Τα Γυμνάσια και τα Λύκεια προς το παρόν θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση
Eurokinissi |
Σημειώνεται πως τηλεκπαίδευση δεν θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 8 Γενάρη για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, ενώ από τις 11 Γενάρη επιστρέφουν στα θρανία και οι μαθητές ειδικών σχολείων μετά τις διακοπές των εορτών.
Τα όποια επιπλέον μέτρα πρόληψης που ανακοίνωσε χτες το υπουργείο περιορίζονται σε διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης από το σχολείο, ανά ομάδες τμημάτων, «όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο» (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών) και χρήση περισσοτέρων της μίας εισόδου της σχολικής μονάδας, «όπου υπάρχουν» και αφορούν τον συγχρωτισμό όσων συνοδεύουν τα παιδιά. Γίνεται φανερό δηλαδή πως τα σχολεία και πάλι θα κληθούν να λειτουργήσουν με ό,τι διαθέτουν, χωρίς καμία ουσιαστική παρέμβαση σε κανένα επίπεδο, σε μια λογική που αντιμετωπίζει την προστασία της υγείας ως κόστος.
Οι ανακοινώσεις συνοδεύονται από τη δήλωση της υπουργού Παιδείας για το αναντικατάστατο της διά ζώσης διδασκαλίας, κάτι που βέβαια βρίσκεται και στον πυρήνα των διεκδικήσεων όσων ζητούν ουσιαστικά μέτρα για να μένουν ανοιχτά τα σχολεία. Ωστόσο, όπως προκύπτει και από τις ανακοινώσεις, το άνοιγμα των σχολείων γίνεται με τους ίδιους όρους που ίσχυσαν και το Σεπτέμβρη. Μακριά δηλαδή από τα αναγκαία και ρεαλιστικά αιτήματα γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών, εργαζομένων για τα αναγκαία μέτρα που αφορούν την εξασφάλιση της αναγκαίας υποδομής, μέσων προστασίας, στελέχωσης των σχολείων ώστε να εξασφαλίζονται η υγεία και η ασφάλεια. Για τους μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων συνεχίζεται παράλληλα η τηλεκπαίδευση με τα πολύμορφα προβλήματα.
Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως έχει δρομολογηθεί ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας θα μπορούν να αιτούνται δωρεάν εξέταση για τον κορονοϊό και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα. Οπως διευκρινίζει, το μέτρο είναι εθελοντικό για τους εκπαιδευτικούς και καθαρά προληπτικής φύσης αναφορικά με την επιδημιολογική εικόνα στα σχολεία.
Παράλληλα, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, η χρήση αντισηπτικών, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, τα εργαστήρια πληροφορικής, τα μουσικά όργανα κ.ά. ενώ γίνεται λόγος για δειγματοληπτικούς ελέγχους από τον ΕΟΔΥ.
Τέλος, το υπουργείο επισημαίνει πως εντός της βδομάδας θα ανακοινωθεί συγκεκριμένη μείωση στην ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ' Λυκείου, ετοιμάζοντας παράλληλα, όμως, τη θεσμοθέτηση νέων φραγμών προς την Ανώτατη Εκπαίδευση και αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής σε αυτή.
-- «Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά τμήμα.
-- Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
-- Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test Covid-19 στα σχολεία. Να συνταγογραφείται το test Covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
-- Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας, ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
-- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών - καμιά πρόσληψη "από το παράθυρο" με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Αρχές Γενάρη και ακόμα υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά (ενδεικτικά αναφέρουμε: Σε μαθήματα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα, σε ειδικά μαθήματα π.χ. στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό π.χ. στην παράλληλη στήριξη).
-- Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
-- Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
-- Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
-- Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός Εκπαίδευσης - καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
-- Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
-- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
-- Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλε-αξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
-- Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
-- Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους.
-- Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών που διαμένουν σε δομές προσφύγων».
Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, σχετικά με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων, αναφέρει τα εξής:
«Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν συνιστούν και κάποιο κατόρθωμα. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταματήσει απλά να ανακοινώνει ημερομηνίες, χωρίς να παίρνει ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Το γεγονός μάλιστα ότι τα σχολεία ανοίγουν με δόσεις, χωρίς να εντάσσονται στον σχεδιασμό τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αποτελεί ομολογία από την κυβέρνηση ότι δεν λαμβάνει ολοκληρωμένα και ουσιαστικά μέτρα.
Τα σχολεία δεν είναι κτίρια. Είναι μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί. Ανθρωποι που έχουν υποστεί τις κοινωνικές, ταξικές συνέπειες της πανδημίας. Γι' αυτό και η κυβέρνηση δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα, σαν να μην έγινε τίποτα εδώ και δυο μήνες.
Το ζήτημα είναι ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία έκπτωση στο να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους.
Χρειάζεται να ληφθούν υπόψη όλοι οι κοινωνικοί, μορφωτικοί, ψυχολογικοί και παιδαγωγικοί παράγοντες που συντελούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και τελικά επιδρούν στις παιδικές και νεανικές προσωπικότητες.
Να ληφθεί υπόψη ότι η νεολαία ζει σε μια ασφυκτική κατάσταση από κάθε άποψη, ότι σε κρίσιμες ηλικίες χάνεται η συγκροτημένη επαφή με τη σχολική γνώση, παρουσιάζονται φαινόμενα ψυχολογικής κόπωσης.
Αυτή η κατάσταση πρέπει να αντιμετωπιστεί εδώ και τώρα με την ικανοποίηση των αιτημάτων, που διεκδικούν εδώ και μήνες εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές:
Οπως έχουν τα πράγματα για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που σχεδιάζει και έχουν γεμίσει με παραπέρα άγχος τα παιδιά».
Η εκδήλωση θα μεταδοθεί:
YouTube: http://bit.ly/32B8u7X
Facebook: http://bit.ly/38pVHXQ
Ομιλίες:
Πανδημία και Εκπαίδευση: Δέκα μήνες μετά, Ανδρέας Καργόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Αποκωδικοποιώντας τις προτάσεις της έκθεσης Πισσαρίδη για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Σπύρος Μαρίνης, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ.
Παρεμβάσεις:
Οι εξελίξεις στο χώρο των αναπληρωτών - συμβασιούχων εκπαιδευτικών, Αποστόλης Στεργιόπουλος, αναπληρωτής, αντιπρόεδρος ΣΕΠΕ «Δ. Γληνός».
Σχολιάζοντας τις προτάσεις ΑΔΙΠΔΕ για την επιλογή στελεχών, Μάκης Μπαρμπέρης, αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Αττικής.
Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής δημιουργίας της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη διοργανώνει σήμερα Τρίτη, στις 18.00, διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Πώς να φτιάξεις το δικό σου έργο τέχνης», με την Αρχοντία Παπαγεωργίου, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ και φοιτήτρια στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Τηλέφωνο επικοινωνίας για συμμετοχή στην εκδήλωση: 694.8770.479.
Επίσης, την Παρασκευή 8 Γενάρη στις 20.00 βγαίνει ξανά στον «αέρα» ραδιοφωνική εκπομπή του Στεκιού, αφιερωμένη αυτήν τη φορά στα προβλήματα και τις διεκδικήσεις των φοιτητών Σχολών Καλών Τεχνών και των μαθητών των Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας.