ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Νοέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ - ΤΕΙ
Στο «τραπέζι» ο καθορισμός του αριθμού εισακτέων

Με αποκλειστικό θέμα συζήτησης τη μετάθεση της αρμοδιότητας καθορισμού εισακτέων από το υπουργείο Παιδείας στα ίδια τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, συνεδρίασαν χτες τα Συμβούλια Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ) και Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ).

Η εισήγηση του υπουργείου Παιδείας είναι η εφαρμογή του τμήματος εκείνου του νόμου - πλαισίου, που ορίζει ότι ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται από τα ιδρύματα. Συγκεκριμένα, πρότεινε να υποβληθούν σχετικές εισηγήσεις από τους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων και τους προέδρους των ΤΕΙ στην Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), κατόπιν να κατατεθεί η γνώμη της ΑΔΙΠ στα ιδρύματα και στη συνέχεια τα ίδια τα ιδρύματα να αποφασίσουν για τον αριθμό των εισακτέων. Η δε ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε να αποκόψει το ζήτημα της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων από τη συζήτηση για τους εισαγόμενους, ωστόσο κάλεσε τα ιδρύματα να λάβουν υπόψη τις απαιτήσεις της ελληνικής οικογένειας για ανώτατες σπουδές.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε νομοθετική ρύθμιση που θα καλύπτει αυτή τη διαδικασία και θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή.

Η πλευρά των διοικήσεων των Πανεπιστημίων τοποθετήθηκε με βάση την απόφαση της έκτακτης Συνόδου Πρυτάνεων που έγινε το Σάββατο. Τονίζοντας, δηλαδή, ότι το θέμα των εισαγομένων «είναι σκόπιμο και πρέπει να διευθετηθεί στα πλαίσια του νόμου, όπως αυτός ισχύει, δηλαδή στη βάση προγραμματικών συμφωνιών τετραετούς διάρκειας, καθώς ο αριθμός των εισαγομένων συναρτάται απόλυτα με τις δυνατότητες υλικοτεχνικής υποδομής, οικονομικών πόρων και ανθρώπινου δυναμικού», ώστε πολιτεία και ιδρύματα να αναλάβουν το κομμάτι της ευθύνης που τους αναλογεί. Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΙ, παρουσιάστηκε η σχετική εισήγηση του Συμβουλίου Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, που θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τον αριθμό των εισακτέων. Μεταξύ άλλων προτείνει ένα τμήμα που διαθέτει μέχρι και 5 καθηγητές όλων των βαθμίδων, να μην έχει αριθμό εισαγομένων άνω του 50 και όταν ένα τμήμα διαθέτει άνω των 5 καθηγητών όλων των βαθμίδων, να μπορεί να δέχεται αριθμό εισαγομένων αιτιολογημένα μέχρι 120.

Στη χτεσινή συζήτηση, δεν εκφράστηκε από την πλευρά των φορέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης ανοιχτή αντίθεση στο να καθορίζουν τα ιδρύματα πόσοι θα εισαχθούν. Ωστόσο καθολικά πρόταξαν το ζήτημα της αντιστοίχισης αριθμού εισακτέων - χρηματοδότησης - στελέχωσης. Οπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η Σύνοδος Πρυτάνεων, «σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατή η λειτουργία των Ιδρυμάτων κατά το 2015 στη βάση των νέων δραματικών μειώσεων των προϋπολογισμών τους, οι οποίοι είναι ήδη μειωμένοι πάνω από 50% σε σχέση με το 2009», ενώ ζητά την ανάκληση των υπουργικών αποφάσεων για τις διαθεσιμότητες των διοικητικών υπαλλήλων.

Η χτεσινή συζήτηση ανέδειξε τα αδιέξοδα στα οποία οδηγείται η Ανώτατη Εκπαίδευση, ενώ «εκτός θέματος» ήταν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι που σπουδάζουν και οι οικογένειές τους, η υποβάθμιση των σπουδών και η ιδιωτικοποίηση λειτουργιών της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Σε ό,τι αφορά τις τοποθετήσεις των κομμάτων που πήραν μέρος στο Συμβούλιο «κοινωνικού διαλόγου» για την Παιδεία, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε χαρακτηριστικά ότι σε μία τέτοια συζήτηση η «αριστερά» οφείλει να είναι παρούσα, όχι όμως και να συναινεί. Ο εκπρόσωπος της ΝΔ χαιρέτισε την πρωτοβουλία του υπουργείου, ο εκπρόσωπος του Ποταμιού ζήτησε να λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένοι ποσοτικοί δείκτες (υποδομές, προσωπικό κ.τ.λ.) για τον καθορισμό των εισακτέων και οι μετεγγραφές να μην ξεπερνούν το 20% των εισακτέων.

Σήμερα συζητιέται η τροπολογία για τις πανελλαδικές

Eurokinissi

Σήμερα αναμένεται να συζητηθούν στη Βουλή οι τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκαν στο σχέδιο νόμου για την Ερευνα, αλλά αφορούν θέματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατάρτισης και Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ανάμεσά τους είναι και η τροπολογία για τα μαθήματα που θα εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις με βάση το νόμο για το «Νέο Λύκειο», που μπήκε σε εφαρμογή από πέρσι, δηλαδή για τις εξετάσεις που θα δώσουν του χρόνου οι μαθητές της φετινής Β' Λυκείου.

Σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου, κυριαρχεί η λογική του «κόψε - ράψε» αφού στη Γ' Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου θα εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων 33 ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 13 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού (Ομάδα Ανθρωπιστικών, Ομάδα Θετικών, Ομάδα Οικονομικών - Πολιτικών - Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών).

Προστίθεται επίσης ως εξεταζόμενο μάθημα για τις πανελλαδικές εξετάσεις το μάθημα της Πληροφορικής στην Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες», εναλλακτικά με το μάθημα της Χημείας, αναλόγως του ποιες σχολές θα επιλέξει ο υποψήφιος.

Με την τροπολογία ορίζονται λεπτομερέστερα οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, όπου μπορούν να εισάγονται με τις πανελλαδικές εξετάσεις οι απόφοιτοι Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.

Θεσπίζεται ακόμα ο συντελεστής βαρύτητας κάθε μαθήματος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο οποίος θα ορίζεται με υπουργική απόφαση μέχρι την 1η Μάρτη κάθε έτους, οπότε τα τμήματα και οι σχολές θα πρέπει να παραδίδουν στον υπουργό την πρότασή τους για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Οι θέσεις του ΚΚΕ για την τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση

Εκδήλωση, με θέμα «οι θέσεις του ΚΚΕ για την τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση», διοργανώνει η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, το Σάββατο, 13 Δεκέμβρη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Στο πλαίσιο της προπαγάνδισης της εκδήλωσης, η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, από χτες, ξεκίνησε περιοδείες σε σχολές μαθητείας και κατάρτισης. Πρώτοι σταθμοί το Δημόσιο ΙΕΚ Νεάπολης, η 1η και 2η ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ Νεάπολης. Τις επόμενες μέρες και μέχρι το τέλος της βδομάδας προγραμματίζονται περιοδείες σε: 1ο Δημόσιο ΙΕΚ Θεσσαλονίκης, Δημόσιο ΙΕΚ Μοναστηρίου, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Ωραιοκάστορυ, Δημόσιο ΙΕΚ Ευόσμου, Δημόσιο ΙΕΚ Τριανδρίας και Δημόσιο ΙΕΚ Θέρμης.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες κάθε βδομάδα

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Ερώτηση για τα κενά εκπαιδευτικών στη Θεσσαλονίκη με στοιχεία για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας.

Οπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου που υπογράφουν την Ερώτηση, «μηδενικοί ήταν και φέτος οι μόνιμοι διορισμοί, ενώ μειωμένες σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες, οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Επιπλέον, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών έχει μειωθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά είκοσι περίπου χιλιάδες και στην Πρωτοβάθμια κατά δέκα χιλιάδες.

Ενδεικτικό της σοβαρής κατάστασης είναι οι χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες στα Γυμνάσια και Λύκεια της ΠΕ Θεσσαλονίκης. Ηδη κλείνουν δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, υπάρχουν περίπου 90 κενές θέσεις καθηγητών, γεγονός που σημαίνει ότι χάνονται σχεδόν 1.800 ώρες διδασκαλίας κάθε βδομάδα. Τα κενά εντοπίζονται στις ειδικότητες της αγγλικής γλώσσας, της οικιακής οικονομίας, των καλλιτεχνικών, της μουσικής, των οικονομικών, της πληροφορικής και της θεολογίας.

Αντίστοιχα κενά σημειώνονται και από τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με κενά σε 33 καθηγητές, που αντιστοιχούν σε περίπου 640 χαμένες ώρες διδασκαλίας κάθε βδομάδα. Τα κενά σε εκπαιδευτικούς εντοπίζονται στις ειδικότητες φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι, μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί - μηχανικοί, γεωλόγοι, μουσικοί, μηχανολόγοι και ηλεκτρονικοί, καθώς και τεχνολόγοι τροφίμων και διατροφής».

Οι βουλευτές ζητούν από τον υπουργό την κάλυψη όλων των κενών θέσεων με μόνιμους εκπαιδευτικούς, ώστε να μη χαθούν άλλες διδακτικές ώρες και τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ