Οι σχεδιασμοί αυτοί θέτουν σε σοβαρούς κίνδυνους τη ζωή του λαού της περιοχής, αφού το τρένο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ΕΛΠΕ και άλλων μονοπωλίων στην περιοχή, ενώ προϋποθέτει και τη διέλευση αγωγών κάτω από αυτό, με ό,τι κινδύνους αυτό δημιουργεί.
«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, γιατί μπροστά μας έχουμε μία ακόμα επικίνδυνη εξέλιξη για την πόλη μας και για τη ζωή μας. Το έργο του επονομαζόμενου Προαστιακού Δυτικής Αττικής και των δύο υπόγειων αγωγών των ΕΛΠΕ που θα μεταφέρουν λευκά προϊόντα όπως βενζίνη, νάφθα, κηροζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Στη μελέτη του έργου την οποία ανέλαβε θυγατρική των ΕΛΠΕ, προβλέπεται και τρίτος αγωγός, ο οποίος θα μεταφέρει LPG». Με τα λόγια αυτά ξεκίνησε την ομιλία του ο Βαγγέλης Γκίνης, πρόεδρος της Ενωσης ΕΒΕ Ελευσίνας - Μάνδρας, καταγγέλλοντας «ένα έργο - βόμβα κάτω από τα πόδια μας και δίπλα στις αυλές μας».
Αναφερόμενος σε μια περιοχή πολύ επιβαρυμένη από βιομηχανίες που είναι δίπλα σε σπίτια, σημείωσε: «Θα αυξηθεί κατακόρυφα ο κίνδυνος ενός βιομηχανικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης, μιας και οι διαρροές αλλά και οι εκρήξεις σε τέτοιους αγωγούς είναι συχνοί». Ανέφερε το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου λειτουργεί ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα αγωγών, όπου μόνο την περίοδο Γενάρη 2010 - Νοέμβρη 2018 έχουν σημειωθεί πάνω από 5.500 ατυχήματα, προκαλώντας περισσότερους από 125 θανάτους, σχεδόν 600 τραυματισμούς, πάνω από 800 πυρκαγιές και σχεδόν 300 εκρήξεις. Ατυχήματα, όπως είπε, συμβαίνουν εξαιτίας φθοράς και καταπόνησης των αγωγών π.χ. από επαναλαμβανόμενους κραδασμούς, όπως συμβαίνει, δηλαδή, σε γραμμές τρένου. Θύμισε, επίσης, ότι ατύχημα μπορεί να συμβεί και από πλημμύρες, την ώρα που η αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης καρκινοβατεί.
Από τη χτεσινή μαζική συγκέντρωση |
Καταλήγοντας τόνισε πως «το έργο αυτό είναι για εμάς αιτία πολέμου! Εμείς οριστικά και αμετάκλητα βάζουμε τη ζωή μας πάνω από τα κέρδη των ομίλων και θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για αυτό».
Μιλώντας ο Σταύρος Χρηστίδης, μέλος της διοίκησης του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ) και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Δυτικής Αττικής, τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «έχουμε αποκτήσει δυστυχώς μεγάλη πείρα γύρω από την ανάπτυξη των μεγάλων επιχειρήσεων στην περιοχή, καθώς κριτήριο είναι μόνο η μεγιστοποίηση των κερδών και όχι η ασφάλεια των εργαζομένων». Στο Θριάσιο, όπως τόνισε, εντάσσονται 24 επιχειρήσεις στην οδηγία Σεβέζο 3 για τα βιομηχανικά ατυχήματα μεγάλης έκτασης και προβλέπεται η ύπαρξη ειδικού σχεδίου αντιμετώπισης τεχνολογικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης, ωστόσο, με ευθύνη των κυβερνήσεων και των περιφερειακών αρχών, η κατάρτιση αυτού του σχεδίου καθυστερεί ή δεν υπάρχει. Καταλήγοντας κάλεσε σε συμμετοχή στην απεργία στις 20 Νοέμβρη, «όπου δίνουμε τη μάχη με σύνθημα τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».
Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε ο Γιώργος Τάτσης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Παρευρέθηκε επίσης και χαιρέτισε ο Χρήστος Τσοκάνης, βουλευτής Δυτικής Αττικής του ΚΚΕ, εκφράζοντας τη στήριξη του Κόμματος στον αγώνα των κατοίκων και καταγγέλλοντας το ενιαίο «αναπτυξιακό» σχέδιο διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων στην περιοχή, που στόχο έχει την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και όχι τα δικαιώματα και τη ζωή των εργαζομένων και του λαού.
Στη συγκέντρωση - συνέλευση αποφασίστηκε κινητοποίηση του λαού της περιοχής την Τετάρτη 9 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας.
Για μια σειρά θέματα που υπήρχαν στην ημερήσια διάταξη τοποθετήθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, που έγινε τη Δευτέρα στην Πετρούπολη, οι κομμουνιστές περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», καταγγέλλοντας σχεδιασμούς που δεν αφορούν τις λαϊκές ανάγκες.
Αναφορικά με την έγκριση της ανάπτυξης του «Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας Εμπορευματικού Κέντρου» στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο εμφανίζεται ως το μεγαλύτερο επιχειρηματικό πάρκο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο Γιώργος Τάτσης σημείωσε πως αυτό αποτελεί συνέχεια του αναπτυξιακού σχεδίου της καπιταλιστικής ανάπτυξης στη Δυτική Αττική, που δεν παίρνει υπόψη τις λαϊκές ανάγκες του κόσμου που μένει και εργάζεται στην περιοχή.
Κάτω από τη λεγόμενη ανάπτυξη συνεχίζουν μια εγκληματική πολιτική, επισήμανε, καθώς με τη βιομηχανική και οικιστική περιοχή συνυπάρχουν δασικές εκτάσεις. Αυτή η πολιτική συνεχίζεται με τις αδειοδοτήσεις βιομηχανικών και άλλων επικίνδυνων μονάδων, όπως φυσικού αερίου και αποθήκευσης επικίνδυνων αποβλήτων.
Αντίστοιχα αναφέρθηκε στο βουνό του Ασπροπύργου, μια περιοχή στην οποία τα μπαλκόνια συνορεύουν με κοντέινερ και υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση οχημάτων βαρέος τύπου, γεγονός που δημιουργεί κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό και τις μαρίνες στον Αγιο Κοσμά, που αποτελεί χρυσωρυχείο για τους κατασκευαστικούς ομίλους και το μεγάλο κεφάλαιο, ο Στέλιος Μπενετάτος σημείωσε ότι η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Μαρίνας του Αγ. Κοσμά, γιατί δεν εξετάζεται ένα μεμονωμένο έργο, αλλά αυτό εντάσσεται σε ένα συνολικότερο που δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες του λαού.
Οπως τόνισε, στον χώρο του πρώην Ελληνικού κατασκευάζονται πολυτελείς κατοικίες, την ώρα που το Λεκανοπέδιο ασφυκτιά για ελεύθερους χώρους. Υπενθύμισε ότι ενώ οι κάτοικοι χρόνια διεκδικούσαν τη μετατροπή του Ελληνικού σε χώρο για λαϊκή ψυχαγωγία, τελικά γίνεται ένας χώρος για να βγάλουν κέρδη οι μονοπωλιακοί όμιλοι.
Την αντίθεση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων στο Λαύριο της εταιρείας Ravago Hellas ΜΑΒΕΕ εξέφρασε ο Βάλσαμος Συρίγος. Αναφέρθηκε στην τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση του Λαυρίου σε βάρος της υγείας των κατοίκων, που θα επιδεινωθεί περαιτέρω, με την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της συγκεκριμένης εταιρείας.
Κατά επί του σχεδίου αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Δημοτικής Κοινότητας Αφιδνών του δήμου Ωρωπού ψήφισε η παράταξη και η Εύη Γεωργιάδου εξήγησε ότι συγκεκριμένο σχέδιο υλοποιεί μια συγκεκριμένη πολιτική χρήσεων γης που αφορά θέματα κατοικίας και εμπορευματοποίησης δασικών εκτάσεων και χρήσης γης.
Το χαράτσι που έχει επιβληθεί στους πωλητές των λαϊκών αγορών στηλίτευσε ο Γιώργος Τάτσης, μιλώντας στη συζήτηση για την έγκριση του κανονισμού λειτουργίας των αγορών στην Περιφέρεια Αττικής.
Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο χαράτσι είναι ανταποδοτικό, δηλαδή η Περιφέρεια έχει υποχρέωση να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες όπως τουαλέτες, διαγράμμιση και κορδέλες για τη διεξαγωγή της λαϊκής αγοράς, πράγματα που δεν πληρούνται συνήθως από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» προτείνει να μειωθεί κατά 50% το ημερήσιο τέλος για τους πάγκους των λαϊκών αγορών, ευνοϊκές ρυθμίσεις για όσους χρωστάνε στην Περιφέρεια Αττικής, αποσύνδεση αυτών των χρεών από την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, από την έκδοση και ανανέωση της άδειας, κρατική χρηματοδότηση, η οποία θα εξασφαλίζει τη λειτουργία των λαϊκών αγορών και ενιαίο φορέα διαχείρισης των λαϊκών αγορών.
Μεγάλη φωτιά ξέσπασε χτες τα μεσάνυχτα στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου στον νομό Ηρακλείου, στο σημείο που ήταν σταθμευμένα τα απορριμματοφόρα οχήματα, με αποτέλεσμα να καταστραφούν ολοσχερώς τα 8 από τα 10. Αμεσα έσπευσαν στο σημείο πυροσβεστικές δυνάμεις για την κατάσβεση της φωτιάς. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει κλειστό κύκλωμα στο σημείο που έχει στα χέρια της η ΕΛ.ΑΣ., το οποίο και ερευνά. Η πιθανότητα του εμπρησμού είναι υπαρκτή καθώς εντοπίστηκε τρύπα στο συρματόπλεγμα της περίφραξης της μάντρας.
Κλιμάκιο του ΚΚΕ βρέθηκε στον χώρο του αμαξοστασίου, αποτελούμενο από τον Μανώλη Συντυχάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης, βουλευτή Ηρακλείου του Κόμματος, και τον Δημόκριτο Σαλούστρο, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Ηρακλείου και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στον δήμο Μαλεβιζίου. Αμεσα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική παρέμβαση του Μ. Συντυχάκη στον υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, και ζητήθηκε να διαλευκανθεί η υπόθεση γιατί η καταστροφή αυτή προκαλεί τεράστια ερωτήματα για τα αίτια. Επισήμανε επίσης την ανάγκη να δοθούν εκτάκτως κάποια δανεικά αυτοκίνητα από άλλους δήμους.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε να βρει λύση για χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και άλλων πόρων. Πρότεινε, επίσης, ο δήμος να πάρει μέσω leasing κάποια απορριμματοφόρα, κάτι που συνιστά έμμεση ιδιωτικοποίηση και περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση του δήμου.
Πάντως, χαρακτηριστικό της εγκατάλειψης της υποδομής είναι το ότι, όπως είπε ο υπουργός, τα συγκεκριμένα οχήματα, όπως και σε πολλούς άλλους δήμους, δεν ήταν ασφαλισμένα σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε την ανάγκη να προστατευτούν ο δημόσιος χαρακτήρας της υπηρεσίας καθαριότητας, τα εργασιακά δικαιώματα, η υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων που δεν πρέπει να πληγούν από αυτήν την καταστροφή και να μην υπάρξει καμία σκέψη ιδιωτικοποίησης ή προσωρινής παραχώρησης.
Την πλήρη διαφωνία της εκφράζει η Ενωση Δικαστών και Εισαγγελέων στη λεγόμενη «αυστηροποίηση των ποινών», μετά την πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη. Επισημαίνει επίσης το αίτημα που έχει υποβληθεί στο υπουργείο Οικονομικών για επαναφορά των Δώρων στον δημόσιο τομέα, ενώ ζητά και συμμετοχή στις επιτροπές του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωση σημειώνει: «Δηλώσαμε τη διαφωνία μας στην αυστηροποίηση των ποινών και στην επαναφορά του κανόνα της προφυλάκισης ως μέτρων πρόληψης της εγκληματικότητας, καθώς είναι ατελέσφορα και δεν επαληθεύονται με βάση τα επιστημονικά δεδομένα».