ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Φλεβάρη 2022
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Σήμερα στις 12 μ. το αγωνιστικό ραντεβού στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καταγγέλλουν το νέο έγκλημα των εφοπλιστών με το πλοίο «Εuroferry Olympia»

Με το σύνθημα «Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των εφοπλιστών» τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ διοργανώνουν σήμερα, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας με αφορμή το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στο πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA». Τα σωματεία απευθύνουν πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους οδηγούς, στα σωματεία εργαζομένων να συμμετάσχουν.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν, σχετικά με το νέο έγκλημα, καταγγέλλουν ανάμεσα σε άλλα:

«Η εφοπλιστική εταιρεία, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές γνώριζαν για τις παρατηρήσεις που είχαν καταγραφεί στο πλοίο σε εκτεταμένους ελέγχους από την Επιθεώρηση του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας στις 15/10/2021 και στις 16/02/2022 και συγκεκριμένα:

  • Συσκευές κλεισίματος στεγανές πόρτες (όχι όπως απαιτείται)
  • Eπιχειρησιακό φυλλάδιο πυρασφάλειας (ατελής)
  • Διαμονή, εγκαταστάσεις αναψυχής, τρόφιμα και τροφοδοσία (καθαριότητα - βρώμικος)
  • Υγειονομικές εγκαταστάσεις (δεν είναι σωστά επανδρωμένα)
  • Αερισμός - Χώροι Εργασίας (όχι όπως απαιτείται)

Ολοι οι παραπάνω γνώριζαν ότι η μειωμένη οργανική σύνθεση υπονομεύει την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβατών, του πλοίου. Επίσης, όσον αφορά την ελληνική νομοθεσία για τα επιβατηγά πλοία (Ν.4150/2013, Υπουργικές Αποφάσεις κ.ά.), δίνει τη δυνατότητα στις εφοπλιστικές εταιρείες να εφαρμόζουν οργανικές συνθέσεις με βάση τα συμφέροντά τους και όχι με βάση τις ανάγκες και την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων».

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ «EUROFERRY OLYMPIA»
Αγανάκτηση συγγενών εγκλωβισμένων για τη ρυμούλκηση στον Αστακό

Ακόμα βγάζει καπνούς το εξακριβωμένα υποσυντήρητο πλοίο

Eurokinissi

Ακόμα βγάζει καπνούς το εξακριβωμένα υποσυντήρητο πλοίο
Για 5η μέρα χτες το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA» της εταιρείας «Grimaldi», με σημαία Ιταλίας, στο οποίο ξέσπασε φωτιά τα ξημερώματα της 18/2 στα ανοιχτά της Κέρκυρας, εξακολουθούσε να βγάζει καπνούς. Το πλοίο που αποδεδειγμένα σύμφωνα με την επιθεώρηση στις 16/2 (όπως καταγράφεται στη διεθνή βάση δεδομένων «Equasis») είχε πολλές ελλείψεις στα συστήματα πυρασφάλειας, στα στεγανά, στις υγειονομικές εγκαταστάσεις, κρινόταν βρώμικο, είχε πάρει άδεια απόπλου και εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Μπρίντιζι.

Πρόκειται για ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα εφοπλιστών και κυβερνήσεων - ΕΕ, οι οποίες διαμορφώνουν για λογαριασμό τους όλο εκείνο το θεσμικό πλαίσιο που χρειάζονται για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους, θυσιάζοντας εργασιακά δικαιώματα, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή. Το τωρινό δυστύχημα είναι «καρμπόν» με αυτό του «Norman Atlantic» 8 χρόνια πριν.

«Διακοπή» ερευνών με αίολη δικαιολογία

Μέχρι χτες δεν είχε γίνει γνωστή η τύχη 10 εγκλωβισμένων ανθρώπων, και παρ' όλα αυτά ουσιαστικά η επιχείρηση διάσωσης διακόπηκε, καθώς αποφασίστηκε το πλοίο να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία, διαδικασία που θα έπαιρνε αρκετές ώρες. Η δικαιολογία που δόθηκε είναι ότι «εκεί θα είναι πιο ασφαλές το αγκυροβόλιο, ώστε να μην επιβαρυνθεί από τα τοξικά αέρια αστική περιοχή». Ωστόσο αυτό θα στερήσει πολύτιμες ώρες έρευνας, ενώ δεν είναι βέβαιο και τι ...παρεμβάσεις μπορεί να γίνουν μέχρι τότε.

Η κίνηση αυτή με ευθύνη του υπουργείου Ναυτιλίας προκάλεσε την εύλογη αντίδραση των συγγενών των εγκλωβισμένων, που απαιτούσαν να συνεχιστούν οι έρευνες για να εξαντληθεί και η τελευταία δυνατότητα να ανασυρθούν ζωντανοί οι δικοί τους άνθρωποι. Η αγανάκτηση ξεχείλιζε στην Κέρκυρα, με την σύζυγο του εγκλωβισμένου οδηγού Νίκου Μπεκιάρη, Βάνα, να απαιτεί να πάει το καράβι στην Κέρκυρα και να γίνει άμεση κυβερνητική παρέμβαση, ζητώντας να πάνε περισσότερα διασωστικά μέσα για να μη χάνεται χρόνος. Επίσης συνεχίζονται οι καταγγελίες είτε διασωθέντων είτε οδηγών που είχαν ταξιδέψει με το συγκεκριμένο πλοίο, ότι οι συνθήκες υγιεινής ήταν άθλιες, ενώ οι οδηγοί των φορτηγών αναγκάζονταν να μένουν σε αυτά μέσα στο γκαράζ, που γέμιζε ασφυκτικά, για να μη χαθεί ούτε ...μέτρο, δηλαδή ναύλα - κέρδος για τους εφοπλιστές.

Συγκλονιστική είναι και η κατάθεση του 22χρονου Λευκορώσου οδηγού που κατάφερε να βγει ζωντανός από το φλεγόμενο πλοίο μετά από 54 ώρες. Ανέφερε ότι έμεινε στο φορτηγό του με την ανοχή του πληρώματος του πλοίου, ότι εγκλωβίστηκε γιατί ήταν κλεισμένος από άλλα φορτηγά, ότι οι πυροσβεστήρες που βρήκε ήταν άδειοι, όπως και ότι ουσιαστικά βγήκε ψηλαφητά. Μέχρι τώρα είναι ο τρίτος οδηγός που ήταν στο γκαράζ και κατάφερε να βγει, ενώ προχτές ανασύρθηκε η σορός ενός Ελληνα οδηγού και σύμφωνα με το υπουργείο οι διασωθέντες επιβάτες και πλήρωμα είναι 279. Ωστόσο και σε αυτήν την τραγωδία αποδείχτηκε ότι η πλήρης λίστα επιβατών δεν είναι σαφής, καθώς υπήρχαν και άνθρωποι που δεν είχαν καταγραφεί.

ΤΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Περιοδεία στο λιμάνι

Κλιμάκιο της TE Κέρκυρας του ΚΚΕ με αφορμή την πυρκαγιά στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA» πραγματοποίησε περιοδεία στο λιμάνι της Κέρκυρας χτες το πρωί. Με επικεφαλής τον Σπύρο Σαμοΐλη, μέλος της ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ, το κλιμάκιο συζήτησε με ναυτεργάτες της ακτοπλοϊκής γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας επισημαίνοντας ότι η μειωμένη οργανική σύνθεση των πλοίων, που επιβλήθηκε από το καθεστώς της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας, υπονομεύει την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών.

Παράλληλα, τα στελέχη του ΚΚΕ ανέδειξαν την προκλητική αδιαφορία όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων στο να συγκροτήσουν πυροσβεστικό κλιμάκιο στο λιμάνι της Κέρκυρας εξοπλισμένο με πυροσβεστικό σκάφος, όπως επανειλημμένα έχει προτείνει το ΚΚΕ και με Ερώτηση στη Βουλή. Επίσης, ανέδειξαν την ανάγκη ύπαρξης περιπολικού σκάφους ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού προκειμένου να παρεμβαίνει η υπηρεσία στο μικρότερο δυνατό χρόνο σε επείγοντα περιστατικά, όπως είχε επισημανθεί και στη συνάντηση της αντιπροσωπείας της ΚΟ με την Ενωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Βόρειου Ιονίου μόλις δύο μέρες πριν από την πυρκαγιά στο πλοίο.

Τέλος, το κλιμάκιο του Κόμματος έγινε δέκτης της απογοήτευσης των συγγενών των θυμάτων και των αγνοουμένων για την πορεία των ερευνών, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των υπαλλήλων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Λιμενικού Σώματος για τον εντοπισμό και τη διάσωσή τους, αλλά και της οργής από τη στάση της πλοιοκτήτριας εταιρείας που ενώ διαπιστωμένα το πλοίο αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα πυρασφάλειας, δεν έλαβε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπισή τους, με τις πλάτες του υπουργείου Ναυτιλίας, που στον βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ
Επίσπευση απελάσεων προσφύγων και μεταναστών

Το θέμα των απελάσεων των ξεριζωμένων προσφύγων και μεταναστών συζητήθηκε χτες κατά τη διάρκεια υπουργικής διάσκεψης της κοινής πλατφόρμας συντονισμού ΕΕ - Δυτικών Βαλκανίων, που έχει συσταθεί με πρωτοβουλία της Αυστρίας και διεξήχθη στη Βιέννη. Συμμετείχε και ο Ελληνας υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης.

Κύριο αντικείμενο της διάσκεψης ήταν η ενίσχυση της δυνατότητας «επιστροφών» (βλ. μαζικό διωγμό κατατρεγμένων ανθρώπων) πολιτών τρίτων χωρών στις χώρες καταγωγής, και η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των κρατών που βρίσκονται στην «οδό» των Δυτικών Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου. Στη διάσκεψη προήδρευσε ο Αυστριακός υπουργός Εσωτερικών Γκ. Κάρνερ, παρουσία μεταξύ άλλων και του Ζ. Νταρμανέν, υπουργού Εσωτερικών της Γαλλίας, η οποία στο τρέχον εξάμηνο ασκεί την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ.

Μετά το πέρας της διάσκεψης ο Ν. Μηταράκης δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «οι υπουργοί Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ και οι συνάδελφοί μας των Δυτ. Βαλκανίων συζητήσαμε ένα κρίσιμο θέμα για την ευρωπαϊκή πολιτική ασύλου: Το θέμα των απελάσεων όσων δεν δικαιούνται νόμιμη παραμονή στην ΕΕ. Χρειάζεται περισσότερη ευρωπαϊκή συνεργασία - και η Ελλάδα είναι στην πρώτη γραμμή αυτής της διαπραγμάτευσης στο Νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου - για μηχανισμούς που θα οδηγήσουν στην αύξηση των εθελοντικών και υποχρεωτικών επιστροφών».

Υπενθυμίζεται ότι το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Ασυλο που προωθείται από την ΕΕ, με δεδομένο τον ανταγωνισμό στο εσωτερικό της, προβλέπει πέντε νομοθετικές προτάσεις: «Την πρόταση για τον κανονισμό διαλογής, την τροποποιημένη πρόταση αναθεώρησης του κανονισμού για τις διαδικασίες ασύλου, την τροποποιημένη πρόταση αναθεώρησης του κανονισμού Eurodac, την πρόταση νέου κανονισμού για τη διαχείριση του ασύλου και της μετανάστευσης και την πρόταση νέου κανονισμού για την κρίση και την ανωτέρα βία». Πρόκειται για ένα αντιδραστικό πακέτο που περιορίζει δραστικά το δικαίωμα στο άσυλο, «ενταφιάζοντας» τη Συνθήκη της Γενεύης και συρρικνώνοντας την ίδια την έννοια του ασύλου.

ΛΕΣΒΟΣ - ΧΙΟΣ
Σήμερα οι κινητοποιήσεις ενάντια στις φυλακές της ΕΕ

Συλλαλητήρια πραγματοποιούνται σήμερα σε Μυτιλήνη και Χίο ενάντια στα σχέδια κυβέρνησης - ΕΕ για την κατασκευή δομών - φυλακών προσφύγων και μεταναστών στα δύο νησιά. Στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Σαπφούς καλεί το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, στο πλαίσιο και της συγκέντρωσης διεκδίκησης μέτρων προστασίας της υγείας και του εισοδήματος των εργαζομένων. Το Εργατικό Κέντρο έχει προκηρύξει στάση εργασίας από τις 12 μ. έως τις 3 μ.μ. ενώ οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν και την Παρασκευή 25 Φλεβάρη στις 10 π.μ. στο Αγροτικό Ιατρείο του Μανταμάδου, το Σάββατο 26 Φλεβάρη στις 12.30 μ.μ. στο πάρκο της Χρυσομαλλούσας (Μυτιλήνη) και στη 1 μ.μ. στο Κέντρο Υγείας Καλλονής.

Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αιρετών και Κατοίκων Χίου, σήμερα στις 12 το μεσημέρι διοργανώνει μαζί με φορείς του νησιού, στην πλατεία Βουνακίου, κινητοποίηση ενάντια στη σχεδιαζόμενη φυλακή της ΕΕ στο Θόλος και ταυτόχρονα ενάντια στην ποινικοποίηση της πολιτικής δράσης που επιχειρεί η κυβέρνηση, με τις διώξεις κατοίκων που συμμετείχαν στις μεγάλες κινητοποιήσεις στο λιμάνι της Χίου και στα Μεστά στις 6 Γενάρη, αποτρέποντας το ξεφόρτωμα μηχανημάτων που προορίζονταν για την κατασκευή της φυλακής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ