα σπορ εμφάνισης, στα οποία έχει δοθεί μεγάλη προσοχή ειδικά στην περιοχή των ώμων.
Εχοντας υιοθετήσει αρκετά στοιχεία πολυμορφικής σχεδίασης, διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους, εκτός από το χώρο αποσκευών και στην κονσόλα οροφής (με ενσωματωμένο σύστημα DVD) καθώς και στην κεντρική κονσόλα. Το cockpit του «Concept M» διαθέτει PDA (Personal Digital Assistant) « Προσωπικό Ψηφιακό Βοηθό», με τον οποίο ο οδηγός μπορεί, μεταξύ των άλλων, να ρυθμίζει το σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού και να έχει πρόσβαση στο Ιντερνετ. Επίσης, υπάρχει ένα μόνιτορ που προβάλλει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τον οδηγό.
Sportidea |
**
Παρελθόν αποτελεί για την Formula 1 η Prost Grand Prix. Η ομάδα δεν κατάφερε να εμφανίσει στο δικαστήριο τους επενδυτές που θα κάλυπταν το χρέος της ομάδας, και η γαλλική Δικαιοσύνη αποφάσισε τη διάλυση της εταιρίας του Alain Prost. Ο πολυπρωταθλητής δήλωσε: «Θα κάνω ό,τι μπορώ για να επιστρέψω. Είχαμε δημιουργήσει μια αληθινή ομάδα, την καλύτερη πιστεύω, αλλά δεν είχαμε το απαραίτητο εισόδημα». Η ομάδα δημιουργήθηκε το 1997 και συμμετείχε σε 83 αγώνες, χωρίς όμως να καταφέρει να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες. Η αρχή του τέλους ξεκίνησε με την απώλεια των εργοστασιακών κινητήρων της Peugeot στο τέλος του 2000 και της χορηγίας από γαλλική καπνοβιομηχανία. Η Prost είναι η πρώτη ομάδα που διαλύεται μετά τη Lola το 1997. Οι 200 υπάλληλοι της ομάδας θα απολυθούν, ενώ ο Heinz-Harald Frentzen κινδυνεύει να μείνει εκτός του φετινού πρωταθλήματος, αφού δε δέχτηκε την πρόταση της Arrows και προτίμησε να παραμείνει στη γαλλική ομάδα.
***
Ο νεαρός Mark Webber θα είναι ο δεύτερος οδηγός της Minardi για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 2002, όπως ανακοίνωσε επίσημα η αγγλοϊταλική ομάδα. Ο 25χρονος Αυστραλός, ο οποίος κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο περσινό πρωτάθλημα της Formula 3000, δήλωσε: «Η είσοδος στη Formula 1 είναι ένα σημαντικό σημείο της καριέρας μου. Γι' αυτό αγωνιζόμουν τα τελευταία επτά χρόνια. Είναι φανταστικό να ξεκινώ μια νέα καριέρα έχοντας δίπλα μου τον Paul Stoddart, με τον οποίο έχω συνεργαστεί και στο παρελθόν στην F 3000. Ανυπομονώ να ξεκινήσω». Ο Mark Webber θα πλαισιώσει τον Μαλαισιανό Alex Yoong. Ο επικεφαλής της ομάδας, Paul Stoddart, αισιοδοξεί ότι φέτος θα είναι μια διαφορετική καλύτερη Minardi, έτοιμη να κάνει ένα σημαντικό βήμα στην πορεία της στη Formula 1.
Το Prius αποτελεί το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Η Toyota παρουσίασε το μοντέλο του 2002, το οποίο έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις σε σύγκριση με αυτό του 2001. Ως υβριδικό όχημα, συνδυάζει έναν ικανό βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα αθόρυβο ηλεκτρικό μοτέρ. Η χωρητικότητα του κινητήρα του είναι 1,5 λίτρα και η απόδοσή του φτάνει τους 70 ίππους. Το υβριδικό σύστημα, επιτρέπει την κίνηση είτε με τη χρήση μόνο ηλεκτρικής ενέργειας, είτε με βενζίνη, ενώ μπορεί να γίνει συνδυασμός και των δύο. Η ισχύς που παρέχει το κάθε σύστημα, ελέγχεται συνεχώς και εξαρτάται από την ταχύτητα και το φορτίο του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό του το Prius χαρακτηρίζεται από τα υπερυψωμένα καθίσματα που προσφέρουν ορατότητα, ενώ και το σύνολο της σχεδίασης κατατείνει στην άνεση και τη λειτουργικότητα. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, φρένα με σύστημα ABS, κλιματισμό με αυτόματο σύστημα ελέγχου, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα και ραδιοκασετόφωνο, ενώ υπάρχει επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης συστήματος πλοήγησης.