ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Δεκέμβρη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕ (rescEU)»
Ενας ακόμα αντιδραστικός μηχανισμός της ΕΕ σε βάρος των λαών

Μόνο ανησυχία μπορεί να προκαλεί στο λαό της Ελλάδας, αλλά και των άλλων λαών της Ευρώπης, ο λεγόμενος «μηχανισμός πολιτικής προστασίας της ΕΕ (rescEU)», για τον οποίο ενημερώθηκαν στις 21 Δεκέμβρη τα μέλη των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Δημόσιας Διοίκησης - Δημόσιας Τάξης και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων από τον αρμόδιο επίτροπο της ΕΕ Χρήστο Στυλιανίδη.

Τα όσα προβλέπονται για τον rescEU αντανακλούν την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, με τις δραστικές περικοπές των προϋπολογισμών των κρατών - μελών σε κονδύλια που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες της αντισεισμικής, αντυπυρικής και αντιπλημμυρικής θωράκισης, και ταυτόχρονα προωθούν την παραπέρα στρατιωτικοποίηση της ιμπεριαλιστικής ένωσης, αφού ο μηχανισμός προορίζεται και για τις αποκαλούμενες από την ΕΕ «ανθρωπογενείς καταστροφές», όπως για παράδειγμα το Προσφυγικό. Προβλέπεται δε ότι θα συνεργάζεται με στρατιωτικούς και αστυνομικούς μηχανισμούς για την «αντιμετώπιση της τρομοκρατίας», που αποτελεί το πρόσχημα για ένταση της καταστολής αλλά και ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις της ΕΕ ανά τον κόσμο. Ολο αυτό το αντιδραστικό πλαίσιο ντύνεται με όρους όπως «αλληλεγγύη» κ.ά., για να εξωραϊστούν ο χαρακτήρας της ΕΕ και τα επικίνδυνα σχέδια που δρομολογούνται υπό το μανδύα της «πολιτικής προστασίας».

Χαρακτηριστικές ως προς αυτό ήταν και οι αναφορές του Χρ. Στυλιανίδη. Παρουσιάζοντας το μηχανισμό, απέδωσε καταστροφές από πυρκαγιές, πλημμύρες και σεισμούς στην «κλιματική αλλαγή», χωρίς αναφορά σε μέτρα πρόληψης, και αναφέρθηκε στον rescEU ως το «θεσμό της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης στην πράξη» και ως απόδειξη ότι «η ΕΕ ως θεσμός, ως σύνολο, μπορεί και θέλει να προστατεύει τους πολίτες της ακόμα και από την τρομοκρατία».

Περιγράφοντας τη λειτουργία του μηχανισμού, είπε πως ο rescEU θα είναι το κεντρικό επιχειρησιακό κέντρο της ΕΕ, που θα έχει τη δυνατότητα να δίνει «την εντολή στην κρίσιμη στιγμή πού θα πάνε» τα «επιχειρησιακά μέσα που θα ανήκουν στα κράτη - μέλη». Στην περίπτωση που θα υπάρχουν ταυτόχρονες καταστροφές σε πολλές περιοχές στην Ευρώπη, «θα υπάρξει μια ειδική ομάδα εμπειρογνωμόνων στις Βρυξέλλες, που θα συναποτελείται από εμπειρογνώμονες των κρατών - μελών, και αυτοί θα αποφασίσουν πού πρέπει να πάνε». Οσο για τον προϋπολογισμό του μηχανισμού, ο οποίος κινείται στη λογική «κόστους - οφέλους», μετά από πολλή συζήτηση, όπως είπε, θα είναι μόλις 160 εκατ. ευρώ σε δύο χρόνια για όλη την ΕΕ.

Η υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ολγα Γεροβασίλη, περιέγραψε με τη σειρά της το πώς η κυβέρνηση προωθεί τα αντιδραστικά αυτά σχέδια, μεταξύ άλλων με την αναμόρφωση πάνω στα ευρωενωσιακά πρότυπα της πολιτικής προστασίας, με την ίδρυση της «εθνικής Αρχής Πολιτικής Προστασίας», σχέδιο που βρίσκεται στο τελικό στάδιο και όπως είπε «στις αρχές του χρόνου θα είναι στον δημόσιο διάλογο, στη δημόσια διαβούλευση» κ.ο.κ.

Οι βουλευτές όλων των αστικών κομμάτων βρήκαν «πολύ θετικό» το σχέδιο - το οποίο άλλωστε έχουν ψηφίσει και στο Ευρωκοινοβούλιο - και επιδόθηκαν σε ύμνους για την ΕΕ.

Μηχανισμός που εντείνει τη στρατιωτικοποίηση και δείχνει την απανθρωπιά της ΕΕ

Αποκαλύπτοντας το χαρακτήρα του νέου μηχανισμού της ΕΕ, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, σημείωσε ότι «με πρόσχημα τις "ανθρωπογενείς καταστροφές" και την "καταπολέμηση της τρομοκρατίας" προβλέπεται ρητά η χρήση και κινητοποίηση στρατιωτικών δυνάμεων και μέσων τόσο στα κράτη - μέλη της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες», προσθέτοντας ότι «εμείς γι' αυτό και έχουμε καταψηφίσει στην ΕΕ αυτόν τον μηχανισμό, γιατί εντείνει τη στρατιωτικοποίηση ακόμα περισσότερο και βέβαια εντάσσεται γενικά στην αναθεώρηση της Κοινής Πολιτικής της Ασφάλειας και Αμυνας, που αυξάνει τον επιθετικό χαρακτήρα της και ενισχύει αυτήν την πολιτική στις επεμβάσεις σε όλο τον κόσμο. Ενισχύει επίσης τις στρατιωτικές δομές και αναμορφώνει τις υπάρχουσες, δημιουργεί νέες για να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική».

Οπως επισήμανε, ο μηχανισμός «στήνεται επάνω στη γύμνια του προσωπικού, των εξοπλισμών, των υποδομών που υπάρχουν σε κάθε χώρα - μέλος για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών», όπως και στην Ελλάδα, όπου οδήγησε σε τραγωδίες όπως στο Μάτι. «Εκφράζουμε και την ανησυχία μας, γιατί ο μηχανισμός αυτός θα έχει ως στόχο και την καταπολέμηση της λεγόμενης τρομοκρατίας, που μέσα εδώ χωράνε πολλά, καθώς και το ίδιο το λαϊκό κίνημα και ο αγώνας του λαού για τις αλλαγές που εκείνος θέλει».

«Πραγματική προστασία από τις φυσικές καταστροφές μπορεί να υπάρξει μόνο με μέτρα και έργα αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής θωράκισης, που δεν είναι προτεραιότητα στη χρηματοδότηση της ΕΕ. Δεν είναι στα λεγόμενα επιλέξιμα έργα, γιατί ακριβώς δεν φέρνουν κέρδη», τόνισε. Πρόσθεσε ότι η λογική «κόστους - οφέλους», που ισχύει και σε ό,τι αφορά τις υποδομές για την προστασία του λαού από φυσικές καταστροφές, «δείχνει την απανθρωπιά συνολικά αυτού του οικοδομήματος της ΕΕ και όλων αυτών των μηχανισμών που συγκροτεί, για να μπορέσει να διευρύνει συνολικά τα νέα πεδία κερδοφορίας του κεφαλαίου, αξιοποιώντας αν θέλετε και την κλιματική αλλαγή».

Υπογράμμισε ότι δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για την προστασία του λαού από τέτοιες τραγωδίες όπως αυτές του περασμένου καλοκαιριού και ότι ακόμα και η Πυροσβεστική Υπηρεσία παραμένει χωρίς ουσιαστική χρηματοδότηση, μέσα και προσωπικό, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις.

«Πέρυσι, σε μια αντίστοιχη συζήτηση της Επιτροπής Περιφερειών, είχαμε εντοπίσει όλες αυτές τις αδυναμίες και δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε με τη μεγάλη τραγωδία στο Μάτι. Ας ελπίσουμε ότι φέτος τα μέτρα θα είναι διαφορετικά», κατέληξε.


ΔΙΟΔΙΑ
«Καλή χρονιά» με νέες αυξήσεις

Με αυξήσεις στα διόδια μπαίνει το νέο έτος, κατ' εφαρμογή της κυβερνητικής απόφασης για την επιβολή συστήματος «χιλιομετρικής χρέωσης», που δήθεν θα κάνει πιο δίκαιο τον τρόπο πληρωμής, ενώ παράλληλα ξεκινά και η λειτουργία των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονές της.

Αυξήσεις έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου», στο τμήμα της ΠΑΘΕ από τον Μαλιακό μέχρι την Ημαθία, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και τα 10 λεπτά σε ορισμένους σταθμούς. Η μεγαλύτερη αύξηση θα επιβληθεί στον σταθμό των Μαλγάρων, όπου το κόμιστρο θα εκτοξευθεί από τα 1,20 ευρώ που είναι σήμερα, στα 2,98 ευρώ. Συνολικά οι νέοι σταθμοί σε Εγνατία και οι πλευρικοί που θα εγκατασταθούν σε όλη χώρα, φτάνουν τους 43 συνολικά, ενώ μόνο ως κοροϊδία μπορεί να εκληφθεί η κυβερνητική «παροχή» για ελεύθερη διέλευση των ανέργων με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, λες και οι άνεργοι μπορούν να κάνουν τις πολλές διελεύσεις με το έτσι κι αλλιώς απαγορευτικό κόστος καυσίμων ή συντήρησης ενός οχήματος...

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει «κρεμάσει» πωλητήριο στην Εγνατία Οδό και μάλιστα φροντίζει να την δώσει στους νέους ιδιοκτήτες με υψηλή προίκα τους νέους σταθμούς διοδίων στην Παμβώτιδα με χρέωση 1,2 ευρώ, στους Ευζώνους με χρέωση 1,80 ευρώ, στη Μέστη με 1,70 ευρώ και με 2,10 ευρώ στην Ιεροπηγή.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η β' φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, στον οποίο συμμετέχουν κοινοπραξίες με επικεφαλής τις «Ιntrasoft Ιnternational SA», με έδρα στο Λουξεμβούργο, την αυστριακή «Strabag AG», τη γαλλική «Vinci Highways», τον όμιλο «Μυτιληναίος ΑΕ» και τον ΟΤΕ (Deutche Telekom).

Μέσω του συστήματος των ηλεκτρονικών διοδίων η κυβέρνηση υποκριτικά ισχυρίζεται ότι θα επιβληθούν «δικαιότερες χρεώσεις», ωστόσο ξεκάθαρος στόχος της είναι να μη χάσουν ούτε «σεντ» οι μονοπωλιακοί όμιλοι που θα τα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα χρόνια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ