Ανοδος σε ψήφους, ποσοστά και έδρες στη νέα διοίκηση για τη ΔΑΣ, η οποία αναδείχτηκε δεύτερη δύναμη με 31,65%, σε αντίθεση με την πτώση ή οριακή διατήρηση των άλλων παρατάξεων
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ βγήκαν ενισχυμένες στο ΕΚΑ |
Συγκεκριμένα, στις εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου, ψήφισαν 1.757 σύνεδροι από 1.705 στο προηγούμενο. Η ΔΑΣ, έλαβε 554 ψήφους (31,65%) από 461 (27,3%) στο προηγούμενο και δέκα έδρες από εννιά που είχε. Η ΠΑΣΚΕ, η οποία κατέβηκε μαζί με την παράταξη της ΠΑΣΚ που είχε δικό της ψηφοδέλτιο στο προηγούμενο συνέδριο, έλαβε 655 ψήφους (37,4%) από 656 (38,8%) και 12 έδρες, όσες είχαν οι δύο παρατάξεις μαζί. Μεγάλη μείωση είχε η παράταξη της ΔΑΚΕ η οποία έλαβε 282 ψήφους (16,1%) από 399 ψήφους (23,6%) και πέντε έδρες από εφτά που είχε. Απόλυτη στασιμότητα σημείωσε η «Αυτόνομη παρέμβαση» η οποία αν και εμφανίστηκε σε ψηφοδέλτιο μαζί με την ομάδα της ΚΕΔΑ και την ΑΚΟΑ, έλαβε 151 ψήφους όσες και στο προηγούμενο συνέδριο και ποσοστό 8,6% από 8,9%. Η παράταξη της ΑΣΚΕ η οποία προέρχεται από το χώρο της ΔΑΚΕ (κυρίως σωματείων τραπεζών) έλαβε 85 ψήφους (4,8%) και μία έδρα.
Η σημαντική αύξηση των δυνάμεων της ΔΑΣ κυρίως η ανταπόκριση που έχει στους εργαζόμενους έστρεψε και πάλι την παράταξη της ΠΑΣΚΕ στη γνωστή τακτική της πρόκλησης. Ετσι, στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων που εξέδωσε για να δικαιολογήσει τη μείωση της δύναμής της, «ανακάλυψε» πάλι «μεθοδεύσεις» στις εκλογές στο Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, επικεντρώνοντας στο σημαντικό γεγονός ότι ψήφισαν πολλοί αλλοδαποί οικοδόμοι στις τελευταίες αρχαιρεσίες του, οι οποίοι επιβράβευσαν την ταξική αγωνιστική πορεία που ακολουθεί! Την ίδια ώρα όμως, η ΠΑΣΚΕ νομιμοποίησε δεκάδες εργοδοτικά στελέχη σε σούπερ μάρκετ ως αντιπροσώπους...
Είναι χαρακτηριστικό, όμως, ότι από την τακτική των υπόλοιπων παρατάξεων η κυβερνητική παράταξη άντλησε σημαντικές δυνάμεις. Αποδείχτηκε ακόμα, ότι οι αντιλήψεις περί «ενωμένης Αριστεράς» το μόνο που καταφέρνουν είναι να αφοπλίζουν τους εργαζόμενους και να ενισχύουν τον κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό.
«Οι αρχαιρεσίες του ΕΚΑ αποτελούν μια σαφή καταδίκη της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής και ταυτόχρονα μια σπουδαία νίκη για το ψηφοδέλτιο που στήριξε το ΠΑΜΕ» σημειώνει σε ανακοίνωση η ΔΑΣ μετά τα αποτελέσματα.
«Η σημαντική ενίσχυση της ΔΑΣ, συνεχίζει, είναι αποτέλεσμα της επίμονης και σταθερής δράσης της για την ανάπτυξη των αγώνων και την ταξική συσπείρωση των εργαζομένων. Δείχνει τη δυνατότητα αλλά και την αναγκαιότητα συσπείρωσης των εργαζομένων μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ, έτσι ώστε η αγωνιστική αφύπνιση των εργαζομένων να μην εγκλωβιστεί και εκφυλιστεί στα κανάλια του συμβιβασμού, της υποταγής, των κοινωνικών διαλόγων και των μονόδρομων της ΟΝΕ».
Καταλήγοντας η ΔΑΣ δίνει υπόσχεση ότι θα: «Αξιοποιήσει την ενισχυμένη της παρουσία, ώστε σταθερά, καθημερινά να δημιουργούνται οι όροι όχι μόνο αποτελεσματικής άμυνας, αλλά και συνολικής αντεπίθεσης των εργαζομένων και του λαού μας, ενάντια στο μαύρο μέτωπο κεφαλαίου - κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης και των πολιτικών τους υπαλλήλων».
Νεκρός ο 42χρονος Μιχάλης Μιχαλόπουλος από έκρηξη βαρελιού με αέριο
Συγκλονισμένη είναι η εργατική τάξη της Μαγνησίας, με την αναγγελία ενός ακόμη θανατηφόρου εργατικού ατυχήματος. Το εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε στο εργοστάσιο μετάλλου «ΒΜΤΕ ΑΕ», στο Βελεστίνο και θύμα της εργοδοτικής ασυδοσίας είναι ο 42χρονος εργάτης Μιχάλης Μιχαλόπουλος, που βρήκε τραγικό θάνατο από έκρηξη βαρελιού με αέριο, την ώρα που εργαζόταν εκεί κοντά.
Την ευθύνη για τον τραγικό θάνατο του 42χρονου εργάτη φέρει η εργοδοσία, καθώς στο εργοστάσιο τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων είναι ανύπαρκτα και οι συνθήκες εργασίας είναι μεσαιωνικού τύπου. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι εργαζόμενοι αναγκάζονται από την εργοδοσία να δουλεύουν 12 και 13 ώρες ημερησίως.
Την οδύνη της και τα συλλυπητήριά της για το χαμό του Μιχάλη Μιχαλόπουλου εκφράζει, σε ανακοίνωσή της, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Σωματείων και Συνδικαλιστών Βόλου, στην οποία υπενθυμίζει ότι σε πολλούς χώρους δουλιάς, δεν υπολογίζεται, καν, η ανθρώπινη ζωή, η οποία θυσιάζεται στο βωμό του μέγιστου κέρδους. Και συνεχίζει: «Οπωσδήποτε, την κύρια ευθύνη την έχει η εργοδοσία. Ομως, δεν είναι άμοιρη ευθυνών και η κυβέρνηση, που με την πολιτική της δίνει το "πράσινο φως" για την νομιμοποίηση της ασυδοσίας του κεφαλαίου. Δεν είναι άμοιρες ευθυνών οι αρμόδιες υπηρεσίες, η Επιθεώρηση Εργασίας, η Νομαρχία, το Εργατικό Κέντρο Βόλου, που με τη στάση τους και την αδιαφορία τους, ουσιαστικά, διευκολύνουν τη λειτουργία βιομηχανιών - "κρεματορίων"».
Η Συντονιστική Επιτροπή διεκδικεί να παρθούν, τώρα, μέτρα για να μην θρηνήσουν οι εργαζόμενοι κι άλλα θύματα, να λειτουργήσουν σωστά οι αρμόδιες υπηρεσίες και να εφαρμοστεί ένα αυστηρό πλαίσιο για την υγιεινή και την ασφάλεια στους χώρους δουλιάς. Καλεί, επίσης, τους εργαζόμενους να πάρουν την τύχη της ζωής τους στα χέρια τους, να επιβάλουν μέτρα ασφαλείας και ανθρώπινες, αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ν' αντιταχθούν δυναμικά στην εντατικοποίηση και στην εκμετάλλευση.
Ανακοίνωση για το εργατικό δυστύχημα εξέδωσε και το Εργατικό Κέντρο Βόλου.
«Ο μόνος δρόμος που έχουμε μπροστά μας είναι ο δρόμος της οργάνωσης μαζικών, αγωνιστικών, απεργιακών κινητοποιήσεων»! Αυτό υπογραμμίζουν σε κοινή τους ανακοίνωση η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και καλούν όλους τους ναυτεργάτες να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία στις 17 του Μάη και στην παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα.
Τα δυο ναυτεργατικά σωματεία υπογραμμίζουν ότι κυβέρνηση - ΥΕΝ με «αυτόματο πιλότο» τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του μεγάλου κεφαλαίου, με τη στήριξη και των άλλων πολιτικών εκπροσώπων του και τη συμμετοχή εργοδοτικών κυβερνητικών συνδικαλιστών, εκχωρούν την ακτοπλοΐα - που συνδέεται με την ασφάλεια της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών και 20.000 θέσεις εργασίας για τους Ελληνες ναυτεργάτες - στο ντόπιο και πολυεθνικό εφοπλιστικό, τραπεζιτικό κεφάλαιο.
Επισημαίνεται ότι στις γραμμές «ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων», δηλαδή στις γραμμές «φιλέτα» που συγκεντρώνεται η προσοχή των εφοπλιστών, προωθείται καθεστώς πλήρους ασυδοσίας. Στους «φτωχοσυγγενείς», στις γραμμές του λεγόμενου «δημόσιου συμφέροντος» και τις άγονες γραμμές, οι οποίες δεν προσφέρουν προοπτικές κέρδους για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, θα δίνεται επιδότηση.
«Στην περίπτωση αυτή - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - οι εφοπλιστές θα απολαμβάνουν το καθεστώς της πλήρους ασυδοσίας, θα επιδοτούνται από το κράτος και θα εισπράττουν επιπρόσθετα από το χαράτσωμα όλων των επιβατών, όχι μόνο από την απελευθέρωση και την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου που θα γίνει απλησίαστο, αλλά και το χαράτσι του λεγόμενου "επιναύλου" που θα φορτωθεί στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων για να χρηματοδοτηθούν οι εφοπλιστές των "άγονων γραμμών". Δεκάδες νησιά βρίσκονται απέναντι στον πραγματικό εφιάλτη της αποκοπής από την ηπειρωτική χώρα, της στέρησης του δικαιώματος της απρόσκοπτης, χειμώνα - καλοκαίρι, συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Με το νέο "θεσμικό πλαίσιο" των θαλάσσιων μεταφορών ανοίγει ο δρόμος για την εκμετάλλευση της ακτοπλοΐας από κοινοτικά πλοία και πλοία με σημαίες ευκαιρίας».
Οι ναυτεργάτες παλεύουν για: Να μην περάσει το νομοσχέδιο. Δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Δημόσια Καθολική κοινωνική ασφάλιση που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εργατικής οικογένειας, καθώς και για μια σειρά άλλα αιτήματα του κλάδου.
Την αντίθεση των συνδικάτων στον πρόσφατο αντεργατικό νόμο 2874, με βάση τον οποίο καταργήθηκαν τα γαμήλια και τα σπουδαστικά επιδόματα της Εργατικής Εστίας έφερε χτες στη Βουλή, με Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, τονίζοντας την ανάγκη για την επαναφορά τους παρά το χαμηλό τους ύψος.
Από την πλευρά της κυβέρνησης ο υφυπουργός Εργασίας, Χρήστος Πρωτόπαππας, αρκέστηκε να πει ότι «είναι απόφαση της Βουλής» κι εμείς «τηρούμε κι εφαρμόζουμε τους νόμους του κράτους».
Παίρνοντας το λόγο ο Αντώνης Σκυλλάκος σημείωσε πως το ότι ψηφίστηκε ένας νόμος «δε σημαίνει ότι θα σταματήσουν οι εργατικές διεκδικήσεις», προσθέτοντας ότι «μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους». Αναφερόμενος στην Εργατική Εστία τόνισε ότι «αν θέλει να κάνει εργατική πολιτική και δε φθάνουν τα χρήματα της Εργατικής Εστίας να υπάρξουν κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό». Παράλληλα, σχολιάζοντας την υποτιθέμενη μεταφορά των κονδυλιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς ο Αντώνης Σκυλλάκος σημείωσε ότι ακόμα και γι' αυτούς «ετοιμάζεστε να δώστε τη διαχείρισή τους σε ιδιώτες». Τέλος, κατέληξε λέγοντας ότι η Εργατική Εστία θα διέθετε κονδύλια «αν σταματούσατε να χρηματοδοτείτε τους εργατοπατέρες», μιλώντας και για «χρήματα που χάνονται για χάρη του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας» πρόσθεσε δε ότι «η Εργατική Εστία χρησιμοποιεί εταιρίες, για να κλείνουν εισιτήρια τουρισμού», γεγονός που επίσης επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της.