ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Απρίλη 2020
Σελ. /20
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Κινητοποιήσεις σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αίτημα να το πάρουν πίσω!

Στις 12 το μεσημέρι στο Σύνταγμα, στη Βουλή, και την ίδια ώρα στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης

Από πρόσφατη κινητοποίηση
Από πρόσφατη κινητοποίηση
«Ο κορονοϊός απειλεί την υγεία... η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα!». Αυτό δηλώνουν μια σειρά από εκπαιδευτικά σωματεία και προχωρούν σήμερα στις 12 το μεσημέρι σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο που παρουσίασε και έθεσε προχτές σε διαβούλευση το υπουργείο Παιδείας. Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις οι οποίες βρίσκονται στον αντίποδα των πραγματικών σύγχρονων αναγκών και «κλείνουν το μάτι» σε μέτρα καταδικασμένα μέσα από αγώνες που αποκάλυψαν τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα τους.

«Πρόκειται για μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που δίνουν τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών κάτω από όλες τις συνθήκες, στους γονείς και τους μαθητές. Αξιοποιούν αυτές τις συνθήκες, της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας, ως ευκαιρία για να υλοποιήσουν, σαν τον κλέφτη, τα σχέδιά τους. Είναι απαράδεκτο σε μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις, τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Δεν θα το επιτρέψουμε!», δηλώνουν μεταξύ άλλων οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Σωκράτης», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Μ. Παπαμαύρος» και «Γ. Σεφέρης», η ΕΛΜΕ Πειραιά και η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομίσθιων, που καλούν στην κινητοποίηση.

Κάλεσμα συμμετοχής στη σημερινή κινητοποίηση στη Βουλή απευθύνουν επίσης η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) και η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη, παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποιεί η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιό της.

Μπαράζ αντιλαϊκών ρυθμίσεων

Συνοπτικά με το πολυνομοσχέδιο:

-- Προστίθενται νέα εμπόδια και φίλτρα στην προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές να μορφωθούν, να περάσουν στα πανεπιστήμια. Η εισαγωγή της «Τράπεζας Θεμάτων» από την Α' Λυκείου με «πανελλαδικού τύπου» εξετάσεις για κάθε τάξη (ακόμα κι αν σ' αυτήν τη φάση δεν φαίνεται να προωθείται ο συνυπολογισμός του βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου για το απολυτήριο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, που είναι όμως στις προθέσεις της κυβέρνησης, όπως δήλωσε ξεκάθαρα η υπουργός Παιδείας) σηματοδοτεί την πλήρη μετατροπή του Λυκείου σε μια «εξεταστική αρένα», με ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, με μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη της λαϊκής οικογένειας, η οποία ήδη στενάζει.

-- Η κυβέρνηση προωθεί την «εκγύμναση νέων δεξιοτήτων» στα σχολεία. Τα ερωτήματα είναι πολλά: Θα δημιουργηθούν υποδομές και υλικοτεχνικά μέσα για όλους τους μαθητές και δωρεάν για να τις παρακολουθήσουν ή θα δίνονται ψίχουλα και σε λίγους, όπως απέδειξε η πείρα της πανδημίας με την ανυπαρξία μέσων; Θα δημιουργηθεί, με κεντρική ευθύνη, επαρκές επιστημονικά και παιδαγωγικά περιεχόμενο ή θα μπαίνουν στο σχολείο φορείς άσχετοι με την εκπαιδευτική κοινότητα; Θα σταματήσει επιτέλους αυτή η επιμονή των κυβερνήσεων με τη «διδασκαλία της επιχειρηματικότητας», λες και είναι αυτό που λείπει για τους μαθητές;

-- Οι ρυθμίσεις για την «αξιολόγηση», που προωθεί η κυβέρνηση με διάφορα κριτήρια, μεταξύ των οποίων τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα», θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών και είναι απολύτως καταδικαστέες. Ενα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είναι αυτή που πρέπει να τους οδηγήσει να αξιολογήσουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως «μεταξεταστέες», γιατί ούτε αντιμετωπίζουν τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων, ούτε βοηθούν ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς να αντεπεξέλθουν στο ρόλο τους.

-- Αυτά που ήδη ζούμε σήμερα και στις συνθήκες της πανδημίας, είναι το σχολείο των κενών σε εκπαιδευτικούς, των ελλείψεων σε μέσα και υποδομές, των σοβαρών προβλημάτων στη σχολική στέγη με το στοίβαγμα των μαθητών σε ανεπαρκή και κακοσυντηρήμενα κτίρια. Με αυτό πρέπει να ξεμπερδεύουμε μια ώρα αρχύτερα. Αντ' αυτού, η κυβέρνηση προωθεί ρύθμιση για προτεραιότητα στην κάλυψη κενών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, κάτι που σημαίνει ότι θα παραμείνουν και με τη βούλα του νόμου τα κενά στα υπόλοιπα μαθήματα σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

-- Ανοίγει ο δρόμος για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά, με το πρόσχημα των ξενόγλωσσων φοιτητών, που αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία «απελευθερώνεται» περαιτέρω η αγορά κάθε είδους εκπαιδευτικών προϊόντων, προγραμμάτων σπουδών και κατάρτισης, ολοκληρώνοντας την εικόνα του «Πανεπιστημίου ΑΕ».

Μακριά από τις ανάγκες του λαού το πανεπιστήμιο που φτιάχνουν

Στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν την Ανώτατη Εκπαίδευση αναφέρεται με ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ, σημειώνοντας ότι «εγκλωβίζουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία των Ιδρυμάτων στα δεσμά της αγοράς. Με το πρόσχημα της προσέλκυσης ξενόγλωσσων φοιτητών, ωσάν τα πανεπιστήμια να είναι tour operators, η κυβέρνηση της ΝΔ ανοίγει κι άλλο το δρόμο για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά, σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων της προκατόχου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Με τις προβλέψεις για ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με δίδακτρα, συμπράξεις με πανεπιστήμια του εξωτερικού, θερινά προγράμματα κ.ά., επιχειρείται να επεκταθούν οι δραστηριότητες του πανεπιστημίου - επιχείρηση, που θα εμπορεύεται προγράμματα σπουδών και άλλα "προϊόντα" και "υπηρεσίες"». Η ΔΗΠΑΚ απαιτεί να μείνει το νομοσχέδιο στα χαρτιά, καθώς όπως υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Το δήθεν "σύγχρονο" πανεπιστήμιο και σχολείο που χτίζουν οι αστικές κυβερνήσεις δεν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας και της επιστήμης, δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της λαϊκής οικογένειας, των παιδιών της και των δασκάλων τους σε σχολεία και πανεπιστήμια».

Η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) καταγγέλλει το περιεχόμενο και τη διαδικασία προώθησης του νομοσχεδίου επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο μειώνει κι άλλο τις μετεγγραφές, θέτοντας νέα οικονομικά και βαθμολογικά κριτήρια. Είναι προκλητικά τα περί "δικαιότερου" συστήματος μετεγγραφών για τους ίδιους τους φοιτητές με τα βαθμολογικά όρια που επικαλείται, όταν τη χρονιά που διανύουμε οι μισοί από όσους έκαναν αίτηση για μετεγγραφή απορρίφθηκαν, όταν ένας στους δέκα φοιτητές παίρνει δωμάτιο στην εστία, όταν οι εργαζόμενοι γονείς βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται ως αποτέλεσμα των μέτρων που πάρθηκαν για να μείνουν και μετά την πανδημία, και με αυτούς τους όρους καλούνται να στηρίξουν τα παιδιά τους να περάσουν από το νέο σχολείο - εξεταστικό κέντρο στο πανεπιστήμιο.

Οι ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές και τα βαθμολογικά κριτήρια, η εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ, η δήθεν ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που ψήφισαν και προώθησαν όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) διαμορφώνουν Ιδρύματα, αποφοίτους και πτυχία α και β κατηγορίας. Ιδρύματα "αριστείας" για τους λίγους και Ιδρύματα για την πλειοψηφία των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Η "απελευθέρωση" της αγοράς πιστοποιητικών, τίτλων και δεξιοτήτων στα πανεπιστήμια αλλά και η "αξιολόγηση" για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μετατρέπουν το πτυχίο σε "κουρελόχαρτο", ενισχύουν τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους αποφοίτους, τη λογική της διαρκούς συγκέντρωσης "προσόντων" επί πληρωμή».

Το ΜΑΣ καλεί: «Να πάρουν πίσω το απαράδεκτο νομοσχέδιο, που έχει καταδικαστεί από τους φορείς της Εκπαίδευσης, και να ικανοποιήσουν τώρα τα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών».


«Στον αέρα» πολλοί σπουδαστές των δημόσιων ΙΕΚ

Παρά τις διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας ότι υπάρχουν οι υποδομές και η εκπαίδευση συνεχίζεται κανονικά στα δημόσια ΙΕΚ, πολλοί σπουδαστές καταγγέλλουν προβλήματα και έλλειψη μέριμνας για μια σειρά από θέματα, που τσαλακώνουν την ειδυλλιακή εικόνα που θέλει να εμφανίσει το υπουργείο.

Είναι χαρακτηριστική η επιστολή σπουδάστριας στην ειδικότητα του βοηθού βρεφονηπιοκόμου, από το Δημόσιο ΙΕΚ Τριανδρίας, που τα μέτρα για την πανδημία την βρήκαν πάνω στην πρακτική της άσκηση: «Αν και έχει περάσει τόσος καιρός δεν έχουμε ακούσει καμιά ουσιαστική κουβέντα για το τι θα γίνει με όλους εμάς τους σπουδαστές των Δ.ΙΕΚ που βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο. Συγκεκριμένα, μου είχαν μείνει δυο εβδομάδες για να ολοκληρώσω την πρακτική άσκηση πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, και να δώσω εξετάσεις για την κρατική πιστοποίηση. Ο παιδικός σταθμός όμως έκλεισε λόγω των μέτρων που πήρε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Συναδέλφισσα, αντίστοιχα, που έκανε πρακτική και της είχε μείνει ένας μήνας για να τελειώσει, τώρα δεν ξέρει τι θα γίνει, αν θα τελειώσει φέτος ή αν θα πρέπει να περιμένει τη νέα χρονιά.

Ειδικότητες του τουρισμού δεν ξέρουν αν θα μπορέσουν να κάνουν φέτος το καλοκαίρι πρακτική, συνάδελφοί μας που θα πήγαιναν σεζόν για να μπορέσουν να συντηρήσουν τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους έχουν μείνει "στον αέρα"», καταγγέλλει μεταξύ άλλων η σπουδάστρια και καλεί όλους τους συναδέλφους της να διεκδικήσουν: Να διασφαλιστεί ότι η πρακτική δεν θα μείνει «στον αέρα» και ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα. Να καταργηθεί τώρα το ποσό που δίνουμε για τη συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης. Να μην αποκλειστεί κανένας απόφοιτος από τις εξετάσεις.

Προβλήματα όμως εντοπίζονται και στην τηλεκπαίδευση. Οπως επισημαίνει σε επιστολή της η Ρίτα Ρογκά, σπουδάστρια στο Δημόσιο ΙΕΚ Μοναστηρίου και πρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών Δ.ΙΕΚ Θεσσαλονίκης, «πράγματι, σε ορισμένα Δ.ΙΕΚ ξεκίνησε η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, στα περισσότερα όμως όχι (...) Στα διαδικτυακά μαθήματα όσο περίεργο και να φαίνεται δεν είναι εύκολη η πρόσβαση για όλους! Πολλοί σπουδαστές δυστυχώς δεν έχουν τον εξοπλισμό που χρειάζεται. Δεν έχουν τα συγκεκριμένα Windows, δεν έχουν υπολογιστή για να παρακολουθήσουν το μάθημα, άλλοι δεν έχουν καν πρόσβαση στο ίντερνετ». Παράλληλα, προσθέτει ότι οι σπουδαστές δεν έχουν καμιά ενημέρωση για τα πρακτικά μαθήματα που χρειάζονται εργαστήριο και που αποτελούν απαραίτητο κομμάτι των σπουδών, θέτοντας ερωτήματα για το πότε και πώς θα γίνει αναπλήρωση όλων αυτών των μαθημάτων που έχουν χαθεί. Η Ρ. Ρογκά καταλήγει: «Σε αυτές τις συνθήκες κανείς δεν πρέπει να νιώθει μόνος του! Να μην πληρώσουμε πάλι εμείς τα σπασμένα! Ο Σύλλογος είναι η δύναμή μας! Χρειάζεται τώρα να δυναμώσουμε τη διεκδίκηση για τις σπουδές που μας αξίζουν!».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ