Και ανακοινώνει «ολοκληρωμένο σχέδιο» για τους αερομεταφορείς, την ώρα που λέει ότι δεν «έχει μία» για τις ανάγκες του λαού!
Eurokinissi |
Από τη χτεσινή ενημέρωση του κυβερνητικού εκπροσώπου |
Σε τέτοιες μακάβριες και σε κάθε περίπτωση προκλητικές για τις οικογένειες των θυμάτων και όλο τον λαό που αγωνιά συγκρίσεις προχώρησε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδης, δηλώνοντας σε τηλεοπτικό σταθμό («ΣΚΑΪ») πως στην Ελλάδα «είμαστε 12 φορές καλύτεροι από το Βέλγιο» σε αριθμό νεκρών!
Βάζοντας στο ζύγι τους νεκρούς «περηφανεύτηκε» ότι οι 125 ανά εκατομμύριο που παρουσιάζει η Ελλάδα σημαίνουν πως η χώρα μας «τα πηγαίνει καλύτερα» και αναφώνησε: «Ναι, ότι είμαστε 12 φορές καλύτεροι από το Βέλγιο το πανηγυρίζουμε!».
Ολα αυτά στο φόντο της τιτάνιας μάχης που δίνεται στο δημόσιο σύστημα Υγείας από γιατρούς και νοσηλευτές, κόντρα στις τεράστιες ελλείψεις με ευθύνη της κυβέρνησης, κι ενώ αυξάνονται κρούσματα και νεκροί.
Εικόνα που δεν αναμένεται να βελτιωθεί τις επόμενες μέρες, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Πέτσα να προετοιμάζει χτες το έδαφος, προαναγγέλλοντας «άλλη μία εξαιρετικά δύσκολη και κρίσιμη βδομάδα», με αυξημένα επίπεδα θανάτων και διασωληνωμένων.
Σε ρόλο... λοιμωξιολόγου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αντί να πει μια κουβέντα για το τι θα κάνει η κυβέρνηση για να ενισχύσει έστω και τώρα το σύστημα Υγείας, για να ενισχύσει τα ΜΜΜ που έχουν γίνει εστίες υπερμετάδοσης, όπως και οι χώροι δουλειάς, για το άνοιγμα των σχολείων με όλα τα μέσα προστασίας, έκανε χτες αναλύσεις περί του ιού που «πέρασε στις αρχές του Νοέμβρη από την ομάδα των 20άρηδων, 30άρηδων στις μεγαλύτερες γενιές και η εξάπλωσή του συντηρείται στους κόλπους των οικογενειών», για να αναπαράγει το αφήγημα της ατομικής ευθύνης, λέγοντας πως «τώρα λοιπόν περισσότερο από ποτέ είναι ανάγκη να ελαχιστοποιήσουμε τις επαφές με τους μεγαλύτερους των οικογενειών μας και να τους βοηθήσουμε να περάσουν την περίοδο του lockdown με μεγαλύτερη ασφάλεια».
Την ίδια ώρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωνε πως η κυβέρνηση προχωρά «σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο» στήριξης της «Aegean», η οποία «πλήττεται εξαιτίας των συνεπειών της πανδημίας». Το σχέδιο αυτό θέτει ως «αναπόσπαστο κομμάτι» την κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας από το κράτος και τους μετόχους της, όπως ανάφερε, επιβεβαιώνοντας πως το κράτος «δεν έχει χρήματα» για την υγεία του λαού επειδή η βασική του αποστολή είναι η στήριξη του κεφαλαίου...
Με την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων και τη συζήτηση επί των άρθρων συνεχίστηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», με το οποίο η κυβέρνηση διαμορφώνει όλες τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας, στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, με βαριές αρνητικές συνέπειες για την ασφάλεια των αερομεταφορών, για τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων, αλλά και το κόστος για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες.
Δεν ήταν τυχαίο ότι οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της «Fraport» έδωσαν τα συγχαρητήριά τους για το νομοσχέδιο, κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων καθώς γνωρίζουν ότι θα έχουν πλέον τον πρώτο λόγο στις αερομεταφορές και όλα θα κόβονται και θα ράβονται στα μέτρα της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Ηταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση του γενικού διευθυντή επιχειρησιακής λειτουργίας της «Fraport», Ηλ. Μαραγκάκη, ο οποίος έκανε λόγο για Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας «λιγότερο συγκεντρωτική και περισσότερο ευέλικτη», σύμφωνα «με τις βέλτιστες πρακτικές στην Ευρώπη».
Οπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, κατά τη συζήτηση επί των άρθρων, το νομοσχέδιο «αποτελεί ένα ακόμη επεισόδιο σε μία πολιτική η οποία έχει ξεκινήσει από τα μέσα της δεκαετίας του '90, την πολιτική δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την "απελευθέρωση" των αερομεταφορών, μια πολιτική που με συνέπεια υπηρέτησαν τόσο οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει εκ νέου η ΝΔ. Κεντρικός πυρήνας αυτής της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι οι "ανοιχτοί ουρανοί", πράγμα που σημαίνει η "απελευθέρωση" επί της ουσίας των αερομεταφορών».
Με άλλα λόγια, τόνισε ο βουλευτής του Κόμματος, το νομοσχέδιο «συνιστά προσαρμογή στις ευρωπαϊκές στρατηγικές επιλογές» όπου, όπως προκύπτει από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, «οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας υπόκεινται στις συνθήκες της αγοράς». Ανέφερε συγκεκριμένα τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 549 του 2004, όπου στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι «απαιτείται το κράτος να είναι ανεξάρτητο από τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας», ενώ στην παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου ρητά αναφέρεται ότι «φορέας παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας σημαίνει οιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική οντότητα που παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας».
Υπενθυμίζεται ότι με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 έγινε ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που ήταν μια ενιαία δημόσια υπηρεσία, αρμόδια για θέματα πολιτικής αεροπορίας και αερομεταφορών και για υπηρεσίες του αεροδρομίου, σε δύο μέρη. Στην ΥΠΑ, που έγινε μια αυτοτελής δημόσια υπηρεσία αρμόδια να παρέχει τις υπηρεσίες αεροδρομίου και αεροναυτιλίας, και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) αρμόδια για την κανονιστική εποπτική αρμοδιότητα.
Τώρα, όπως σημείωσε ο Μ. Συντυχάκης, «με το νομοσχέδιο και τη μετατροπή της ΥΠΑ πια σε ΝΠΔΔ, ανοίγει ο δρόμος για την εύκολη μετατροπή της σε ΝΠΙΔ ώστε να μπορεί να εισχωρήσει ο ιδιώτης επενδυτής», ενώ παράλληλα η ΑΠΑ προβλέπεται να συρρικνωθεί ώστε και εδώ ο επιχειρησιακός έλεγχος να περάσει επίσης στις ιδιωτικές εταιρείες. Προϋπόθεση για την ιδιωτικοποίηση είναι και η σύνδεση του μισθού των εργαζομένων στην ΥΠΑ, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, με το «Σχέδιο Επιδόσεων», με την «αποδοτικότητα», τη μείωση των καθυστερήσεων κ.ά.
Ο Μ. Συντυχάκης επισήμανε ότι πλέον «υποτάσσεται η αεροπορική ασφάλεια στη λογική κόστους - οφέλους. Εισάγεται η ευελιξία στην κανονιστική ρύθμιση της ασφάλειας, η κατάργηση όλων αυτών των ρυθμίσεων που δυσχεραίνουν την επιχειρηματικότητα - όπως λέγεται - με υπερβολικά περιοριστικές απαιτήσεις και πολύπλοκες, χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες».
Απαίτησε να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση τι θα γίνει με το «πλεονάζον» προσωπικό που προκύπτει από αυτές τις ρυθμίσεις, ενώ απαίτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου.
Τόνισε ότι το ΚΚΕ, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα πάντα είχαν τη θέση ότι «η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία και δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένων και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας. Να είναι ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών για να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και των μονοπωλίων».
Την πρόταση σχετικά με την ίδρυση εταιρείας διαχείρισης ενεργητικού («κακής» τράπεζας) ως συμπληρωματικού μηχανισμού στην προσπάθεια μείωσης των «κόκκινων» δανείων επαναφέρει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γ. Στουρνάρας. Μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος ΑΕ και ΕΠΕ, σημείωσε ότι η σύσταση εταιρείας διαχείρισης ενεργητικού θα μπορούσε να αναλάβει όλα τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που δεν θα αναλάβει ο «Ηρακλής» και όσα επιπλέον δημιουργήσει η τρέχουσα κρίση.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΤτΕ, οι τράπεζες σε εθελοντική βάση θα μεταβιβάσουν σε αυτή νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που θα δημιουργηθούν με φόντο την πανδημία (περίπου 8 - 10 δισ. ευρώ), καθώς και αυτά που θα περισσέψουν από το σχέδιο «Ηρακλής», που ήδη εφαρμόζεται στις τράπεζες. Το σύνολο εκτιμάται στο αστρονομικό ύψος των 40 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα γνωστοποίησε και επίσημα χτες την άρνησή της της σχετικά με την αποπληρωμή τοκοχρεολυτικής δόσης της Τράπεζας Πειραιώς προς το (κρατικό) Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), για λόγους προστασίας της κεφαλαιακής επάρκειας της τράπεζας.
Τα σχετικά ποσά μετατρέπονται σε μετοχές, με αποτέλεσμα την αύξηση της συμμετοχής του ΤΧΣ στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Πειραιώς από 26,5% σήμερα σε 61,4%, όπως προβλέπεται από τη συμφωνία σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση το 2015.
Το ΤΧΣ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι «αναγνωρίζει τη μακροχρόνια συνεισφορά των ιδιωτών μετόχων στη θετική πορεία της Τράπεζας», τονίζοντας πως «θα επιδιώξει κατά τη διάρκεια του έτους 2021, και υπό τον όρο της ύπαρξης ευνοϊκών συνθηκών στην αγορά, να διευκολύνει την ουσιαστική συμμετοχή ιδιωτών στο μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας, με μείωση του δικού του ποσοστού».
Σε κάθε περίπτωση, με το έναν ή τον άλλον τρόπο, τα σπασμένα φορτώνονται στο κρατικό χρέος και βέβαια στις πλάτες του λαού.
Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε το εξής σχόλιο για τις χτεσινές δηλώσεις του Αδ. Γεωργιάδη:
«Η προσπάθεια της κυβέρνησης να κάνει βολικές και επιλεκτικές συγκρίσεις με άλλες χώρες, για να κρύψει τις εγκληματικές ευθύνες της για τη διαχείριση της πανδημίας, είναι εξοργιστική και μακάβρια. Οπως στην Ελλάδα, έτσι και σε άλλες χώρες καταρρέουν τα δημόσια συστήματα Υγείας, εξαιτίας της πολιτικής της εμπορευματοποίησης και της δήθεν "αρμονικής συνύπαρξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα", που υλοποίησαν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις.
Αν η κατάσταση στην Ελλάδα δεν έχει φτάσει στα ακόμη πιο τραγικά επίπεδα άλλων χωρών, αυτό οφείλεται στους κοπιώδεις και συχνά αθόρυβους αγώνες που έχουν γίνει για τη Δημόσια Υγεία όλα αυτά τα χρόνια, αγώνες που σήμερα είναι πιο αναγκαίοι και επίκαιροι από ποτέ».