ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Νοέμβρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΕΤΕ
Καλεί σε Γενική Συνέλευση για τα ζητήματα των εικαστικών

Την παραπομπή απαντήσεων ...κάποια στιγμή στο μέλλον επέλεξε το υπουργείο Πολιτισμού ως τακτική απέναντι στα επίκαιρα αιτήματα των καλλιτεχνών εικαστικών, όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ).

Οπως σημειώνει το ΕΕΤΕ, είχε ζητήσει συνάντηση με την υπουργό από τον Ιούλη, για να της θέσει τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο των εικαστικών, αλλά και για τις δράσεις που έχει αποφασίσει το Επιμελητήριο. Τέτοια ζητήματα χαρακτηριστικά είναι το αίτημα του για εξαίρεση των καλλιτεχνικών έργων από το νόμο 4412/16, ο οποίος κατατάσσει τα καλλιτεχνικά έργα στις εμπορικές «προμήθειες», με μειοδοτικό χαρακτήρα και καταργεί στην ουσία τους καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, για την αύξηση του αριθμού των συντάξεων του ΥΠΠΟΑ, ζητήματα φορολογικά και εργασιακά. Ακόμα, το αίτημα του ΕΕΤΕ για εφαρμογή του νόμου για το 1% που πρέπει να διατίθεται για τη δημιουργία και τοποθέτηση έργων εικαστικών τεχνών σε δημόσια κτίρια και χώρους. Το ΕΕΤΕ επίσης ζήτησε χρηματοδότηση για τις προγραμματισμένες μεγάλες εκθέσεις του ΕΕΤΕ το 2020, όπως η έκθεση «ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ. Από την Προϊστορία στην Ελλάδα του Σήμερα» στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και η έκθεση «Αστικό Τοπίο. Ο χώρος όπου κινείται και δραστηριοποιείται ο σύγχρονος άνθρωπος», που γίνεται σε συνδιοργάνωση με το Momus στη Θεσσαλονίκη. Τέλος, ζήτησε να στηριχθούν και οι περιφερειακές εκθέσεις.

Οπως καταγγέλλει το ΕΕΤΕ, «η υπουργός Πολιτισμού και ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟΑ επιχείρησαν να υποβαθμίσουν το ΕΕΤΕ και το ρόλο του». Σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση: «Η κ. Μενδώνη μας παρέπεμψε στον ΓΓ του ΥΠΠΟΑ, κ. Γιατρομανωλάκη, ο οποίος δυστυχώς παρόλο που υπήρξε προγραμματισμένη συνάντηση μαζί του για τις 18/11/2019, απουσίασε χωρίς προειδοποίηση και παρέπεμψε με τη σειρά του το ΔΣ του ΕΕΤΕ σε εντεταλμένους σύμβουλους του ΥΠΠΟΑ, οι οποίοι "άκουσαν" τις απόψεις του ΕΕΤΕ και τα αιτήματά μας, προκειμένου να τα μεταφέρουν στην πολιτική ηγεσία...». Παρόμοια ήταν και η αντιμετώπιση από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Το ΕΕΤΕ καλεί όλους τους εικαστικούς να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα 9 Δεκέμβρη. Θα συζητηθούν τα άμεσα και φλέγοντα ζητήματα του κλάδου. Αντίστοιχες ενημερώσεις θα γίνουν και πανελλαδικά, σε περιφερειακές συσκέψεις του ΕΕΤΕ.


Η μεγαλύτερη νεανική κινηματογραφική γιορτή ανοίγει τις πόρτες της

Σκηνή από το ντοκιμαντέρ «Χάλκινα ίχνη ενός ονείρου», του Ρεζά Φαραχμάντ. Σε μια ισοπεδωμένη πόλη της Συρίας, μια παρέα παιδιών μαζεύει χαλκό από τα κατεστραμμένα σπίτια με στόχο να μαζέψουν λεφτά για μια συναυλία
Σκηνή από το ντοκιμαντέρ «Χάλκινα ίχνη ενός ονείρου», του Ρεζά Φαραχμάντ. Σε μια ισοπεδωμένη πόλη της Συρίας, μια παρέα παιδιών μαζεύει χαλκό από τα κατεστραμμένα σπίτια με στόχο να μαζέψουν λεφτά για μια συναυλία
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους θα διεξαχθεί από τις 30 Νοέμβρη έως τις 7 Δεκέμβρη, στον Πύργο, στην Αμαλιάδα και σε 15 ακόμα πόλεις. Ενα Φεστιβάλ που έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ παιδικού και εφηβικού κινηματογράφου, συνδυάζοντας τον ψυχαγωγικό με τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Στα διάφορα διαγωνιστικά του προγράμματα φέτος θα προβληθούν 86 ταινίες επαγγελματιών σκηνοθετών από 59 χώρες (μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας, animation και ντοκιμαντέρ) που έχουν διακριθεί στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου. Ταινίες κατάλληλες για όλες τις ηλικίες, από νηπιαγωγείο μέχρι Λύκειο, αλλά εξίσου απολαυστικές και για τους ενήλικες. Ταυτόχρονα, στη δημοφιλή Camera Zizanio, ένα ξεχωριστό φεστιβάλ μέσα στο Φεστιβάλ, θα προβληθούν 239 ταινίες που έχουν γυρίσει παιδιά από 48 χώρες, μόνα τους ή σε σχολεία. Οπως κάθε χρόνο, θα πραγματοποιηθεί ένα πλήθος κινηματογραφικών εργαστηρίων, αφιερωμάτων και παράλληλων δράσεων.

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα προβάλλει, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν σύντομα, τις βραβευμένες ταινίες του 22ου Φεστιβάλ Ολυμπίας και της 19ης Camera Zizanio.

Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι δωρεάν.


Συνεχίζεται η «Αντιγόνη»

Συνεχίζεται στο Θέατρο «Αττις» - Νέος Χώρος (Λεωνίδου 12 - πλησίον μετρό «Μεταξουργείο») η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, από την Ομάδα «Σημείο μηδέν».

Ο Σάββας Στρούμπος στο σκηνοθετικό του σημείωμα επισημαίνει ότι «βλέπουμε την "Αντιγόνη" ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής». Συνεχίζει αναφέροντας ότι «στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Ο κατ' επιλογή θάνατος της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή Ζωής! Επιλέγει το θάνατο γιατί θέλει να ζήσει ασυμβίβαστα». Και καταλήγει: «Δεν μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, αναθέτοντας την ευθύνη πολιτών και πόλης σε κάποιον θεό ή σωτήρα: " `Η θα είμαστε ήσυχοι ή θα είμαστε ελεύθεροι", έγραφε ο Θουκυδίδης».

Παίζουν οι: Εβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Ελλη Ιγγλίζ, Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ρόζυ Μονάκη, Στέλιος Θεοδώρου - Γκλίναβος.

Παραστάσεις: Πέμπτη έως Κυριακή, ώρα έναρξης: 20.30


ΛΑΡΙΣΑ
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η θεατρική παράσταση της Ενωσης Γυναικών

Πλήθος κόσμου παρακολούθησε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε τη θεατρική παράσταση «Οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου» της Αννας Ετιαρίδου, από τη θεατρική ομάδα «Πολύμνια» της Ενωσης Γυναικών Λάρισας (μέλος ΟΓΕ).

Αυτή ήταν και η πρώτη θεατρική προσπάθεια της ερασιτεχνικής ομάδας που λειτουργεί εδώ και ένα χρόνο στο πλαίσιο της πολύμορφης δράσης της Ενωσης Γυναικών Λάρισας. Μέσα από το δυνατό κείμενο, τη σκηνοθετική ματιά του σκηνοθέτη Βασίλη Καρμίρη και τη συλλογική δουλειά όλων των μελών της ομάδας, η παράσταση κατόρθωσε να συγκινήσει και να προβληματίσει τους εκατοντάδες που την παρακολούθησαν.

Οι έξι εργάτριες αντιπροσωπεύουν την εργατική τάξη συνολικά και το αφεντικό την κάθε λογής εξουσία, η οποία χρησιμοποιεί οποιοδήποτε μέσο για να διατηρήσει τη θέση, την ισχύ και την κυριαρχία της. Αλλοτε με χειραγώγηση, άλλοτε σπέρνοντας τη διχόνοια, άλλοτε με απειλές και άλλοτε με ωμή βία, προσπαθεί να κρατήσει τις εργάτριες υποταγμένες και πειθήνιες.

Τα σύμβολα του έργου παραπέμπουν στο σήμερα... Η φάμπρικα είναι η σύγχρονη κοινωνία, που κρατάει εγκλωβισμένους τους ανθρώπους σε άθλιες εργασιακές συνθήκες, καλλιεργώντας τους συνεχώς την ιδέα ότι πρέπει να είναι ευγνώμονες και να μη ζητούν παραπάνω, γιατί θα χάσουν κι αυτά που έχουν. Ταυτόχρονα, τους δημιουργεί και την ψευδαίσθηση ότι είναι «ελεύθεροι».


Ομως οι ηρωίδες του έργου μάς δείχνουν ότι μπορούμε να σηκώσουμε το ανάστημά μας ενάντια στη δύναμη της εξουσίας, να ξεφύγουμε από αυτόν τον κόσμο που «τα πάντα μπορούν να είναι φυλακή». Γιατί, όπως λέει και η Δέσποινα στο τέλος του έργου, το σημαντικό είναι «όπου κι αν πας ό,τι κι αν κάνεις, να αφήνεις κάτι πίσω σου»...


«Το μυστικό της κοντέσσας Βαλέραινας» με την Αιμιλία Υψηλάντη

Με ένα κλασικό και διαχρονικό έργο που έχει χρόνια να δει το αθηναϊκό κοινό στη σκηνή, άνοιξε η φετινή σεζόν για το θέατρο ΑΡΓΩ. «Το μυστικό της κοντέσσας Βαλέραινας», όπου η Ρούλα Πατεράκη σκηνοθετεί την Αιμιλία Υψηλάντη στον ομώνυμο ρόλο.

Η κοντέσσα Βαλέραινα, απόγονος αριστοκρατικής οικογένειας του libro d' oro της Ζακύνθου, κρατά επτασφράγιστο το μυστικό της οικογένειας που εδώ και πολλές δεκαετίες πηγαίνει από γενιά σε γενιά, από μάνα σε νύφη, κόρη (πάντα στις γυναίκες) και που γι' αυτό το μυστικό τα θηλυκά της οικογένειας δίνουν όρκο σιωπής. Ομως, οι καιροί αλλάζουν. Κι όταν η οικονομική κρίση θα χτυπήσει την οικογένειά της, η κοντέσσα θα πρέπει να αποφασίσει αν θα ξεπουλήσει σε τιμή που σώζει το σπιτικό της το μεγάλο μυστικό...

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 19.00 και τις 21.15 και Κυριακή στις 19.00.

Παίζουν ακόμα οι Χρύσανθος Παύλου, Ευανθία Κουρμούλη, Τασία Σοφιανίδου, Ευθύμης Μπαλαγιάννης και Νικόλας Παπαευθυμίου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ