INTIME NEWS |
Παράλληλα, αίτημα αποφυλάκισης κατέθεσαν οι δικηγόροι του 63χρονου επιθεωρητή του ΟΣΕ, ενός από τους 2 προφυλακισμένους υπαλλήλους του Οργανισμού. Το Συμβούλιο Εφετών καλείται να αποφανθεί επί του αιτήματος.
Πάντως, η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που όρισε η κυβέρνηση εξαρχής δηλώνει ότι «δεν ασχολείται με καταλογισμό ή και με επιμερισμό ευθυνών, αρμοδιότητα που σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον νόμο ανήκει μόνο στις αρμόδιες δικαστικές αρχές». Αναφέρει ότι κύριο μέλημά της είναι «να εντοπιστούν τα προβλήματα στην όλη διάρθρωση των εμπλεκομένων στη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών, φορέων, Οργανισμών και αρχών και στην άσκηση των αρμοδιοτήτων φυσικών ή νομικών προσώπων και ιδίως να προταθούν λύσεις, που θα συμβάλουν - στο πλαίσιο και των λοιπών διερευνήσεων, μελετών, προτάσεων και πρωτοβουλιών των αρμοδίων προς τούτο φορέων και αρχών - στη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων που θα αποτρέψουν ίδια ή παρόμοια δυστυχήματα στο μέλλον». Το πόρισμα κινείται στις γνωστές ράγες της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των μεταφορών που εφαρμόζονται σε όλη την ΕΕ, όπου τα ουσιαστικά μέτρα, με βάση τις σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες, θεωρούνται κόστος.
Ταυτόχρονα, έντονες είναι οι αντιδράσεις των εργαζομένων στους σιδηρόδρομους, που ούτε καν κλήθηκαν από τους εμπειρογνώμονες. Το μόνο που τους ζητήθηκε είναι να καταθέσουν τα υπομνήματα που υπέβαλλαν στις διοικήσεις, προειδοποιώντας για τους ενδεχόμενους κινδύνους.
Την άμεση συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, προκειμένου να ζητήσει να μη μεταφερθούν οι εργαζόμενοι από τον Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων ν. Ξάνθης (ΣΔΑΝΞ) στον ΦοΔΣΑ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ, ζητά η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ξάνθης.
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται στον ΧΥΤΑ του ΣΔΑΝΞ και προσλήφθηκαν με την προκήρυξη 3Κ του ΑΣΕΠ, μεταφέρονται στη ΔΙΑΑΜΑΘ με βάση άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού...», το οποίο συζητείται στη Βουλή.
Οπως τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση», η μεταφορά του εργατικού δυναμικού στη ΔΙΑΑΜΑΘ, μετά την αντίστοιχη κινητών και ακίνητων υποδομών, θα έχει ως αποτέλεσμα την αποδόμηση εργασιακών δικαιωμάτων, ενώ - σε μια ΑΕ που λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - θα αυξηθεί η ανασφάλεια αλλά και θα αποτελέσει τη βάση για συρρίκνωση ή κλείσιμο υπηρεσιών και είσοδο ιδιωτών εργολάβων, είτε με την παράδοση τομέων και υπηρεσιών είτε με ΣΔΙΤ. Στη ΔΙΑΑΜΑΘ παραχωρήθηκε η μεταφορά απορριμμάτων σε εργολάβο και έδωσαν τμήμα της συντήρησης των οχημάτων των παραπάνω μεταφορών, αλλά και της λειτουργίας των ΣΜΑ, σε εργολάβο. Ο εργολάβος κάνει δηλαδή τη δουλειά του με την περιουσία του ελληνικού λαού.
Η ενέργεια αυτή είναι επίσης ένα ακόμα βήμα προς την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων, το βάρος της οποίας θα πληρώσουν οι δημότες και οι εργαζόμενοι, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι οι εισφορές των δήμων στη ΔΙΑΑΜΑΘ έχουν εκτοξευτεί και μόνο στον δήμο Ξάνθης ανέρχονται σε εκατομμύρια ευρώ, που πληρώνονται μέσω των τελών καθαριότητας.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημειώνει τις σημαντικές ευθύνες τις οποίες φέρουν οι δημοτικές αρχές της περιοχής, που υλοποιούν κατά γράμμα τις κατευθύνσεις διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, οδηγώντας στην εμπορευματοποίηση, στην ιδιωτικοποίηση και την υποχρηματοδότηση, και στην ουσία φορτώνοντας όλα τα βάρη στον λαό της περιοχής. «Οι εργαζόμενοι στους δήμους, ο λαός της περιοχής όχι μόνο δεν έχει να περιμένει κάτι θετικό από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, αλλά αυτή ανοίγει και έναν πολύ επικίνδυνο δρόμο παραπέρα ιδιωτικοποίησης και υπονόμευσης των υπηρεσιών», αναφέρει η «Λαϊκή Συσπείρωση» και αναδεικνύει την πρότασή της, η οποία περιλαμβάνει τη διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ασφαλούς διαχείρισης των αποβλήτων από ενιαίο κρατικό φορέα, ο οποίος θα λειτουργήσει με γνώμονα την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος. Ο σχεδιασμός να υλοποιηθεί από το κράτος, όχι από ιδιώτες, και να χρηματοδοτηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Την αδιαφορία της κυβέρνησης, που μέχρι στιγμής δεν έχει απαντήσει στο αίτημά του για αύξηση του ποσού της μηνιαίας αποζημίωσης για μετακίνηση νεφροπαθών στις μονάδες αιμοκάθαρσης, καταγγέλλει ο Σύλλογος Νεφροπαθών ν. Λάρισας «Ο Αγιος Αχίλλειος».
«Οι αιμοκαθαρόμενοι, εκτός από την ταλαιπωρία που περνάνε τρεις φορές τη βδομάδα με το να βρίσκονται στον δρόμο για να πάνε στις μονάδες αιμοκάθαρσης, συνεχίζουν να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη λόγω της αύξησης των κομίστρων των ταξί. Σημειωτέον, η αποζημίωση έχει υπολογιστεί στα 115 ευρώ για 12 μετακινήσεις μετ' επιστροφής εντός της πόλης, που ισχύει από το 2013, με την τότε αξία του κομίστρου, χωρίς καμία αναπροσαρμογή από τότε, μετά τη μεγάλη αύξηση των τιμών των καυσίμων», σημειώνει ο Σύλλογος και τονίζει ότι «οι νεφροπαθείς βλέπουμε τη θέση μας ολοένα και να χειροτερεύει, καθώς βιώνουμε την ταλαιπωρία πέρα από το πρόβλημα της υγείας μας, αλλά και από την ακρίβεια, τα έξοδα για φάρμακα και τα σοβαρά προβλήματα στις Μονάδες Τεχνητού Νεφρού σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία, σε ελλείψεις γιατρών νεφρολογίας και άλλων ειδικοτήτων, τον αριθμό των μεταμοσχεύσεων να έχει κάνει κατακόρυφη βουτιά σε σχέση με το ήδη πολύ μικρό νούμερο των παλαιότερων χρόνων, κ.ά.».
Απαιτεί: Ουσιαστικά μέτρα προστασίας από την ακρίβεια, πραγματικές αυξήσεις στα επιδόματα, πλήρη κάλυψη στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, καμία μείωση του απαραίτητου μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και να ενισχυθούν τα μεταμοσχευτικά κέντρα, ώστε να αντεπεξέλθουν στον ρόλο τους.
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε χτες σε δασική έκταση στα Πανέικα Μεγάρων. Για την κατάσβεσή της επιχείρησαν 35 πυροσβέστες με 9 οχήματα και 2 ομάδες πεζοπόρων, ενώ ρίψεις νερού πραγματοποίησαν δύο αεροσκάφη. Η φωτιά τελικά τέθηκε υπό έλεγχο.
Εξάλλου, η δυνατή καταιγίδα που έπληξε το μεσημέρι την Αττική, προκάλεσε προβλήματα σε αρκετά σημεία. Στο Μαρούσι κεραυνός έπεσε ακριβώς δίπλα σε καφετέρια στην πλατεία Ηρώων, χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί. Ο κεραυνός προκάλεσε μικρή φωτιά σε παρακείμενα δέντρα.
Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο τις τελευταίες μέρες οδηγώντας ηλεκτρικά πατίνια που χτυπήθηκαν από αυτοκίνητα. Ερχεται έτσι πάλι στο προσκήνιο το καθεστώς που διέπει την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, που έχουν γίνει δημοφιλή ειδικά στις νέες ηλικίες. Τα περιστατικά συνέβηκαν, το πρώτο το βράδυ της Κυριακής, όταν ένας 22χρονος παρέσυρε έναν 42χρονο που οδηγούσε ηλεκτρικό πατίνι στην επαρχιακή οδό Ορνου - Χώρας Μυκόνου, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει θανάσιμα. Το δεύτερο, το πρωί της Τρίτης, στην περιοχή του Αμπελά, στην Πάρο, όταν ένας 26χρονος παρασύρθηκε από όχημα, μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας του νησιού αλλά λίγο αργότερα υπέκυψε στα τραύματά του. Ο 60χρονος οδηγός του οχήματος έχει συλληφθεί.
Τόσο για τα ενοικιαζόμενα όσο και για τα ιδιωτικά τέτοια οχήματα, τα λεγόμενα «Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα», υπάρχουν κανόνες για την ασφαλή κυκλοφορία τους, που αφορούν την ταχύτητα, η οποία πρέπει να είναι το ανώτερο 25 χλμ., δεν μπορούν να κινούνται σε δρόμους που κινούνται οχήματα με πάνω από 50 χλμ., πρέπει ο αναβάτης να έχει πάρει κάποια μέτρα προστασίας, όπως κράνος, επιγονατίδες, φωσφορίζοντα γιλέκα, φώτα στην κίνηση τη νύχτα. Ωστόσο, αυτά τα στοιχειώδη μέτρα δεν μπορεί να αφήνονται στην ατομική ευθύνη αλλά να υπάρχει κρατική μέριμνα ώστε να ελέγχονται.