Οπως σημειώνεται στο κάλεσμα:
«Στο ΥΠΠΟ, βιώνουμε καθημερινά την πολιτική του κόστους - οφέλους, όπου η προστασία των μνημείων και οι εργαζόμενοι δεν είναι σε προτεραιότητα:
- Αδιαφορία για επισκέπτες και εργαζόμενους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το αναβατόριο της Ακρόπολης που εν εξελίξει της τουριστικής περιόδου δεν λειτουργεί, δυσχεραίνοντας την προσβασιμότητα ΑμεΑ.
- Οι υποδομές σε Αρχαιολογικούς Χώρους είναι ανύπαρκτες: Κλειστά αναψυκτήρια, ουρές χωρίς σκιά, έλλειψη βασικών παροχών, έλλειψη πόσιμου νερού, κλειστές τουαλέτες - ντροπή(!) για τους επισκέπτες και για το προσωπικό.
Η εμπορευματοποίηση του πολιτισμού βαθαίνει όλο και περισσότερο:
- Οι πριβέ ξεναγήσεις και δεξιώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους (Posidonia Sea Tourism Forum 2025 στη Σπιναλόγκα, εκδήλωση Alpha Mission Delos στη Δήλο που διοργανώνει το World Human Forum, με πρόεδρο την Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, εκδήλωση "Coca Cola" στο Καλλιμάρμαρο, διαφήμιση "Adidas" με drones πάνω από την Ακρόπολη κ.ά.).
- Τα Μουσεία ΝΠΔΔ που παρακμάζουν χωρίς επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό, χωρίς προγραμματισμό με μοναδικό τους όραμα την προσέλκυση χορηγών / επενδυτών για τη διεύρυνση των εσόδων τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια
- Η διαχείριση των εισιτηρίων των Αρχαιολογικών Χώρων της Ακρόπολης, της Κνωσού, της Αρχαίας Ολυμπίας, της Επιδαύρου, των Δελφών και της Λίνδου, οι αυξήσεις στα εισιτήρια, η κατάργηση μειωμένων τιμών για ηλικιωμένους κ.ά.
Ολα αυτά φανερώνουν ότι η πρόσβαση στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται προνόμιο για λίγους και καθίσταται απαγορευτική για τις λαϊκές οικογένειες».
Στην ανακοίνωση η ΔΑΣ ΥΠΠΟ αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών καταλήγοντας:
« - Παλεύουμε για Σωματεία στα χέρια των εργαζομένων, που δεν είναι μηχανισμοί υπονόμευσης αλλά όπλα διεκδίκησης!
- Διεκδικούμε μισθούς και δικαιώματα που να καλύπτουν τις ανάγκες μας, όχι τα κέρδη των ομίλων!
- Γυρίζουμε την πλάτη στη σήψη του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού και στις χρόνιες μεθοδεύσεις τους, χειραγώγησης των εργαζομένων με πελατειακές σχέσεις, εκδουλεύσεις και απειλές».
Η συγγραφέας βρέθηκε νωρίτερα στον χώρο για την υπογραφή βιβλίων, ενώ για το βιβλίο μίλησαν η Χάρις Αλεξίου, ο Μιχάλης Αεράκης, Χανιώτης ηθοποιός και ο Αλέκος Μαρινάκης, μέλος του Γραφείου της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ, περιφερειακός σύμβουλος και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης. Την συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια Νάντια Αϊβάτογλου, αποσπάσματα διαβάστηκαν από την Νένα Μεντή, τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και την Νατάσσα Μποφίλιου, ενώ τραγούδησαν ο Μάνος Μαλαξιανάκης και ο Γιώργης Παντερμάκης.
Η δημοσιογράφος αναφέρθηκε στην ιστορία του βιβλίου της, που μιλάει για τη ζωή της στον Βοτανικό όπου ζούσε με τη γιαγιά της, αφού οι γονείς της ήταν αναγκασμένοι να εργάζονται όλη μέρα, και τις εμπειρίες που αποκόμισε στη γειτονιά της Αθήνας, καθώς σε πολύ μικρή και τρυφερή ηλικία έφευγε από το σπίτι της αυστηρής και σκληρής γιαγιάς, την οποία παρομοιάζει σαν την Μπερνάλντα Αλμπα, από το γνωστό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Η Σεμίνα Διγενή, ως μικρό κορίτσι, έφευγε από το σπίτι, πήγαινε βόλτες στον Βοτανικό και γνώρισε τον κόσμο με έναν άλλον τρόπο, έμπαινε σε σπίτια ανθρώπων που ήταν εργάτες, βιοπαλαιστές, ιερόδουλες, ακόμα και τοξικομανείς. Η ίδια επισήμανε την εγκατάλειψη που βιώνει η περιοχή του Βοτανικού ακόμα και σήμερα.
«Το βιβλίο μάς δείχνει την εποχή από το 1958 έως το 1980, σε μια φτωχογειτονιά της Αθήνας. Υπάρχει ένας κόσμος που τα βγάζει δύσκολα πέρα. Μας δείχνει τις αντιθέσεις της εποχής, με πολλές να υπάρχουν μέχρι και σήμερα», είπε ο Αλ. Μαρινάκης για το βιβλίο της Σ. Διγενή. «Το μήνυμα του βιβλίου είναι ότι υπάρχει ένας κόσμος που πραγματικά αντιστέκεται, και στο τέλος έχουμε ένα κορίτσι που καταπιέστηκε αλλά αναγνωρίζεται τελικά από τη γιαγιά», σημείωσε.
Στη βιβλιοπαρουσίαση έδωσε το «παρών» αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Χανίων του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Σπύρο Αγριμάκη, Γραμματέα της ΤΟ Χανίων του ΚΚΕ και μέλος του ΓΠ Κρήτης του ΚΚΕ.
Μήνυμα αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό έστειλε η τελευταία παράσταση της όπερας «Τουραντότ» του Τζιάκομο Πουτσίνι, το βράδυ της Κυριακής 8 Ιούνη στο κατάμεστο Ηρώδειο.
Οι συντελεστές της παράστασης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής καταχειροκροτήθηκαν όταν στο φινάλε του έργου ύψωσαν τη σημαία της Παλαιστίνης, στέλνοντας δυνατό μήνυμα ενάντια στη γενοκτονία και υπέρ του παλαιστινιακού αγώνα.
Η παράσταση, υπό τη σκηνοθεσία του Αντρέι Σερμπάν και με τα εντυπωσιακά σκηνικά της Χλόης Ομπολένσκι, συνδύασε την καλλιτεχνική αρτιότητα με την κοινωνική ευαισθησία, αφήνοντας ανεξίτηλο το αποτύπωμά της.
Ο Μ. Θεοδωράκης με τους Μ. Κακογιάννη και Α. Κουίν |
Ταινίες που σηματοδότησαν τη συμβολή του στον ελληνικό και διεθνή κινηματογράφο. Κάθε προβολή φωτίζει μια διαφορετική πτυχή του ανεξάντλητου δημιουργικού του έργου, αναδεικνύοντας τη βαθιά, μαγευτική και ανεπανάληπτη σχέση της μουσικής του με την έβδομη τέχνη.
Αλλωστε, η μουσική του ιδιοφυΐα αναγνωρίζεται σε διεθνές επίπεδο όχι μόνο με τις βραβεύσεις (BAFTA, Grammy) που απέσπασε, αλλά και με τις αναφορές των διεθνών μέσων, που τον κατατάσσουν ανάμεσα στους πέντε σπουδαιότερους συνθέτες που έγραψαν μουσική για τον κινηματογράφο. Μεγάλη τιμή, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι η κινηματογραφική μουσική του δεν ήταν η κύρια ασχολία του, αλλά παράλληλη με το υπόλοιπο τεράστιο έργο του.
Θα προβληθούν οι ταινίες: «Φαίδρα» του Ζυλ Ντασέν (1961),« Ηλέκτρα» του Μιχάλη Κακογιάννη (1962), «Οι Εραστές της Τερουέλ» του Raymond Rouleau (1962), «Το Μαχαίρι στην Πληγή» του Anatole Litvak (1962), «Αλέξης Ζορμπάς» του Μιχάλη Κακογιάννη (1964), «Οι Τρωάδες» του Μιχάλη Κακογιάννη (1971), «Τα τραγούδια της φωτιάς» του Νίκου Κούνδουρου (1975), «Ιφιγένεια» του Μιχάλη Κακογιάννη (1977).
Η Εικαστική έκθεση της καλλιτεχνικής ομάδας Fire Art, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ΕΔΥΕΘ για τα 25 χρόνια από τους βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία, με τίτλο «Πλήγματα ακριβείας», ταξιδεύει στο Αργος Ορεστικό της Καστοριάς. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν το Σάββατο 14 Ιούνη, στις 8 μ.μ., στο Κτίριο Διοίκησης Baja Greece.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 22 Ιούνη. Θα λειτουργεί καθημερινά 6 μ.μ. με 9 μ.μ.
Στην έκθεση συμμετέχουν δεκάδες Ελληνες και Βαλκάνιοι καλλιτέχνες από τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας.
Την εικαστική έκθεση «Ανθρωπόμορφες ρωγμές», του ζωγράφου Τάκη Βαρελά, του γλύπτη Δημήτρη Δήμου και του εικαστικού Γιάννη Κλεφτογιάννη, θα φιλοξενήσουν οι Οργανώσεις Λαμίας του ΚΚΕ από τη Δευτέρα 16 μέχρι την Παρασκευή 27 Ιούνη, στην κύρια αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας «Αλέκος Κοντόπουλος».
Τα εγκαίνια της έκθεσης, η επιμέλεια της οποίας έχει γίνει από την Σαβίνα Λίτση, ιστορικό Τέχνης - αρχαιολόγο, θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 16 Ιούνη στις 8 μ.μ. Θα είναι ανοιχτή για το κοινό από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9 π.μ. - 2 μ.μ., ενώ Δευτέρα και Τετάρτη θα λειτουργεί επίσης από 7 μ.μ. μέχρι 9 μ.μ.