Στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Ειρήνης Χανίων καταγγέλλει την επίσκεψη του Αμερικανού πρέσβη και την υποδοχή του από την Τοπική Διοίκηση και σημειώνει ότι «μέχρι να κλείσει η βάση τους, μέχρι να είναι ο λαός μας νοικοκύρης στον τόπο του, μέχρι να γίνει κυρίαρχος του πλούτου που παράγει, θα νιώθουν την ανάσα μας στο σβέρκο τους». Η ανακοίνωση αναφέρει επίσης:
«Συνήθεια έχει γίνει στους Αμερικανούς πρέσβεις να έρχονται στα Χανιά σαν τους κλέφτες, στα κρυφά, όπως και στους ντόπιους "άρχοντες" στα κρυφά να τους υποδέχονται.
Μια μέρα μετά την υπογραφή της παράτασης της συμφωνίας για τις βάσεις από τη "δεύτερη φορά Αριστερά" κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ο εκπρόσωπος των "φονιάδων" ήρθε να ελέγξει την περιουσία του και οι "εκλεγμένοι μας" τον υποδέχθηκαν με τιμές μεν, στα χωστά δε.
Γνωρίζει και γνωρίζουν τα αισθήματα του Χανιώτικου λαού και για αυτό δεν τολμούν να ανακοινώσουν την επίσκεψή του.
Αισθήματα που, όσα χρόνια και αν περάσουν και όσα λεφτά (ματωμένα δολάρια) κι αν πέσουν στην πόλη μας, δεν αλλάζουν».
Εντός της βδομάδας αναμένεται να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη διάρκεια της οποίας θα αποφασιστεί ποιο από τα έξι επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον εξαγοράς για το 66% του ΔΕΣΦΑ θα προχωρήσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Η συνεδρίαση ήταν προγραμματισμένη για χτες, ωστόσο για λόγους «άσχετους με τον διαγωνισμό», όπως ανέφεραν οι σχετικές διαρροές, δόθηκε αναβολή για τις επόμενες μέρες, δίχως πάντως να έχει οριστεί ακριβής ημερομηνία.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι υπόγειες διεργασίες που συντελούνται όλο αυτό το διάστημα για την απόκτηση του ΔΕΣΦΑ είναι δεδομένες, καθώς πρόκειται για μια επιχείρηση με σύγχρονες υποδομές, που διαχειρίζεται το αναπτυσσόμενο εγχώριο δίκτυο, σε μια περίοδο που προωθούνται σημαντικές διασυνδέσεις φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή, παράλληλα με την επικείμενη έναρξη λειτουργίας του ΤΑΡ.
Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον εξαγοράς ο πολυεθνικός όμιλος διαχείρισης υποδομών με έδρα το Λονδίνο «Macquarie Infrastructure and Real Assets», η κοινοπραξία των «Snam» (Ιταλία), «Enagas Internacional» (Ισπανία), «Fluxys» (Βέλγιο) και «Nederlandse Gasunie» (Ολλανδία), το κοινοπρακτικό σχήμα της ρουμανικής «Transgaz και της γαλλικής «GRTgas», η επίσης ισπανική «Regasificadora del Noroeste», που ειδικεύεται στη μεταφορά φυσικού αερίου, η βρετανική «Integrated Utility Services» (INTUS) και η «Powerglobe» με έδρα το Κατάρ.
Ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση του 66% της επιχείρησης είχε αναδείξει «νικήτρια» την αζέρικη κρατική εταιρεία «Socar», η οποία πρόσφερε περί τα 400 εκατ. ευρώ, ωστόσο η συμφωνία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ έπειτα από παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που απαίτησε τη μείωση του μετοχικού ποσοστού των Αζέρων κάτω του 50%, μια παρέμβαση που αποτυπώνει τις έντονες κόντρες μεταξύ μονοπωλιακών ομίλων. Για την αξίωσή της αυτή, η ΕΕ προέβαλε ως επιχείρημα το γεγονός ότι η αζέρικη εταιρεία ήταν και μεγαλομέτοχος στον ΤΑΡ όπως επίσης και προμηθευτής του φυσικού αερίου το οποίο θα προωθεί στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης ο εν λόγω αγωγός. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι «Snam», «Enagas Internacional» και «Fluxys», που συμμετέχουν σε ένα από τα κοινοπρακτικά σχήματα διεκδίκησης του ΔΕΣΦΑ, είναι επίσης μεγαλομέτοχοι του ΤΑΡ.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ
«Το ΚΚΕ αποχαιρετά ένα μαχητικό εργατικό στέλεχος, τον σύντροφο Νίκο Πυκνή, που έφυγε σήμερα (σ.σ. χτες) σε ηλικία 91 ετών.
Ο σ. Νίκος εξορίστηκε δύο φορές, τη δεκαετία του '50 στον Αη Στράτη, και κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στη Γυάρο.
Πριν τη δικτατορία διετέλεσε εκλεγμένος συνδικαλιστής του ΔΣ της Μηχανουργικής Ενωσης Πειραιά και μετά τη δικτατορία στο Γραφείο Μετάλλου της ΕΣΑΚ και στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΣΑΚ. Την περίοδο 1983 - 1989 ήταν εκλεγμένος στο ΔΣ της ΠΟΕΜ.
Ο σ. Νίκος ήταν ένας κομμουνιστής με εξαίρετο ήθος, με συμβολή στους αγώνες της εργατικής τάξης, ασυμβίβαστος στην ταξική πάλη, μέχρι το τέλος της ζωής του».
Αυξημένος κατά 0,9% εμφανίζεται ο στόλος των εμπορικών πλοίων του ελληνικού νηολογίου τον Ιούνη του 2017, έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2016, σύμφωνα με το μηνιαίο δελτίο της ΕΛΣΤΑΤ που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Πέμπτη. Συγκεκριμένα, στη δύναμη «ελληνικού στόλου» καταγράφονται τον φετινό Ιούνη 1.856 πλοία από 100 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω, από 1.840 πλοία που είχαν καταγραφεί τον περσινό Ιούνη.
Στα ίδια στοιχεία και στους σχετικούς πίνακες η αύξηση αυτή αφορά μικρά κυρίως πλοία (100 με 3.000 κοχ), ενώ αντίθετα στα μεγάλα πλοία, 20.000 κοχ και 30.000 και άνω, εμφανίζεται μείωση. Πιο ειδικά, τα εμπορικά πλοία 20.000 ως 30.000 κοχ, από 81 που αριθμούσαν τον Ιούνη του 2016, τώρα είναι 79, ενώ τα πλοία από 30.000 κοχ και άνω, από 546 που ήταν, τώρα είναι 527.
Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία είναι ότι οι εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων συνεχίζουν να στρέφονται σε «σημαίες ευκαιρίας» για τα καράβια τους, για να μπορούν να ξεζουμίζουν ανασφάλιστους χαμηλόμισθους ναυτεργάτες χωρίς κανένα συγκροτημένο εργασιακό, ασφαλιστικό και συνδικαλιστικό δικαίωμα. Καθεστώς που αξιώνουν τώρα να επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Η Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ) διοργανώνει, με αφορμή τα 100 χρόνια της Οκτωβριανής Επανάστασης, εκδρομή σε Μόσχα και Λένινγκραντ, από 2 έως 9 Νοέμβρη, για τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις που οργανώνονται από τα Κομμουνιστικά Κόμματα. Για συμμετοχή στα γραφεία της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ (Μαυρομματαίων 12, 2ος όροφος, Πεδίον του Αρεως, τηλέφωνο: 210.8222.952).