ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 9 Δεκέμβρη 2001
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Citroen C5

Σύμφωνα με τον Euro NCAP καλές μπορούν να χαρακτηριστούν οι «επιδόσεις» της Citroen C5, αν και μία από τις πόρτες του μοντέλου άνοιξε κατά τη διαδικασία της πλευρικής πρόσκρουσης. Ακολούθησε νέα δοκιμή με άλλο αυτοκίνητο, όπου η πόρτα παρέμεινε κλειστή, αλλά μετακινήθηκε προς το εσωτερικό. Πάντως η καμπίνα των επιβατών παρέμεινε σχεδόν ανέπαφη, προσφέροντας ζωτικό χώρο, ενώ η πόρτα του οδηγού άνοιξε εύκολα μετά τη μετωπική πρόσκρουση. Σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα ο οδηγός διατρέχει κίνδυνο τραυματισμού στο στήθος από πρόσκρουση με το τιμόνι και η τελική βαθμολογία ήταν 4 αστέρια.

BMW 3

Μάλλον δεν αποτελούν επιτυχία τα 4 αστέρια που απέσπασε η σειρά 3 της BMW. Η εταιρία επιδιώκει την κορυφή στον τομέα της ασφάλειας, αλλά η χαμηλή επίδοση στη δοκιμή των πεζών και κάποιοι κίνδυνοι τραυματισμού σε πόδια, στήθος και κοιλιά μάλλον θα ξαναστείλουν τους σχεδιαστές στα γραφεία τους...

Opel Vectra

Το νέο Opel Vectra είναι έτοιμο αλλά το υπάρχον μοντέλο κατάφερε, παρά τα χρονάκια του, να αποσπάσει τρία αστέρια. Το μοντέλο του 2001 χάρη στους επιπλέον αερόσακους και στους προεντατήρες των ζωνών διεκδίκησε τα τέσσερα αστέρια στις μετωπικές και πλευρικές δοκιμές.

Skoda Octavia

Πολύ θετικά είναι τα αποτελέσματα για το Skoda Octavia του 2001, που παρέχει μια ασφαλέστατη καμπίνα αν και κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης παρατηρήθηκε υποχώρηση του δαπέδου, το στήθος και τα κεφάλια των επιβατών δέχονται αρκετά μεγάλες δυνάμεις, ενώ υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού του κάτω μέρους των ποδιών των επιβατών. Τα 4 αστέρια σίγουρα δείχνουν ότι πρόκειται όντως για ένα γερμανικό αυτοκίνητο.

Volvo S60

Στα γνωστά επίπεδα ασφάλειας η Volvo, διαθέτει το S60 που με 4 αστέρια χαρακτηρίζεται ένα από τα πιο ασφαλή μοντέλα στην κατηγορία, το οποίο παρουσιάστηκε κορυφαίο στις πλευρικές συγκρούσεις, με τους αερόσακους να προστατεύουν ικανοποιητικά τους επιβάτες παρέχοντας υψηλά επίπεδα και στους μικρούς σε ηλικία. Αυτό που στέρησε την ανώτατη διάκριση, ήταν οι μετωπικές συγκρούσεις, όπου υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού στο στήθος.

Ford Mondeo

Η Ford παρουσίασε το Mondeo με βελτιώσεις που αφορούν στην κολόνα του τιμονιού και στην προστασία των ποδιών των επιβατών. Η κατασκευή των νέων μοντέλων ξεκίνησε στις 5 Νοέμβρη 2001 και γι' αυτό δεν ανακοινώθηκαν αποτελέσματα. Στις πρώτες δοκιμές, το Mondeo είχε αποσπάσει τέσσερα αστέρια.

Hyundai Elantra

Μπορεί να έχει κάνει μεγάλες προόδους η Hyundai αλλά στα crash tests δεν τα κατάφερε. Στο Elantra των δοκιμών, ο αερόσακος και η ζώνη ασφαλείας δεν προστάτεψαν ικανοποιητικά τον οδηγό, επιτρέποντας στο σώμα του να χτυπήσει στο τιμόνι. Το πάτωμα παραμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, το κάθισμα του οδηγού μετακινήθηκε ενώ χαλάρωσε η ζώνη ασφαλείας. Τέλος, το κεφάλι και το στήθος προσέκρουσαν στο τιμόνι, με αποτέλεσμα η βαθμολογία να περιοριστεί στα 3 αστέρια.

Rover 25

Η αδυναμία στις πλευρικές συγκρούσεις που συνεπάγεται η απουσία πλευρικών αερόσακων, περιόρισε στα 3 αστέρια το Rover 25, όπως και στις προηγούμενες δοκιμές το 2000

Peugeot 406

Το Peugeot 406 βελτίωσε τη βαθμολογία του, που ήταν μόλις 2 αστέρια από το 1997. Το μοντέλο του 2001 κατάφερε να κερδίσει 3 κυρίως για τη δομή του αμαξώματος και τις ζώνες ασφαλείας. Το 406 διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του αερόσακου του συνοδηγού, με συνεχώς αναμμένη ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό, γεγονός που επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος.

Peugeot 307

Αυτοκίνητο της χρονιάς 2002 το Peugeot 307 δεν κατάφερε να κερδίσει και τον αντίστοιχο τίτλο στον τομέα της ασφάλειας. Το γαλλικό μοντέλο τα κατάφερε πάντως πολύ καλά βαθμολογούμενο με τέσσερα αστέρια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το κεφάλι του οδηγού χτύπησε στο τιμόνι και του συνοδηγού στο ταμπλό, αυξάνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

Alfa Romeo 147

Στα γνωστά μέτρια επίπεδα ασφαλείας η 147 της Alfa Romeo, που προβλημάτισε στις μετωπικές συγκρούσεις, αφού λύγισε η μπροστινή κολόνα, κατέρρευσε η πόρτα του οδηγού και το ταμπλό μετακινήθηκε προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να χτυπήσει ο οδηγός το κεφάλι του στο τιμόνι. Πολύ καλύτερα τα κατάφερε στις πλευρικές συγκρούσεις, με αποτέλεσμα η βαθμολογία να διαμορφωθεί στα 3 αστέρια.

Honda Stream

Το νέο πολυχρηστικό όχημα Stream της Honda διαθέτει ένα ασφαλέστατο αμάξωμά στις ισχυρές συγκρούσεις, αυτό όμως που η κατασκευάστρια εταιρία θα πρέπει να επανεξετάσει είναι η ασφάλεια των πεζών, τομέας που απέσπασε τρία αστέρια. Πάντως, χάρη στο σύστημα των πλευρικών αερόσακων, το οποίο λειτούργησε άψογα, η τελική βαθμολογία ήταν 4 αστέρια.

Καλά, αλλά όχι άριστα

Δεν τα κατάφεραν να αριστεύσουν τα 12 νέα μοντέλα στον κύκλο δοκιμών του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP, που δόθηκαν στη δημοσιότητα στις 27 του Νοέμβρη 2001. Η συμπεριφορά των νέων αυτοκινήτων σε καταστάση σύγκρουσης, αν και έχει παρουσιάσει βελτίωση, δεν έφθασε στο σημείο να κατακτήσει τα πολυπόθητα πέντε αστέρια, με εξαίρεση το Renault Laguna, που παραμένει το μόνο αυτοκίνητο με την ανώτατη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης

Στα crash tests του EuroNCAP δοκιμάστηκαν τα μοντέλα της κατηγορίας των μεγάλων οικογενειακών: BMW 3, Citroen C5, Ford Mondeo, Skoda Octavia, Volvo S60, Hyundai Elantra, Opel Vectra, Peugeot 406, ενώ δοκιμάστηκαν επίσης το νέο Honda Stream και τα μικρομεσαία Peugeot 307 και Alfa 147 καθώς και το Rover 25 από την κατηγορία των σούπερ μίνι.

Οι μετωπικές συγκρούσεις πραγματοποιούνται με ταχύτητα 64χλμ./ώρα, οι πλευρικές πραγματοποιούνται με ταχύτητα 50χλμ./ώρα ή με 25χλμ./ώρα, ανάλογα με τα μέσα που χρησιμοποιούνται. Οι δοκιμές για τους πεζούς αφορούν στο πόσο προστατεύει το όχημα τους πεζούς στην περίπτωση που ο οδηγός φρενάρει το αυτοκίνητο με 40χλμ./ώρα.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ