ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Τους έδωσε και το... «βόδι»!

Αυξάνονται  τα εισιτήρια στα ακτοπλοϊκά πλοία κατά 7%, μειώνεται η φορολογία των ποντοπόρων πλοίων, όμως οι εφοπλιστές ζητάνε κι άλλα!

Νέα υπερκέρδη δωρίζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στους εφοπλιστές «κλέβοντας» από τις τσέπες εργαζομένων και συνταξιούχων. Με απόφαση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών αυξάνονται τα εισιτήρια στα ακτοπλοϊκά πλοία κατά 7%! Ενώ ετοιμάζεται μείωση της φορολογίας των πλοιοκτητών των ποντοπόρων πλοίων!

Ταυτόχρονα σε ό,τι αφορά τους ακτοπλόους εφοπλιστές οι κυβερνητικοί... «μποναμάδες» δε σταματούν εδώ. Ηδη ετοιμάζεται να δοθεί στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για την αλλαγή του ακτοπλοϊκού θεσμικού πλαισίου, με το οποίο αφήνονται εντελώς ασύδοτοι, με ό,τι αυτό σημαίνει για την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνθεση των ελληνικών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και βέβαια τα εργασιακά δικαιώματα, αλλά και τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών! Μάλιστα, χτες το μεσημέρι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής συναντήθηκε στο γραφείο του με εκπροσώπους της διοίκησης της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), από τους οποίους κατατέθηκαν και νέες εξωφρενικές αξιώσεις, όπως είναι η παραπέρα αύξηση της τιμής των ναύλων, η πλήρης απελευθέρωση στο όριο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που τώρα είναι τα 30 χρόνια και άλλα.

Ειδικότερα κατά τη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες - η οποία προηγήθηκε της συνάντησης με την ΕΕΑ - ο υπουργός ανακοίνωσε την αύξηση του ναύλου των ακτοπλοϊκών πλοίων σημειώνοντας ότι για την αύξηση αυτή πάρθηκε υπόψη η αύξηση του πληθωρισμού. Η αύξηση αυτή θα γίνει σε δύο δόσεις. Την πρώτη δόση οι επιβάτες θα τη... νιώσουν την 1η Μάρτη οπότε θα εισιτήρια θα αυξηθούν κατά 5% και τη δεύτερη την 1η Ιούνη, οπότε θα αυξηθούν επιπλέον 2%. Ομως δεν είναι μόνο αυτό το 7%. Η κυβέρνηση, ως γνωστό, έχει ήδη θεσμοθετήσει την καθιερωμένη αύξηση του 10% στο θερινό ναυλολόγιο που τίθεται αυτόματα σε ισχύ κάθε Μάρτη! Μιλάμε δηλαδή για νέα τεράστια πρόκληση σε βάρος των νησιωτών, συνολικά των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται να χρυσοπληρώσουν και από πάνω τη συνεχή και όπως αποδείχτηκε εγκληματική υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Σχετικά με την ποντοπόρο ναυτιλία ο υπουργός δήλωσε ότι: «Στόχος μας είναι πώς θα ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα κυρίως μέσα από τον τομέα της φορολογίας», και ανέφερε ότι ήδη η σχετική επιτροπή που ασχολείται με το θέμα της μείωσης έχει αποφανθεί, ενώ αναμένεται η έγκριση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας.

«ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ»
«Παζάρι» σε βάρος των ναυτεργατών

Την αυθαίρετη διαπραγμάτευση του προέδρου της ΠΝΟ με την εταιρία, για μείωση των οργανικών συνθέσεων, καταγγέλλουν ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» 

Εντείνεται ο εκφυλισμός της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με ευθύνη των εγκάθετων της κυβέρνησης και των εφοπλιστών, οι οποίοι την έχουν καταδικάσει στο ρόλο της «γέφυρας» για να περνάνε τα αντιναυτεργατικά μέτρα. Τη σκυτάλη των εκφυλιστικών ενεργειών και της υπονόμευσης των θέσεων των Ελλήνων ναυτεργατών στα καράβια πήρε αυτή τη φορά ο ίδιος ο γενικός γραμματέας της! Ο Γιάννης Χαλάς, ενεργώντας σαν γενικός... δερβέναγας και παραγκωνίζοντας την Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας, προέβη προσωπικά σε διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους της εταιρίας «Επιχειρήσεις Αττικής» για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων σε δύο πλοία της εν λόγω εταιρίας!

Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», την περασμένη Τρίτη 6 Φλεβάρη ο Γ. Χαλάς... υποδέχτηκε στο γραφείο του τον αρχιμηχανικό και τον υπεύθυνο πληρωμάτων των «Επιχειρήσεων Αττικής», για να συζητήσει την πρόταση της εταιρίας για μείωση των οργανικών συνθέσεων στα δύο καινούρια πλοία της «ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ V» και «ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ VI»! Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Γ. Χαλάς δέχτηκε τη μείωση των οργανικών συνθέσεων επειδή τα πλοία αυτά θα δρομολογηθούν στη Βαλτική!

Η ΠΕΜΕΝ και ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν το παζάρι του Γ. Χαλά με τους εφοπλιστές σε βάρος των Ελλήνων ναυτεργατών, επισημαίνοντας: «Η ενέργεια αυτή του Γ. Χαλά αποτελεί προσωπική του επιλογή», ενώ αποτελεί συνέχεια «παρόμοιων εκφυλιστικών ενεργειών για την αύξηση των εφοπλιστικών κερδών σε βάρος των ναυτεργατών». Τα δύο ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής της ΠΝΟ «για να συζητήσει και να οργανώσει την πάλη των ναυτεργατών, για το δικαίωμα στη δουλιά, την ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας και την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας».

ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Ολοι μαζί στον αγώνα

Συγκέντρωση και πορεία κατά του αντεργατικού νόμου και της επίθεσης στην ασφάλιση

Την απόφασή τους να καταργήσουν στην πράξη τον αντεργατικό νόμο της κυβέρνησης, που αποτελεί ευθεία βολή στα θεμέλια των κατακτήσεων της εργατικής τάξης, δήλωσαν αποφασισμένοι οι εργαζόμενοι του Νομού Ιωαννίνων, οι οποίοι χτες το απόγευμα με απόφαση του Εργατικού Κέντρου του Νομού πραγματοποίησαν παγγιανιώτικο συλλαλητήριο.

Οι εργαζόμενοι ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του ΕΚ συμμετείχαν μαζικά στη χτεσινή συγκέντρωση που έγινε στο παλιόΕργατικό Κέντρο. Με πανό και με πλήθος συνθημάτων ενάντια στα αντεργατικά μέτρα, πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της πόλης και κατέληξαν στη Νομαρχία, όπου και επέδωσαν το ψήφισμα της συγκέντρωσης.

Ομιλητής στη χτεσινή συγκέντρωση ήταν ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πέτρος Γιωτόπουλος, ο οποίος, αφού αναφέρθηκε στις νέες εργασιακές σχέσεις που επιβάλλει η κυβέρνηση, στη συνέχεια τόνισε: «Με το πρόσχημα της "κατάρρευσης του συστήματος", την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και το γεγονός ότι ζούμε περισσότερο, επιχειρούν να κατεδαφίσουν τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης». Οπως τόνισε η κατάσταση της κοινωνικής ασφάλισης δεν είναι καλή, καθώς έχει επιβληθεί ένα καθεστώς καταλήστευσης των πόρων του ΙΚΑ και άλλων ταμείων, προς όφελος των επιχειρήσεων.

Τόνισε επίσης ότι οι μειώσεις στο εισόδημα των εργαζομένων, η διόγκωση της ανεργίας και κυρίως η επέκταση των «ευέλικτων» μορφών εργασίας, με τη σύμφωνη γνώμη της ΓΣΕΕ, έχουν αρνητικές συνέπειες στην κοινωνική ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων, στα έσοδα των ταμείων και στο σύστημα εισροών - παροχών της κοινωνικής ασφάλισης.

«Επιβάλλεται - κατέληξε μεταξύ άλλων - η απάντηση και η αντίσταση των εργαζομένων να είναι ενιαία και μετωπική. Η οργάνωση της πάλης πρέπει να στηρίζεται στη συλλογική δράση, στο συντονισμένο αγώνα και να συμβάλλει στη δημιουργία ενός μαζικού μαχητικού κινήματος που θα μπει εμπόδιο στις αντιδραστικές επιλογές που προωθούνται. Σ' αυτό τον αγώνα δε θα πρέπει να είμαστε μόνοι μας, έχουν θέση και θα πρέπει να συμπαραταχτούν μαζί μας οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες, οι αγρότες, η άνεργη νεολαία, οι αλλοδαποί εργάτες, οι νοικοκυρές και οι σημερινοί συνταξιούχοι».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΠΑΜΕ
Ουσιαστική η συνδρομή των εργαζομένων

Στις 3 Απρίλη θα ολοκληρωθεί η οικονομική εξόρμηση του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου με τη λαχειοφόρο που κληρώνει ένα αυτοκίνητο «Nissan Primera». Το αυτοκίνητο κερδίζει ο λαχνός που είναι αντίστοιχος του 1ου αριθμού του λαϊκού λαχείου της κλήρωσης της 3ης του Απρίλη.

Σύμφωνα με δήλωση στελεχών του ΠΑΜΕ ο πρώτος μήνας της εξόρμησης δείχνει την ουσιαστική συνδρομή των εργαζομένων για την επιτυχία της εξόρμησης σε όλη την Ελλάδα που διακινούνται οι λαχνοί από στελέχη και φίλους του ΠΑΜΕ.

«Για το επόμενο διάστημα, τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, θα ενταθεί ακόμη περισσότερο η προσπάθεια, ώστε να φτάσει η φωνή του ΠΑΜΕ σε όλη την Ελλάδα, ώστε να δημιουργηθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις για να αναγεννηθεί σε ταξική κατεύθυνση το συνδικαλιστικό κίνημα».

Λιμενικοί «στρατιωτάκια»

Η ενίσχυση του... στρατιωτικού χαρακτήρα του Λιμενικού Σώματος, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες που απορρέουν από τη... Συνθήκη Σένγκεν, είναι το «ζουμί» των αξόνων του νομοσχεδίου που παρουσίασε χτες ο υπουργός κατά τη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες. Το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να αλλάξει πλήρως το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει το Λιμενικό Σώμα.

Ο υπουργός, αφού έκανε σαφές ότι το Λιμενικό Σώμα είναι Σώμα στρατιωτικό και πρέπει να ανταποκριθεί στα όσα προβλέπονται από τη Συνθήκη του Σένγκεν παρουσίασε τα 14 βασικά σημεία του νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η έναρξη προσλήψεων ώστε το ΛΣ μέχρι το 2004, δηλαδή μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες, να αποτελείται από 8.000 ανθρώπους και μέχρι το 2006 από 10.156. Προβλέπεται ακόμα η ίδρυση Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων του ΥΕΝ (πρόκειται για τους λεγόμενους «αδιάφθορους»), ο έλεγχος της δήλωσης των περιουσιακών στοιχείων των Λιμενικών, η ίδρυση Ακαδημίας στην Αλεξανδρούπολη, η αναβάθμιση της Γενικής Επιθεώρησης Λιμενικού, η ίδρυση 6 περιφερειακών διοικήσεων, η αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης και άλλα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ