ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Μάρτη 2023 - Κυριακή 5 Μάρτη 2023
Σελ. /40
Ενα προδιαγεγραμμένο έγκλημα με δεκάδες νεκρούς

Στους 57 οι νεκροί. Η εταιρεία δεν έχει ενημερώσει ακόμα για τον ακριβή αριθμό των επιβατών

Το σημείο της σύγκρουσης

Eurokinissi

Το σημείο της σύγκρουσης
Δεν το χωράει ανθρώπινος νους. Εν έτει 2023, με τις τεράστιες επιστημονικοτεχνικές δυνατότητες, δύο τρένα καταλήγουν στην ίδια ράγα και συγκρούονται μετωπικά, χωρίς να υπάρχει ούτε μια δικλίδα ασφαλείας για να το αποτρέψει! Από τη σφοδρή σύγκρουση της επιβατικής υπερταχείας IC 62 της εταιρείας «Hellenic Train», που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, και εμπορικής αμαξοστοιχίας που μετέβαινε προς την Αθήνα τα μεσάνυχτα της περασμένης Τρίτης 28/2, 57 άνθρωποι με τον μέχρι τώρα απολογισμό βρήκαν τραγικό θάνατο, δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν και άλλοι ζουν από τύχη, ενώ θλίψη και οργή αισθάνεται κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος.

Πρόκειται, σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς, για το χειρότερο δυστύχημα στη χώρα μας, με τους περισσότερους νεκρούς. Ωστόσο, αυτό που αναδεικνύεται μέρα με τη μέρα, είναι ότι δεν ήταν δυστύχημα, αλλά ένα κυριολεκτικά προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Ενα έγκλημα απόρροια της πολιτικής «απελευθέρωσης» των συγκοινωνιών, μία από τις βασικές πλευρές της οποίας είναι ο κατακερματισμός του σιδηρόδρομου, προκειμένου οι επιχειρηματικοί όμιλοι να εκμεταλλεύονται τα «κομμάτια» που φέρνουν κέρδος και τα ζητήματα της ασφάλειας με τη συντήρηση του δικτύου, των ελλείψεων σε προσωπικό και μέσα, των συνθηκών εργασίας να αφήνονται στο ...«όπου βγει».

Στον τόπο της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή μάχη για την κατάσβεση της φωτιάς έδωσαν 150 πυροσβέστες, δεκάδες διασώστες του ΕΚΑΒ. Για την περίθαλψη των τραυματιών αξιοποιήθηκαν τα δύο δημόσια νοσοκομεία της Λάρισας, το Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, ΑΧΕΠΑ και «Γεννηματάς», όπου μεταφέρθηκαν πάνω από 150 τραυματίες.

38 τραυματίες παρέμεναν μέχρι την Παρασκευή για νοσηλεία στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας, όπως και σε άλλα δύο της Θεσσαλονίκης και σε αυτό της Κατερίνης, εκ των οποίων 31 σε απλές κλίνες και 7 σε ΜΕΘ.

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή η έρευνα για αγνοούμενους

Με σκληρές προσπάθειες τα συνεργεία ανασύρουν τους αδικοχαμένους

MotionTeam

Με σκληρές προσπάθειες τα συνεργεία ανασύρουν τους αδικοχαμένους
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του Πυροσβεστικού Σώματος που έγινε την Παρασκευή, η έρευνα της Πυροσβεστικής θα ολοκληρωνόταν το απόγευμα, με τα γερανοφόρα οχήματα να έχουν μετακινήσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης όσο και το βαγόνι - εστιατόριο, που συνθλίφτηκαν από τη σφοδρή σύγκρουση.

Με την τελευταία ενημέρωση από τα δείγματα DNA που έχει λάβει η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, έχουν ταυτοποιηθεί 52 νεκροί, οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι. Από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους έχουν ενημερωθεί ήδη 14 οικογένειες θυμάτων. Επίσης, στο Αστυνομικό Τμήμα Τεμπών έχουν συγκεντρωθεί προσωπικά αντικείμενα επιβατών, τα οποία περισυνελέγησαν τις προηγούμενες μέρες.

Αυτό που προκαλεί αλγεινή εντύπωση είναι ότι ακόμα και τέσσερις μέρες μετά το δυστύχημα δεν έχει γίνει γνωστός ο ακριβής αριθμός των επιβατών από την ιταλική εταιρεία «Hellenic Train» (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αφήνοντας ορθάνοικτο το ενδεχόμενο να υπάρχουν και περισσότεροι νεκροί ανάμεσα στα συντρίμμια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη ανακοίνωσή της η εταιρεία ανέφερε ότι οι επιβάτες ήταν «περίπου 350», ενώ την Τετάρτη η Πυροσβεστική ανέφερε ότι, σύμφωνα με τα ηλεκτρονικά στοιχεία από την «Hellenic Train», στο τρένο επέβαιναν 342 άτομα και 10 άτομα προσωπικό, ενώ στην εμπορική αμαξοστοιχία 2 άτομα προσωπικό. Ωστόσο, και αυτό το στοιχείο δεν αποκλείει να ήταν μεγαλύτερος ο αριθμός, καθώς κάποιοι ανέβηκαν στο τρένο μετά την αφετηρία και έκοψαν εισιτήριο μέσα σε αυτό.

Η οργή των συγγενών θυμάτων και αγνοουμένων ξεχειλίζει

Αμορφη μάζα τα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας

MotionTeam

Αμορφη μάζα τα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας
Τέσσερις μέρες μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, και το συναίσθημα που κυριαρχεί στην πόλη της Λάρισας αλλά και σε όλη τη χώρα είναι αυτό της οργής.

Τις προηγούμενες μέρες έξω από το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου έφταναν οι σοροί που είχαν ανασυρθεί από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, διαδραματίζονταν τραγικές σκηνές. Πολλές οικογένειες ούτε καν θα μπορέσουν να πάρουν τους αδικοχαμένους ανθρώπους τους...

Οσο περνούν οι ώρες χωρίς ενημέρωση, οι συγγενείς χάνουν τις ελπίδες τους. Αγανακτούν: «Υπήρχε και ο γιος μου στο άλλο τρένο. Δεν ήταν μόνο αυτό που ανέβαινε από την Αθήνα. Ο γιος μου ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και κατέβαινε. Υπήρχαν δύο άνθρωποι μέσα στο τρένο. Θα ασχοληθεί κανείς μαζί μας;», φωνάζει ο πατέρας του ενός εκ των δύο υπαλλήλων που βρίσκονταν στο εμπορικό τρένο.

Αλλοι, βουρκωμένοι, με χαμένο βλέμμα, περίμεναν στην ουρά για να δώσουν δείγμα DNA, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που με φωτογραφίες των παιδιών τους και των φίλων τους τους αναζητούν. «Ηταν τρεις φίλοι μας στο τρένο, όμως δεν έχουμε νέα τους», είπε χαρακτηριστικά στον «Ριζοσπάστη» μια παρέα φοιτητών.

Την οδύνη διαδέχεται η οργή για το έγκλημα, «δεν πρόκειται τίποτα να ξεχαστεί, θέλουμε δικαίωση», «να μην υπάρξει καμία ανοχή και καμία συγκάλυψη».

Συνεχίζονται οι δικαστικές έρευνες

Οι συγγενείς των θυμάτων στην είσοδο του νοσοκομείου αγωνιούν για τους δικούς τους

INTIME NEWS

Οι συγγενείς των θυμάτων στην είσοδο του νοσοκομείου αγωνιούν για τους δικούς τους
Το Σάββατο 4 Μάρτη θα απολογηθεί ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος χαρακτηρίζεται υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται, εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ). Σύμφωνα με τα στοιχεία που βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας, ο 59χρονος είχε τοποθετηθεί στο νευραλγικό πόστο έχοντας ελάχιστη εμπειρία.

Ερευνα σε κάθε κατεύθυνση για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη ζήτησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος κάλεσε τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο, να αναζητήσει τους υπαίτιους και η έρευνα να μην περιοριστεί στις ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων.

Στο μεταξύ, αστυνομική επιχείρηση για τη συλλογή πειστηρίων που αφορούν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη πραγματοποιήθηκε στις 4 τα ξημερώματα της Τετάρτης, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας. Κατασχέθηκαν ηχητικά αρχεία, έγγραφα, σημειώσεις και άλλα στοιχεία που αφορούν την κίνηση των αμαξοστοιχιών και τη λειτουργία του σταθμού.

Επίσης, ήδη έχουν ξεκινήσει από συγγενείς θυμάτων οι κινήσεις για την κατάθεση αγωγών εναντίον όλων των υπεύθυνων και των ηθικών αυτουργών αυτού του εγκλήματος.

ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ
Με μοιρασμένους ρόλους η άθλια προσπάθεια συγκάλυψης του ένοχου

Σε τροχιά συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών και ενόχων, της πολιτικής της «απελευθέρωσης» και εμπορευματοποίησης των συγκοινωνιών, που δημιουργεί σε κάθε βήμα τους όρους για τα τραγικά δυστυχήματα, κινείται από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση της ΝΔ.

Με τα «πορίσματα» του πρωθυπουργού περί «τραγικού ανθρώπινου λάθους» και με τα «δεν είναι ώρα για την απόδοση ευθυνών», στήνοντας «επιτροπές διερεύνησης» οι οποίες αποτελούνται από αυτούς που πρωτοστάτησαν στην «απελευθέρωση» και ιδιωτικοποίηση που οδήγησαν στα σημερινά τραγικά αποτελέσματα, με τα περί «καλής απελευθέρωσης και κακής εφαρμογής» από τους προκατόχους τους, με τη στοχοποίηση των σιδηροδρομικών και μια παραίτηση για τα μάτια του κόσμου, πάνε να βγάλουν λάδι την πολιτική τους που αντιμετωπίζει τα μέτρα ασφαλείας ως «κόστος» κι ετοιμάζεται για ένα ακόμα μεγαλοπρεπές κουκούλωμα του ένοχου, της καπιταλιστικής κερδοφορίας που υπηρετούν. Ενώ με κυνισμό παρουσιάζουν το φαρμάκι ως φάρμακο, λέγοντας ότι τάχα «πήραν το μάθημα» και τώρα θα «τρέξουν»... ακόμα πιο αποφασιστικά την ίδια πολιτική που εκτροχιάζει τις λαϊκές ανάγκες!

Ταυτόχρονα, λίγο - πολύ ζητάνε από τον λαό να πει κι «ευχαριστώ» για την εκ των υστέρων κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού - που όταν πρόκειται για τα συμφέροντα του κεφαλαίου «προλαμβάνει» -, για την περίθαλψη των τραυματιών - που έγινε με την αυτοθυσία των γιατρών και νοσηλευτών -, ακόμα και για το ότι στα εγκληματολογικά εργαστήρια μπήκε ως «προτεραιότητα» η ταυτοποίηση των σορών των θυμάτων. Ποιος έχασε την ντροπή για να τη βρουν εκείνοι...

Στην προσπάθεια αυτή η κυβέρνηση της ΝΔ έχει από την πρώτη στιγμή βασικό συνεργό τον ΣΥΡΙΖΑ, συνένοχο στην πολιτική της «απελευθέρωσης» και «πρωτοστάτη» μεταξύ άλλων στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξ ου και προετοιμάζουν τα «άσφαιρα πυρά» τους για μια ακόμα δικομματική κοκορομαχία με στόχο να κρύψουν τον ένοχο. Κι αν είχε μείνει καμία αμφιβολία από την πρώτη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, με τον πρόεδρό του, Αλ. Τσίπρα, στη γνωστή λογική τού «θα λογαριαστούμε μετά», να λέει ότι «δεν θέλω να μιλήσω για ευθύνες, θα τα πούμε αυτά στην ώρα τους», ήρθε και η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Π. Τσαπανίδου, την Παρασκευή, να το επιβεβαιώσει θέτοντας στην κυβέρνηση «τέσσερα ερωτήματα», το ένα καλύτερο από το άλλο, όπως π.χ. ...το αν θα είναι υποψήφιος ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών, και «ποιος και πώς διόρισε έναν άνθρωπο άπειρο και ακατάλληλο στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας»...

Βάλανε τον λύκο να φυλάξει τα πρόβατα...

Στο μεταξύ, οι Ιωάννης - Κωνσταντίνος Χαλκιάς, επίτιμος πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως πρόεδρος, και οι Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και Βασίλειος Προφυλλίδης, καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλη, αποτελούν την τριμελή Ειδική Επιτροπή, που, σύμφωνα με την κυβέρνηση, θα διερευνήσει και θα αναδείξει τα συστημικά προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών. Η Επιτροπή, της οποίας την εποπτεία θα έχει ο υπουργός Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης, καλείται στον συντομότερο δυνατό χρόνο να καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, για να τη συνδράμουν.

Ποιοι... θα διερευνήσουν τι έφταιξε; Μια πληροφορία αρκεί: Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος υπήρξε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2010-2015. Στο βιογραφικό του καταγράφεται μεταξύ άλλων το εκτεταμένο πρόγραμμα «εξορθολογισμού» της εταιρείας το 2011, το οποίο περιείχε περικοπές συγκοινωνιακού έργου, αναστολές δρομολογίων στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου και στη Δυτική Μακεδονία, στον κύριο άξονα και στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, αυξήσεις τιμών και μετατάξεις προσωπικού, με αποτέλεσμα την αποψίλωση της εταιρείας από έμπειρο προσωπικό.

ΚΚΕ: Επιχειρούν να βγάλουν λάδι την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, για την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης σχετικά με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, σημειώνει:

«Η επιτροπή "εμπειρογνωμόνων", που έστησε η κυβέρνηση, φαίνεται ότι έχει ως βασική της αποστολή να "τεκμηριώσει" το προαποφασισμένο πόρισμα, περιορίζοντάς το σε ένα "ανθρώπινο λάθος" και βγάζοντας λάδι την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, του ξεχαρβαλώματος των σιδηροδρόμων και της κερδοφορίας, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.

Αυτό είναι ακόμη περισσότερο εμφανές από τη στιγμή που σε αυτή την επιτροπή μετέχουν πρόσωπα που εφάρμοσαν από θέσεις ευθύνης αυτήν την πολιτική. Ο,τι και να κάνουν, όμως, ο λαός θα μάθει την αλήθεια για αυτό το έγκλημα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ