ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 13 Γενάρη 2002
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Ψηλά και φέτος οι πωλήσεις

Πτώση μόλις 3,4%, με το ετήσιο σύνολο να φθάνει τις 280.212 πωλήσεις, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων

Ανεπηρέαστη έμεινε τελικά η ελληνική αγορά από τη διεθνή κρίση, αλλά και από τις Κασσάνδρες που προέβλεπαν ότι μετά από τη χρονιά ρεκόρ του 2000 και τις 290.216 πωλήσεις θα υπήρχε μια μεγάλη πτώση, αφού τα περιθώρια απόκτησης αυτοκινήτου είχαν εξαντληθεί. Τελικά η πτώση ήταν μόλις 3,4%, με το ετήσιο σύνολο να φθάνει τις 280.212 πωλήσεις, σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό του ΣΕΑΑ. Αυτό το αποτέλεσμα μάλιστα θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο, αν ο Δεκέμβρης δεν ήταν χειρότερος από τον αντίστοιχο περσινό κατά 12,3%, με μόλις 12.478 πωλήσεις έναντι των 14.231 πέρσι. Στην πρώτη θέση βρέθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα η Peugeot, που κατέκτησε μερίδιο αγοράς 9,64% και ήταν η μόνη εταιρία που πραγματοποίησε άνοδο και μάλιστα της τάξης του 80%, όταν όλες οι άλλες εταιρίες της πρώτης δωδεκάδας είχαν πτώση. Αν αυτά πάντως έχουν να κάνουν με το τέλος του χρόνου, στη διάρκεια του 2001 αυτός που εβρυχάτο πιο δυνατά ήταν η Opel, που αναδείχτηκε πρωταθλητής των πωλήσεων και η οποία διέθεσε συνολικά στην αγορά 29.021 αυτοκίνητα, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 10,36%. Η άνοδος της Opel κατά 23,5% στηρίχτηκε στην πληρότητα της γκάμας που προτείνει ένα απόλυτα ανταγωνιστικό μοντέλο σε κάθε εμπορική κατηγορία, με τις πωλήσεις να ανεβαίνουν από τις 23.491 του 2000 στις 29.021 το 2001. Μεγάλη ικανοποίηση επικρατεί και στην εδώ αντιπροσωπεία της Ford, η οποία πούλησε 51,65% περισσότερα αυτοκίνητα και ανέβηκε στην 11η θέση. Εντυπωσιακή ήταν επίσης η άνοδος της Skoda στην 14η από τη 18η θέση με ποσοστιαία αύξηση κατά 77%. Πολύ θετικά ήταν τα αποτελέσματα για την Audi και τη Smart, που αύξησαν τις πωλήσεις τους σε ποσοστό 35,1% και 41,4% αντίστοιχα. Αντίθετα, άσχημη ήταν η χρονιά για όλες σχεδόν τις ιαπωνικές και κορεατικές εταιρίες, που είδαν τα μερίδια αγορά τους να μειώνονται σε ποσοστά, που σε ορισμένες περιπτώσεις πλησίασαν το 50%. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν η Mazda (-49,2%) και η Kia (-48,8%), ενώ σημαντικά μειωμένες ήταν και οι πωλήσεις της Nissan σε ποσοστό 29,3%. Εξαίρεση αποτέλεσε η Suzuki, η οποία βελτίωσε τα ποσοστά της κατά 5,6%. Η Toyota έπεσε δύο ακόμα θέσεις στην κατάταξη και βρέθηκε τέταρτη κάτω από τις Opel, Hyundai και Fiat, ενώ χαμηλότερη ήταν και η ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα, αφού τόσο οι πωλήσεις των γερμανικών Mercedes και BMW όσο και των Jaguar και Saab ακολούθησαν πτωτική πορεία.

Το DAF LF φορτηγό της χρονιάς

Διεθνές Φορτηγό της χρονιάς 2002 αναδείχτηκε το DAF LF από επιτροπή που αντιπροσωπεύει περιοδικά επαγγελματικών αυτοκινήτων από είκοσι ευρωπαϊκές χώρες.

Το DAF LF πρώτευσε συγκεντρώνοντας 87 βαθμούς, έναντι 80 του Volvo FH12 και 29 του Renault Magnum. Τα DAF LF ξεκινούν από 3 τόνους και φθάνουν έως τους 13, κινούνται από τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες της Paccar με σύστημα common-rail, αποδίδουν μεγάλη ελκτική ισχύ και ροπή, ενώ συνδυάζουν και τη χαμηλή κατανάλωση. Τα πλαίσια όλης της σειράς είναι σχεδιασμένα με επίπεδη επιφάνεια και αναμονές στήριξης, στοιχεία που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους και του χρόνου τοποθέτησης υπερκατασκευών. Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση, έχει μεγάλα παράθυρα, αεροδυναμικό σχεδιασμό και έχει ενσωματώσει στοιχεία από μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Ο μικρός κύκλος στροφής διευκολύνει τις αστικές μετακινήσεις, ενώ και ο σχεδιασμός και η τοποθέτηση χειριστηρίων είναι στη λογική της εύκολης οδήγησης. Αεριζόμενα δισκόφρενα και ABS είναι εγγυητές για τα στάνταρ της παθητικής ασφάλειας. Η επιτροπή εξήρε την τακτική της DAF να εξελίσσει τα φορτηγά της σε συνεργασία με τους κατόχους των φορτηγών και γι' αυτό ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις τους. Η βράβευση θα γίνει στις 6 Φλεβάρη, πρώτη ημέρα της Διεθνούς Εκθεσης φορτηγών στο Αμστερνταμ.

Διακρίσεις για το VITARA

Το νέο Suzuki Grand Vitara XL-7 ανακηρύχτηκε «4Χ4 της χρονιάς» από το έγκυρο περιοδικό «New Zealand Company Vehicle Magazine», έχοντας μάλιστα να αντιμετωπίσει εξαιρετικά ανταγωνιστικά μοντέλα όπως τα BMW X5, Land Rover Freelander και Ford Escape.

Σημαντικό ρόλο έπαιξαν η απόδοση του κινητήρα του, οι εκτός δρόμου δυνατότητές του, που χαρακτηρίστηκαν εξαιρετικές, καθώς και οι άπλετοι χώροι του. Στις ΗΠΑ, το XL-7 χαρακτηρίστηκε ως κορυφαίο 4Χ4 στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, μετά από σχετικές δοκιμές που πραγματοποίησε το αυτόνομο ινστιτούτο IIHS* (Insurance Institute for Highway Safety). Οι δοκιμές πρόσκρουσης στις οποίες το IIHS* υποβάλλει τα αυτοκίνητα, είναι πλαγιομετωπικές με ταχύτητα 40 μιλίων την ώρα. Στη συγκεκριμένη δοκιμή, το XL-7 απέσπασε το χαρακτηρισμό «good». Τα υπό δοκιμή αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται ως «good», «acceptable», «marginal», ή «poor». Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η κατάταξη του ανταγωνισμού, καθώς τα 4Χ4 που κατάφεραν να αποσπάσουν την κορυφαία διάκριση στη σχετική δοκιμή, ήταν τα BMW X5, Mercedes ML, Land Rover Discovery, Lexus RX 300 και Acura MDX, μοντέλα δηλαδή ακριβότερα κατά 5.000 - 10.000 δολάρια.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ