Ο ηγέτης της Αντίστασης, ο πρωτοκαπετάνιος του θρυλικού ΕΛΑΣ που ελευθέρωσε τη χώρα από τους ναζί, ο φόβος και ο τρόμος των ντόπιων συνεργατών του χιτλερισμού, «γύρισε». Ισως γιατί ποτέ δεν έφυγε, αφού ο «μύθος» του μένει ζωντανός από γενιά σε γενιά.
Ο Αρης, το «ΠΑΙΔΙ της Λιάκουρας, σπαθί του Γερανοβουνιού κι αητός της Γκιώνας», αυτός που δεν «ήξερε μαθές από χαρτιά και μπερδεμένα λόγια», αυτός που «με το σπαθί του γύρναγε του κόσμου τις σελίδες και διάβαζε ολόισια την καρδιά χωρίς πολλά τερτίπια μ' ένα ΝΑΙ, μ' ένα ΟΧΙ», χρόνια φυλαγμένος στις καρδιές μας, στη σκέψη και στις συζητήσεις μας, «έρχεται» με ένα φανάρι αναμμένο, καλεσμένος μιας ανάγκης. Της ανάγκης του «θέλω», της ανάγκης του «μπορώ», της ανάγκης του «εμείς».
Την παράσταση για έναν ρόλο έχει σκηνοθετήσει ο Βασίλης Μπισμπίκης. Στον ρόλο του Αρη ο Τάσος Σωτηράκης.
Συγγραφέας: Σοφία Αδαμίδου
Μέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr.
Ο «Cartel Τεχνοχώρος» θα λειτουργεί κάθε Σάββατο και Κυριακή ως αμιγώς Covid free κλειστός χώρος, μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες με πιστοποιητικό σε ισχύ (180 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο) και κάθε Παρασκευή θα είναι μεικτός χώρος.
«Χορεύετε;» είναι ο τίτλος της νέας παράστασης του θιάσου «Αντάμα» σε σκηνοθεσία Δανάης Κατσαμένη, που βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ολυμπίας Παπαδούκα «Γυναικείες φυλακές Αβέρωφ» και θα παρουσιαστεί στην κεντρική σκηνή του θεάτρου «Αλκμήνη» (Αλκμήνης 8 - 12, Αθήνα) από την Παρασκευή 8 Οκτώβρη και κάθε Παρασκευή και Σάββατο, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Ενα νεαρό κορίτσι μπαίνει σ' ένα - εδώ και χρόνια - αφημένο σπίτι. Εξερευνώντας το, ανακαλύπτει ένα βιβλίο γεμάτο μαρτυρίες γυναικών, πολιτικών κρατουμένων στις Φυλακές Αβέρωφ. Η ιστορία υψώνεται μπροστά της και οι μορφές εκείνων των γυναικών που... «όσο κι αν τις σκοτώναν, υπήρχαν ακόμα πιο δυνατά», ζωντανεύουν ξανά δείχνοντάς της τον δρόμο.
Οι Φυλακές Αβέρωφ, που βρίσκονταν στην οδό Αλεξάνδρας, χτίστηκαν το 1892. Στην Κατοχή αποτέλεσαν το δεσμωτήριο εκατοντάδων αγωνιστών και αγωνιστριών. Μετά τον Δεκέμβρη του '44, τα κτίρια της οδού Αλεξάνδρας χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά ως χώρος κράτησης πολιτικών κρατουμένων.
Το 1947, μεταφέρονται 1.200 γυναίκες και τη διετία που ακολουθεί φτάνουν τις 1.300. Συνολικά στη διάρκεια του Εμφυλίου και μετά οι κρατούμενες φτάνουν τις 3.000. Μαζί με τις κρατούμενες μάνες τους, στις άθλιες και απάνθρωπες συνθήκες των φυλακών βρέθηκαν και 80 - 100 παιδιά νηπιακής και βρεφικής ηλικίας. Εκεί, μέσα σε ένα καθεστώς βίας και απαγορεύσεων, γυναίκες όλων των ηλικιών έζησαν, άντεξαν, οργάνωσαν τη ζωή τους, δεν σταμάτησαν λεπτό να ονειρεύονται.
Το γυναικείο τμήμα των Φυλακών Αβέρωφ ήταν χτισμένο σε σχήμα Π, στο κέντρο του υπήρχε ένας ελεύθερος χώρος 60x25, που αποτελούσε την αυλή και στο κέντρο της αυλής δέσποζε ένας μεγάλος φοίνικας, σημείο συνάντησης για τις κρατούμενες των φυλακών. Σε αυτόν τον φοίνικα αποχαιρετούσαν τις μελλοθάνατες συγκρατούμενές τους...
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Δανάη Κατσαμένη. Δραματουργική επεξεργασία: Δανάη Κατσαμένη, Γεωργία Καούκη. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και εκτέλεση / προγραμματισμός synthesizer: Δημήτρης Ανδρονιάδης. Σκηνικά: Μάρτιν Γαβρίλης. Σχεδιασμός κοστουμιών: Δανάη Κατσαμένη.
Ερμηνεύουν: Δανάη Αλυσανδράτου, Κατερίνα Καϊμά, Γεωργία Καούκη, Ειρήνη Λιγάτου, Βιβή Τάγαρη.
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr.
Το θέατρο λειτουργεί ως μεικτός χώρος, δηλαδή για όσους έχουν κάνει rapid test με διάρκεια 48 ωρών, μοριακό 72 ωρών, εμβολιασμένους και νοσήσαντες, και με πληρότητα 50%.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το φεστιβάλ στην πολύχρονη πορεία του στήριζε και «δυνάμωνε τη φωνή των νέων κινηματογραφιστών», δίνοντας «ίσες ευκαιρίες σε όλες τις ηλικίες και σε όλες τις αισθητικές τάσεις» της εθνικής παραγωγής. Αντίθετα, φέτος παρά «την άνθιση της ποσότητας και της ποιότητας των προτάσεων» που κατατέθηκαν στο φεστιβάλ - 247 στον αριθμό - επέλεξε να προβάλει μόνο 30 ταινίες στο εθνικό διαγωνιστικό, συνηγορώντας έτσι στον τεράστιο αποκλεισμό των νέων σκηνοθετών. Προσθέτει, δε, ότι ιδιαίτερα μέσα στις συνθήκες της πανδημίας που η κινηματογραφική κοινότητα επηρεάστηκε αρνητικά, ο ρόλος του φεστιβάλ θα έπρεπε να είναι κοινωνικός και πολιτιστικός και να επιτρέψει ακόμα περισσότερο στους νέους κινηματογραφιστές να επικοινωνήσουν το έργο τους στο κοινό.
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών διαμαρτύρεται επίσης για την απομάκρυνση των βραβείων των σωματείων από την τελετή λήξης, γεγονός που προκάλεσε τις αντιδράσεις και άλλων σωματείων του κινηματογραφικού χώρου κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ (Ενωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης, Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου).
Η Εταιρεία ανακοίνωσε, ακόμα, ότι προετοιμάζει «ανοιχτό Πανόραμα ώστε το σύνολο των Ταινιών Μικρού Μήκους να επικοινωνήσει με τους θεατές, ελεύθερα χωρίς λογοκρισία και χωρίς αποκλεισμούς».
«Ταξιδεύουμε στα μαγικά τοπία του Θερβάντες, ανιχνεύοντας μέσα από την αριστουργηματική, ποιητική, ρηξικέλευθη και απελευθερωτική του πένα, τι σημαίνει για μας σήμερα αυτή η "άλλη", "παράξενη", "περιπλανώμενη" ιπποτική ζωή των κωμικοτραγικών ηρώων του. Τους αθάνατους έρωτές τους, τις μάχες τους, τις συντριβές τους, την ιλαρότητά τους και τη γοητεία τού να βγαίνεις από το κάδρο της "λογικής" και να συγκρούεσαι με την κατεστημένη τάξη πραγμάτων», σημειώνουν οι συντελεστές της παράστασης.
Συντελεστές: Διασκευή - σκηνοθεσία: Αγγελος Χατζάς. Σκηνικά - κοστούμια - φωτισμοί: Αλέξανδρος Κομπόγιωργας. Μουσική - ηχητικό περιβάλλον: Βασίλης Χρηστακέας.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αργυρώ Λογαρά, Γιάννης Νικολάου, Διονύσης Ποταμίτης, Αγγελος Χατζάς.
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 210.6460.748.
Με τη χτεσινή κινητοποίηση ο ΠΜΣ συνεχίζει την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης για τους μουσικούς χωρίς σταθερές εργασιακές σχέσεις (freelancer μουσικοί) στην ΕΛΣ και την υπεράσπιση των συγγενικών δικαιωμάτων των μουσικών.
Οπως καταγγέλλει ο ΠΜΣ, την ίδια στιγμή που η ΕΛΣ ξοδεύει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για λαμπερές παραγωγές, ζητά από τους μουσικούς να απεμπολήσουν δικαιώματά τους για να αντέξουν τα οικονομικά της, επιβάλλοντας την ατομική διαπραγμάτευση με de facto μείωση των αμοιβών και των δικαιωμάτων των freelancer μουσικών στις νέες παραγωγές της Εναλλακτικής Σκηνής.
Η διοίκηση της ΕΛΣ, αντί να συναντηθεί με τον ΠΜΣ για να απαντήσει στα αιτήματά του, όπως επανειλημμένα έχει ζητήσει ο Σύλλογος, επιστράτευσε αστυνομικές δυνάμεις για να «υποδεχτεί» τους μουσικούς και μάλιστα άνθρωποι του Ιδρύματος ενημέρωναν τον ΠΜΣ ότι απαγορεύεται η διανομή φυλλαδίων στον χώρο...
Ο Μίκης Θεοδωράκης έξω από τις φυλακές Ωρωπού |
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο δήμαρχος Ωρωπού ανακοίνωσε πως ο ιστορικός χώρος των παλαιών φυλακών Ωρωπού θα μετονομαστεί σε «Κέντρο Δημοκρατίας και Πολιτισμού Μίκης Θεοδωράκης».
Στη συναυλία παρευρέθηκε και ο Γιάννης Γκιόκας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής.
Το βιβλίο του Παναγιώτη Μηλιώτη «Λιώναν με τις μπότες το χορτάρι», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Ενύπνιο», θα παρουσιαστεί σήμερα, Τετάρτη, στις 19.30, στο Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης στο Περιστέρι (Εθνικής Αντιστάσεως 33).
Για το βιβλίο θα μιλήσει ο ποιητής Γιώργος Γωνιανάκης.