ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Νοέμβρη 2020
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Προωθείται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας με κινδύνους για την ασφάλεια στον αέρα

Την απόσυρσή του απαίτησε το ΚΚΕ

Eurokinissi

Την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απαίτησε χτες το ΚΚΕ, στη Βουλή, αναδεικνύοντας ότι με αυτό το νομοθέτημα η κυβέρνηση στρώνει ακόμα καλύτερα το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας με βαριές συνέπειες σε βάρος της ασφάλειας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στον αέρα, των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, αλλά και στις τιμές των εισιτηρίων.

Την απαίτηση αυτή εξέφρασε ο ειδικός αγορητής του Κόμματος, Λεωνίδας Στολτίδης, που, παίρνοντας τον λόγο στην πρώτη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής, μετέφερε τα αιτήματα που προβάλλουν οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή που το νομοσχέδιο δόθηκε στη δημοσιότητα αντέδρασαν με απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις, με τελευταία τη χτεσινή στάση εργασίας (6 με 12 το μεσημέρι) που έκαναν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο: «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», και όπως ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ «πάτε να ιδιωτικοποιήσετε από την πίσω πόρτα τον έλεγχο της αεροπλοΐας, να παραδώσετε στα χέρια των επιχειρηματικών ομίλων την ασφάλεια και των πτήσεων. Σε αυτούς δηλαδή που οι κανόνες αεροπλοΐας, οι κανόνες ασφάλειας των πτήσεων είναι εμπόδιο στη μεγαλύτερη και πιο γρήγορη κερδοφορία». Τόνισε ότι το νομοσχέδιο έρχεται να συμπληρώσει την ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση της ΝΔ σε βάρος των εργαζομένων για την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, βάζοντας πλέον ανοιχτά στο στόχαστρο ακόμα και την κατάκτηση του αιώνα, το 8ωρο.

Οπως ανέφερε, διαδοχικά οι κυβερνήσεις στη βάση της στρατηγικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» της αεροναυτιλίας, προκειμένου να γίνει πεδίο κερδοφόρας δράσης για το κεφάλαιο, άρχισαν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Τα αεροδρόμια μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το 2011 για να δοθούν στη συνέχεια από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα 14 περιφερειακά στη «Fraport». Προχώρησε ο λειτουργικός διαχωρισμός της ΥΠΑ με τη Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, ενώ με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ του 2016 η ΥΠΑ πήγε σε νομικό διαχωρισμό με τη σύσταση δύο νομικών προσώπων: την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και την ΥΠΑ. Η πρώτη προβλέφθηκε να έχει την κανονιστική - εποπτική αρμοδιότητα και η ΥΠΑ να παρέχει τις υπηρεσίες αεροδρομίου, αεροναυτιλίας.

Τώρα, έρχεται το νομοσχέδιο αυτό, μετατρέποντας την ΑΠΑ σε ανεξάρτητη αρχή, συρρικνωμένη, αφήνοντας χώρο να δοθεί ο εποπτικός έλεγχος στους ιδιώτες και την ΥΠΑ σε ξεχωριστό ΝΠΔΔ με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, ανοίγοντας και εδώ ουσιαστικά διάπλατα τις πόρτες για την ιδιωτικοποίηση: είτε με την είσοδο μάνατζερ επενδυτή, ή με ΣΔΙΤ κ.ο.κ. Αλλωστε, το Σχέδιο Επιδόσεων που προβλέπεται για την ΥΠΑ συνδέει τους μισθούς των εργαζομένων με την αποδοτικότητα, τη μείωση των καθυστερήσεων κ.ά.

Ο Λ. Στολτίδης απαίτησε να ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με το λεγόμενο «πλεονάζον» προσωπικό, για παράδειγμα στην ΑΠΑ, καθώς προβλέπεται ότι από 487 θα μείνουν 172.

Κάλεσε τους εργαζόμενους να παλέψουν για «ΥΠΑ ενιαία και δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας. Ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, για να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και των μονοπωλίων», τονίζοντας ότι «είναι ουτοπικό και αναχρονιστικό να πιστεύεις ότι θα διατηρήσεις δουλειά και δικαιώματα σε ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια και ιδιωτικοποιημένη αεροναυτιλία».

Ο ένας σιγοντάρει τον άλλο

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παπάς «κατακεραύνωσε» την κυβέρνηση για το νομοσχέδιο λέγοντας ότι «προωθεί την ιδιωτικοποίηση», ωστόσο παραδέχτηκε ότι στηρίζεται στον νόμο του 2016 που ...αναγκάστηκε να ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Απαντώντας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι δεν μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει κατά των ιδιωτικοποιήσεων, όταν αυτός ιδιωτικοποίησε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και ας μην πρόλαβε να εφαρμόσει τον νόμο, ένα «κενό όμως που θα αναπληρώσουμε εμείς».

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Με τις ψήφους της ΝΔ και των χρυσαυγιτών καταδικάστηκε η «βία από όπου κι αν προέρχεται»

Μια μέρα μετά την απρόκλητη βίαιη επίθεση της αστυνομίας ενάντια στη συγκέντρωση του ΚΚΕ στα Προπύλαια βρήκε η περιφερειακή αρχή Αττικής (Πατούλης - ΝΔ), μαζί με τον γραφικό αντικομμουνιστή Τζήμερο και τα μέλη της καταδικασμένης εγκληματικής φασιστικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής, να ψηφίσουν από κοινού ένα κατάπτυστο κείμενο «ενάντια στη βία από όπου κι αν προέρχεται».

Η ίδια η προϊστορία του κειμένου είναι χαρακτηριστική του κατήφορου που έχει επιλέξει η περιφερειακή αρχή της ΝΔ, με τον συστηματικό εναγκαλισμό της με τα φασιστοειδή, προκειμένου να εξασφαλίζει μόνιμες πλειοψηφίες στο Συμβούλιο και να προωθεί ανεμπόδιστα το αντιλαϊκό της έργο. Θυμίζουμε άλλωστε ότι με διάφορα προσχήματα η περιφερειακή αρχή αρνείται να αποκλείσει τους εκλεγμένους με την καταδικασμένη Χρυσή Αυγή από τις συνεδριάσεις. Πριν από λίγο καιρό λοιπόν, σε μια προσπάθεια να «ξεπλύνει» τη Χρυσή Αυγή, ο αντικομμουνιστής Τζήμερος κατέθεσε ψήφισμα, τάχα με αφορμή την απόφαση της δίκης, με το οποίο καλούσε το Περιφερειακό Συμβούλιο να υιοθετήσει τη θεωρία των «δύο άκρων» και τα γνωστά φληναφήματα «ενάντια στη βία» από πολιτικά κόμματα.

Τελικά χτες, και μετά από διάφορες «συνεννοήσεις» μεταξύ του παραπάνω εμμονικού αντικομμουνιστή, της περιφερειακής αρχής και των εκλεγμένων της Χρυσής Αυγής, υιοθετήθηκε ψήφισμα «ενάντια στη βία από όπου κι αν προέρχεται».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» και πέντε ακόμα παρατάξεις κατήγγειλαν και απείχαν από την ψηφοφορία για το ψήφισμα, το οποίο υπερψηφίστηκε από την παράταξη της ΝΔ (Πατούλης), με δύο διαφοροποιήσεις συμβούλων της, τον Τζήμερο και τους εκλεγμένους της Χρυσής Αυγής.

Η διοίκηση της ΝΔ χαϊδεύει το φίδι στον κόρφο της!

«Αυτοί που θέλουν να βάλουν στο ίδιο τσουβάλι το όργιο της βίας των κατασταλτικών μηχανισμών, την εργοδοτική και φασιστική βία, με την καθημερινή πάλη του λαού μας για τα σύγχρονα δικαιώματά του, είναι ήδη καταδικασμένοι από το λαό της Αττικής», σημειώνει η «Λαϊκή Συσπείρωση» σε ανακοίνωσή της.

«Χαϊδεύετε το φίδι στον κόρφο σας», ήταν το σχόλιο του Γιάννη Πρωτούλη, μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», προς την περιφερειακή αρχή κατά την προχτεσινή τηλεδιάσκεψη. Και σημείωσε: «Σας το λέγαμε και όταν χαϊδεύατε τη ΧΑ, όταν λέγατε ότι η ΧΑ είναι ένα κοινοβουλευτικό κόμμα σαν όλα τα άλλα...». Κάλεσε την περιφερειακή αρχή να σταματήσει αυτήν την επικίνδυνη τακτική, δηλώνοντας ότι υπάρχουν και μέλη της διοικούσας παράταξης που διαφωνούν με τέτοιες άθλιες μεθοδεύσεις. «Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να μετατρέπεται σε μικροκομματικό παιχνίδι για το ποιος έχει τη μεγαλύτερη απόχη για να μαζεύει ακροδεξιούς και φασίστες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εξηγώντας τη στάση της περιφερειακής αρχής, ανέφερε ότι αυτή έχει ανάγκη από ψήφους κομμάτων και χώρων που εξελέγησαν με ρατσιστικό και μισαλλόδοξο τρόπο, για να διαμορφώνει πλειοψηφίες στο Συμβούλιο. Πρόσθεσε δε ότι και σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο γίνεται προσπάθεια να αγκαλιαστούν και να στεγαστούν πολιτικά ακροδεξιοί και φασιστοειδή που μένουν «άστεγοι» μετά την καταδίκη της Χρυσής Αυγής.

Επιπλέον, ο Γ. Πρωτούλης αναφέρθηκε στον κυβερνητικό αυταρχισμό και στο όργιο αστυνομικής βίας κατά των διαδηλωτών που συμβολικά και τηρώντας όλα τα μέτρα γιόρτασαν το Πολυτεχνείο. Στάθηκε στην υποκρισία της κυβέρνησης, που επικαλέστηκε την πανδημία για την απαγόρευση των συναθροίσεων, λέγοντας ότι δεν έχει λάβει μέτρα για το σύστημα Υγείας, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους χώρους δουλειάς και ότι μετέφερε χιλιάδες αστυνομικούς στο κέντρο της Αθήνας σε συνθήκες συνωστισμού.

Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία και το lockdown για να περνάει αντιλαϊκούς νόμους και έκανε ειδική αναφορά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για την επιβολή 10ωρης εργασίας και για το χτύπημα των συνδικαλιστικών ελευθεριών, τονίζοντας ότι το ΚΚΕ έχει ευθύνη να μην το επιτρέψει.

Συνεχίζεται η δίκη για τη δολοφονική επίθεση στο «Συνεργείο»

Συνεχίστηκε και χτες σε δεύτερο βαθμό η δίκη για τη δολοφονική επίθεση με λοστούς και κοντάρια στον κοινωνικό χώρο «Συνεργείο» στην Ηλιούπολη (10 Ιούλη 2013), στην οποία τα δύο στελέχη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή Λαγός και Μίχος ηγήθηκαν αυτοπροσώπως. Η δολοφονική επίθεση έγινε δύο μήνες πριν από τη δολοφονία του αντιφασίστα μουσικού Παύλου Φύσσα. Το δικαστήριο πρωτόδικα έχει κηρύξει ομόφωνα ενόχους για ηθική αυτουργία στο αδίκημα της επικίνδυνης σωματικής βλάβης Λαγό και Μίχο και επίσης ενόχους ως φυσικούς αυτουργούς, με την κατηγορία της απρόκλητης επικίνδυνης σωματικής βλάβης και για οπλοχρησία ως προς αυτήν, τα μέλη του μηχανοκίνητου τάγματος εφόδου Μπαρέκα, Γαλανάκη, Αγιοβλασίτη, Σταμπέλο και Καλπιτζή.

Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι ο Λαγός (ο ναζί ευρωβουλευτής), αν και δεν βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στη φυλακή γιατί δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις από το Ευρωκοινοβούλιο για την άρση της ασυλίας, έχει καταδικαστεί για διεύθυνση της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης σε 13 χρόνια κάθειρξη και 8 μήνες, ενώ ο Μίχος βρίσκεται ήδη στη φυλακή με ποινή τα 5 χρόνια. Επίσης, Σταμπέλος (δολοφονία Φύσσα) και Μπαρέκας (πυρηνάρχης Πειραιά) εκτίουν ποινές 9 χρόνια και 6 χρόνια και 2 μήνες αντίστοιχα, για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση. Στη μοτοπορεία συμμετείχαν επίσης, όπως έχει αποκαλυφθεί, και οι Γ. Πατέλης (πυρηνάρχης Νίκαιας), Ι. Κομιάνος, Γ. Τσακανίκας και Γ. Δήμου, όλοι μέλη του τάγματος εφόδου της Νίκαιας, που καταδικάστηκαν για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση και κάποιοι και για συνέργεια στη δολοφονία Φύσσα.

Από τα σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία, η παρουσία του ναζί Ι. Λαγού ταυτοποιείται και από την πινακίδα του ΙΧ οχήματός του, που καταγράφτηκε από περίοικους. Το αυτοκίνητο ανήκει σε εταιρεία μίσθωσης οχημάτων, που του είχε παραχωρήσει με σύμβαση leasing στη Βουλή. Επίσης, από τα μηνύματα που είχαν βρεθεί στο κινητό του προκύπτει ότι ο ίδιος οργάνωσε και συμμετείχε στην επίθεση.

Το Σάββατο η πολιτική κηδεία του σ. Μίλτου Βακαλόπουλου

Η πολιτική κηδεία του σ. Μίλτου Βακαλόπουλου, που «έφυγε» ξαφνικά την Τετάρτη 18/11 θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Νοέμβρη, στις 11 π.μ. στο νεκροταφείο Καλλιθέας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ