...και για τα καταχρεωμένα νοικοκυριά voucher συμβουλευτικής!
Eurokinissi |
Ακόμα πιο εξοργιστική η τοποθέτηση του εισηγητή της πλειοψηφίας Στ. Σιμόπουλου, ο οποίος κόμπαζε απ' το βήμα της Βουλής για τον μεταρρυθμιστικό οίστρο της κυβέρνησης, παρότι όπως ανερυθρίαστα υποστήριξε τελεί υπό καθεστώς «εκβιασμού απ' τους αγρότες»!
Οι απειλές, η καταστολή, η συκοφαντία όχι μόνο δεν κάμπτουν τον αγώνα των αγροτών, αλλά δυναμώνουν το αγωνιστικό τους πείσμα, ήταν η απάντηση της ειδικής αγορήτριας του ΚΚΕ Μαρίας Κομνηνάκα, προσθέτοντας πως ο αγώνας τους είναι δίκαιος και πρέπει να δικαιωθεί.
Για το νομοσχέδιο, κατήγγειλε τις fast track διαδικασίες και τη σκανδαλώδη διάταξη για τα voucher, τονίζοντας πως οι υπερχρεωμένες λαϊκές οικογένειες και οι μικροί επαγγελματίες δεν χρειάζονται συμβουλές ή «ψυχολογική υποστήριξη», αλλά ουσιαστικά μέτρα προστασίας του εισοδήματος και της περιουσίας τους απέναντι στην ασυδοσία τραπεζών, funds και servicers.
Επισήμανε επίσης ότι στο άρθρο 200 θεσπίζεται νέα έκπτωση έως και πλήρης απαλλαγή φόρου χωρητικότητας για πλοία δεύτερης κατηγορίας υπό ξένη σημαία, που αφορά τη μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων εφοπλιστών. «Είναι μια ακόμη φοροελάφρυνση, που έρχεται να προστεθεί στον φορολογικό παράδεισο που ήδη απολαμβάνουν», τόνισε η Μαρία Κομνηνάκα.
Για το καθαυτό περιεχόμενο του νομοσχεδίου, αναφέρθηκε στην έντονη υποστελέχωση των υπηρεσιών που διαχειρίζονται κοινωφελείς περιουσίες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους 22 υπαλλήλους που καλούνται να χειριστούν όλες τις υποθέσεις της Αττικής. Τόνισε ότι αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα συνειδητής πολιτικής επιλογής, ώστε να προχωρούν όλα μέσω outsourcing. «Φτιάχνετε, λοιπόν, και εδώ έναν υπερφορέα που θα συγκεντρώσει τη διαχείριση του συντριπτικού μέρους των κοινωφελών περιουσιών με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, με ένα διοικητικό συμβούλιο που ουσιαστικά θα διορίζεται κατ' επιλογή της εκάστοτε κυβέρνησης», σημείωσε η Μ. Κομνηνάκα, τονίζοντας πως η βασική στόχευση αυτού του φορέα με «δημόσιο κέλυφος» θα είναι «η ένταξη όλων αυτών των περιουσιών στη μεγάλη δεξαμενή δημόσιων περιουσιών για διαχείριση και εκμετάλλευση από επενδυτές, μεγάλα funds και άλλους ευεργέτες».
Ειδική αναφορά έκανε στις προβλέψεις για το Ζάππειο κληροδότημα καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας από την ακρόαση φορέων και απ' το ΔΣ του νέου φορέα διαχείρισης και την προσπάθεια να παρακαμφθεί αμετάκλητη απόφαση του Αρείου Πάγου απαγορευτική σε ιδιώτες να βάλουν χέρι στη διαχείριση του κληροδοτήματος.
Στους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς για τη διάταξη του νομοσχεδίου που παραχωρεί τη χερσαία ζώνη του λιμένα Ελευσίνας στην Τοπική Διοίκηση, αλλά και για τις τροπολογίες που κατατέθηκαν με τα μέτρα για τους πληγέντες κατά την πυρκαγιά στο Μάτι και την πλημμύρα στη Μάνδρα απάντησε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Τσοκάνης.
Σημείωσε μεταξύ άλλων πως μόλις πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση, με τις πλάτες και των άλλων κομμάτων, έδωσε γη και ύδωρ στους Αμερικανούς και το ΝΑΤΟ, παραδίδοντάς τους όλο το παραλιακό μέτωπο από τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά μέχρι τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, προκειμένου να το διαμορφώσουν σε ενεργειακό κόμβο, σε πεδίο ανταγωνισμών απέναντι στο κινεζικό λιμάνι της COSCO, με τον κίνδυνο μεγάλων αντιποίνων σε βάρος του λαού της Δυτικής Αττικής. Και σήμερα - τόνισε - πάτε να χρυσώσετε το χάπι με το παραλιακό μέτωπο, διερωτώμενος «με τι λεφτά οι δήμοι θα το διαμορφώσουν; Και τι περιβάλλον θα υπάρχει σε αυτό το παραλιακό μέτωπο, που θα πηγαινοέρχονται τα φορτηγά γεμάτα LNG, αέριο, πετρελαιοειδή και άλλα επικίνδυνα τοξικά απόβλητα χωρίς κανένα μέτρο προφύλαξης, χωρίς καμία μελέτη και καμία υποδομή; Σε ένα περιβάλλον που ήδη πεθαίνουν από καρκινογενέσεις, από πνευμονοπάθειες και από καρδιοπάθειες και που συσσωρεύεται ακόμα περισσότερο εκρηκτική ύλη με την παράδοση στους Αμερικανούς της περιοχής, με κίνδυνο μεγάλου βιομηχανικού ατυχήματος».
Με «φανφάρες» περί αναβάθμισης της Εγνατίας, ενίσχυσης της ασφάλειας και οικονομικού οφέλους για τη χώρα συνολικά υπερασπίστηκε η κυβερνητική πλειοψηφία, τη Δευτέρα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, στο οποίο περιλαμβάνεται και η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού και του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας, ενός οδικού άξονα στρατηγικής σημασίας, ο οποίος μετατρέπεται σε «ιδιωτικό δρόμο» και παραδίδεται προς εκμετάλλευση και άγρα κερδών στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - «Egis Projects» για τα επόμενα 35 χρόνια! Ο «παραχωρησιούχος» παραλαμβάνει έτοιμο στο πιάτο ένα πάγιο απίστευτης αξίας, άνω των 7 δισ. ευρώ!
Οπως τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, «αποκαλύπτεται έτσι και ο ρόλος του κράτους - συλλογικού καπιταλιστή, που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός τόσο σύνθετου και δύσκολου έργου, τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους, φτάνοντας μάλιστα να κατασκευάζει ακόμα και τα διόδια τα οποία παραχωρούνται, φυσικά, μαζί με τα έσοδά τους στον ιδιώτη παραχωρησιούχο!». Επίσης «αποδεικνύεται και με τη συγκεκριμένη περίπτωση ότι τα λεγόμενα "εμβληματικά έργα" φορτώνονται και δυο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού, που αφού πλήρωσε τόσα και τόσα για την κατασκευή της Εγνατίας Οδού, θα συνεχίσει να πληρώνει και για τη λειτουργία και για τη χρήση της».
Θυμίζουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης υπογράφηκε τον Μάρτη του 2024 και ένας από τους όρους της υπογραφής της ήταν η άμεση αύξηση των διοδίων από 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο στα 4 λεπτά και γρήγορα στα 7 λεπτά, μαζί με την κατάργηση των διευκολύνσεων στους ανέργους και στις τοπικές κοινωνίες. Επιπλέον, με τη νέα σύμβαση παραδίδεται και το φιλέτο της συντήρησης, αναβάθμισης και ολοκλήρωσης των κάθετων αξόνων, ένα νέο δηλαδή πακέτο έργων που και αυτό θα το χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός.
«Με λίγα λόγια, φτάνουμε τώρα στην τελευταία πράξη του έργου, του δράματος της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενοι», σημείωσε ο Γ. Δελής, καταγγέλλοντας ότι την ιδιωτικοποίηση την υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, κάτι άλλωστε που φρόντισε με νόημα να επισημάνει και ο αρμόδιος υπουργός κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή.
«Πρόκειται, το δίχως άλλο, για τη συνέχεια και κλιμάκωση μιας πολιτικής στον τομέα των οδικών υποδομών - συγκοινωνιών που είναι εχθρική απέναντι στα συμφέροντα του ελληνικού λαού», συνέχισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, προσθέτοντας πως δεν είναι μόνο το πόσο ακριβά πληρώνει ο λαός δρόμους σαν την Εγνατία - ταυτόχρονα είναι αντιμέτωπος με πολλαπλά συμβάντα ατυχημάτων σε διόδια, π.χ. στον Πολύμυλο Κοζάνης, καθυστέρηση στην υλοποίηση αναγκαίων οδικών έργων, κλεισίματα της Αττικής Οδού λόγω χιονιά.
Ο Γ. Δελής κατήγγειλε ακόμα ότι η σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού έχει και την εξής πρωτοτυπία: Για κύρωση δεν έρχεται μόνο η αρχική υπογεγραμμένη σύμβαση του Μάρτη του 2024, αλλά και η τροποποίησή της που υπογράφηκε την περασμένη Πέμπτη 4 Δεκέμβρη, δηλαδή πριν ακόμα προλάβει να κυρωθεί η αρχική! Τροποποίηση με την οποία αλλάζουν αρκετοί όροι της αρχικής σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε όφελος της παραχωρησιούχου ιδιωτικής εταιρείας και σε βάρος του Δημοσίου, σε σημείο που να εκφράζονται βάσιμοι φόβοι ότι το πραγματικό τίμημα μπορεί να μειωθεί μέχρι και κάτω από το μισό του αρχικού των 1,5 δισ. ευρώ!
Σε ό,τι αφορά την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, με αυτή δίνεται η δυνατότητα στην παραχωρησιούχο ιδιωτική εταιρεία να αποκτήσει την αποκλειστική αρμοδιότητα της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών.
Τέλος, για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του δεύτερου σε μέγεθος αεροδρομίου της χώρας, στο Καστέλι Πεδιάδας του Ηρακλείου Κρήτης, ο Γ. Δελής κατήγγειλε πως ο λαός χρεώνεται το κόστος ενός ιδιωτικού αεροδρομίου και των υποδομών που θα απαιτήσει η λειτουργία του.
Με την κατάθεση του πρώην προέδρου της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) Χρήστου Ράμμου γύρω από τις ενέργειες και ενδεχόμενες παραλείψεις της Αρχής κατά τη διερεύνηση του σκανδάλου των υποκλοπών μέσω του λογισμικού Predator, συνεχίστηκε η δίκη στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο.
Οπως έκανε γνωστό, κατά τον έλεγχο της ΑΔΑΕ στην ΕΥΠ, στον φάκελο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη δεν εντοπίστηκε η σχετική αίτηση για παρακολούθησή του, παρά μόνο οι αποφάσεις για την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου. Ο Χρ. Ράμμος κατέθεσε πως η ΕΥΠ δεν έδωσε στο κλιμάκιο της ΑΔΑΕ που προχώρησε σε επιτόπια έρευνα, τους φακέλους των στόχων, ισχυριζόμενη ότι είναι ζήτημα προσωπικών δεδομένων και απορρήτου. Μίλησε για κακή συνεργασία με την ΕΥΠ και ότι η υπηρεσία του δεν «είχε και την τελευταία τεχνολογία».
Ανέφερε ότι πήγαν 5 φορές στην ΕΥΠ, στην πρώτη φάση για Κουκάκη - Ανδρουλάκη και στη συνέχεια για τους υπόλοιπους που προστέθηκαν. «Δεν ήταν δυνατό να ψάξουμε τον φυσικό αυτουργό των υποκλοπών. Θα έπρεπε να ψάξουμε όλα τα κτίρια» ανέφερε. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι το Predator είναι παράνομο κατασκοπευτικό λογισμικό και συμπλήρωσε απαντώντας γιατί περιορίστηκαν στα όσα τους απαντούσε η ΕΥΠ, ότι «για να γίνει τυπικός έλεγχος θα έπρεπε να γίνει και ουσιαστική κρίση για την άρση».
Δέκα νέα πρόσωπα καλούνται να καταθέσουν, τα οποία φέρονται να σχετίζονται άμεσα με τις ελεγχόμενες εταιρείες «Krikel» και «Intellexa», όπως ο Αιμίλιος Κοσμίδης, η πιστωτική κάρτα του οποίου έχει προκύψει ως το μέσο πληρωμής μολυσμένου μηνύματος με παραλήπτη τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη.
Tη σθεναρή αντίσταση της ΕΥΠ στο να συνδράμει την ΑΔΑΕ ως προς τον έλεγχο για τις τηλεφωνικές υποκλοπές περιέγραψε το τότε στέλεχος της ανεξάρτητης Αρχής, Στεφ. Γκρίτζαλης. Αυτή η υπόθεση υποκλοπών όχι μόνο δεν ξεκαθαρίζει, αλλά υπάρχει πλήρης συσκότιση, όπως άλλωστε συνέβη με ακόμα πιο κραυγαλέο τρόπο με την πολύμηνη παρακολούθηση του τηλεφωνικού κέντρου του ΚΚΕ, που παρά τις εμπεριστατωμένες καταγγελίες αλλά και τα στοιχεία που έχει δώσει το Κόμμα, δεν διερευνήθηκε ποτέ σε βάθος.