ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Νοέμβρη 2021
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το Συνέδριο δεν μπορεί να μετατραπεί σε φιάσκο

Επιστολή της ΔΑΣ ΠΟΘΑ σε όλους τους αντιπροσώπους

«Θέλουμε Συνέδριο ζωντανό, όχι φιέστα για έναν ρόλο», αναφέρει σε επιστολή προς όλους τους αντιπροσώπους στο επικείμενο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» ΠΟΘΑ.

Η ΔΑΣ ΠΟΘΑ καταγγέλλει την πλειοψηφία του ΔΣ σχετικά με την απόφαση για εργασίες μίας ημέρας και τα «εν κρυπτώ "κομπρεμί" με απόλυτο αυτοσκοπό το μαγείρεμα των εδρών στην ΠΟΘΑ».

Πιο συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει η ΔΑΣ, η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας στη συνεδρίαση του ΔΣ στις 13/11, «με διαδικασίες από τα πριν στημένες, παρουσίασε ξαφνικά μια δήθεν απόφαση συνέλευσης της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών από το 2019! Με αυτήν την "απόφαση", με διαδικασίες fast track, ενέταξαν στην ΠΟΘΑ έναν φορέα που έχει μέλη μέχρι και επιχειρηματίες - παραγωγούς, που η ιδιότητα του μέλους είναι ανεξάρτητη από σχέσεις εργασίας, ένσημα κ.ο.κ., δεν έχει σχέση με εργατικό σωματείο».

Η ΔΑΣ καλεί «όλους τους συνδικαλιστές, ανεξαρτήτως ιδεολογίας ή πολιτικών πεποιθήσεων, να εμποδίσουν την απόπειρα νοθείας με το στήσιμο μέχρι και αποφάσεων συνελεύσεων (!) για να τους βγουν "τα κουκιά"». Προσθέτει δε ότι «και τυπικά - νομικά είναι λάθος η ένταξη ενός μη εργατικού σωματείου σε μια εργατική Ομοσπονδία, μπορεί να σημαίνει και αποκλεισμό από τη ΓΣΕΕ. Πραγματικά οι μισθωτοί σκηνοθέτες μπορούν να δημιουργήσουν εργατικό σωματείο, όπως επίσης ο συντονισμός της ΠΟΘΑ με φορείς και επιμελητήρια, οργανώσεις και συλλόγους στον χώρο του Πολιτισμού είναι αναγκαίος. Αυτή η ενέργεια όμως υπερβαίνει με δόλο αυτά τα όρια, είναι το λιγότερο ανήθικη και ιδιοτελής».

Στην επιστολή σημειώνεται ακόμα ότι οι εκλεγμένοι με τη ΔΑΣ πρότειναν το Συνέδριο να διεξαχθεί σε δύο μέρες, για να συζητήσουν ουσιαστικά οι πάνω από 100 αντιπρόσωποι σωματείων. Αντίθετα, η πλειοψηφία στο ΔΣ με συνοπτικές διαδικασίες αποφάσισε το Συνέδριο να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 13 Δεκέμβρη από το πρωί έως το βράδυ.

Ανεξάρτητα από το ποια αντίληψη στηρίζει κάθε συνδικαλιστής, έχει ευθύνη από αυτούς που τον εξέλεξαν να πάρει θέση ενάντια στην προσπάθεια του προεδρείου της ΠΟΘΑ να μη γίνει ουσιαστική συζήτηση σε ένα Συνέδριο με ιστορικό ρεκόρ συμμετεχόντων, μετά από πρωτοφανείς κινητοποιήσεις του κλάδου και τεράστια ανάγκη να οργανωθούν νέοι αγώνες σε μια δύσκολη περίοδο. «Το Συνέδριο δεν μπορεί να μετατραπεί σε φιάσκο. Οποιος συνδικαλιστής και όποιο σωματείο έχει στόχο την οργάνωση, την πάλη και τη διεκδίκηση στον κλάδο, δεν μπορεί να επιτρέψει μια τέτοια εξέλιξη», καταλήγει η ΔΑΣ.

Οι εξελίξεις στον οπτικοακουστικό τομέα

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ

Οι εξελίξεις στον οπτικοακουστικό τομέα και η μετατροπή της χώρας και ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης σε κινηματογραφικό σκηνικό απασχόλησαν τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής, με αφορμή το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στη συζήτηση που οργάνωσε το Τμήμα Πολιτισμού της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ μίλησε ο Κώστας Σταματόπουλος, σκηνοθέτης, ενώ ακολούθησε πλούσια συζήτηση με τους καλλιτέχνες της πόλης που συμμετείχαν.

Ο Κώστας Σταματόπουλος αναφέρθηκε στην προσπάθεια που γίνεται ολοένα και πιο εντατικά τα τελευταία χρόνια από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις, προκειμένου να αξιοποιηθεί πιο αποδοτικά ο πολιτιστικός τομέας για την ενίσχυση της κερδοφορίας του ευρωπαϊκού κεφαλαίου ώστε να αντεπεξέλθει η ΕΕ στον ανταγωνισμό της με τα άλλα κέντρα του καπιταλισμού.

Ο οπτικοακουστικός τομέας (ο/α) βρίσκεται στην προμετωπίδα, καθώς είναι ο πολιτιστικός κλάδος με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση κεφαλαίου, που έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να συνεισφέρει και στην ενίσχυση άλλων, διασυνδεόμενων με αυτόν, τομέων της οικονομίας, όπως ο τουρισμός, η «ψηφιακή οικονομία», οι τηλεπικοινωνίες, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κ.λπ. Ταυτόχρονα με τον οικονομικό του ρόλο, ενδυναμώνεται και η ιδεολογική αποστολή του, που είναι η διασφάλιση της αστικής κυριαρχίας, με τον ασφυκτικό έλεγχο στο περιεχόμενο του έργου.

Στάθηκε ιδιαίτερα στην ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, με στόχο την προσέλκυση - με πλήθος προνομίων και φοροαπαλλαγών - κεφαλαίων από το εξωτερικό για μεγάλες ο/α παραγωγές, σε βάρος των μικρών παραγωγών και των μεμονωμένων σκηνοθετών - παραγωγών του έργου τους, καθώς και την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού στον ο/α τομέα σε όφελος μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Τόνισε ότι το ΕΚΟΜΕ με τα αποκλειστικά οικονομικά και απαγορευτικά για τη μικρή παραγωγή κριτήρια που θέτει, εκτός από τον αποδεκατισμό των αυτοαπασχολούμενων σκηνοθετών - παραγωγών, επιφέρει καίριο πλήγμα στην έννοια του «ανεξάρτητου» καλλιτεχνικού κινηματογράφου ελαχιστοποιώντας έτσι την πιθανότητα παραγωγής και διανομής έργου με προοδευτικό - ριζοσπαστικό περιεχόμενο. Ταυτόχρονα ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για να καταργηθούν εργασιακά, μισθολογικά και πνευματικά δικαιώματα των μισθωτών, ηθοποιών και τεχνικών, και των δημιουργών (καθιέρωση δελτίου παροχής υπηρεσιών σε ηθοποιούς και τεχνικούς, εξίσωση μισθών με αυτούς των γειτονικών κρατών των Βαλκανίων, μαζική εξειδίκευση φτηνού και «ευέλικτου» τεχνικού δυναμικού με σεμινάρια στη Βουλγαρία κ.λπ.).

Ιδιαίτερα απασχόλησε τη συζήτηση η απίστευτη εντατικοποίηση που επικρατεί στις παραγωγές που χρησιμοποιούν τη χώρα μας για τα κινηματογραφικά τους γυρίσματα, όπως η περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, σημειώθηκαν 3 εργατικά «ατυχήματα» στην παραγωγή «Αναλώσιμοι 4». Περίπτωση που ανέδειξε την προσπάθεια που γίνεται από την εργοδοσία να «κουκουλωθούν» εργατικά «ατυχήματα» και κυρίως οι άθλιες εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στους χώρους δουλειάς, αλλά και τον ρόλο πυροσβέστη που ανέλαβε εθελοντικά το ΕΚΟΜΕ.

Τέλος, τονίστηκε η ανάγκη μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις να ενισχυθεί ο αγώνας σκηνοθετών, τεχνικών του κινηματογράφου, ηθοποιών, όλων των εργαζομένων του κλάδου, για την υπεράσπιση των δημιουργικών και εργασιακών δικαιωμάτων τους.

«Αποτυπώματα 1967 - 1975» του Κυριάκου Ρόκου

Το βιβλίο κόμικς του γλύπτη Κυριάκου Ρόκου «Αποτυπώματα 1967 - 1975», ίσως το πρώτο «ενήλικο», πολιτικό κόμικ που φιλοτεχνήθηκε από Ελληνα καλλιτέχνη, επανακυκλοφορεί 43 χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση, του 1979, από τις εκδόσεις «Στερέωμα».

Το έργο ξεκίνησε να δουλεύεται «εν θερμώ» το 1973 στο Παρίσι, σχεδόν ταυτόχρονα με τα γεγονότα της Νομικής. Ξεκίνησε με μια διάθεση γελοιοποίησης της τριάδας των επικεφαλής της χουντικής κυβέρνησης, αλλά στη συνέχεια, καθώς τα γεγονότα πύκνωναν και βάραιναν, με αποκορύφωμα την εξέγερση του Πολυτεχνείου, ως έκφραση οργής. Θραυσματική ή ολοσχερώς επινοημένη γλώσσα, πενάκι ελεύθερο και σχέδιο ρευστό, εικονογραφικά επεισόδια με υψηλό συμβολικό περιεχόμενο, συνθέτουν ένα έργο μοναδικό για την εποχή του. Σκληρή σάτιρα, αλλά και ευθεία καταγγελία. Πρωτότυπο και απολαυστικό, διαβάζεται σήμερα σαν μια χειρονομία έξαρσης, τόλμης και ευφρόσυνης εναντίωσης σε κάθε δύναμη καταστολής, φίμωσης και καταπίεσης.

Εκπομπή αφιερωμένη στον Μίκη

Σήμερα στις 11.50 μ.μ. στο «Mega» η δημοσιογράφος Δώρα Αναγνωστοπούλου και το MEGA STORIES αποτίουν φόρο τιμής στον Μίκη Θεοδωράκη, τον μεγάλο καλλιτέχνη με την παγκόσμια ακτινοβολία και την οικουμενική αναγνώριση της καλλιτεχνικής του προσφοράς. Αγαπημένοι φίλοι, συνεργάτες, συναγωνιστές και δικοί του άνθρωποι μοιράζονται ιστορίες μιας ζωής...

Για τον Μίκη Θεοδωράκη θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Θα μιλήσει ακόμα η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του Κόμματος. Συμμετέχουν επίσης (αλφαβητικά) οι: Γιώργος Αρχιμανδρίτης, Νένα Βενετσάνου, Κώστας Θωμαΐδης, Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, Θέμης Μουμουλίδης, Ανδρέας Μαράτος, Αγγελος Παπαγγελίδης - Θεοδωράκης, Κώστας Παπαδόπουλος και Μαρία Φαραντούρη.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΟΥ ΠΜΣ
Πολύμορφες αγωνιστικές δράσεις

Σε μια σειρά από πολύμορφες αγωνιστικές δράσεις προχωρά αυτήν την περίοδο το Παράρτημα Λάρισας του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου.

Την Παρασκευή, μαζί με αντιπροσωπεία του Εργατικού Κέντρου, προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΑΕΔ, με αφορμή το ζήτημα που προέκυψε με την αποζημίωση ειδικού σκοπού, αφού πολλοί μουσικοί την έχασαν για τον μήνα Ιούνη επειδή ο ΟΑΕΔ έβαλε τα χρήματα του ταμείου 5 μέρες πριν τελειώσει ο μήνας. Μετά την παράσταση διαμαρτυρίας, υπήρξε δέσμευση ότι το πρόβλημα αυτό θα ρυθμιστεί.

Σήμερα, Τρίτη, θα ανέβει στο κανάλι του Παραρτήματος στο YouTube, https://www.youtube.com/channel/UCIQBMH7zLhLFbjrHLvZ3hnQ, βίντεο - αφιέρωμα που επιμελήθηκαν συλλογικά μουσικοί ειδικά για τη φετινή επέτειο του Πολυτεχνείου. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Στέλιος Βαλδούμας, Γιώργος Γάλλος, Θέμης Κοπαρανίδης, Πάνος Κράιας, Στέλιος Παπαδόντας, Φώτης Παπανικολάου, Σπύρος Μαγαλιός, Παναγιώτης Σδράλης, Θεολόγης Σίκαλος, Γιάννης Χατζής. Το Παράρτημα ευχαριστεί το μουσικό σχήμα «Κοινοί Θνητοί» για την παραχώρηση οπτικοακουστικού υλικού. Τα ντοκουμέντα της εποχής διαδέχονται μελωδίες και τραγούδια των Διονύση Σαββόπουλου, Bob Dylan, Μάνου Λοΐζου, Μίκη Θεοδωράκη, Γιάννη Μαρκόπουλου, Θάνου Μικρούτσικου. Στον ρόλο του αφηγητή ο Σπύρος Μαγαλιός.

Ταυτόχρονα, το Παράρτημα καλεί στο συλλαλητήριο που θα γίνει αύριο Τετάρτη 17 Νοέμβρη στις 6.30 μ.μ. στην κεντρική πλατεία.

Μια μουσική βραδιά με τους The Worksongs Project

Οι The Worksongs Project ανεβαίνουν ξανά στη σκηνή του «Ιλιον Plus» (Πατησίων και Κοδριγκτώνος 17) για μια μοναδική μουσική παράσταση στις 18 Νοέμβρη, στις 9.30 το βράδυ, παρουσιάζοντας τραγούδια της δουλειάς από όλο τον κόσμο, σε μια μουσική παράσταση επενδυμένη με φωτογραφικό και κινηματογραφικό αρχειακό υλικό.

Τραγούδια της δουλειάς στη διεθνή λαογραφία ονομάζονται εκείνα που είτε αναφέρονται σε εργασίες, είτε τις συνοδεύουν. Τα δεύτερα, μέσα από πλήθος θεμάτων, είχαν ως στόχο να συντονίσουν μια ομαδική εργασία ή απλά με τη συντροφιά τους να ανεβάσουν τη διάθεση και την παραγωγικότητα. Πρόκειται για ένα ταξίδι που φιλοδοξεί να εμφανίσει τις ομοιότητες στη δραστηριότητα, και κατ' επέκταση στον τρόπο σκέψης, των ανθρώπων της δουλειάς όλου του κόσμου.

Το σχήμα συναποτελούν αλφαβητικά οι Ζαγαρέλος Λεωνίδας, Λιάσκος Δημήτρης, Μωραΐτης Αποστόλης, Σούλτης Γιάννης και Τσιμπλάκης Βαγγέλης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ